Aangemaakte reacties
-
Met zo’n km-stand
(met onderhoudsboekje bewezen in zijn derde doorgang, dus 274duizend,)
is er natuurlijk wel iets bij te werken:
.
Het vieze plaklood en de aluroest moeten weg:
(De slotbouten zijn een P-optie, afgeleverd met 3 sleutels , welke Porsche niet kan naleveren.)Meteen gaan er nieuwe banden op achteraan, groefdiepte is nipt en ze hebben DOT 0307 ofte productiedatum week 3 van 2007, die keuren ze hoedanook af. Er liggen nu vier 165/65R15 91V op. De wagen is ook met die smallere banden geleverd en voor de wegligging is het ook beter dan mooie brede sloffen achteraan, geloof ik. Ik koos voor “Continental Premium Contact 5” als band die wel wat vlugger verslijt, maar bij de top10 zou zijn wat betreft wegligging, èn droog èn nat in de zomer. De niet zo oude “Bridgestone Turanza FR300” met genoeg profiel vooraan laat ik nog even. Woensdagavond staat ie dan klaar voor invoerkeuring, maar waar juist weet ik nog niet, Deerlijk of Nazareth zijn dichtsbij.
(Misschien nog zelf een kruislicht wat bijregelen tegen de muur van de loods?)
in antwoord op: Invoer 924SHet toebehoren van de wagen is voor zover ik kan oordelen nog volledig. Er is een dikke oproltas in similileer met werktuigen, de rits van de opbergtas voor het targadak werkt en zelfs de kleine oranje compressor voor het opvouwreservewiel zit er nog bij.
Intussen zoek ik het oorspronkelijke sportstuur, vervangen door een OMP rallyestuur:
https://porscheforum.be/forum/60-porsche-te-koop/121788-porsche-924-en-een-924-ombouw-naar-944Dat leren OMP stuur is best mooi met zelfs een *porsche als hoorn, maar is niet het oorspronkelijk geleverde.
Er zit nog een naafopzetstuk bij van 90 mm, zodat alles samen het stuur een 18 cm diep is, wellicht langer dan de oorspronkelijke naaf+stuurdiepte. Bij mij beneemt het alle zicht op de bovenrand van de snelheidsmeter. (Kan ik zoals de echte oude Porschisten op toerental
razenrijden langs de flitspalen. :wtf: ) Het is misschien meer geschikt voor iemand met kortere armpjes of iemand met een meer liggende zithouding. Oeps, die ga ik niet meer kunnen omruilen, vrees ik. :sarcastisch
Alle gekheid op een stokje, wie me een degelijk 924-stuur levert, mag het rallyestuur houden en heeft enkel een naafverlenging op maat meer nodig.in antwoord op: Invoer 924SHallo coco turbo,
DUS 944 347 084 2 volgens PET-blad hierboven heeft 363 mm buitendiameter en de standaard heeft 380 mm buitendiameter. Misschien heb ik daar ook wel belangstelling voor, afhankelijk van de prijs.
in antwoord op: Porsche 924 en een 924 ombouw naar 944:first: :drink: afsplitsen naar zeverhoekje?
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2Voor alles bestaat een marktprijs. Zelfs voor doe-het-zelf-werk. Ik zal het verder daar bij laten.
Doe geen moeite.
Geen commentaar.in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2[quote=”bladerunner” post=147509]
911_NL”
Ik geloof je graag – dat je motor voor 3500 euro helemaal gereviseerd is – maar ben bang dat de 2 monteurs het dan tegen een honger loontje hebben gedaan.Het was dat of asielaanvraag geweigerd! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
Hmm.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2ff opzoeken, er is al een oldtimer/oudere wagens – belastingsdraadje
je kan berekenen hoeveel je betaalt
https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/topin antwoord op: BIV 2014 ?Kan je reserveren bij D’Ieteren?
Mijn telefonisch contact was vriendelijk, maar duwde me duidelijk met zachte hand naar de plaatselijke keuring vlakbij thuis.
@Porsche 1988, bij een beroeps gekocht?in antwoord op: Ervaringen met Gelijkvormigheidsattest?Dank u.
DUS tot hiertoe nodig gehad:
Luik Ia, Ib en II
Uitvoerverklaring RDW
Die tolbeambten waren allemaal vrouwen in uniform.
Het hele grapje kostte me juist 10 cent. :?
Ik ben ze wezen halen uit de auto op 20 m, omdat het een vriendelijke douanière was en ook een beetje omdat ik al kleingeld genoeg heb.Bij D’Ieteren was het telefonisch contact vandaag vriendelijk, maar ze zijn duidelijk niet scheutig op die COC-aflevering en ze prezen me de plaatselijke keuring aan. Die zit idd op één km van me en daar beloofden ze me binnen ongeveer 4 weken een afspraak.
Mijn verzekeringsagent laat me het korte stukje rijden met de P rijden op de platen van een andere auto, de 3e gezinswagen. Tot hiertoe lijkt het nog niet zo erg, enkel wel tijdverlies.in antwoord op: Invoer 924SSukses, ben zelf ook bezig met een van de laatste 924S, in Duitsland geleverd en in Nederland ingeschreven in januari 1988.
https://porscheforum.be/forum/74-stel-jezelf-even-voor-/121789-924sin antwoord op: Ervaringen met Gelijkvormigheidsattest?https://porscheforum.be/forum/24-algemeen/10591-gelijkvormigheidsattest?start=12
niet helemaal juist meer, geloof ik. Vriendelijke mens bij D’Ieteren zendt me naar de autokeuring voor de “invoerprocedure” als wagen met gewone nummerplaten. Benodigde documenten:-uitvoerverklaring NL op een A4blad met een soort beveiligingshologram (IS NIET NODIG ; edit)
-Nederlands inschrijvingsbewijs luik Ia, Ib en II, volledig, 4flappen die een A4 vormen, al dan niet nog aan mekaar en 4x afgestempeld voor uitvoer (nog eens 4x afgestempeld door de douane; edit)
-factuur, desnoods handgeschreven (krijg je terug; edit)
-uitvoerverklaring RDW, het witte exemplaar aangever (krijg je ook terug, nog eens edit)
en daarmee haal je
-douaneformulier (de “plakker” genoemd door de man van “mijn” plaatselijke keuring, een etiket gekleefd op een A4 roze formulier “aanvraag tot inschrijving van een voertuig”, bestemd voor keuring en verzekering. Einde edit?)De autokeuring stuurt na de invoerkeuring(of hoe noem je die anders) alles door naar het ministerie, die binnen hoogstens 3 weken zouden moeten alles afhandelen. Dan komt natuurlijk wel nog eens de gewone jaarlijkse keuring eerst voor je kan rijden.
De plaatselijke autokeuring zei me ook dat na invoer als oldtimer terugkeer naar gewone inschrijving onmogelijk is, D’Ieteren beweert van wel, door “heropenen dossier”. Het schijnt ook te helpen voor de autkeuring als je zelf alle documentatie aandraagt, ttz onderhoudsboekje, handleiding, … Ook daarop kan een keurder zich baseren om te oordelen of de auto in oorspronkelijke staat is.
in antwoord op: Invoer 924SHallo Michael,
Eerst effe inlezen, dan komt het wel goed;
Ken je deze al?
http://www.porsche924-944.nl/
http://www.944forum.com/index.phpin antwoord op: Porsche 944Hier elders staat dat inschrijven vanuit Nederland nu makkelijker gaat. Dat gaat inderdaad gemakkelijker als oldtimer nu, mits een AKP(jaarlijkse keuring) jonger dan 2 maand voor te leggen. Die zou het conformiteitsattest vervangen, maar dat geldt niet bij inschrijving als gewone wagen volgens SBAT. Eens je voor deze eenvoudiger oldtimer invoerkeuring kiest op basis van APK in NL, kan je niet meer terug naar de gewone autokeuring; nog steeds volgens de plaatselijke overste van SBAT.
Als gewone wagen zal het dus nog een even groot gedoe worden. Dat begon al goed aan het loket: “Wacht mr. ik ga u binnenlaten bij de chef.” Maar met een open dak moet ik dit jaar nu toch niet meer rondrijden. :mrgreen:
Alles Wurst, 1/2 dag bij SBAT aan 180€ of een halve bij D’Ieteren aan 150€, of is het nu omgekeerd, alles Wurst. Dan volgt nog de gewone jaarlijkse keuring ook. Ik hou jullie op de hoogte.
:wtf:in antwoord op: Invoer 924SHallo WES :D
ik had je hier al vroeger verwacht :salut:in antwoord op: Invoer 924S[quote=”RubenB” post=147176]Geen ‘trilbak’ voorlopig… Allemaal handwerk. Ook Fuchsen behandel ik zo.
Geen idee waar je trouwens zoiets op de kop zou kunnen tikken!?[/quote]Juister is misschien ontbraamtoestel. De maakbedrijven die zoiets antieks en onverslijtbaars hebben, koesteren het. Je zou het zelf kunnen ontwerpen, de elektrische (excentermotor) of pneumatische trilaandrijving (siloklopper) is kant en klaar te koop, maar dan moet je nog de kleine zoetsteentjes kopen, een pinkkkootje groot:
http://www.exportpages.nl/producenten/Zoetstenen-1022636154-1.htm
en een onderstel met bak stevige knutselen, zoals hiero:
kuch,
of toch maar wat zwaarder uitvoeren?in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966