Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
    • je weet het, een stuk vlaai koen, niet vergeten….. :D

      grts,

      rob

        hoi egro,

        heb dit toestel liggen passend voor porsche. gebruik die voor de racers, hebben altijd problemen met banden en spacers… lakbeschadiging kun je idd tegengaan zoals koen zegt door de boel eerst warm te maken maar is niet heiligmakend. het hangt ook een beetje af of de rand al een keer is geplamuurd, soort lak, leeftijd van de lak, enz… als je de binnenkant van de rand eerst zuivermaakt en inspuit met wax voor je die dichtplooid kan er geen/bijna geen vocht zich daar in opsluiten.

        als je een stuk vlaai meebrengt voor de koffie rol ik hem wel voor je uit…. :D we zijn gek op vlaai bij de koffie…

        grts,

        rob

          – Ja meneer, U reed 183 km per uur. wat heeft U daar op te zeggen…!!!
          – Eeeuh, Ik wou net naar me 4 schakelen…. :| 1ltcthfv]en dan naar me 5[/size] :? 1ltcthfv]en dan naar me 6[/size] :oops:

          ja, wie de zonde niet heeft smijte de eerste steen. het is wel een feit dat je met een porsche al heel snel 170 haalt.. praat je over seconden… en de auto koppelt het snelheidsgevoel niet echt terug…Ik betrap me er toch ook op dat ik regelmatig harder rijd dan ik dacht. Nu 183 waar je 70 mag… tja, snachts of overdag, is toch wel erg hard voor een secondaire weg, kun je eigenlijk niet maken. Alhoewel je soms ook vraagtekens kunt zetten bij 4baanse wegen zonder zijwegen van een paar km lang waar dan plots maar 70 mag worden gereden…. en die liggen er snachts als er geen verkeer is toch ook verlokkelijk bij….. :oops: en een keer optrekken 1,2 en 3 en dan weer van het gas, wie heeft dat al niet gedaan, en dan net op het hoogtepunt de FLITS….. doet pijn…en wordt je vervolgens tot stof verguisd in de publieke opinie…. maar het mag ook niet, dus als je gepakt wordt op de blaren zitten…..

          kun je beter zoals wij doen, op het circuit wat rondjes draaien met vrijrijden, is safer… en bv op spa franchorchamps vind ik de max om te rijden.

            [quote=”marcohsc”:1121kkev]hey begin nu stilaan te twijfelen dus ben ik gaan kijken en heb idd een nr gevonden deze staat er 6402918 hoop dak geen kat in een zak heb gekocht want op de papieren staat 3.0 hoop op een een geruststellend antwoord van jullie gtz[/quote]

            640 0001/9999 = motortype 930.07, 3,0 liter, 132KW, MY 1980….

            grts,

            Rob

              [quote=”Dr. Carpenter”:crtniyjf]In het verleden heb ik 2 944 S2 (coupé met uitneembaar targa-dakje) gehad. Tijdens mijn zoektochten vond ik toch ook dat je voor 5000 euro niks fatsoenlijks kon vinden (ik zocht zowel naar 2.5 als 3.0 liters). Afgeleefde, vuile, stinkende auto’s waar vanalles aan scheelde. Van carrosserie over mechaniek tot electriciteit. Kortom, auto’s die al 16 eigenaars hadden gehad en waarvan er niet één het geld had om ‘m correct te onderhouden. Oke, de auto’s rijden en ge zit in een Porsche. Daar is ‘t dan mee gezegd. Een uitdraa van de vermogenbank zou ik niet eens willen bekijken. Wat blijft daar nog van over?
              En dan begint het: het ene mankement na het andere. Dan dit en dan dat. Dan gaat het al vlug tegenvallen.. Een ‘perfecte’ 944 heeft ook zijn prijs en daar moet naar gezocht worden. Dat kan soms lang duren. Maar als je een goeie hebt, het zijn SCHITTERENDE (helaas ondergewaardeerde) en snelle auto’s die veel rijplezier bieden en nog altijd heel vlot meekunnen in het hedendaagse verkeer.
              Maar dat is mijn gedacht maar natuurlijk :wink: [/quote]

              kan ik me toch wel een beetje in vinden, niet dat het allemaal afgeschreven autos zijn, verre van, maar over het onderhoud…… dit is helaas eerder de realiteit dan andersom uitzonderingen daargelaten. ik zie ze bij mij voor onderhoud en zie het dikwijls het achterstallige onderhoud wat soms $$$ teleurstellingen met zich meebrengt. Maar het moet ook gezegd dat juist omdat het zo een sterke auto is dat ie met achterstalling onderhoud zo goed mee omgaat. de 944 is idd zwaar ondergewaardeerd terwijl het een heerlijke auto is om mee te rijden, in die tijd zijn tijd zelfs ver vooruit. maar achterstallig onderhoud zie ik helaas ook wel bij menig 911je…. een porsche goed onderhouden kost geld, laten we daar eerlijk in zijn, of je moet zoals vele onder ons zelf handig zijn. Eigenlijk als ze mij vragen of een porsche duur is, is het antwoord altijd hetzelfde, nee, hoeft niet perse duurder te zijn dan een polo te kopen, maar kan wel veel duurder zijn/worden in het rijden. De onderdelen zijn niet bepaald goedkoop en dan maakt het eigenlijk niet zo gek veel uit of je een 944 perfect in orde wil hebben of een normale 911 uit ongeveer dezelfde tijdperiode. het werk blijft ongeveer hetzelfde maar de “return on investment” ligt wel hoger voor een mooie 911 dan voor een 944. en daar knijpt dikwijls wel de schoen. De verwachting is dikwijls als ze een 944 voor vanwege zijn door de band lagere aanschafprijs(ondergewaardeerd) vinden dan een oude 911 de onderdelen evenredig goedkoop zijn en dat is helaas niet altijd, zeker niet bij de nieuwe onderdelen. en dan blijft natuurlijk ook de vraag hoe perfect je hem wil hebben…

              dan maar niet kopen? jawel, een porsche koop je niet uitsluitend om een vervoermiddel te hebben maar om een PORSCHE te hebben en de 944 hoort daar zeker bij… :D gewoon kopen als dat je passie/droom is, alleen goed uitkijken of je een mooi exemplaar kunt vinden en als je er zelf niet genoeg verstand van hebt, iemand meevragen die voor je kan meekijken. Een aankoopkeuring kun je ook overwegen om in te schatten wat er nog bij kan komen als je hem eenmaal hebt als de verkoper hier aan wil meewerken. Het blijven tenslotte autos van 20+ jaar oud….veel succes met een misschien toekomstige heel mooie auto….een auto die steeds meer de waardering krijgt die het verdient en waar de perfecte exemplaren in de tijd alleen maar duurder van zullen worden.

              grts,

              rob

                ik denk dat kopers op zoek zijn naar zekerheden zoals het onderhoud of de staat van het voertuig maar een onderhoudsboekje zonder de bijbehorende facturen heeft voor mij ook geen waarde. kan idd teveel mee gesjoemeld worden. dingen die wel waardevol zijn, is een verlengde porsche garantie zoals ik heb op me witte Boxster S. Kost geld maar zorgt tot 10 jaar voor probleemloos rijden als je er 10 jaar mee blijft rijden tenminste maar is zeker een belangrijk verkoopargument en kan alleen als het onderhoud ook klopt. ja, gaat wel niet op voor oudere types…daar kan een aankoop keuring helpen als je het zelf niet kunt inschatten maar een gebruikt voertuig houd altijd een zeker risico in en gaat een onderhoudsboekje niet verhinderen. En de car pass hier in belgie geloof ik niet in. is een goede poging tot….

                  idd, zitten een paar krassen op :( ….. staat ook op mijn verlanglijstje, een echte 356….alleen jammer dat het lijstje steeds langer wordt en de tijd korter. is een van die auto’s waar ik in opdracht alle plaatwerk voor heb gedaan zoals een complete nieuwe bodem. is al weer lang geleden….tsss 24 jaar..waar is de tijd. ja, hard moeten werken samen met de spuiter om alles op tijd klaar te hebben voor een beurs, ging vervolgens op transport naar die beurs, ik savonds met vrienden daar naar toe om fier de boel te laten kijken, was al verkocht(binnen 1 uur nadat ie er stond) aan een zwitser voor zijn blonde deerne en direct afgevoerd, mocht niet blijven staan ivm beschadigingen. nooit meer gezien….. stond ik daar…haha, vrienden lachen, joh is het wel echt?

                  mooie klus… ben benieuwd.

                    [quote=”cabrio wim”:1noqinlb]Is er voorlopig nog niet door hoor. :idea:
                    Punt is ook dat de wegenbelasting verplichting per maand weg valt, dus als hobby wagen dan misschien goedkoper per af te rekenen km.

                    Plus grote voorbeeld voor ons Zeeuwen, wij kunnen dan nog altijd in België gaan vervuilen, zonder te betalen. :mrgreen: [/quote]

                    haha, zou kunnen maar de tijd heeft geleerd dat belgie graag bij de buurlanden de kat uit de boom kijkt om dan vervolgens heiliger dan de paus te worden…..
                    neem de nieuwe wapenwet in belgie maar of de tuning van auto’s (te danken aan het goede werk van onze Bert Anc…. die het allemaal goede bedoelde)….jaja

                    maar die datum 1986 gaat het toch worden voor de oldtimers…..

                      [quote=”pcar”:b0rvh96p]bedankt rob voor je info. ik woon wel in WVL, anders zou ik zeker langskomen. mvg pcar[/quote]

                      Tja, wat is ver……. valt wel mee hoor :) cry: maar success met je bak, gaat je wel lukken. als ik ergens mee kan helpen laat maar weten…

                        [quote=”911-lover”:3bk22dst]Ik heb al een paar keer remschijven laten afdraaien .
                        Gewoon naar een bedrijf gaan die metaal freesen / afdraaien.
                        Laatste waar ik was , was een het industrieterein in Houthalen .
                        Voorheen ook eens naar eentje geweest in Aarschot en eentje in Hamont .
                        Die in houthalen beweerde dat voor de remschijven idd een speciaal machine nodig was die zij hadden .
                        Of het zo echt is of dat gewone draai en freesmachine dit ook kan weet ik niet .
                        Kan zijn voor klanten te ronselen .[/quote]

                        nee, kan perfect op een draaibank, alleen is iets bewerkelijker, je moet de schijven uitklokken dat ze mooi lopen voor je ze kunt afdraaien. Maar eigenlijk zijn schijven die krom getrokken zijn(schudden, onregelmatig remmen) of “las doorns” hebben (verplaatsingen van materiaal) of plaatselijke verhardingen(blauwe plekken) of flinke randen (indicatie van slijt) voor de vuilbak, ja weet het, is niet leuk, kost weer geld….. je kunt ze vlakken, het is tijdelijk en als er plaatselijke verharding heeft opgetreden(bijna altijd) blijf je dat voelen met remmen of je moet ze zo ver afdraaien dat je onder de verharding komt en dan zit je waarschijnlijk al aan minimum dikte als het lukt….. vergeet niet dat de remmen tussen jou en een plots opduikend object staan….als die het dan niet doen…..kan heel vervelend worden. kromtrekken, slecht remmen, te heet worden gebeurt meestal als je geen aangepaste remblok/schijf combinatie hebt die bij je rijstijl past :wink: of de motor heeft teveel vermogen voor de remmen die eronder zitten….. De meeste standaard remblokken zijn zo ontworpen dat ze direct remkracht leveren bij koude remmen maar hebben ook als nadeel dat ze snel opwarmen en bij hogere temperaturen een stuk minder remmen of het zelfs helemaal opgeven. echte raceblokken daarentegen hebben hitte nodig voordat ze gaan presteren en remmen bijna niet als die koud zijn. maar er zitten ook nog gradaties tussenin… en vergeet niet dat de meest schijven een min tolerantie hebben van +/-2 mm op de dikte = 1 mm aan elke zijde, flinke slijtage en dan afdraaien zit je er al onder als je pech hebt… als ze alleen maar lichte slijtage vertonen maar verder goed remmen kun je ze eventueel wat afdraaien voor je nieuwe remblokken erop zet. maakt het inrijden van de blokken gemakkelijker.

                          [quote=”pcar”:bnxw6t5x]inderdaad na tijdje rijden gaat het veel vlotter en soepelder.
                          moet ik dit laten ‘schoonmaken’ ?
                          grts
                          pcar[/quote]

                          Kan idd zijn dat de olie op de versnellingsbak er al heel lang op zit, wordt ook dikwijls vergeten bij grote smeringen of alleen maar bijgevuld. Ik kan natuurlijk niet voor jouw situatie spreken. Maar we zouden idd kunnen beginnen met het spoelen van de bak, ik heb daar speciale producten voor die we bij de olie doen, daar ga je dan een stuk mee rijden en veel schakelen, zit een debris oplosser in…. daarna olie eraf en nieuwe olie op. wij gebruiken voor het circuit normaal andere olie dan voor de straat 80w140 ipv 80w90, komt uit de offshore industrie. Is een tandwiel olie die veel hogere temperaturen aankan zonder te carboniseren of zijn smering te verliezen en wordt ook gebruikt bij extreme buiten temperaturen tot ver onder het vriespunt. Daar zitten additieven in om het schakelen te versoepelen. is niet echt heel veel duurder dan de gewone bakolie, die zou ik adviseren om erop te doen.

                          ik zou zeggen, kom eens langs, kan ik je daar mee helpen.

                          grts,

                          rob

                            [quote=”Steady Eddy”:1z9gt41n]Als ze 1000,00€ gaat kosten, dan wil ik het kleur ook kunnen kiezen. Ik ga voor zwart-zwart.[/quote]

                            goed plan, ga ik ook voor….. :D

                            maar vind wel dat de initiatiefnemers een punt hebben….. heb de petitie getekend.

                            grts,

                            rob

                              kunnen meerdere zaken zijn. bv. Je koppeling die ff niet lekker ontkoppeld/plakt/wat lucht heeft of olie sludge/restanden/debris die verhard zodra de olie afkoelt en tussen de tandwielen, gaffels op de assen gaat zitten.

                              Als je een tijd je gereden hebt wordt het dan beter? bedoel de boel weer soepeler?

                              grts,

                              rob

                                [quote=”FlatSix”:ndbecvyu]Als een 911 wordt gerestaureerd, wat is dan het beste de originele onderspuiting laten zitten en enkel de roest plekken te doen of alles eraf. Ik heb gehoord dat de originele zo goed is en dat het beter is deze te laten zitten en enkel maar de stukken te herdoen waar er roestvorming is. Risico bij vervangen is dat het blote metaal aan lucht blootgesteld wordt en er ook vocht aan kan, als er dan een nieuwe laag op komt te staan, dan kan het vocht zich onder de nieuwe laag inkapselen en roest bevorderen.

                                Iemand ervaring ?[/quote]

                                ik kan je mijn ervaring geven, hoeft niet die van iemand anders te zijn.
                                Alles hangt af van hoe ver je een auto wil restaureren of de waarde van het voertuig. Als de bodembescherming perfect in orde is en nergens los zit zou je die kunnen laten zitten. het is een heel werk om alles eraf te halen. Maar de ervaring leert ook dat juist het vocht tussen oude coating en de plaat kan inkruipen en rustig zijn vernielend werk doet. dikwijls zie je juist roestplekken verschijnen als je de bodembescherming begint af te steken vooral als ie links en rechts al los zat. als je het doet, de roest wegschuurt en dan de bodem opnieuw schildert met “ondertussen verboden” echte zink chromaat grondverf of de ouderwetse loodmenie en daar een zwarte chassis lak op, gaat ie echt niet zomaar meer roesten en kan zelfs waardeverhogend zijn bij verkoop daar eventuele toekomstige kopers de bodem tot in detail kunnen onderzoeken “je hebt niks te verbergen”. En eenmaal strak in de lak is het niet moeilijk 1 keer per jaar te kijken en bij te werken indien nodig. in ieder geval moet je voor je een nieuwe coating aanbrengt altijd een roestwerende grondlaag aanbrengen, nooit de coating rechtstreeks op de plaat. Als bodembescherming is ook alleen een rubber compound aangewezen die je naderhand eventueel zwart lakt en niet zoals ik soms helaas zie dat ze er met de teerspuit onder hebben gezeten.

                                succes met je restauratie….

                                grts,

                                rob

                                  [quote=”TomTurbo”:m5cywqm4]hey havikrs,dat is interessant.wat heb je dan zoal allemaal liggen :) weet er iemand of het kwaad kan dat de middepot er vantussen gehaald wordt?[/quote]

                                  Hoi Tom,

                                  Wordt moeilijk om allemaal op te sommen… best zou je een keer langs komen bij de werkplaats. kunnen we er rustig over praten en kun je het eens bekijken. heb wel heel veel liggen voor de 944 turbo.

                                  middendemper of catalysator (afhankelijk van bouwjaar) kun je gewoon verwijderen en vervangen door een buis. krijg je een iets sportiever geluid.

                                  Stuur een pb, geef ik je wat gegevens door.

                                  grts,

                                  Rob

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)