Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 737)
    • Snif!
      Ik ruik die olie, bijna.

        Wagen stond deze week vruchteloos te wachten, binnen bij de plaatslager en niemand ruikt iets. Het zal wel een damplekje zijn (“zweten”) als er een is. De leidingen worden toch voorlopig vervangen door soepele gevlochten, want ik betrouw het niet, aangezien ze al hersteld zijn.

        De bodemplaat ziet er vlekkeloos uit, maar stabi, torsie-armen en transaxle hebben oppervlakkig roest. Plan is die onderkant achteraan volgend jaar (of winter) aan te pakken en dan meteen (preventief) de rubbers van de ophanging achter te vervangen, nieuwe vaste benzineleidingen leggen, enz.

        Nog wat over mijn beslissing alle bekleding te vernieuwen;

        Hier zie je de beschadiging aan de bestuurderszetel en het oplapwerk, allemaal zeer netjes, maar niet oorspronkelijk. De eerste eigenaar vond de stof al niet meer bij Porsche na een 10 tal jaar.
        BILD1601.JPG

        Ook de binnenkant van de bovenste wangen in simili zijn een noodingreep, van de eerste eigenaar. Bij de allereerste foto’s op de eerste blz kon je ook al het verschil zien tussen passagierszetel (meer stof) en bestuurderszetel (meer simili), maar als je zoiets niet weet, zie je het natuurlijk niet, ik toch niet. De gebroken oker kunststof biezen zijn wel nog verkrijgbaar, maar zijn wel een goede copie. Een andere oplossing is netjes een leren bies laten maken, door echte ambachtslieden. (‘k Weet het, soms is een verbetering een verslechtering voor een oldtimer fanaat.)
        BILD1602.JPG

        Hier zie je hoe de nieuwe flanellen stof, die in Duitsland onverkrijgbaar is, past bij de verdoken gedeeltes. Kleurverschil met de zitting is logisch.

        In Gent, in de vorige eeuw nog een katoenweverijenstad, natuurlijk wel te vinden. :relaxman: (‘t Zou me trouwens niet verwonderen dat Porsche-stoffen indertijd ook uit Vlaanderen kwamen en niet alleen uit Duitsland.) Kleine anecdote: Porsche Service verwees me door naar http://www.werk924.com/; Die mensen hebben minstens vier klanten met een witte 924S M-755 die al jaren smeken om de zetels te vernieuwen. Voor de zwarte is alles nog verkrijgbaar. ‘k heb niet lang getwijfeld en hen het adres van Deca in Drongen doorgegeven; Verdienen die ook nog wat, zijn de collega’s 924S liefhebbers geholpen en … :coolness: ontstaat er een markt voor witte 924S M-755.
        :happy:

        Attachments:
        • BILD1601_2014-01-24.JPG

          Mijn plaatslager is nog niet begonnen, dus behalve heirkracht rij ik zondagmorgen naar
          Gouwelozestraat 100, OOSTENDE.

            Bedankt. :respect2:

              Top! :up:
              Heb je de prijs van de 914-6 uit 1970?

                Fijn; :up:

                1986 klinkt helemaal anders dan 1988 blijkbaar. Bij mij is het starten een veel doffere roffel.
                Heb je een katalysator? Ik van fabriekswege niet en de mooie RVS knalpot zal wel niet de oorspronkelijke zijn.

                De hoge toerentallen klinken wel ongeveer hetzelfde, fluit ook, maar een beetje ieler.

                  +1
                  :drink:
                  (Moet toch dringend dat lijstje aanmaken.)

                    Nummer XXX 957 855 B moet ik nog uitzoeken en vind het niet in de 1988 924S PET.
                    Wat lees jij af?

                      [quote=”Blindstra” post=151888][quote=”S2″ post=149368]Is er niemand die zich ernstig zorgen maakt over het verdere verloop van dit “projectje” op het PF.nl ??

                      Dit zie ik persoonlijk (heel) slecht aflopen.

                      http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=40033

                      Lees even mee en sla stijl achterover.[/quote]


                      Benieuwd hoe het afloopt. :?[/quote]

                      Echt onvoorstelbaar. Die mens is slachtoffer van blind optimisme, maar ‘k geef ‘m intussen een goede kans om er terug een nieuwe van te maken.

                        Welkom, maar zonder foto geloven we er geen kneip van.

                          Alles heel netjes.

                          Die speedster trekt me meest aan.

                            :applaus:
                            :drink:
                            Help me er me aan herinneren. (Moet eens een lijstje maken.)

                              ‘k Meen dat je ook last hebt van een verstorven rubberen stekkerhoes aan je ruitenwissermotor. Heb je die al vervangen?

                              IMG_1068.JPG

                                :sleep: Beloofde foto’s volgen, steri2311. :oops:

                                Nog niet vergeten, maar er kwam wat tussen. (edit) EINDELIJK. Wel een beetje overbelicht dus.

                                Maar van passagierszijde …
                                IMG_1069.JPG

                                en bestuurderszijde …
                                IMG_1070.JPG

                                … ziet het er wel uit zoals bij jou.

                                  Niet gevonden, enkel brandstoffilter.

                                15 reacties aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 737)