Aangemaakte reacties
-
914 zijn veelal omgebouwd en aangepast of er wordt zomaar 100 of 101 pk opgegeven omdat andere aanbieders dat ook doen. Oorspronkelijk is het P-schildje op de voorste koffer bijvoorbeeld enkel en alleen een Porsche VS-accessoire, intussen hebben zowat alle 914 bij ons dat. De spoiler vooraan lijkt me een VS type.
Er is er geen foto van de achterklep, maar ook daar kan nadien een fantasie kenteken opgezet zijn.
Dan zou ik ook het motornummer willen zien. GB is EU en 101 pk. GA is 95 pk VSA en GC nog minder, maar die kan je allemaal gemakkelijk ombouwen. (Tenminste dat zegt iedereen toch :wink: )De prijs is gèèn koopje als het oorspronkelijk een GC of GA was. Als ie werkelijk helemaal in orde gezet is, is het als GB gewoon een correcte prijs. Daarvoor zou ik graag een foto zien van het gebied rond de draagarm achteraan rechts, onder de batterij.
Besluit. Imo ontbreken er minstens 3 foto’s om degelijk te kunnen oordelen en een lijst van opties. Voor die prijs zou ik ook zeker nog willen met een endoscoop in de kokerbalken kijken.
Deze lijkt me wel wat, middels de juiste velgen en wat liefde. Zou een D’Ieteren zijn uit 1973, dus comfortpakket (middenconsole, enz.) en hoogstwaarschijnlijk ook sportpakket (stabilisatoren, enz.).
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/303419794?asrc=st|as
Kokerbalken en buitendorpels ook eens goed bekijken. Achterscherm links antennevoet verwijderen, P-schildje op achterklep verwijderen, 914 type aanduiding is oorspronkelijk.Wil je een koopje met werk? Dan heeft deze bijvoorbeeld wel de benodigde foto’s
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/309795892?asrc=st|as
maar net daarom zou ik mij de reis besparen, ook al heeft ie oorspronkelijke velgen en wat opties.Deze kan een koopje zijn met een beetje werk: http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/295518071?asrc=st|as
Aan deze prijs van €14k mét GB motor heb ik er weten blind gekocht worden. Er staat duidelijk bij dat er laswerk is. Geeft niet als het enkel een vloerpaneel is, bijvoorbeeld vlak voor de motorruimte een lekker knapperig plekje dat een beetje meegeeft. De hele vloerplaat zonder de tunnel is volledig of gedeeltelijk te koop en gemakkelijk in te lassen. Als het scharnierpunt van de achterste draagarm rechts roest is, zou ik het laten. Niet de juiste velgen, reken op +1000€.Als je niet bang bent van wat km op de Autobahn, dan staat er nog eentje uit 1973 in Frankfurt, alles erop en eraan voor €11k :
mobile zoekertje nr. 71973. Volledig te herspuiten als kleurverschillen je storen.Er is al heel wat gepost over 914 op dit forum.
Een echt goede 914 met GB motor onder de €20k ben ik nog niet tegengekomen en de prijzen van 914 zijn wsch ook niet gedaald. Vergeet ook niet dat er maar 2 soorten bestaan, de roestbakken en diegene waarvan je het nog niet ziet.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5:think: Je hoeft geen P te rijden om een P-forum te bezoeken. :idea: Er is zelfs een moderator op PFNL die al meer dan 10 jaar geen P bezit. :salut:
Trouwens, mijn witte is ook geen P. :loser: Ongeveer niemand heeft een echte P. :coolness: :happy: :sarcastischin antwoord op: Porsche loze gast komt dada zeggen!Stalen velgen met gepolijste buitenrand? 4,5J zijn dan dezelfde van een hele oude kever? Had een 356 bredere velgen achteraan?
Wat ik wel weet, is dat ze ze er prachtig uitzien eens (vernikkeld en) verchroomd.in antwoord op: te koop 4 originele 356 velgen@deepee & DST
Ik blijf erbij.
De “gewone” (dus niet zeldzame) 924 en 944 welke in orde staan, zijn imo zeldzaam en die zijn misschien goedkoop.
De meeste echter moet je het onderstel (na 30 jaar zeker en vast) nog aanpakken en die in orde zetten is daarom te duur of iets voor de langere termijn of … gewoon voor het plezier ermee te rijden!
:happy: :driver:in antwoord op: Restauratie 928S 4.7L 1983Proficiat. Ik dacht eerst dat je de jouwe al opgepoetst had. :D Het geeft een goed gedacht wat een beetje liefde kan (zal) doen. :up:
in antwoord op: Restauratie 928S 4.7L 1983Als iemand niet meer actief is, kan je je eigen avatar zien bij diens bericht. Is al een tijdje zo. :(
Verhaal met een lange baard. :wtf:in antwoord op: PORSCHE CLUB TIELT:shock:
AUCTION RESULTS
Winning Bid USD $40,000
Auction Ended February 23, 2017 at 12:03PM PT
Bids 40:wtf:
:ass:in antwoord op: Dit is pas een “bob de bouwer” !1 set winterbanden hier …
dus ja.
Als het weerbericht een beetje meevalt, rij ik er een of twee weken mee in Duitsland in de winter.
@DST
Bij ons wel, we hebben een zeeklimaat en je moet eigenlijk al heel ver rijden voor een echt continentaal klimaat. Eens je op de A3 de Main oversteekt naar de heuvels aan Würzburg, kan je plotsklaps in een wit landschap rijden. Je voelt dan ook de temperatuur echt ineens zakken.in antwoord op: Porsche rijden in de winterProjectje voor andersgeaarden .
Transaxuals op PFNL genaamd. :cool:Zwarte 924S M755 (Enkel in Engeland “Le Mans” genaamd, maar zo bekend.) Eén van 480 ROW, één van 313 zwarte ROW, één van 200 zwarte Duitse. De VS kreeg de minder waardevolle M756.
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/307243990?asrc=st|as
De deurpanelen zijn geschonden door een onverlaat die er ronde luidsprekers in zette. De oorspronkelijke luidsprekers zitten er wel nog in en de grijze flanel met turquoise krijtstreep is nog te krijgen bij werk924.com. De zeldzame “turbo” zetels dienen ook herbekleed, reken op 7,5 m à 100 €/m per wagen.
Compleet met 2 sets velgen (juiste voorwielen moeilijk te vinden, achterwielen standaard 944), eentje zwart lakken met turquoise bies in de buitenrand.
Het stuur vervangen door het oorspronkelijke sportstuur, type 944 vierspaaks met diam. 363 mm.
Km-stand onbekend. Tandriemen (en waterpomp) pas 50k km oud maar toch zsm vervangen. Vergeet ook niet dat het onderstel (M030) en de leidingen origineel vervangen in elk geval meer kost dan de aankoopprijs.
Koetswerk beschadigd en gedeeltelijk te herspuiten, kost de wereld niet.
Instrumentenbord met kloven … tsja.
Als er verder niets mis mee is (controleer kokerbalk onder de deur, afvoeren dakje en koffer), heeft ie idd “Wertsteigerungspotenzial” en leuke vooruitzichten op de Autobahn. :driver:
Ware ik niet bezig met een vastgoedproject dan was ik al onderweg … :driver: …. met het broertje of zustertje. Zelfs al is het vlak boven de Bodensee, naast Zwitserland.
Attachments:in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5Staan 924 en 944 te duur te koop? Wanneer ze nog steeds de leidingen en rubbers van 30 jaar geleden hebben wel. Als ik kijk op autoscout dan kan je voor de prijs van de gewone 944 en 924 S/turbo niet eens alle slijtage onderdelen van het onderstel betalen. Mijn gedacht. :coolness:
Vraag me ook soms af of onze wagens nog lang dagdagelijks zullen bruikbaar zijn. Misschien eerder voor de lange afstand, om de week af te sluiten in Parijs? :wink:
:think:
En of de mijne uit 1988 of eentje van 1990 ooit echte klassieke wagens worden? Een “old timer” of klassieke wagen was 10-20 jaar geleden per definitie een oude wagen met oude techniek en er waren er toen m.i. minder. Een P uit 1990 heeft standaard uitrusting, die zelfs een Dacia vandaag standaard heeft, je rijdt dus eigenlijk met een moderne wagen dan.in antwoord op: Prijzen 964:think: Moet hioctane102 gelijk geven ivm het principe. Maar allicht moet de moderator nog altijd (?) de 3 eerste posts eerst vrijgeven. En dus heeft JB924 zich meer dan een jaar geleden al eens voorgesteld. Hij is van Gent en volgde eerst al een paar jaar passief het forum. Welkom 924 liefhebber!
Op Rennlist en andere fora zoals TACB en http://www.924forum.nl moet er toch iets te vinden zijn over dit onderwerp.
Voor cunifer 10mm brandstof- of remleiding:
Kijk eens bij Federal Hill Trading Campany: http://store.fedhillusa.com/ :)
3/4 van de brandstofleiding, ook voor andere transaxles, zou je gewoon bij OPC moeten kunnen kopen. Voor een jaar was alleen de achterste helft verkrijgbaar. Prijzen bij OPC liggen in eenzelfde band als bijv. Rose Passion. Bij beide veel besteld, niet zoveel bij parts-wise, bij OPC moet je zelf afhalen, maar ze zoeken alles voor je uit.
in antwoord op: Benzinetank 924:think: Dacht net hetzelfde, Wim. ;)
in antwoord op: 911 3.2 1987 restauratie…Je hebt nog eens hetzelfde lopen:
https://porscheforum.be/forum/74-stel-jezelf-even-voor-/126876-een-student-en-porsche-fan-helpen#247116Waarom 2 draadjes over hetzelfde?
Sukses met je eindwerk. Als ik je een goede raad mag geven, zet wel automatische spellingscontrole aan en zorg dat ie op Nederlands staat.
Vragenlijst kostte me geen 10 minuten.
in antwoord op: Een student en Porsche FAN helpen!Was er niet bij maar dak hebben ze er af geknipt m.i.
:think:
http://www.dirkchristiaens.be/hoofdstuk1.htm
Stopafstand van een wagen op nat wegdek, aan 130 km/u, met 0,83s “schrikseconde” inbegrepen, tabel 2: 154,6m :?
Stopafstand van een vrachtwagen aan 90km/u, schatting geladen, droog wegdek, zelfde tabel 2 nemen, met “schrikseconde” : 81,8 m … dus zwaar geladen en nat wegdek zou langer zijn …in antwoord op: R.I.P. Koen Jansen:idea:
924 D bestaat:
https://www.924forum.nl/de-porsche-924/wist-je-dat
:think:
944 D = BdB :?:in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5