Aangemaakte reacties
-
Een onbekend merk, had gekund.
:lol:
Je rijdt dan ook niet in een P van Harm, niet?
;)Als er mensen het artikel willen lezen, ik heb de 8 blz als pdf. Op 924forum.nl heb ik het al volledig geplaatst, hier lukt me dat niet.
http://community.924forum.nl/showthread.php?t=36725in antwoord op: Harm LagaayWalnoot schulpen, niet de schillen. Eigenlijk noemt dat bolster trouwens:
En dit de schulp en de eetbare pit:
Voor zandstralen kan je de schulpen van Juglans Nigra gebruiken, zwarte noot of Amerikaanse noot:
De gewone walnoot of okkernoot (bij mijn weten synoniem), Juglans Regia, heeft een dunne zachtere schulp, toch zeker de veredelde rassen voor in de winkel, zoals Coenen, Axel, … Een zaailing (half wild) heeft al eens een dikkere schulp, maar nog altijd veel minder dik.
Als iemand dikke notenschulpen of de echte Amerikaanse noten wil … altijd welkom. Je moet ze wel zelf breken met een zware voorhamer. Veel plezier, de schulp is veel dikker dan de dikste okkernoot. Ik heb 2 Amerikaanse notelaars staan en om noten te verkopen is dat niet genoeg, dat is per container. Het is trouwens een vieze bedoening, je moet eerst de bolster afschrapen, want die plooit niet gewoon open zoals bij een rijpe okkernoot. Die bolster geeft echt sepia-inkt af, krijg je niet meer van je handen noch uit je kleren met zeep. (Er liggen wel nog wat afgeregende van vorig jaar.) Wat is dan het nut van die boom? 1) Fineerhout, nog mooiere tekening dan gewone notelaar. 2) Gebroken noten worden gebruikt als straalmiddel. Ze zijn hard, maar beschadigen minder dan scherp zand.
Tot zover land- en tuinbouw.
Voor bouten die iets belangrijks bijeenhouden en onderhevig zijn aan wisselende belastingen en trillingen, zou ik persoonlijk toch steri2311 volgen.
Mooi project en gezien de soort P:
:up: :popcorn:Attachments:in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pkWalnoot schulpen, niet de schillen. Eigenlijk noemt dat bolster trouwens:
En dit de schulp en de eetbare pit:
Voor zandstralen kan je de schulpen van Juglans Nigra gebruiken, zwarte noot of Amerikaanse noot:
De gewone walnoot of okkernoot (bij mijn weten synoniem), Juglans Regia, heeft een dunne zachtere schulp, toch zeker de veredelde rassen voor in de winkel, zoals Coenen, Axel, … Een zaailing (half wild) heeft al eens een dikkere schulp, maar nog altijd veel minder dik.
Als iemand dikke notenschulpen of de echte Amerikaanse noten wil … altijd welkom. Je moet ze wel zelf breken met een zware voorhamer. Veel plezier, de schulp is veel dikker dan de dikste okkernoot. Ik heb 2 Amerikaanse notelaars staan en om noten te verkopen is dat niet genoeg, dat is per container. Het is trouwens een vieze bedoening, je moet eerst de bolster afschrapen, want die plooit niet gewoon open zoals bij een rijpe okkernoot. Die bolster geeft echt sepia-inkt af, krijg je niet meer van je handen noch uit je kleren met zeep. (Er liggen wel nog wat afgeregende van vorig jaar.) Wat is dan het nut van die boom? 1) Fineerhout, nog mooiere tekening dan gewone notelaar. 2) Gebroken noten worden gebruikt als straalmiddel. Ze zijn hard, maar beschadigen minder dan scherp zand.
Tot zover land- en tuinbouw.
Voor bouten die iets belangrijks bijeenhouden en onderhevig zijn aan wisselende belastingen en trillingen, zou ik persoonlijk toch steri2311 volgen.
Mooi project en gezien de soort P:
:up: :popcorn:Attachments:in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk:?
ff juist gezet
:mrgreen: :up:in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5:?
ff juist gezet
:mrgreen: :up:in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5924S M755, een van 313 zwarte. Met kat 160 en zonder 163 pk.
Voorzetels zijn versleten, stof is misschien nog te vinden bij Werk 924. Als je de hele wagen doet, 1000€ voor 8m stof en 1000€ voor het herstellen van de zetels. Het zijn hoedanook onvindbare en hele goede “turbo”- of sportzetels van 1988 en het geraamte is nog goed natuurlijk. Passen niet alleen in een 924S …
Velgen zijn de juiste, enkel niet de juiste kleur. Zijn te vinden, maar dan ben je ff bezig. (Nietwaar Wes? ;) )
Lak ziet er goed uit. Voor wie niet inzit met originaliteit, velgen zo laten, zetels goedkoop in grijs leer.
188k km valt allicht te bewijzen met alle meegeleverde documentatie. Voor een M44/09 (e.v.) motor is dat niet veel. Reken wel best op nieuwe tandriemen, rollen en waterpomp.
De brandstofleidingen vervang je waarschijnlijk best ook. Enkel het achterste deel brandstofleidingen voor de 924S of 944 is nieuw leverbaar. Als je het oorspronkelijk wil, kan je het nog tweedehands oplossen, maar het is zoeken en kost wat. Anders nieuwe metalen laten maken. Remleidingen zijn wel leverbaar.
Sportophanging zal wel dood zijn na die tijd. Kost ook weer wat. De oorspronkelijke M030 voorste veerpoten uit 1 stuk zijn niet meer leverbaar, voor andere transaxles m.i. trouwens ook niet. Iedereen zet patronen in, die zullen zich bij normaal gebruik even goed gedragen. Bij echt racen warmen de patronen vlugger op.
Kortom, zeker als de kosten meevallen een koopje.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5924S M755, een van 313 zwarte. Met kat 160 en zonder 163 pk.
Voorzetels zijn versleten, stof is misschien nog te vinden bij Werk 924. Als je de hele wagen doet, 1000€ voor 8m stof en 1000€ voor het herstellen van de zetels. Het zijn hoedanook onvindbare en hele goede “turbo”- of sportzetels van 1988 en het geraamte is nog goed natuurlijk. Passen niet alleen in een 924S …
Velgen zijn de juiste, enkel niet de juiste kleur. Zijn te vinden, maar dan ben je ff bezig. (Nietwaar Wes? ;) )
Lak ziet er goed uit. Voor wie niet inzit met originaliteit, velgen zo laten, zetels goedkoop in grijs leer.
188k km valt allicht te bewijzen met alle meegeleverde documentatie. Voor een M44/09 (e.v.) motor is dat niet veel. Reken wel best op nieuwe tandriemen, rollen en waterpomp.
De brandstofleidingen vervang je waarschijnlijk best ook. Enkel het achterste deel brandstofleidingen voor de 924S of 944 is nieuw leverbaar. Als je het oorspronkelijk wil, kan je het nog tweedehands oplossen, maar het is zoeken en kost wat. Anders nieuwe metalen laten maken. Remleidingen zijn wel leverbaar.
Sportophanging zal wel dood zijn na die tijd. Kost ook weer wat. De oorspronkelijke M030 voorste veerpoten uit 1 stuk zijn niet meer leverbaar, voor andere transaxles m.i. trouwens ook niet. Iedereen zet patronen in, die zullen zich bij normaal gebruik even goed gedragen. Bij echt racen warmen de patronen vlugger op.
Kortom, zeker als de kosten meevallen een koopje.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 51988 hier en gewone platen. O-Plaat kommt nicht in Frage. Ik rijd (goed) door Duitsland nu en dan, zo ieder trimester, ook voor het werk.
Ik vermoed dat de bescheiden rijtaks dezelfde blijft voor een 0- of een 1-plaat. Tot nu toe wijst alles daarop, al weet je natuurlijk nooit.
in antwoord op: 25+ en (nog) niet op O-platen ? !1988 hier en gewone platen. O-Plaat kommt nicht in Frage. Ik rijd (goed) door Duitsland nu en dan, zo ieder trimester, ook voor het werk.
Ik vermoed dat de bescheiden rijtaks dezelfde blijft voor een 0- of een 1-plaat. Tot nu toe wijst alles daarop, al weet je natuurlijk nooit.
in antwoord op: 25+ en (nog) niet op O-platen ? !Kleur moet in de deurpost staan, allicht L32K “feniks rood” dan, maar het lijkt van hieruit alsof de koffers volledig zwart zijn … Meestal spuiten die Amerikanen enkel de gelaste plekken.
“LE” type voorspoiler klopt misschien niet, maar past erbij.
Mahle velgen zien er goed uit. Zitten er stabi’s op? Ziet er een “Appearance group” uit. In 1973 bevatte dat voor een 1,7L Pedrini en voor een 2L Mahle, naar het schijnt. De rest van de uitrusting ziet er uit alsof deze dat optiepakket had, behalve dat de centrale console er vreemd uitziet en niet omdat de meters ontbreken.De warmeluchtblazer en leidingen ontbreken ook bij het rostje. Dat gebeurt nog, zelfs in de 914 Club :cool: , aangezien het typisch een mooi weer wagen is. Ik heb het pakket net gevonden in redelijke staat. Bij een 914 moet je geluk en geduld hebben en anders geld.
Hoe ziet de naad nr. 19 tussen voorschermen (spatborden) en voorruitbasis er uit?
Als de ophangingspunten achteraan hard zijn kan je er idd wat mee. 9k is dan weinig.
Wim, heb je het motornummer?
in antwoord op: 914 met 1.7 motorBlijft goed hé, er zijn er verschillende, waarvan 2 met P.
in antwoord op: Post hier je funniest jokes en moppen.Het Pedrini verhaal gaat nog verder.
De lichtmetalen velg “914 361 013 1” heeft wel een centreerring en past op een vooras met 2 ontluchtingsdoppen van 1973 en later. De 914 vanaf 1973 hebben een centreerrand op de remschijf. In 1973 zijn zowel Pedrini als Mahle en Fuchs geleverd.
De “914 361 013 0” heeft geen centreerring en past op de voorwielen van een vroege 914, te herkennen aan maar 1 ontluchtingsdop per rem. Als je een velg nr “… 1” wil zetten op een 1972 (-71-70), moet je de buitenste kleinste rand van de voorste remschijven afdraaien. Op de achterwielen moet je bij beiden zelf de velg centreren door wat te schuiven.
Tot 1972 waren er enkel Pedrini lichtmetalen velgen voor de 914-4.
Ik heb intussen een goede set Mahle 4×130 5,5J15 gevonden aan een hele goede prijs, die zal ik waarschijnlijk laten herlakken in RAL 9006 “blank ALU”. Iemand ervaring met “PSR Service” in Gent-Zwijnaarde?
Moet ik ook nog naafdoppen vinden zoals deze. Hmm, toch eerst ff zoeken naar (goedkopere en/of) oorspronkelijke ET-Nr. 914 361 303 03.
Oorspronkelijke Baby Fuchs zijn gewoon te duur (tov de nieuwe) en misschien mooier maar niet beter dan Mahle. Je moet ook altijd opletten voor haarscheurtjes.
Kortom Wim, heel erg bedankt om mee te zoeken. Ik ben voldaan. Voorlopig.
in antwoord op: GEVRAAGD: lichtmetalen velgen voor 914-4Gaan ervan uit dat de eigenaar zeer slordig was of nog erger, dat iemand ermee ging wild-rijden.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=43655&p=1191151#p1191151
Gewoon een truukje om de prijs naar beneden te krijgen?
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5Goed zo, laat maar komen.
in antwoord op: restauratieproject by Chineeskein antwoord op: Dit is pas een “bob de bouwer” !