Aangemaakte reacties
-
[quote=”bully” post=161857]Soms kan men mazzel hebben. klikhierop Vandaag voor heeeel weinig verkocht. klikhierop[/quote]
‘k Wodr nie goe. :?
Klaagde een paar weken geleden op PF NL dat hij een inruilbod van 6duizend te weinig vond en ik heb ‘m een PB gestuurd. :wtf:
Op PF B! :loser:AAARgkl.
Een redelijk goed 914 koetswerk kaal zetten en in nieuwe toestand brengen, met nog een paar duizend opzij gelegd voor onverwachte akkefietjes, kost heel grof gerekend 12 duizend, tot misschien wel veilig gerekend ongeveer 15 duizend €. Maar dan heb je een betere wagen dan ooit nieuw uitgeleverd door Karmann. Ik heb de oefening gemaakt met Arno, koetswerkonderdeel per koetswerkonderdeel, bij de minste twijfel vervangen. Voor deze oranje 914-4 aan 5.500€, met oorspronkelijke 2 liter “GB” motor, met goede harde ophangingspunten :
http://www.914parts.eu/index.php?cont=autos&car=914_015
(motorruimte rechts met batterijhouder)Wie belangstelling heeft kan het handgeschreven lijstje met benodigde onderdelennummers van me krijgen. Voor krap 18k heb je dan een wagen, waarvan je weet hoe goed de behandeling was. Het is dus zoals porsche914orange schrijft, eigenlijk normaal.
En de duurdere 914-6 gaan nog het snelst weg:
Het imago van goedkope volksporsche is volkomen onterecht. Sommige 914-onderdelen zijn zeer duur, als je ze tenminste kan vinden. De meeste gewone 911 zijn niet zeldzaam, goede 914 wel en ze hebben dan nog eens een beter wegligging ook. :coolness: :respekt: Als je hoort dat er misschien 800 stuks 914-6 overleefd hebben mét 110 pk motor, verwondert het me niet, dat er wrakken aan 20 duizend te koop staan. Geef dan 15 duizend uit aan koetswerk, 20 duizend aan een volledig vernieuwde motor, 5duizend reserve en je kan ‘m zo verkopen aan 60 duizend. :think: :sarcastisch (Mits op de liefhebber te botsen of lang genoeg te wachten.)http://www.carandclassic.co.uk/car/C385931 verkocht aan 45k £ weliswaar na er 35k in te steken.
Intussen heb ik nog ander werk. Vandaar dat voorlopig mijn 914-plan op ijs ligt.
Hoeveel mensen zouden er al doodgevallen zijn tijdens het lopen voor de gezondheid? Zwemmen en gewoon wandelen, dat is gezond.
Of een goede Whisky en een goede cigaar en wat Winston Churchill zei “and absolutely no sports”. :respekt:in antwoord op: AutosportnieuwsDes te beter. Bij mij zat er een blaas op de rand.
Ik heb eruit geleerd dat ik vooraleer de wagen te stallen per wielnis voor en achter een halve emmer water gooi.
Er zit onverwachts echt veel modder in alle hoekjes en kantjes na een beetje rijden, zelfs na 2 weken onder dak is dat dan nog altijd vochtig. :|Echte *porsche *luv wassen de wagen wreed vaak. (Stafrijm.)
in antwoord op: Porsche 924SHmm.
Kijk best ook eens aan de achterwielen, tussen buitenkoetswerk en felsrand of er geen kit loslaat.Is bij mij links (nodig) en rechts (preventief) bijgewerkt. Rest van de bodem was OK. (Foto toont de voorkant van de achterste wielnis rechts, kijk best ook goed vanachter.)
in antwoord op: Porsche 924SBedoel, Wim, dat hij zijn eigen wagen niet afkrijgt. Teveel werk. Bekend fenomeen?
in antwoord op: Invoer 924S:?: Ach die nijverheidsgebouwen lijken allemaal op elkaar. :wtf:
“Mijn” plaatslager noemt Yves en woont halverwege Gent en Kortrijk en de gifgroene *porsche is de zijne. Raakt maar moeilijk af, zal wel typisch zijn? :sarcastisch
Begin volgende week moet de buitenkant af zijn, met een bijkomende set zilveren en de set oorspronkelijke telefoonvelgen: alpine wit met metaalkleur oker rand LM1Z (ALD645M1Z).
in antwoord op: Invoer 924SOk, makker, help jij me ook eraan herinneren als het zover is?
;)in antwoord op: Hoe Tricky is het forum eigenlijk …Honden en wafblief, hoe kom je erbij. :roll: Voel meer voor de uitleg van Wim, het is ouderwets maar degelijk.
Je stelt je voor als je ergens voor het eerst komt. Alleen was dat heel vroeger over het kanaal zelfs voor gentlemen not done , je liet je door een gemeenschappelijke bekende voorstellen. Vandaar dat het de duivel was die zei Please allow me to introduce myself … …
Pas op, dat beleefd zijn komt terug in de mode, ooit eens.
in antwoord op: Hoe Tricky is het forum eigenlijk …Intussen is de 924S in goed gezelschap:
Alle witte vlakken met steenslag zijn bijgewerkt,
morgen volgt het satijnzwart.
De grijsflanellen sportzetels met oker krijtstreep zijn binnengedragen voor een vernieuwing tot op het geraamte en de zwartleren sportzetels uit een 968 bevallen goed. Misschien mogen ze zelfs blijven na hun interim. :lekker:
Attachments:in antwoord op: Invoer 924SIk heb een Tripel Trappist van Westmalle nodig.
in antwoord op: Het verschil tussen sponsoring en reclameGraag gedaan. :cool:
Om deze opbouwende *porsche sfeer te bestendigen. Help me aub herinneren dat je er eentje tegoed hebt, bij de eerstvolgende gelegenheid. Mensen aan wie ik er vroeger al een beloofd heb (ik herinner me hééél vaagweg Cabrio Wim nog), niet wanhopen.
in antwoord op: 964 RefreshtorationToch eens goed nadenken hoeveel het kost om iets gewoon op voorraad te houden. Misschien 5 cent aan rubber, maar 500€ voor magazijnier en huur magazijn. :(
Waarom denk je dat grote bedrijven alle overschotjes gratis meegeven met het personeel? En overschotjes moet je dan zien als bijv. 200 liter verf of 20 m² zware verzinkte roosters of 0,5 km koperen buis.
Wedden dat je zal zeggen, eens het af zal zijn, dat elke € goed besteed was? :sarcastisch
in antwoord op: 964 Refreshtoration[quote=”Pitchie” post=161217]heb op de grote foto’s nog wat zaken gevonden waar ik, op zijn zachts gezegd, vraagtekens bij moet plaatsen:
…[/quote]:shock: :puke: :cry:
Zoveel roestblaasjes betekent diskwalificatie. Eentje overal elders dan onder de rechterdeur en de ophangpunten, zou ik nog riskeren, als al de rest klopt en na advies van mijn carrossier.
(Je gaat te snel met je commentaar, kan niet volgen. :geek: )
@mcklusky
Hohoho, zolang ik zelf geen 914 bezit, kan ik moeilijk een echte deskundige zijn. :?
Dat laswerk ziet er overal even slordig uit.
@pitchie:
Hier heb je de ravennagroene en nog 2 duurdere:
http://occasions.autoscout24.be/?vis=1&state=A&atype=C&make=57&model=15980&pricefrom=1000&cy=B&page=1&results=20&ustate=N%2CU&sort=price&mmvco=1&mmvmk0=57&mmvmd0=15980
de goedkoopste 3 zou ik zelfs niet bekijken, omdat de gegevens al niet kloppen, de 2 duurdere heb ik nog niet bekeken, maar kan iets zijn: gewoon afbieden, staan er al lang, iedereen denkt dat ie rijk gaat worden met zijn 914 omdat ie die tijden geleden in nieuwstaat heeft gezet. :coolness: Je kan beter een paar duizend “teveel” betalen en geen miserie kopen.Alleen, dat ding schijnt meestal gewoon vanzelf uit nieuwstaat over te gaan in de normale 914-toestand en die is: roestig. :puke: Nee, dan een 924S, die roest ook onderaan en in de wielnissen, maar wel heel veel langzamer. :respekt: