Aangemaakte reacties
-
Mag eigenlijk niet klagen over de homologatiekeuring in Deerlijk. Je kan daar op korte termijn reserveren via internet. Het kan geen kwaad de handleiding mee te nemen, die raadplegen ze ook, naast een eigen bestand.
Na de gelijkvormigheidskeuring en na het ontvangen van het gelijkvormigheidsattest moet je nog eens terug voor de tweedehandskeuring. Waarschijnlijk duurt dat langer dan de 2 weken van de tijdelijke uitvoerplaten en moet een garagist je wagen met Z-platen in jouw aanwezigheid laten voorrijden. Mijn gelijkvormigheidsattest lag klaar op een dikke week, geluk en vooral een oorspronkelijke wagen.in antwoord op: Invoeren Porsche vanuit NL – stap 3 en 4“Zoeken” al aangeklikt hierboven? Heelder draadjes en draden over invoer. In het werkelijke leven is een generatie 25, 20 jaar? 1 internetgeneratie = hoeveel weken? 8? 6?
:mrgreen:De Nederlandse APK is in België geen vol jaar, maar slechts 2 maand, geldig bij invoer. Opnieuw dus vlak voor uitvoer en je dan nog flink haasten.
Nederlandse nummerplaten voor uitvoer zijn trouwens maar 2 weken geldig. Hieermee kan de wagen rollend en niet op een aanhangwagen van daar naar hier en ben je verzekerd en in orde. Ik zou het niet meer doen onder mijn nummerplaten voor een eigen andere wagen, ongeacht de instemming van de verzekeringsmij. Je bent wel verzekerd, maar je brengt een spookwagen op de weg zonder de verkeersbelasting te betalen, zonder inschrijving … en die in Nederland is ook foetsie … een spookwagen zonder nationaliteit dus … :wtf:
Dat gelijkvormigheidsattest is enkel geldig voor wagens vanaf een bepaald jaar, omdat pas toen het EUROPESE gelijkvormigheidsbewijs uitgevonden werd. Jaartal zelf uitzoeken op dit forum of goca, ben te lui, moe en het is laat.
http://www.goca.be/nl/p/Invoer-binnen-EU—zonder-COC:sarcastisch
:sleep:in antwoord op: Invoeren Porsche vanuit NL – stap 3 en 41)http://www.fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/wagen.htm
2)Neen. Zorg dat je luik I&II, uitvoerverklaring RDW en een (desnoods handgeschreven) factuur hebt.
https://porscheforum.be/New/forum/74-stel-jezelf-even-voor-/121789-invoer-924s?start=12in antwoord op: Invoeren Porsche vanuit NL – Stap 2Goe joh! :first:
Velgen zien er van hieruit toch ook goed uit. :sarcastischin antwoord op: Het 924S verhaal…:popcorn:
Die BIV is eenmalig en in de feiten betaalt eigenlijk de verkoper. Ik zou al heel tevreden zijn met goed onderhouden wegen in ruil voor de autobelasting. Ik moest 4 banden vervangen op 2 jaar. :wtf: En laten we maar zwijgen over de fietspaden. Er is minstens 20 jaar achterstallig onderhoud in te halen op de Vlaamse wegen, met dank aan vele veel vroegere regeringen. Iemand zal dat betalen en ik denk dat ik weet wie. :?Mooie bak. :up:
in antwoord op: Te koop Porsche 996 Turbo Tiptronic@steri2311 :up:
Als je een wagen koopt die 240 kan, banden opleggen die 240 aankunnen. Koop je er een die 280 kan, 280. Leve de Autobahn en de Duitse aanpak.in antwoord op: REFLECT NR- PLAAT VOORAAN AFGEKEURD OP TC + BANDENDie klever bij winterbanden zou trouwens ook in Duitsland wettelijk zijn. Heb ik me laten wijsmaken door een bandenboer. (EDIT: Stoort toch niet, een ietsiepietsie veiligheidsklevertje?!)
in antwoord op: REFLECT NR- PLAAT VOORAAN AFGEKEURD OP TC + BANDEN924S modeljaar 1988, productiejaar 1988, 160 pk. (Geloof die 163 niet voor ze gemeten zijn. :sarcastisch )
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=238835730&asrc=st
Als dat allemaal waar is, de moeite voor wie die kan voor een paar 1000€ herspuiten, mits zelf wat bloot te zetten. De 924S met 160pk zijn nog te krijgen, maar er is altijd werk aan.Het valt me trouwens op dat er geen goede 924Turbo 177pk meer te koop staan.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel3US $40.000,00
Ongeveer EUR 28.821,56
wil ie ervoor. Ken de 912 prijzen niet. Ziet er mooi uit, maar wat met AKK, tenzij je zelf ernaartoe vliegt? HT New York (New Ark en niet JFK zou ik nemen) zal zeker 1000€ kosten, de binnenlandse vluchten zijn goedkoper.in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel3Gewoon meeschilderen met de velgen.
in antwoord op: Het 924S verhaal…:mrgreen: Breek me de mond niet open, Wes. :sarcastisch
in antwoord op: Het 924S verhaal…Je kan ook hoog in toeren gaan en pas dan schakelen wanneer je hoort de wolven huilen. Wel voorzichtig opwarmen.
in antwoord op: Porsche 924SGouden ei, bijna. Wel de allermooiste kleur voor deze wagen, naar mijn bescheiden mening, zilver met een puntje goud. Felrood en zwart zijn zo gewoontjes.
Die 924 CGT in Oudenaarde, heeft die niet op PFNL te koop gestaan, dan is het een echte?
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=37617in antwoord op: 944 addict[quote=”steri2311″ post=164058]… maar dit jaar wil ik rijden :)
…[/quote]Bekend gevoel. :respekt:
in antwoord op: Porsche 924S