Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 737)
    • Er zijn er 331 gemaakt met stuur links en 75 RHD. 210 pk voor 1180kg is niet slecht, vergeleken met een tijdsgenoot 930 met 260-300pk uit een 3-3,3L. (924S 2,5L 150-163 pk en 924 turbo 2L 170-177 pk.)

      http://www.924gt.com/specification.html

        Een AP met een cabine, zeldzaam. :hail:

          Mooi en nog eens iets anders. Die veerpootbrug is ook later ingebouwd, maar is dan hooguit een tuningsrapport?


          @deepee
          & DST, Hoe ziet zo een attest eruit of wat staat er dan bijvoorbeeld op? Kan dat voor een zwaardere motor zijn (die een optie was) of spreek je dan bijvoorbeeld over zwaardere stabi’s of een sportophanging ?

            Luc, de cataloog kost 15€ en is een mooi 4talig boek met harde kaft. De vaste collectie alleen al is de moeite, als je er nog nooit was. Voor mij was het de tweede keer.

              Ziet er mooi uit. Is ie al verzinkt, dus van einde 1976?

                Dan zal ik toch niet de enige zijn zeker? Parking lijkt me best om elkaar te herkennen.

                  Waarschijnlijk allemaal. VW heeft het dan nog zelf opgebiecht in de VSA begin deze maand, maar ze vergaten wel de top in te lichten, las ik ook al. Straf. De meeste kranten brengen daarentegen dat VW betrapt is, daaraan zie je hoe nauw sommige kranten het nemen met de “details”.

                  Waren er nog geen rechtszaken van mensen die vonden dat hun wagen meer verbruikte dan beloofd? Dat mag dan weer volgens de EU norm, die schrijft gewoon een theoretische belasting voor. In de VSA is dat een echte gebruiksproef op de weg.

                  Voor vrachtwagens is er ook zoiets. De EURO6 vervuilingsnorm is zo geschreven, dat je zou kunnen een gat boren in je uitlaatsysteem, er wordt toch enkel aan de uitlaat gemeten. De VS EPA-norm schrijft tenminste ook voor dat onderweg geen zichtbaar roet mag te zien zijn.

                    Er staat in de namiddag al iets op de planning; Moet de vrouw nog overtuigen dat het er nog bijkan. Heb het museum de vraag gesteld of mijn 924S ook een gratis toegangsticket is, o.a. “mit herausnehmbares elektr. Targadach (M650)” . Ik ben niet gierig, maar … :wink:

                      IDD :mrgreen: Zolang 1000€ vrijwillig uitgeven aan leuke bijkomstigheden ons bezig houdt, hebben we nog geen slecht nieuws in ons leven. :sarcastisch Hout vasthouden en houden zo. :popcorn:

                        Wes,
                        :)
                        volgend jaar moet ik toch eens meedoen.

                          De witte rijdt nu al heel strak.

                          De motor zegt nu wieeuw sinds de deelrevisie:
                          Volledige nokkenkast uit elkaar en nagekeken, nieuwe tandriemen (iel geluid van weggeperste lucht, lagers, waterpomp.
                          Volledige kleppenkast uit elkaar, kleppen gerodeerd, klein materiaal vervangen.

                          Onder de motorkap zou je de witte geen 25 jaar geven. Op de weg ook niet. :sarcastisch

                          IMG_1956_kleiner.jpg

                          IMG_1957_kleiner.jpg
                          :think: Enkel die roeste schroeven :wtf: nog vervangen en een nieuwe rubberen hoes voor rond de stekker van de ruitenwissermotor.

                            Zo.

                            De onderkant ziet er achteraan nieuw uit. Benzineleidingen nieuw. Remleiding nieuw en remmen gereviseerd. De ophanging achteraan is terug als in 1988.

                            Dus binnenkort enkel de ophanging vooraan nog een beetje schilderen en alle scharnierpunten ook vervangen door de juiste rubbers. De motor en zijn 2 ophangdempers zijn al vernieuwd.

                            IMG_1926_kleiner-2.jpg

                            De stoffeerder heeft eindelijk tijd gevonden, de zetels zouden vernieuwd zijn binnen de maand. Na nog een grondige reiniging van de flanellen deurpanelen en de achterbank, beschouw ik de witte als af. 2 jaar jubileum.

                              Waar is mijn meerschuimen pijp? En mijn kersentabak.

                                :salut:

                                OK

                                  Bovenste lekpad over de kleppenkast en nokkenkast:

                                  IMG_1923_lekpad.jpg

                                  De achterste koelwaterkanalen zaten verstopt, hard water gebruikt. Waarschijnlijk de tweede eigenaar, die reed er 4 jaar mee. Zelf heb ik alle vloeistoffen meteen vervangen.

                                  IMG_1819_lekpad.jpg

                                  Gevolg, de achterste (nr4) cilinder werd minder gekoeld en de 2 pakkingen tussen nokkenkast//kleppenkast//cilinderblok kregen het zwaar. Dit komt blijkbaar nog veel voor bij deze M44/09 motor (944 type I en 924S) en allicht bij de andere 924 en 944 ook.

                                  De laatste klepveer zat gebroken, die had dus eigenlijk een winding minder, maar die motoren kunnen wel tegen iets. Nooit veel van gemerkt, behalve dus die oliedruppels. De witte zegt nu wieeeuw van stilstand tot wegsprinten, vroeger was het enkel een iel gefluit, bijna huilen, bij hoge toerentallen. Je zou nu denken dat er een elektrische motor inzit, ware er niet een dof gerommel op de achtergrond bij het starten en wegsprinten.

                                  (Foto’s & revisie bovenblok CCR.)

                                15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 737)