Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 737)
    • 964 velgen past op alles wat 944 onderstel heeft. Zilveren gezien op een omgebouwde 924, heel mooi, maar geen foto genomen. :oops:

        924S “exclusief model”:

        http://www.werk924.com/index.php?option=com_content&task=view&id=56&Itemid=68

        Nieuwe inlichtingen ivm de steunkleur oker en turkoois verfcodes en duidelijke foto’s van zetels en velgen. Beslecht meteen de discussie over de verschillen VK/rest EU. Ik kan nu de reservevelgen laten spuiten in de oorspronkelijke kleurcombinatie, eerst dacht ik nog aan gewoon zilver. :think:

          :wtf:

          Daar :drink: ene op.

            Ik heb de oorspronkelijke Fahrzeugbrief nog.
            Zum Glück! De Nederlandse papieren zijn ingehouden.

            Het betreft Betriebserlaubnis D989 mit Nachtrag IV van 05-06-87; Dus de 924S gebouwd in de tweede helft van 1987 voor het allerlaatste modeljaar 1988.

            Er moeten overal dezelfde banden op, behalve natuurlijk het “stalen opvouw-noodreservewiel” ;) hihi. De achterste staan dan wat breder op de 7J velg, je merkt het misschien wel onbewust, zelfs als je het niet weet.
            De voorgeschreven banden zijn vier dezelfde

            ofwel:
            vooras én achteras 195/65VR15, op velg 6J vooraan en achteraan naar keuze velg 6J of 7J;

            ofwel:
            205/55VR16 voor én achter, op velg 6J vooraan en achteraan naar keuze velg 6J of 7J;

            De mijne is uitgeleverd met 6J velgen voor, 7J achter en 195/65 radiaalbanden (“VR” in 1988), die naar mijn bescheiden mening een 924 nodig heeft. Dat mogen vandaag ballonbanden zijn, in 1988 waren ze “brede banden” en vooral, ze geven wel betere wegligging.

              [quote=”Peter_Targa_84″ post=157285]Een koopje kan je het niet noemen, een originele wel :engeltje:
              http://www.ebay.de/itm/Porsche-924-Carrera-GT-GTS-Oldtimer-/161204098061?pt=Automobile&hash=item258883540d%5B/quote%5D

              Aan 20duizend verkocht en geeneens een echte m.i.

              Neem dan deze aan dezelfde prijs:
              http://dls-automobile.de/porsche-924-s-2-7-prototyp-fin0006/

              924S_Typ2.jpg

              Veel zeldzamer wordt het niet, 1 van 4 overlevende prototypes 924S met onderstel 944 type 2 en alle uitrusting die een moderne wagen heeft (of standaard niet): ABS, tempomat, parkeerhulp, … :!:

              Zal misschien wel een calvarie worden om dat ding hier in te schrijven.

                help kon dubbel bericht niet wissen …

                  Bij mij ook 7J achteraan en 6J vooraan, steeds ET52,3.
                  Die achterste velgen zijn standaard 944 en vind je genoeg in goede staat. De 6J heb ik moeten zoeken en ook in Holland voorbij Amsterdam gehaald. Geef maar een gil als je wil weten waar.

                  In Nederland zouden er trouwens nu nog minder dan 800 ingeschreven zijn, een officiële statistiek, maar vind niet meer waar.

                    Hey §
                    volgens mij kan je dan zelfs eindeloos leuteren zonder dat er iemand antwoordt.
                    :sarcastisch

                    @ deepee
                    Een echt drinkbaar PF café? Waar ?

                      @marc986
                      :first:

                      Ok goed :lol: en nu weer fris aan het werk;:happydance:

                        Kleur kan wel, maar volgens koetswerknummer een omgebouwde Europese 924 Turbo uit 1981. Er is ook niets meer voorhanden van het oorspronkelijke binnenwerk, zelfs niet het juiste stuur, misschien logisch. De tekst laat uitschijnen dat het een ombouw in de fabriek zou zijn (een nulreeks 924CGT :?). Zou me verwonderen, maar je kan het altijd navragen bij Porsche Service.

                        Voor meer uitleg over een echte, in het typische mooie “zilver” met een puntje goud:
                        http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=37617&hilit=924+Carrera+GT&start=50
                        Die heeft meer dan een half jaar op PF NL te koop gestaan aan 24,5k en is dan via andere wegen terug naar die Heimat gereden.

                        Eigenlijk de voorloper van de hele 944 reeks. Er zijn er maar 331 gemaakt met het stuur links + 74 rechts in de kleuren zwart, rood en prachtzilver. Maar vind de mijne nog altijd mooier. :geek:

                          Gewoon genoeg opzijzetten als je er een mooie koopt in NL en :driver:
                          :wink:

                            :think: (Bedoel je belastingen niet, maar taksen wel? Belasting of taks is voor mij, als fiscaal-boekhoudkundige leek, wel lood om oud ijzer, hoor.)

                            BTW is al Europees geregeld. De VSA kent het systeem per staat of zelfs per stad als “sales tax”. In Europa is BTW een voorbeeld van hoe het raamwerk meer en meer Europees vastgelegd is. Er is een hoog, een lager en een bijzonder laag tarief voor slechts twee of 3 uitzonderingen per land. Enkel de hoogte van de 3 tarieven mag een land zogezegd vastleggen. In de praktijk zijn we al de hoogste en kunnen we niet meer hoger noch lager, omdat we onze buurlanden moeten volgen en omdat we nu al structureel miljarden te weinig inkomsten hebben voor de een en structureel teveel uitgaven voor de ander. (Allemaal politiek correct dus, geen politics.be hier. :mrgreen: Breek me de mond niet open. :twisted: ) Producten of diensten opnemen in het bijzonder laag BTW-tarief kan enkel mits toestemming van Europa, herinner je de jaaaarenlange soap in de BTW op het eten. :sleep:

                            Inzake energie-, verkeers- & vervuilingsbelastingen komt er ook nog wel iets af op ons. :wtf:

                            Attachments:
                            • You-Aint-Seen-Nothing-Yet.jpg

                                @993 & collega’s

                                KM-heffing komt er vroeg of laat. De eerste regering Peeters ging ze invoeren, meen ik me te herinneren, maar Vlaanderen moest dan overleggen met

                                • Nederland
                                • Brussel
                                • Wallonië
                                • en uiteraard Europa, wat betreft de wijze waarop;

                                waardoor het gemakkelijker werd het nog niet in te voeren.

                                Als Brussel rekeningrijden invoert, krijg je hetzelfde verschijnsel van gedwongen overleg, maar minus Nederland, denk ik. Antwerpen is eigenlijk al bezig met de voorbereidingen zoals in Duitsland. Daar zal je bijvoorbeeld straks heel erg moeten opletten als je met een oude diesel (of oldtimer met EURO-0) van de autosnelweg naar de beurs in Düsseldorf zou verloren rijden … want dan zit je meteen in een verboten woonwijk. http://www.milieuvignet-duitsland.nl/nl/milieuvignet.html
                                Duitsland heeft het trouwens op fijn stof gemunt, dus Diesels nog eens. CO2 is naar mijn (on)bescheiden mening niet hét broeikasgas, vergeleken met andere gassen zoals methaangas of zelfs waterdamp(wolken!).

                                Die hele CO2-belasting is deels een hernoemde belasting op uiterlijke tekenen van welstand. En deels een belasting die zuinige wagens, ongeacht de klasse, beloont. De hele BIV-daling naar ouderdom staat haaks op de zuinigheidsbeloning, maar spoort wel volledig met een belasting op uiterlijke tekenen van welvaart. Dat de jaarlijkse taks meeverlaagt met de ouderdom, klopt ook niet met een groene belasting. Je ziet dat de politici in de knoop raken om alle verkeersdoelstellingen in 1 wet te regelen, verschillende wetten en belastingen zou duidelijker zijn. Anderzijds is het dan wel weer logisch het verkeersbeleid en de doelstellingen (inkomsten voor investeringen, de vervuiler laten betalen, de veiligheid en toestand van het wagenpak verbeteren, …) gecoördineerd in 1 wet op te leggen.


                                @steri2311

                                Ik zal wel de pret bederven, :evil: maar denk niet dat die goedkope +25 BIV-regeling en goedkope +25 jaarlijkse taks het houdt, voor gewone dagdagelijkse voertuigen (zoals mijn 924S, een NL koopje :mrgreen: ), misschien wel voor old timers, met misschien strengere controle op het liefhebberij-gebruik. Geen enkel belastingvoordeel houdt het hier lang uit. :cry:

                                (En toch denk ik dat -voor sommigen- een old timer een verantwoorde investering en een diversifiëring kan zijn, maar dat is voor een ander draadje.)

                                  Hallo John, amazone groen ken ik nog niet.

                                  (Pssschit, fooootooooooosch.)

                                15 reacties aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 737)