Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
    • [quote=”cvvracing”:3vqnu44v]Kennissen van mij hebben deze ook zien staan. Wss iets te traag opgetrokken op de oprit :lol: :lol: [/quote]

      ‘t was op het kaarsrecht stuk dat lichtjes naar beneden gaat richting Gent (en voorzien van fluisterbeton dat met vriesweer verraderlijk gladjes kan liggen) midden tussen oprit Affligem en Aalst. Voet wellicht effe uitgeschoten op gaspedaal ;-) )
      Zonde in elk geval….

        klopt. Ik ben ook daily driver en niks boven een automatische boite wanneer je wagen ook nog je rijdend kantoor is en je soms meer stil staat dan echt rijdt.
        Maar dat neemt niet weg dat ik toch licht ontgoocheld ben in het mechanische defect dat mij overkwam. Enfin, let’s not cry over spilt milk. Als ie het na herstelling maar weer even fyn doet voor lange tijd, vergeet je dit soort euvels snel.
        :)

          Ik zal me voor de tijd dat ik nog met deze 993 rond rijd wellicht moeten verzoenen met een iets rustiger schakeltempo… en bij een volgende mss toch een handgeschakelde boite overwegen.
          Bedankt voor de input in elk geval ! :D

            Ik ben nu niet bepaald een snelheidsduivel, maar schakel wel heel veel en rem heel veel op de moter. Het terugschakelen loopt bij mijn (niet getunede of gechipte) 993 vrij vlot rekening houdend met zoals je aangeeft een programmatie die nogal gierig is in hoge toeren.

            Maar je zou toch geneigd zijn te denken dat een ‘sportwagen’ als een Porsche in harmonie zou moeten zijn met een sportieve rijstijl, niet ?

              Hier wat uitleg over de term.
              http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatisc … ellingsbak
              De herstelling kost gelukkig een stuk minder dan de prijs van een nieuwe boîte die 12500€ zou kosten :(
              Maar ja, … er is toch een wellicht ongewild verband tussen de naam van het stuk en de dimensie van de rekening :?

                [quote=”kleinekastenteufel”:3vjuwcua]Werd het euvel ondertussen verholpen en hoe?
                Blijven altijd nieuwsgierig!!!

                :?: :?: :?: [/quote]

                Alles is ondertussen nog eens gecheckt en goed bevonden. De meter blijft af en toe net boven ‘horizontaal’ komen en daar gedurende langere tijd staan, vooral bij verkeer waar je nu eens voor een licht staat, dan weer achter een vrachtwagen hangt of een zondagsrijder.
                Eenmaal op de snelweg zakt ie weer (iets trager dan tijdens de winter) naar een niveau rond het onderste streepje op de wijzer.

                Bedankt voor jullie input in elk geval !
                En nog veel 911 plezier !

                  Het is zomer en de buitentemperatuur ligt hoger en misschien ligt het daaraan, maar ik heb de indruk dat de laatste weken de gemiddelde motortemperatuur van mijn 993 iets hoger ligt dan vroeger het geval was. Bij rijden op nationale wegen in vrij druk verkeer gaat de meter al snel boven de helft uit en blijft hangen net onder het laatste kwart-streepje. Wanneer ik dan even kan doorrijden, vind ik dat de temperatuur minder snel zakt dan pakweg een maand of 2 geleden. Toen ging de wijzer binnen de kortste keren terug in het onderste kwart gaan staan. Nu blijft hij halverwege hangen. De ventilatoren en termostaat (of hoe heet dat) werken perfect en mijn garagehouder zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken. Toch graag een 2nd opinion en eventueel tips om de gemiddelde temperatuur wat te beheersen.

                    … de chauffeur had hem volgens het artikel nog maar een maand. Als het zijn eerste was, heeft ie mss te veel vertrouwen gehad in de wagen ?
                    Mijn garagist heeft mij van in het begin op het hart gedrukt : de eerste maanden zachtjes aan, wagen en vermogen leren kennen en dan kan je al eens grenzen beginnen te verleggen.

                      deze keer gelukkig zonder menselijk leed…

                      Zonde van de schade aan de vrachtwagen :lol:

                        [quote=”Steven964″:2oqq9plz]R I P

                        het kan snel verkeren….[/quote]
                        en verkeerd lopen ook

                          Ik zat gisteren op de E17 ook te flirten met de 190km/u, in de regen… Het erge is dat je in de wagen altijd zo’n vals héél veilig gevoel hebt. En OK de Porsche heeft gelukkig heel goede remmen aangepast aan zijn snelheden, maar als er iets onverwachts gebeurt… tja, dan kan je enkel hopen dat het beter afloopt dan met Vincent… :(

                            [quote=”Bernie”:1zeyj2br]Op de TV beelden te zien gaat het om een donkergrijze 996 (4s of turbo ? )
                            [/quote]

                            Yep, … die zag er niet bepaald goed uit die wagen … en die gast was pas 35… : live fast, but please do not die too young :?

                            http://byfiles.storage.live.com/y1pIGkQaIJebuPTOM_COdGSLOS7EChw3g9LNAgM5n1RK9bjATidCP6L37EcATN8bDVO9s8-klBu1O8

                              expertise achter de rug. Nieuwe achterbumper, een nieuwe aluminiumplaat (of zoiet) binnenin (werd eerst betwist door expert, maar uiteindelijk toch goedgekeurd), maar voor de rest geen blijvende letsels.
                              Kofferdeksel sluit als een bus. Dat vergif laat ik dus nog even staan ;-) )
                              Woensdag gaat hij binnen voor herstelling. Vrijdag terug bollen !!
                              en euh…. BMW rijders (voor zover die het forum volgen), beetje afstand houden en uitkijken kan helpen hé… ;-) )

                                Bij mijn laatste onderhoud is er ‘dunnere’ (als ik mij nie vergis) olie in de wagen gedaan, volgens de garage omdat ik nogal veel kilometers doe, in files sta, en dus de motor intensief belast. Ik ken er zelf te weinig van, … helaas

                                  Bij het vervangen van de 2 achterbanden (zie vorige bobbel-berichten) de wagen ook laten uitlijnen bij Interband in Lokeren. Ik ken er niet veel van, maar ze hebben mijn autootje daar op zo’n lasergestuurde uitlijnbrug gezet, een dik halfuur gemeten en gesleuteld (volgens de uitlezingen was het wel nodig) en de wagen voor 60€ extra bovenop de bandenprijs met een gedetailleerd uitlijnrapportje afgegeven.
                                  Ik heb de eerste indruk dat een en ander goed is uitgevoerd. Moet wel nog even de autosnelweg op om een finale test te doen.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)