Aangemaakte reacties

9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
    • Ik rij sinds een dikke week met een leuke 911 (993) Targa -ook gekocht bij Evoluzione Motors in Berlare- en heb er nu zo’n 1000km op zitten waarvan 90% in de gietende regen. Ontwasemen van ruiten, binnentemperatuur etc… zijn van onberispelijke aard. Voordien reed ik met een dikke E-klasse full Option, en ik ik mag tot mijn aangename verrassing vaststellen dat het ‘vintage’-gehalte van mijn 911 gepaard gaat met een vrij hoog comfortgehalte.
      En dat alles zonder dat ik de Airco (op alles samen mss 15 minuten na) gebruikt heb.
      Bovendien boezemt de deskundigheid (en vooral passie) van Dhr Janssens bij Evoluzione ook aardig wat vertrouwen in ;-) )

          Wat bij mij de doorslag gegeven heeft, is de beweerde hogere betrouwbaarheid van de 993 en de blijvende waarde. Liever véél en lang rijden in een iets meer ‘vintage’ wagen, dan stilstaan in een luxe-voiture (want dat is de 996 full option wel). Ik rij al meerdere jaren met flink uitgeruste Mercedessen en ben redelijk wat comfort gewoon. De (korte) testrit met de 993 gaf me niet de indruk dat die wagen moet onderdoen qua “comfort”. Enfin. Normaal neem ik mijn juweeltje volgende week in gebruik en zal dan iets uitgebreider de eerste rij-ervaringen beschrijven :-) )

            [quote=”4s”:70rn21vr]mooi ding, laat ons er in ieder geval eens iets van zien[/quote]

            Zodra ik hem heb, maak ik er enkele kiekjes van :-) )
            She’s a beauty !!

              Heb net +- dezelfde denkoefening achter de rug. Kijk even naar de héél recente berichten op 993 Targa of 996.
              Uiteindelijk heb ik voor een 993 Targa gekozen. 37.400€ voor een tiptop goed onderhouden Belgische auto waarvan ik de 3de eigenaar word. Hij heeft een 138000km op de teller.
              De andere optie was een 996 (2000) met 128.000km die voor voor een gelijkaardig budget veil ging.
              Het topic “993 Targa of 996” geeft je een mooi beeld van pro’s en cons
              Succes

                Ik ga voor de 993 !
                Wish me luck. :-) )
                Bedankt voor de vele input. Was méér dan nuttig.
                De wagen wordt nu in orde gezet (dakgeleiders vervangen en airco bijgesteld + nog enkele afstellingen.)
                Met een beetje geluk kan ik binnen een 10-tal dagen m’n eerste Porsche ervaringen delen op dit forum.

                  niet evident hé.
                  De stand is nu 7 pro 993 tegenover 5 pro 996.
                  Ik ga toch ook maar eens naar die 996 kijken maandag
                  :-) )

                    [quote=”porsche”:2lgw22rw]Voor dagelijks gebruik kan je beter opteren voor de 996.
                    Comfortable wagen t.o.v. de 993.

                    Zeker wat betreft verwarming, airco en ruitenwissers die vanaf dit model eindelijk deftig functioneren wat belangrijk is voor dagelijks gebruik.

                    Qua onderhoud prijsvriendelijker dan een 993.

                    Ongeacht de dealers waar ik me niet over uitspreek moet je zowiezo een diagnose laten uitvoeren bij een erkende Porsche garage op jouw kosten!

                    Wil de verkoper dat niet toestaan dan zou ik zeker afhaken.
                    De prijs voor de diagnose weegt niet op tegenover de problemen die je later misschien zou kunnen tegenkomen.

                    Succes

                    [quote=”hansdemeyer”:2lgw22rw]Ik heb mijn oog laten vallen op een prachtige 993 TARGA 1996 (bij Evoluzione Motors in Berlare). 138.000km, 37.400€
                    Voor datzelfde budget vind ik in Affligem (bij Rossignol) een 996 Van 2000 full option met 128.000km
                    De wagen zal dagelijks worden gebruikt (35 à 40.000km/jr)

                    Iemand ervaring met de vermelde dealers ?
                    Mijn hart zegt 993, maar qua comfort scoort de 996 hoger…
                    Wie kan helpen de knoop door te hakken ?[/quote][/quote]

                    Ik kreeg van de dealer (van de 993) in kwestie al een zicht op de aankomende kosten (DELCO bijvoorbeeld). Het betreft een onafhankelijk porsche/ferrari specialist (met -van horen zeggen- een degelijke reputatie) die de wagen in de voorbije 5 jaar ook onderhouden en gevolgd heeft. Dat boezemt natuurlijk enig vertrouwen in. Kan een “officiële porsche-diagnose” hier nog veel aan toevoegen ? Wat moet ik mij bij de ‘kost’ van zo’n diagnose voorstellen ?

                      [quote=”mcklusky”:3p1h8yjl]993 Targa zal altijd zijn waarde beter behouden dan de 996, ook al zal de 996 comfortabeler zijn, toch denk ik persoonlijk dat voor dagelijks gebruik op termijn de 993 bedrijfszekerder zal blijken dan de 996, maar dat is mijn mening… (ik vermoed dat ik nu een lawine commentaar ga krijgen hiervoor)

                      Ik vind het trouwens een zeer mooie prijs voor de 993 targa indien hij in orde is !![/quote]

                      Dat is wat ik mij ook door enkele buitenstaanders heb laten vertellen. 993 rules. Ondanks minder comfort, véél meer ‘zekere’ porsche.
                      Blij het hier nog eens bevestigd te zien. I’ll keep you posted on the final decision :-) )

                    9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)