Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1,051 tot 1,065 (van in totaal 1,232)
    • En over Porsche Geeraerd Knokke :censored:

      Omda’k tegenwoordig in een afdeling te Zeebrugge werk,
      leek het wel handig om daar onderdeeltjes te gaan halen ipv te Antwerpen.

      Stuur dus vriendelijk hetzelfde mailtje naar ‘t magazijn dan da’k meestal
      in Antwerpen doe met stukjes voor een 944, krijg ik pas na 2 weken
      antwoord dat ze me niet kunnen verderhelpen.

      Heb dan maar vriendelijk een mailtje gestuurd da’k hun bedankte voor de ‘snelle’
      reply en da’k ondertussen al m’n stukken binnen had via PCA.

      We zijn daar bij de VW afdeling met de leasebakken
      van ‘t werk ook al serieus mismeesterd geweest, maar da’s dan meer onkunde van
      de mecaniekers…

        Met Porsche Center Antwerpen heb ik tot nu toe altijd hele goede ervaringen,
        mailtje naar de Stanny met m’n onderdeelnummertjes en binnen de week is meestal
        alles binnen.

        Doe mij eraan denken da’k terug een bestelling moet plaatsen :D

          ff opgezocht ;)

          Attachments:
          • valeo21200879406.jpg

            normaal gezien niet ;)

            voorbeeld in bijlage is van een kever, maar principe blijft hetzelfde

            Attachments:
            • Alternator-2.jpg

              Dan weet ik het ook niet meer want alles lijkt te kloppen… :(

                Nu ik eraan denk, D+ moet massa geven als de motor niet draait (lampje krijgt massa en brandt) en meer dan 12V als de motor draait zodanig da uw lampje uitgaat.

                Volgens mij is er toch iets verkeerd aangesloten ze want als je aan de motor op D+
                voltage krijgt en uw lampje blijft branden…

                wat meet je aan het lampje zelf op de blauwe draad?

                  Daarom zit er tussen D+ en D- ook een regelaar, om het spanningsverschil tussen die 15-18v
                  terug te brengen naar een constante +-14.3V

                  Alternator met ingebouwde regelaar inbouwen is vrij simpel,
                  B+ direct naar de batterij (+) over de startmotor
                  en D+ direct naar uw lampje

                  ;)

                    Ja, zat nog teveel met kevers en 912jes in m’n kop, daar heeft de regelaar 4 aansluitingen en de dynamo maar 3…

                    Jep, B+ moet hetzelfde meten dan de batterij.

                    Zal straks eens kijken hoe het bij mijn 911je zit, maar deze is wel van ’78.

                      Please ignore

                        Heb eens even opgezocht en dacht dat je al een alternator met ingebouwde regelaar had,
                        volgens bijgevoegd schema is dit dus niet zo.

                        volgens mij zitten de waarden vrij goed, enkel de laadstroom aan de batterij vind ik
                        persoonlijk laag, ik zie liever iets boven de 14V.

                        wat krijg je op de B+ zelf? Als je daar nog boven de 14V zit dan zit
                        je verlies waarschijnlijk aan de startmotor.

                        Attachments:
                        • diagram2.jpg

                          Hoi Guy,

                          als de massa wegvalt aan de alternator brandt het lampje inderdaad,
                          als de opbrengst van de alternator niet voldoende is brandt het lampje ook
                          (schrapend geluid – koolborsteltjes?)
                          als isolatie van D+ ergens doorgesleten is brandt het lampje ook,
                          en het lampje niet alleen :D
                          Heb dit eens voorgehad bij een 944 enkele jaren geleden:
                          [IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/Probleempje/DSCN0253.jpg[/IMG]
                          [IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/Probleempje/DSCN0260.jpg[/IMG]
                          [IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/Probleempje/DSCN0263.jpg[/IMG]
                          Was er op tijd bij of de garages waren afgefikt. :mrgreen:

                            Hoi Guy,

                            D+ is uwe laadstroom en mag in geen geval massa maken!

                            DF is de veldaansluiting en gaat naar uw lampke.

                            D- is massa.

                            ;)

                              Ow, als je lampje nog steeds blijft branden vermoed ik eerder dat je regelaar defect is
                              of dat je D- geen goede massa krijgt.

                              Heb je de geweven massakabel tussen alternator en carter achter de koelkap terug gemonteerd?

                                Toppie! :first:

                                  ivm die alternator: mss de riem die toch iets te los ligt en doorslipt?

                                15 reacties aan het bekijken - 1,051 tot 1,065 (van in totaal 1,232)