Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 737)
    • Moet eerst nog naar de douane
      http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/wagen_3.htm#b
      Dat valt mee, geen BTW betaald van particulier naar particulier en nu ook geen tol. Wel een plakker afhalen, zonder de wagen en met papieren in de hand, NL inschrijvings bewijs (luik I en II !) en de factuur (klein maar belangrijk detail).

      Adres:
      [i]tip
      ga niet zoeken in de Port Athurlaan, het is aan de rotonde zelf[/i]

      Port Arthurlaan 14
      9000 GENT
      Tel: 0257/810 00 — Fax: 0257/969 26
      kant.da.gent@minfin.fed.be

      Openingsuren maandag tot en met vrijdag:
      8u00 tot 12u00 en 12u30 tot 16u30

        Jouw foto is een van 37 witte Britse M-755 “Le Mans” 924S, ik durf wedden dat het stuur rechts staat. Mijn foto is een van de wereldwijd 130 andere witte “Sportliches Sondermodell”, in de volksmond ook 924S “Le Mans”, maar bij Porsche allen bekend als M-755.
        Vind de velgen in koetswerkkleur passen bij de wagen.

        Voor mij is dit draadje geslaagd, mag *slotje en verder gaan in https://porscheforum.be/forum/74-stel-jezelf-even-voor-/121789-924s.

          [quote=”RubenB” post=147137]Achterruitenwissermotor gereviseerd:
          Ruitenwisserarm & blad ontbreken dus tips hierover zijn welkom!

          [/quote]

          Je hebt toch een trilbak met zoetsteentjes, mag ik hopen. Voor de ruitenwisser kan ik je spijtig genoeg niet helpen. (9-11 analfabeet.)

            Moet eerst eens zien hoe ik de foto’s van mijn mobieltje hierop krijg.
            Intussen kan ik die van de advertentie al posten, die gelijken best goed:

            foto2.JPG

            foto5.JPG
            Er is werkelijk niets gespaard op onderhoud, ik heb de kaft met alle facturen van januari 1988 tot heden.

            foto6.JPG

            foto8bis.jpg
            Het alarmslot achter de bestuurdersdeur dient als startbeveiliging.

              sebring_ugly.jpg
              Deze trekt er waarschijnlijk ook heel goed op, het 4spakige stuur van een 1979 “Sebring” voor de VSA.

              Hier het binnenste van een witte M-755 met het gezochte stuur M431:
              M-755_met_M-431sportstuur.jpg

              M431.gif

                Heb je het oorspronkelijke vierspakige lederen stuur diameter 363mm?
                944 347 084 02 Sportlenkrad Leder (optie M431)
                In het middenstuk staat dan “Porsche” zonder *porsche:
                944 347 859 05 Polsterkappe

                  Simca1300.jpg
                  De eerste was een Simca 1300, geloof dat die achterwielaandrijving had en de motor vooraan. Ik lei 2 zakken zand in de achterkoffer voor een betere tractie. Het voordeel van de boerenbuiten, was met een kameraad leren rijden op de stoppelvelden van zijn vader. Ik zorgde voor de afgekeurde auto van een veel oudere neef. Tussen 2 velden doorkruisten we een zandweg, waarop we eigenlijk net zo goed konden slippen. De velden en weiden waren eigenlijk best groot, maar soms slaagden we er toch in ons klem te rijden tegen de afsluiting of in een grachtje. En telkens kwam mijn maat’s vader ons met zijn landbouwtrekker goedgemutst lostrekken.

                  Lada1300break.png
                  De tweede was een bakkersauto Lada break, ook een 1300, van oerdegelijke tweedekeus onverzinkte staalplaat uit Sidmar, heel dik, misschien wel van voor de geniale uitvinding door Citroën (geloof ik) om dunnere en dus goedkopere staalplaat voor te stellen als gecontroleerde koetswerkkreukelzones. Gewoon tweedehands transport van A naar B, heb ik snel afscheid van genomen, zonder dat ik er echt ontevreden over was.

                  VolgaM24Break.jpg
                  De derde was eigenlijk mijn vaders Gaz Volga M24 break, met een zeer ouderwetse Peugeot Diesel, eigenlijk een Amerikaanse licentiemotor. Een leuke wagen, maar ik was er geen goede chauffeur voor, na mijn passage was de “chemise poreus” door op de motor te remmen, hoe weinig ook. (Vader was veel begripvoller dan ik soms ben en kocht zich mijn huidige Kadett 1.6D GLS.) Pas later heb ik leren goed met een klassieke Diesel leren rijden op een …

                  Mercedes_W123_1_v_sst.jpg
                  Vierde wagen, was een Mercedes W123, 2,2liter Diesel. Traag maar onvermoeibaar, door berg en dal, half Duitsland en de Benelux door, 50 duizend kms per jaar. (En toen kwam de eerste VW Golf TDI en de eerste BMW 525tds en sindsdien mag je niet meer met een Diesel rijden als met een Diesel, maar mot je met een Diesel rijden als met een nafta-motor. Dat was toen re-vo-lu-ti-o-nair.)

                  Dan eindelijk als vijfde een Porsche 924. Er blijken nog andere mogelijkheden om in te voegen op de autosnelweg dan remmen, zoals met de Daimler.

                  snif

                    Dit is echt klasse I.
                    Nieuwer kan niet, denk ik.

                      :hail: Cabrio Wim,
                      :D bedankt.

                        Proficiat en nog veel genot met de rest van de verzameling.

                          Ken ik dus niet genoeg van, is ie dan nog een koopje?
                          Aan die prijs, dacht ik wel dat er iets zou ontbreken.

                          Zelfs met een kleur die niet in de mode is.


                          @patrickvb
                          : mooie combinatie :first: vrijheid, blijheid.

                            [quote=”porsche” post=146661]Wim is er bij dergelijke ingrepen gevaar voor het lakwerk door spanningen of moet dat zowiezo herdaan worden.
                            Ik begrijp wel dat je op het chassis aan het trekken bent en misschien heeft dat toch invloed op de carrosserie, of ben ik mis.[/quote]

                            Gedraagt zo een wagen zich nog zoals het hoort bij een botsing? Kan het staal in de kreukelzones nooit te hard of bros worden?

                              :mrgreen:
                              Komkom collega, we zijn maar met een paar.
                              Leuk voor ons dat we niet op zwart/zwart/zwart vallen toch?
                              :wink:

                                Awel dat valt mee.
                                Een 924-draadje wordt toch niet alleen gelezen door de drie enige 924-liefhebbers op het forum. (Mezelf meegerekend en er staat een 914 op mijn lijst … msch ff w8?)

                                Hangt inderdaad ervan af hoe dikwijls je’m gebruikt idd, kristof-vh. Voorlopig niet veel. Als ik de eigenaar word en ik vind een goede ruit aan een zacht prijsje, onmiddellijk.

                                Eerst moeten die remmen in orde, nieuwe APK (jaarlijkse keuring) misschien morgen en dan kan ik het uittesten of er werkelijk geen homologatie-attest van D’ieteren meer nodig is. Tot zolang is het eigenlijk speculatie, maar ‘t kriebelt wel een beetje.

                                Als het zover is start ik wel een draadje op met meer uitleg over deze 924S en zijn velgen, modeljaar 1988; :sarcastisch ‘k heb de optie-fiche opgevraagd bij de Porsche Kundendienst. Motor is oorspronkelijk, versnellingsbak weet ik nog niet en die is wel gereviseerd.

                                En nu goedkope 924-ruiten aanbieden aub. Zolang ze maar passen in een 924S.

                                  Mooie uit 1974 aan 17duizend, full option en jawel toch meer dan 200duizend km:
                                  http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?smid=SJ-SM-DP-S&id=239904355
                                  Heeft zelfs de juiste kleur leder zetels.
                                  Californië, weeral.

                                  (k’ Weet dat jullie allemaal tegen gele wagens zijn, dus durf ik hier jullie raad vragen, zonder gevaar dat iemand er mee weg loopt ;o) :sarcastisch
                                  Spijtig genoeg heb ik al een 924S op het oog, tsja …
                                  (@911addict: met dik over de 200duizend kms ook)

                                15 reacties aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 737)