Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 737)
    • En? Al beslist?
      ;)

        Het staat allemaal hier. Schitterende ironische tekst.

        Op het eerste zicht is de laatste Italiaanse 924 turbo veel zeldzamer met 249 stuks over 2 jaar.

        Maar er wordt gezegd dat die eerste 170 pk turbo vlug stuk gingen. De motor mocht je niet zomaar uitschakelen, anders kon de turbo doordraaien zonder smering. Plus nog wat kinderziektes bij niet alleen de eerste P-turbo’s maken dat er van de tussen voorjaar 1979 en augustus 1980 vervaardigde dikke 4000 stuks allicht niet veel meer overblijven met oorspronkelijke motor.

        Het hangt eigenlijk van veel af of het ooit rendabel wordt enen byzonderen 924 in orde te zetten; Ik denk aan de muntontwaarding, die zie ik nu stijgen in B en straks wsch ook in heel de EU. Ik denk aan de wetgeving, kunnen we straks nog binnen in de steden; In Duitsland lukt dat niet meer zonder groene klever, de boete is voorlopig wel nog maar 30€. Ik denk aan de belegger, die nu blijkbaar voor klassieke wagens kiest, maar straks misschien weer voor kunst of goud of wie weet vaten zeldzame oude drank.

        Kortom, zoals Wim al aanduidt, niet doen tenzij je echt gek bent op de slanke leest van de 924 en dit exemplaar zeldzaam genoeg vindt. ‘t Is zoals schilderijen van de 3e Latemse school of van Leiezichten, als je ze graag ziet, geeft het niet dat de waarde op een generatie meer dan gehalveerd is.

          :think:
          Vertelt u vooral verder.
          :popcorn:
          Blijkt dat ze daar links rijden? Invoertaks?
          :engeltje:

            Hij staat op minstens 2 plaatsen elders ook, hier en hier
            :think: “no coating on the underbody” :?

            Er stond een tijdje terug maandenlang een gele Franse 944 cup met (dacht ik) een 280 pk te koop aan 45k.

              Vraag me af of je deze 944 bij ons ingeschreven krijgt …

                Duitsland is duur. In Nederland vind je er veel goedkopere. Minstens 1 iemand (NL) adverteert regelmatig op Kapaza en tweedehands.be;

                Weet wel dat je een Nederlandse klassieke landbouw trekker nooit zal kunnen inschrijven voor de weg bij ons. Idem dito met veel Allgaier Porsche te koop bij ons. Er schijnen ook nogal wat slimmekes te bestaan die het risico nemen op de baan te komen met de papieren van een andere trekker. Bij een oppervlakkige controle zien ze dat niet, er staat echt bijna niets ingevuld op het typeplaatje, soms zelfs geen jaartal. Die papieren stellen ook niet veel voor, een antiek langwerpig boekje met in handschrift de gegevens van de eerste eigenaar.

                Sommige onderdelen worden nog nieuw gemaakt, bijv. spatborden en zitjes, andere niet, bijv. de motorkap. Een landbouwtrekker is ook een gevaarlijk speelgoed. Meestal is de (Fritzmeier?)cabine verdwenen, maar de steunen blijven als rolbeugel.

                SchlepperfreundeWDFotosfürFahrzeugvorstellung024WilliSchmittaufseinemAllgaier.jpg

                Besluit/ een gouden raad van tante Kaat: beslis eerst of je er mee wil rijden op de openbare weg. Zo niet, heb je nog keuze o.a. op kapaza en 2e hands en hier .

                (edit: op Kapaza hebben er blijkbaar een paar :censored: een goudader ontdekt met Duitse prijzen voor Nederlandse trekkers. Die kunnen nog lang wachten. Een niet-zeldzame AP zonder papieren is imo hoogstens 5k waard in hele goede werkende staat.)

                  @Wim,

                  :think:

                  [i]Toestemming geweigerd
                  Deze inhoud is op het moment niet verkrijgbaar. We hebben bijkomende beveiligingsfuncties ingevoerd, die vereisen dat je je aanmeldt bij Facebook om deze pagina in België te kunnen bekijken. Meer informatie.[/i]

                    Amaai. Zeer interessant.

                      Zat er in die koppeling nog een rubber demper?

                      http://www.porformance.nl/product.php?id=286&model=8

                        Ik vind het goed gedaan … Voor Mad Max 5,5.

                          Wim weet er ook nog eentje staan met weinig kosten, da’s ook weer waar.

                          Je spaart imo toch 3-4 k uit, als bak en motor echt volledig vernieuwd zijn. Een 914 motor gaat niet zo lang mee. Qua koetswerk ga ik af op wat ze zeggen, maar idd, ik ben er al redelijk wat gaan bekijken en onder de 20k niets beters gevonden dan het rostje en dat is nochtans verre van perfect.

                          Er is gewoonweg een veel grotere markt voor 2 liter 914tjes dan voor 1,7L of 1,8L.

                            Interessante 914, als alles waar is;
                            Het is wel een 1,8L en enkel voor een 2L heb ik nog belangstelling.
                            (Staat ook op kapaza en 2ehands.)

                              P onder Apal-logo

                              1962-APAL-Porsche-1600-GT-Coupe-3.jpg

                              Kende ik niet. :lekker:

                                Oela!

                                  negen-
                                  veer-
                                  tien?!

                                15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 737)