Aangemaakte reacties
-
Waarom zet je ‘s morgens het raam van je slaapkamer open?
Je laat warme vochtige lucht naar buiten en koude lucht naar binnen.
Zelfs als het vochtig weer is en de buitenlucht zou (zou!) 100% relatieve vochtigheid bevatten, dan nog haal je eigenlijk drogere lucht binnen. Heel eenvoudig omdat de koude (en in het slechtste geval) vochtige buitenlucht opwarmt en omdat warme lucht meer vocht kan bevatten dan koude. De relatieve vochtigheid daalt dus door opwarmen enkel en alleen, zonder dat je de lucht door een droger moet jagen.Nog een reden, je wagen heeft warm, koelt af, de hoeveelheid vocht in je wagen blijft dezelfde, dus de relatieve vochtigheid stijgt, tot die 100% bereikt. In tegenstelling tot wat veel Vlamingen denken of zeggen, is 100% het hoogst mogelijke. 200% bestaat niet, zelfs 101% niet. Het resultaat is dauw, condensatie. Lucht die 100% relatieve vochtigheid bereikt door temperatuurdaling, bereikt zijn dauwpunt. En dat wil je niet in je wagen, geloof ons maar.
in antwoord op: verwarming garageWelkom, Selen.
Weer een *porsche 924 *luv .Goede raad?
Een specialist meenemen is iig al een goed begin.
Zelf kijk ik altijd eerst rondom de achterklep, aan de sloten en in de bodem van de koffer. De wagen is verzinkt, maar als de grote rubber rond de raamklep nooit vervangen is of er is een van de afvoerslangetjes losgeraakt, heb je hoogstwaarschijnlijk plaatselijk roest.
Lees je zelf in, hier en elders;
Zelf ben ik bang van een stilstand. Maar een technische begaafde 924S-liefhebber deed het je voor: https://porscheforum.be/forum/8-924/121093-porsche-924s ;Ken je deze al?
- http://www.werk924.com/ (Duits, ben ernaar verwezen door Porsche Service);
- http://www.924forum.nl/ (interessante webstek, maar op deze blz staat wel een fout ivm witte 924S M755 velgen)
- http://www.944forum.com/types.php ;
[li]http://www.porsche924-944.nl/ (PET pdf van alle uitvoeringen, onderdelencataloog)
[li]PF NL (onze grooote concurrent :wink: )…
Als besluit, als het geen bijzondere uitvoering is, zou ik ook eerst al eens verder kijken.
Hier staat er een rode te koop, als de invoerpapierwinkel je niet afschrikt. (Daar ben ik dan weer mee bezig, beetje publiciteit voor mijn draadje “invoer 924S”. :mrgreen: ;) )in antwoord op: aankoop 924Bedankt voor het aanbod iig, Luc. Bel je nog, maar was te lui om na te vragen of ik verplicht ben in Deerlijk terug te keren. Eens naar Brugge rijden, met een 924S M755, is geen straf.
Vrijdagmorgen 29-NOV-2013 gelijkvormigheidskeuring à 125,40 € (inbegrepen tuningverslag 7,40 € wegens het OMP-sportstuurtje + weging 13,70 € + …)
Maandag 2-DEC-2013 betalingsuitnodiging FOD mobiliteit verstuurd. Zeg nu nog eens dat ambtenaren traag zijn!
Woensdag 4-DEC-2013 ontvangen, dankzij B-Post.
Vandaag betaald 69,00 €.Die weging viel me op. Met alle tapijten, met het vouwwiel op zijn plaats achteraan, met de compressor en het P-werktuigenfoedraal tussen voor- en achterzetels en zonder los spul wat er niet hoort, bijna 50/50. De wagen weegt 1220 kg (op de kg juist volgens de handleiding).
- Vooras 600 kg of 49,2%.
- Achteras 620 kg of 50,8%.
- Terwijl ik altijd overal 48/52 las.
in antwoord op: Invoer 924SSpijtig, makker, maar ‘k zit niet op smoelenboek. En ook niet van plan.
Sukses.
:applaus: :first:in antwoord op: Porsche 993 na polierbeurtAchteraan is het een 944 cabrio, vooraan een 968:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=239368163&asrc=st
Maar het is een 924 omgebouwd door strosek, koopje.
in antwoord op: Dit is pas een “bob de bouwer” !Sukses.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel3Schön.
Ziet er nog goed uit.
Mooie lichte kleur. Dat kleine vleugeltje achteraan doet veel, imo. De allereerste 928 vind ik niet zo mooi met zijn blote bips.Veel geluk met de techniek, je hebt toch wat gespaard hoop ik? Zou zelf een beetje bang zijn van een schone slaapster. :respekt:
Hou ons op de hoogte aub, ‘k heb een abonnement.
Als bierliefhebber mag ik wel een keertje een Martini.
:drink:
Ben ff naar de kelder.in antwoord op: Aangename kennismaking forumledenIn de reeks jezelf uitnodigen :engeltje: :
Als je nog eens je motor openlegt, heb ik wel belangstelling eens langs te komen.Terzake:
Vandaag langsgeweest op de gelijkvormigheidskeuring. Vervuiling gemeten zonder gas bij te geven (wat wel hoeft voor sommige vanaf 1995). De wagen heeft trouwens geen katalysator (optie MK01) en was voorzien voor loodhoudende benzine. Ik tank gewoon de beschikbare RON95, die dus altijd een beetje alcohol bevat, moet allicht lukken.Motornummer en koetswerknummer nagezien. Hele wagen opgemeten en dan in een bestand tabblad per tabblad ingevuld. Waar het niet duidelijk was of te moeilijk om te meten, haalden de keurders het uit een naslagwerk of gewoon de wagenhandleiding zelf. Na een dikke 2 uur was alle papierwerk in orde. Oef. MAAR … nu de reeks bespreking van de gebreken van je 924je :? … blijkbaar is het achtermistlicht een visbokaal en zijn de kruislichten fout afgesteld. Toch goed dat de keurder dat nu al zei en dat hij de zwembokaal vond. Dat moet allemaal zelf te regelen zijn dit WeekEinde, maar het spul heeft wel een APK en twee(!) AKK ondergaan in NL :( .
Eigenlijk heb ik sinds de sympathieke vrouwelijke(!) tolbeambtes :wink: in uniform(!) vooral moeten wachten op de bandenboer. [hide]Na 1 dag kreeg ik al een afspraak in Deerlijk, maar ik had we wel vooraf via internet ingeschreven. Deinze is vlakbij voor mij, maar daar zou het een viertal weken geduurd hebben …
In Deerlijk deden ze dan eerst weer moeilijk dat ik me niet met tijdelijke NL RdW-nummerplaten aanbood, maar op de nummerplaat van die andere oldtimer, de Kadett. Ware inderdaad beter geweest, wettelijk was ik ook helemaal in orde dan. Omdat ik officiëel zonder tijdelijke platen uitvoerde, ben ik nu voor de aansluitende gewone keuring verplicht me met Z-platen aan te bieden in Deerlijk … En die is goed, verplicht een schriftelijk bewijs dat ik desbetreffende Z-plaat mag gebruiken. :puke: Iemand een Z-plaat voor 2,5 liter motoren? [/hide]
in antwoord op: Invoer 924SBeantwoordt mijn vraag.
:applaus:in antwoord op: RE-restauratie van een Concu-colega.En nog eens een mooie kleur.
:applaus:in antwoord op: Petrol blauwe 911SC van BC911:up:
Toch ietsje te donker voor appelblauw zeegroen, me dunkt.
(Foootooozfootooozfotooz…)
Vrolijke kleur.
:first:
Het leven is voor de rappe.
:salut:
Mooie belegging. Straks zit iedereen nog op PF NL. (Heb ik de mijne ook gevonden trouwens.)
:mrgreen:SOLD staat er …
aandachttrekker voor zijn andere wagens?
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2(Wat dat grijs juist is vraag ik me ook af.)
Toendertijd maakten ze ze waarschijnlijk zo goed niet. :salut:
in antwoord op: Restauratie 356 BT6 van 1963