Aangemaakte reacties
-
Iemand deze laatstejaars 924S bekeken?
à restaurer
petits fraisEnkel de eerste heeft de juiste productiedatum en kan dus een koopje zijn. Van modeljaar 1988 zijn er 1974 st. gemaakt voor EU. Iemand?
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5@youyou
‘t Is nog niet gedaan, we zijn een eind over halfweg. :salut:@Wes
Hoezo?
Ik heb daarop gewacht om loos te gaan op de Autobahn. :driver: :mrgreen: :cool: :up:Rij je nog je S? (Minder dan 40 km telt niet.) :coolness:
:popcorn:in antwoord op: Invoer 924SDe advertentietekst zegt 944Turbo, maar de foto toont 944S.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5:wtf: Oerdegelijke bedoel je toch? :coolness:
make love not war
:driver: niet ruziein antwoord op: Het 924 verhaal…Foto’s van de onderkant achteraan in Album: 924_S_deel_revisie;
Tegen de lente zijn de ophangpunten vooraan ook nieuw. :lekker:
in antwoord op: Invoer 924S
:think: 16 kleppen en 190pk :respect2: ; Ziet er idd heel verzorgd uit.
300k km, er zal wel eens een deelrevisie van de motor aankomen, bij de mijne was dat op 275k omdat de koelkanalen half verstopt waren, kalkrijk water … :cry:
Kijken of ie niet “zweet”, maar uiteindelijk kost een vernieuwd onderstel en leidingen toch meer. (Naarmate de 944 (en 924S) herontdekt worden, stijgen ook onderdelenprijzen. Als ik vandaag, dus een dik half jaar later, mijn 924S zou nieuw zetten, betaalde ik aan onderdelen wsch al de helft meer.) Veiligheid heeft geen prijs.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5Wes heeft iedereen in snelheid gepakt. :D
Ik was van plan binnen 10 blz nog een aanmoediging te posten. :wink:Sukses ermee; De rubbers van de achterklep zijn al vervangen?
in antwoord op: 924 als daily?Veiligheid is ook iets waard. Zien er uit als wat in de 70er jaren verkrijgbaar was als achteraf opzetstuk.
in antwoord op: elektrische 356[quote=”icepo” post=227308]Die staat toch al eventjes te koop.
…
Volledig terug origineel zetten zou erover zijn.
Maar een normale achterruit zonder spoiler , motorkap terug standaard en het is al best iets leuks.
Eigenlijk is het nog niet zo slecht.
Als je bredere wielen wil dan moet je zowiezo verbreden.[/quote]‘k Ben toch verbaasd dat die als gewone wagen gekeurd is met 260 pk (ipv 220) en die verbredingen en spacers.
Ik heb eens op autoscout 944 turbo ingetikt, ja hallo, die :o prijzen. :wtf: Deze lijkt me een koopje, als de motor inderdaad zo goed is. Vernieuwde echte turbozetels van een 944 of een 968 erin en (imo onvermijdelijk) alle rubbers, ophangpunten en leidingen vernieuwen en dan ben je nog altijd goedkoper dan de rest van de lijst.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5[quote=”Hellraiser” post=226411]Gisteren de benzinetank er onderuit gehaald.
Geen verrassing, ze is rot :p
…
‘k ga een plastic tank van een 944 type 2 monteren, maar daar gaan we wel
de dwasbalk voor moeten verplaatsen :)[/quote]Zeg, Hellraiser, als je nu eens een bak spa rood en een bak bier klaarzette en toegang vroeg? Ik kom al zeker dan (met de witte).
in antwoord op: Weer een ombouw :) 924 Turbo naar Carrera GT :)Hier ook belangstelling en zondag m.i. meest kans.
in antwoord op: Interessepeiling rollenbankHartelijke gelukwensen.:first:
Lid worden van een club en wat bolleke-pijlke ritten, dat helpt ook. :wink:
Zelf rij ik te weinig P, maar toch wat meer en altijd stukken van minstens 40 km. Ik heb net 2000 km op 2 weken met de witte, waarvan 1500 Autobahn, door het werk terugbetaald. Op wintersloffen van Kaiserslautern (Mannheim) richting Prüm en de E42(Spa) over de A6-A62-(A1-)A60, golvend met mooie lange bochten, nergens één km rechtdoor. Weinig verkeer. Echt aanbevolen.
in antwoord op: Het 924S verhaal…Ongelooflijk dat je dat allemaal op je oprit klaarspeelt. :salut:
in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pkNaar eigen zeggen was hij zelf gek op Italiaanse sportwagens, toen Harm de 924 ontwierp. ;)
De december tijdschriften langs de Duitse grens worden in sneltempo opgekocht lees ik op 924forum. :respect2:
(Zou niet slecht zijn als naast jpg ook pdf in het album zouden kunnen.)
in antwoord op: Harm LagaayHier in de tabel helemaal onderaan staat wat meer over het opwaarderen van 924 en 944 type I met latere onderstellen. Misschien heb je er iets aan.
Een 924S is eigenlijk een 944 type I en heeft de ALU achterste draagarmen van een 944 turbo toch?
in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk