Aangemaakte reacties
-
Bedoel je dat bij OVLD de belastingen zakken? Dan heb je toch niet goed opgelet de laatste 15 jaar. :loser: :sarcastisch
(Niet aan jou alleen persoonlijk gericht.) P & P niet door elkaar klutsen aub. P voor *porsche hier en verder raad ik Politics.be aan. :coolness:
Maar je hebt gelijk dat de nieuwe regeling niet echt helemaal logisch is. Wel ff opletten, als ze de belasting logischer maken, kan het betekenen dat de oldtimers of zelfs gewoon ingeschreven sportwagens ouder dan 25 jaar ineens wel wat meer betalen … Je weet toch dat de goden je geven wat je vraagt, als ze je willen straffen? :mrgreen: :?
Algemeen vind ik dat “groene” belastingen hier bij ons hooguit voor een deel groen zijn en voor de rest op om het even welke manier en dus op om het even welke ongroene basis geld in het laatje moeten brengen. Het zou beter zijn de 2 te scheiden. Een eerlijke groene belasting moet (zo vlug mogelijk) niets opbrengen, want dient om het gedrag te veranderen. En een wegenbelasting betalen om de wegen te onderhouden, daar kan ik heel goed mee leven. Maar dan wil ik wel waar voor mijn geld(*) en niet ieder jaar(sic) een band kapot rijden op de autosnelweg (E411) of de (N-)gewestwegen. :censored:
in antwoord op: Zo moeilijk kan het toch niet zijn?Bedankt.
‘k Hou jullie op de hoogte.
in antwoord op: Invoer 924SHallo Dadio, veel genoegen met de *porsche .
:popcorn:
(Ze vragen hier altijd maar foto’s, weet niet waarom.)in antwoord op: Dadio stelt zich voor.Goedkoop zoek ik wel niet, gewoon het beste is goed genoeg. :sarcastisch
Gewoon bij de specialisten in verpijping en koppelingen, schitterend :idea: .Het moet er wel nog een beetje zoals in 1988 uitzien natuurlijk, maar volledig ambachtelijk nieuwe roestvrije laten maken was ook al in mijn gedachten opgekomen. [hide]Heb je daar een adresje of ga ik gewoon naar de goede nijverheidshydrauliekboeren, zoals een Rexroth of Parker werkplaats? Daar ken ik er wel een paar van, aangezien ik uit de fabrieksautomatisering kom.[/hide]
in antwoord op: Invoer 924SBedankt voor de foto in mijn draadje.
Deze avond net terug van zakenreis en na tijd voor het gezin nu eerst op PF.
De 924S staat een dorp verder bij de carrossier die het P-ding *luv helpen keuren heeft. Ten laatste zaterdag ga ik langs en weet je het.(En als ik vroeger thuis ben dan mijn koetswerkspecialist uithuis, zelfs vrijdagavond)in antwoord op: Porsche 924SBedankt collega’s. Vergeet niet me ter gelegener tijd eraan te herinneren dat ik jullie een of twee pint moet.
Intussen verslag van Carrera Motors: wagen is idd goed onderhouden. Alle tandriemen en zelfs de bougies zijn nog goed.
De brandstofleidingen zijn beschadigd aan het achterwiel en beide dienen vervangen. Ik wist dat ze hersteld waren, maar het valt tegen dat die niet meer verkrijgbaar zijn bij *porsche ?!
Wel dat wordt weer winkelen.
in antwoord op: Invoer 924SBedankt Python, :salut: :drink: vond zelf dit:
:o
(wijs maar niet terzake)en ook dit, één van 3 ooit gebouwd:
:think:
(kon het niet laten)Deze bevestigt, zoals je zegt, dat het zwart hoedanook stopt aan de deurrubber naar binnen toe :
:|
Als er nu nog iemand een foto van de sierstripovergangen boven en onder maakt, getrokken vanachter, dus op het smalst van de B-stijl, zijn we gered. Komaan zou dat lukken in 3 dagen? :sarcastisch Dan ben ik terug.
in antwoord op: Invoer 924SAls je tijd hebt, kan je dan aub eens een mooie foto plaatsen van de overgang van binnenzijde deur naar buitenkant aan de B-stijl in mijn draad? Dank je.
Die elektrische verhalen bij 924/944/… schijnen vaak terug te voeren op te dunne kabeltjes en slechte massapunten. De wonderbaarlijk omgekeerde polariteit na gewoon stekkertje losmaken, gaat mijn petje te boven. Wat ik zelf wel merk is dat de elektrische installatie zich anders gedraagt bij vochtigheid. Een meter bewasemt dan zelfs gedeeltelijk vanbinnen en de elektrische zijspiegels haperen soms. Eens ik dan een tijdje gereden heb en alles verlucht en opgewarmd is, zelfs bij hevig regenweer, loopt het vlekkeloos. Voor het werklichtje onder de motorkap geldt het omgekeerde. :( (Ik heb daar wel nog geen contactspray gespoten op lamphouder en schakelaar.) Dus die aardingspunten staan op mijn lijst.
in antwoord op: Porsche 924SEnkel een detailfoto van die zwarte deurlijst en de overgang naar de deurbinnenzij in (witte) koetswerkkleur had ik graag eens gezien voor ie binnenkort gespoten wordt … mag een gsm-kiekje zijn met grove beeldpunten. :sarcastisch
Onder en boven op de deur heb je zwarte sierstrips langs de ruit, dus dat zwartgeverfde gebied is omlijnd. Maar waar en hoe zit de opstaande overgang, zichtbaar wanneer je de deur opent. :?: :?: :!: En zeggen dat ik zolang een voorbeeld staan had …
Waar zitten al die 924ers hier, sjonge toch. :sleep: :sleep: :sleep:
in antwoord op: Invoer 924SLaatste 2 waren met de digitale camera, enkele daarvoor met het mobieltje en dat stelt niet zoveel voor idd. Maar toch zie je dat de B-stijl van de deur wit is. Zwart vormt die met de zwarte omlijstingen en de ruiten zelf een mooie eenheid. (Geen blinkend chroom op de 924, dat was zooo Mercedesachtig toen; zelfs het uitlaatopzetstuk was verkrijgbaar in matzwart, geloof ik.)
Nee hoor, de zwarte band tot net niet onder de deur mag blijven, hebben ze allemaal.
in antwoord op: Invoer 924SHeb jij een fout gemerkt op de vorige foto (en mijn avatar)?
Nee, niet de centerkappen voor, die zaten los en ontbreken tijdelijk, tot bij het herspuiten;
Niemand? We laten het bijwerken in satijnzwart. (Tip: enkel een late 968 heeft daar koetswerkkleur.)Hier nog een foto van een gewone 924 om te helpen.
in antwoord op: Invoer 924SOogstfeesten in Machelen-aan-de-Leie iig al. Kom je ook?
in antwoord op: Invoer 924SHeb je de wagen ook gezien voor verkoop of ga je af op de foto’s hier? Er is veel aan hersteld en de stof is geen donzig flanel meer, maar eerder een naakt grof geweven zeildoek. Grondig reinigen zou wel veel doen, daar heb je gelijk. De herstellingen zijn zodanig goed verricht, dat ik het geeneens zag. De zijkant van het bestuurderszitkussen, een grotendeels door de onderste wangen verborgen plooi, is in een similileer. De bovenste wangen van beide zetels waren oorspronkelijk flanel (als ik kijk naar andere foto’s) en zijn hier in similileer. Al dat toegevoegde similileer lijk zo goed op de oorspronkelijke zij- en achterkant in similileer, dat je een zetelhersteller nodig hebt om het te merken. Uit de brieven van de eerste eigenaar leid ik af, dat deze herstellingen noodgedwongen waren, omdat de oorspronkelijke middengrijze flanel met ingeweven oker streep toen al niet meer te krijgen was. Porsche service wees me door naar http://werk924.com/ en die kunnen enkel de flanel met turquoise streepje voor de zwarte M755 leveren. Maar Vlaanderen is nog altijd een (beetje een) textielland en meer bepaald Gent was tot einde vorige eeuw de spil van de katoennijverheid. Dus niet verwonderlijk dat we hier de juiste flanel vonden, slechts 88€ voor 1,4 meter breed. ( :sleep: Ik schrik niet gauw.) De kleur is logischerwijze ietsjes donkerder grijs en zacht, zacht, zacht flanel, met de ietsjes verzonken okerstreep op nét dezelfde plaats. *luv Ik koop gewoon genoeg voor 2 wagens, laat alles opnieuw overtrekken zet er voorlopig sportzetels van een 968 in. Ben die wezen inkopen in Holland, met de juiste 924S velgen. (En voor mij is dat niet één km over de grens in Zeeuws-Vlaanderen of Noord-Brabant, maar voorbij de Moerdijkbrug. :mrgreen: )
Wat ik dan nadien met de elektrische sportzetels in blinkend nieuw zwart leer doe, weet ik nog niet. Ze zijn (spijtig genoeg) te goed om in flanel te overtrekken en bovendien is de aansluiting van kussens en wangen een beetje anders dan die van een 924s, zonder plooi. Iemand een achterbank in geperforeerd blinkend zwart leer, om aan mij te verkopen of om mijn zetels te kopen straks?
Wat meer is, zelfs van de turquoise accent-verf, voor het zwarte broertje of zusje, heb ik het BASF verfnr., maar het juiste oker weet P wellicht zelf niet meer. En vergeet uitlezen op de velgen, te klein en bovendien gekromd oppervlak. Inmiddels wat boodschappen gedaan en o.a. 4 juiste velgen gehaald, 2 stuks 15x6JxET52,3 en 2 stuks 15x7JxET52,3 (wat een 944 rondom heeft met een andere ET vooraan). Die worden (opnieuw) zilver en zijn een reserveset. (Welke winterbanden 195×65 steek ik, als ik niet naar de prijs kijk, zuiver voor wegligging? Wie durft een advies aan?) De oorspronkelijke velgen worden zo weinig mogelijk herspoten rond het middengat en al helemaal niet op de geheimnisvolle okerrand. Dat vieze plaklood krijg ik er gewoon met de stevige hand wel af.
Maandag gaat de 924S binnen bij Carrera Motors voor nakijken. Ik vroeg vervangen van alle vloeistoffen, dus alle. Maar de koelvloeistof (die half doorzichtige grauwe kunststof bak vooraan bestuurderszijde) willen ze liever afblijven als het enigszins kan. Spul staat iig op laagste streepje.
Dinsdag gaat ie binnen om o.a. steenslag te herstellen en wat foutjes die (bijna) niemand merkt, maar wel opvallen eens je het weet. (En 8 velgen spuiten, ben ik niets vergeten?)
in antwoord op: Invoer 924SGisterenmiddag in de malse lauwe regen rond Antwerpen, door Holland en met zonneschijn weer terug in Vlaanderen na een dikke 450 km. Net op tijd als ik je lees. De eerste 1000 km zit er op. Meer in het 924S invoerdraadje.
;)in antwoord op: Het 924S verhaal…Hmm, mooi werk. :respekt:
(Uitslover!
:?
)Mijn afwatering en brandschot nog eens beter poetsen dan maar.
:mrgreen:in antwoord op: Porsche 924S