Aangemaakte reacties
-
Moet eerst nog naar de douane
http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/wagen_3.htm#b
Dat valt mee, geen BTW betaald van particulier naar particulier en nu ook geen tol. Wel een plakker afhalen, zonder de wagen en met papieren in de hand, NL inschrijvings bewijs (luik I en II !) en de factuur (klein maar belangrijk detail).Adres:
[i]tip
ga niet zoeken in de Port Athurlaan, het is aan de rotonde zelf[/i]Port Arthurlaan 14
9000 GENT
Tel: 0257/810 00 — Fax: 0257/969 26
kant.da.gent@minfin.fed.beOpeningsuren maandag tot en met vrijdag:
8u00 tot 12u00 en 12u30 tot 16u30in antwoord op: Invoer 924SJouw foto is een van 37 witte Britse M-755 “Le Mans” 924S, ik durf wedden dat het stuur rechts staat. Mijn foto is een van de wereldwijd 130 andere witte “Sportliches Sondermodell”, in de volksmond ook 924S “Le Mans”, maar bij Porsche allen bekend als M-755.
Vind de velgen in koetswerkkleur passen bij de wagen.Voor mij is dit draadje geslaagd, mag *slotje en verder gaan in https://porscheforum.be/forum/74-stel-jezelf-even-voor-/121789-924s.
in antwoord op: 924S achterruit, liefst met volledige verwarming[quote=”RubenB” post=147137]Achterruitenwissermotor gereviseerd:
Ruitenwisserarm & blad ontbreken dus tips hierover zijn welkom!…
[/quote]
Je hebt toch een trilbak met zoetsteentjes, mag ik hopen. Voor de ruitenwisser kan ik je spijtig genoeg niet helpen. (9-11 analfabeet.)
in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966Moet eerst eens zien hoe ik de foto’s van mijn mobieltje hierop krijg.
Intussen kan ik die van de advertentie al posten, die gelijken best goed:
Er is werkelijk niets gespaard op onderhoud, ik heb de kaft met alle facturen van januari 1988 tot heden.
Het alarmslot achter de bestuurdersdeur dient als startbeveiliging.in antwoord op: Invoer 924S
Deze trekt er waarschijnlijk ook heel goed op, het 4spakige stuur van een 1979 “Sebring” voor de VSA.Hier het binnenste van een witte M-755 met het gezochte stuur M431:
in antwoord op: Porsche 924 en een 924 ombouw naar 944Heb je het oorspronkelijke vierspakige lederen stuur diameter 363mm?
944 347 084 02 Sportlenkrad Leder (optie M431)
In het middenstuk staat dan “Porsche” zonder *porsche:
944 347 859 05 Polsterkappein antwoord op: Porsche 924 en een 924 ombouw naar 944
De eerste was een Simca 1300, geloof dat die achterwielaandrijving had en de motor vooraan. Ik lei 2 zakken zand in de achterkoffer voor een betere tractie. Het voordeel van de boerenbuiten, was met een kameraad leren rijden op de stoppelvelden van zijn vader. Ik zorgde voor de afgekeurde auto van een veel oudere neef. Tussen 2 velden doorkruisten we een zandweg, waarop we eigenlijk net zo goed konden slippen. De velden en weiden waren eigenlijk best groot, maar soms slaagden we er toch in ons klem te rijden tegen de afsluiting of in een grachtje. En telkens kwam mijn maat’s vader ons met zijn landbouwtrekker goedgemutst lostrekken.
De tweede was een bakkersauto Lada break, ook een 1300, van oerdegelijke tweedekeus onverzinkte staalplaat uit Sidmar, heel dik, misschien wel van voor de geniale uitvinding door Citroën (geloof ik) om dunnere en dus goedkopere staalplaat voor te stellen als gecontroleerde koetswerkkreukelzones. Gewoon tweedehands transport van A naar B, heb ik snel afscheid van genomen, zonder dat ik er echt ontevreden over was.
De derde was eigenlijk mijn vaders Gaz Volga M24 break, met een zeer ouderwetse Peugeot Diesel, eigenlijk een Amerikaanse licentiemotor. Een leuke wagen, maar ik was er geen goede chauffeur voor, na mijn passage was de “chemise poreus” door op de motor te remmen, hoe weinig ook. (Vader was veel begripvoller dan ik soms ben en kocht zich mijn huidige Kadett 1.6D GLS.) Pas later heb ik leren goed met een klassieke Diesel leren rijden op een …
Vierde wagen, was een Mercedes W123, 2,2liter Diesel. Traag maar onvermoeibaar, door berg en dal, half Duitsland en de Benelux door, 50 duizend kms per jaar. (En toen kwam de eerste VW Golf TDI en de eerste BMW 525tds en sindsdien mag je niet meer met een Diesel rijden als met een Diesel, maar mot je met een Diesel rijden als met een nafta-motor. Dat was toen re-vo-lu-ti-o-nair.)Dan eindelijk als vijfde een Porsche 924. Er blijken nog andere mogelijkheden om in te voegen op de autosnelweg dan remmen, zoals met de Daimler.
snif
in antwoord op: Wat voor auto’s buiten Porsche heb/had je.Dit is echt klasse I.
Nieuwer kan niet, denk ik.in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966:hail: Cabrio Wim,
:D bedankt.in antwoord op: 924S achterruit, liefst met volledige verwarmingProficiat en nog veel genot met de rest van de verzameling.
in antwoord op: 356 BT5 1600 Super 75 CabrioletKen ik dus niet genoeg van, is ie dan nog een koopje?
Aan die prijs, dacht ik wel dat er iets zou ontbreken.Zelfs met een kleur die niet in de mode is.
@patrickvb: mooie combinatie :first: vrijheid, blijheid.in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2[quote=”porsche” post=146661]Wim is er bij dergelijke ingrepen gevaar voor het lakwerk door spanningen of moet dat zowiezo herdaan worden.
Ik begrijp wel dat je op het chassis aan het trekken bent en misschien heeft dat toch invloed op de carrosserie, of ben ik mis.[/quote]Gedraagt zo een wagen zich nog zoals het hoort bij een botsing? Kan het staal in de kreukelzones nooit te hard of bros worden?
in antwoord op: RE-restauratie van een Concu-colega.:mrgreen:
Komkom collega, we zijn maar met een paar.
Leuk voor ons dat we niet op zwart/zwart/zwart vallen toch?
:wink:in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2Awel dat valt mee.
Een 924-draadje wordt toch niet alleen gelezen door de drie enige 924-liefhebbers op het forum. (Mezelf meegerekend en er staat een 914 op mijn lijst … msch ff w8?)Hangt inderdaad ervan af hoe dikwijls je’m gebruikt idd, kristof-vh. Voorlopig niet veel. Als ik de eigenaar word en ik vind een goede ruit aan een zacht prijsje, onmiddellijk.
Eerst moeten die remmen in orde, nieuwe APK (jaarlijkse keuring) misschien morgen en dan kan ik het uittesten of er werkelijk geen homologatie-attest van D’ieteren meer nodig is. Tot zolang is het eigenlijk speculatie, maar ‘t kriebelt wel een beetje.
Als het zover is start ik wel een draadje op met meer uitleg over deze 924S en zijn velgen, modeljaar 1988; :sarcastisch ‘k heb de optie-fiche opgevraagd bij de Porsche Kundendienst. Motor is oorspronkelijk, versnellingsbak weet ik nog niet en die is wel gereviseerd.
En nu goedkope 924-ruiten aanbieden aub. Zolang ze maar passen in een 924S.
in antwoord op: 924S achterruit, liefst met volledige verwarmingMooie uit 1974 aan 17duizend, full option en jawel toch meer dan 200duizend km:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?smid=SJ-SM-DP-S&id=239904355
Heeft zelfs de juiste kleur leder zetels.
Californië, weeral.(k’ Weet dat jullie allemaal tegen gele wagens zijn, dus durf ik hier jullie raad vragen, zonder gevaar dat iemand er mee weg loopt ;o) :sarcastisch
Spijtig genoeg heb ik al een 924S op het oog, tsja …
(@911addict: met dik over de 200duizend kms ook)in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2