Aangemaakte reacties
-
Zo zie je maar, 2 weten meer dan een.
:)
Ik bekijk dat vanuit la Flandre profonde en jij niet.
:wink:Raad eens.
Natuurlijk een gele 914, die ze zelf in orde zetten (reviseerden)…
Misschien ga ik zaterdag, tijdens de week is dat erg moeilijk, tenzij ze wat later open blijven voor mij alleen.in antwoord op: Beoordeling onafhankelijke Porsche werkplaatsEr is nog niets beslist, ben er zelfs nooit geweest, maar ik ben graag voorbereid. Er staat een wagen te koop die me interesseert en Porsche Drogenbos zit op 1 uur tijdens de daluren met al die werken. Eigenlijk wou ik aankoopkeuring bij Carrera Motors in Latem verrichten, maar dan ben je een kleine dag kwijt. Het gaat dus niet om een luizige 100 of 200€, maar om doenbaarheid.
Kortom, 1 jaar waarborg daar vervangt een aankoopkeuring bij een derde?
in antwoord op: Beoordeling onafhankelijke Porsche werkplaatsToch al bedankt Giorgio en sukses met de verdere afhandeling.
in antwoord op: Beoordeling onafhankelijke Porsche werkplaats914 was wellicht niet gebouwd om lang mee te gaan, volgens Porsche 914 club Holland is 200 duizend km voor een gewone 4cilinder de motorrevisiegrens. Voor een leeftijdsgenoot 911 ligt dat wel hoger, maar wordt een goede 914 dan niet zeldzamer en waardevoller? Er zijn waarschijnlijk al veel 914 volledig opgeroest of in kringloop gebracht in de staalovens. Voor een 914 in originele staat “zonder” roest wordt dan ook logischerwijze meestal meer dan 10 duizend gevraagd. Maar een uiterlijk mooie blinkende 911 uit dezelfde tijd met broebeltjes rond de raamrubbers gaat nog altijd 15 duizend minimum vraagprijs. Dus eigenlijk voor een wagen om te strippen. Ben je toch nog eens 15 duizend kwijt erbovenop, zonder werkuren?
Vooral veel aangeboden 914-6 zijn dan weer omgebouwd tot koerswagen met rolkooi of “verbeterd” met GTsets (officiële M471-pakket of namaak) en een jongere zware motor; dan is het niet moeilijk dat de weinige originele wagens 40 duizend minimum gaan, zodra er nog een vloer in ligt.
Maar ik geef je groot gelijk dat de 944 spotgoedkoop zijn :salut: , voor eigenlijk zeer goede wagens met moderne uitrusting. En een 928 uit 1989 of 1990 heeft standaard uitrusting die bij sommige huidige gewone wagens nog altijd ontbreken :respect2: . (De eerste met cruise control, ABS en airbags zijn al oldtimer …)
Eerlijk gezegd, vrees ik dat meer en meer mensen het onderhoud van hun (oldtimer) Porsche niet zullen kunnen betalen. Dat gaat in tegen een zwak merkbare wereldwijde trend om in oude wagens te beleggen. Want enkel als je er nog meer geld insteekt, blijft het zijn waarde houden. In tegenstelling met het meestal nutteloze en vreugdeloze goud, dat je eigenlijk als een brandverzekering moet beschouwen. Misschien moeten we toch eens een Porsche beleggingsdraadje opstarten? Dan is de 944 jouw idd waardevolle tip. En voor anderen dan weer misschien de 914.
in antwoord op: 914 virus heeft toegeslagenWebstek gebruikt door mijn buurman, groothandelaar in tweedehandswagens.
Hier vind je nog 8 stuks 914 in Frankrijk, waarvan 2 zwarte en 2 zilveren:
http://www.lva-auto.fr/petites-annonces.php?idType=AR2100&vue=galerie&idMarque=MA98&idModele=MO514&debut=1885&fin=2013&idCarrosserie=-1&idDepartement=-1&prixmini=&prixmaxi=&motsCles=mots-cl%C3%A9s&idVae=AR110
Wel niet zo goedkoop ten opzichte van Nederland, vind ik.in antwoord op: 914 virus heeft toegeslagenTip.
Zet je in de rechterzetel met open dak (Targa dak verwijderd) en open deuren en kijk hoe gemakkelijk de rechterdeur sluit.
Uit de webstek http://www.914garage.com/guide.htm ;
Reden: Het regent binnen in het motorcompartiment. Rechts zit de batterij en die was vroeger met schroefdoppen om zuur bij te vullen … en de ophanging van het rechterachterwiel zit juist eronder.Een andere aanrader is:
http://www.porsche-914-club-holland.nl/PorscheClubs/pc_914holland/pc_main.nsf/web/72B56C07893F7F1DC12577A600441956Op dit Porscheforum BE en NL zal je toch ook iets vinden als je zoekt.
Hier staat nog een goedkopere zilveren in het Gentse, maar belangrijkste is natuurlijk de toestand en verwachte kosten:
http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/porsche-914-bj-1972-targa-74549260.htm
Met originele vierbouts Mahle velgen, denk ik. Het is onduidelijk welke motor erin zit, een 1,7 liter uit 1972 zou niet slecht zijn, een latere 1,8 liter heeft minder vermogen.Hier is een zwarte 2 liter met een vleugeltje dat er niet hoort en mooie edoch geen originele velgen:
http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-914-2-0l-zwart-100-roestvrij-1973-73188708.htm“Jouw” zilveren en de andere hier hebben de originele Targastijl met vinylbekleding. Geverfd is niet origineel, maar is niet zo moeilijk te herstellen; ook dat vind je hier in een filmpje in een 914 draad.
Wat betreft het tijdschriftartikel, interessant, enkel het detail dat enkel de originele 914-6 wielen met 5 bouten waren en dat een 914-4 er 4 had af fabriek. Ze zijn hier allemaal zot van Fuchs velgen, Wat wil je 911ers :roll: ; Maar in België heeft D’Ieteren de eerste jaren weinig Fuchs uitgeleverd, maar zelfs het eerste jaar enkel Mahle
en (misschien zelfs meest) Pedrini
Zelf vraag ik altijd naar de nummers van chassis en motor (en versnellingsbak). Als ze die weigeren te geven via telefoon of e-mail doe ik geen moeite meer.
Sukses.
in antwoord op: 914 virus heeft toegeslagenEens wat anders.
Smaken verschillen gelukkig.
Naar mijn bescheiden mening zullen straks al die zwarte lederen interieuren een hinderpaal blijken. Niets zo mooi als blinkend zilver met vuurrood. Zilver met zwart, ordinair. Liefst langgerekt uitspreken.
(Als ik straks raad vraag om een *porsche te kopen, vraag ik me wel af of er nog iemand met me zal willen praten.)Los van de kleuren, kan het niet de 200 duizend kms zijn? Iemand schreef dat hier toch dat die km-grens een psychologische grens is waarbij een 911 ineens moeilijk verkoopbaar zou zijn?
Een 914 motor is gemaakt om 200 duizend km af te leggen, volgens Porsche 914 club Holland, hoe zit dat met de 944?
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2Betreft je taalkundige vraag:
The crankcase = das Kurbelgehäuse,
heet in nuchter Nederlands gewoon “motorblok”. Het bevat niet alleen de lagering van de krukas (the crankshaft = die Kurbelwelle).in antwoord op: Geen oil sump plateMooie 911 met foute onderkant?
Deze heeft ook een bodemplaat en zelfs veerarmen in koetswerkkleur geel.
Op de 18e foto ziet de de binnenkant van de deurpost met kenplaatje er niet herspoten uit, op een streep na.
Ik ken er natuurlijk niets van, maar de motor is ook vervangen, dus die is hoogst verdacht?
in antwoord op: Originele kleur bodemplaatWe dwalen af.
:|
Niet dat dat enig verschil maakt in een draadje van WES-RS.
:happydance:
(Gewoon aan het helpen om je record te breken, Wes. Nog 85 blz om goed te zijn.)in antwoord op: Het 924S verhaal…[quote=”gertdeb” post=131817]nee is geen orginele kleur , maar porsche heeft wel ergens zo een kleur in hun gamma naar het schijnt .[/quote]
Het staat wel mooi.
De meeste Porsches van die tijd zullen wel knalrood geweest zijn. Algemeen waren de autokleuren rond 1970 veel rood, oranje en geel, ook nog wat groen en zeldzamere kleuren. Bron, De Tijd, van vorige week ergens.
in antwoord op: Even mijn porsche 914 voorstellen .Mijn 924, ook een verhaal. (Als ik mag in deze 911-draad. :cool: )
Ik ben al 20 jaar werkzaam in technische verkoop onder de meest diverse titels, maar het blijft technisch-commerciëel. Op het toenmalige werk had ik gevraagd of ik me ook een sportwagen mocht kopen om klanten te bezoeken. Beginnende verkopers kregen daar nog geen wagen, maar wel 10 fr de km. Wie er al wat langer was, kreeg een VW Passat en de topverkopers een BMW 3. Technische binnendienst voor de topverkopers, ook een VW Passat.
Het antwoord zowel van de algemene als van de financiëel-administrative directeur: “Ja. Natuurlijk, jouw wagen is toch jouw zaak?” Het gezin bestond nog maar uit 2, maar er waren wel plannen. Dus ik koop me snelsnel een Porsche 924, Le Mans kit en brede wielen en hele mooie velgen inbegrepen. Van een goede kameraad op een vorig werk. De wagen had een jaartje stilgestaan, maar dat is een ander verhaal op zich.
Van de collega verkopers in hetzelfde vertrek, op dezelfde afdeling, kreeg ik hoon. Eentje reed in een opgefokte GTI, een andere was en is een verzamelaar van oude koerswagens, echte originele F1-wagens van bekende piloten. En waarin ie dus zelf aan echte races deelnam, pit stops en ongevallen inbegrepen. “Hendrik, wat staat er op de motor in je Porsche?” “Sja, Audi, maar Porsche heeft ‘m wel ontworpen.” “Hh, je had beter een 912 gekocht, begint ook duur te worden, werd ook geminacht in het begin, maar die is wel een echte Porsche.”
Tsja.
De algemene directeur, een echte vlotte Brabander uit de Antwerpse rand en BMW 5-adept, zei niets, zelfs geen goede dag. De financiëel-administratieve directeur, een stroeve en directe West-Vlaming, met een ondergemotoriseerde Audi, zei enkel dat ie nooit eraan gedacht had dat ik zoiets zou kopen.
Ik heb er toch nog een jaar mee rondgereden, bij klanten. Enkel de tweede klant van de dag moest ik soms afzeggen, een klassiek verhaal van oude 924. Er waren bijna nooit problemen met klanten.Toen kreeg ik ook een VW Passat. In de gang, terloops, in bijzijn van de collega’s. Na een hele periode dat het “Mijnheer Familienaam” was, werd ik terug met de voornaam aangesproken.
in antwoord op: Dikke 911 en klantbezoek?[quote=”mark986″ post=132001]onlangs nog effe naar Barcelona geweest en wij hebben gelogeerd in Catalonia Avinyo
zeer goed gelegen in het centrum en voor de prijs was het zekers in orde! dakterras met bubbelbad en klein zwembad![/quote]
:D
Bedankt voor de tip, ziet er goed uit. Betaalbaar ook tijdens het hoogseizoen. Een zakenhotel?in antwoord op: Goed hotel Barcelona voor citytrip ?Hotel met zwembad zou me ook interesseren. Liefst hartje stad tussen de Sagrada Famiglia, Park Gaudi en andere bezienswaardigheden.
Kan je enkel de gewone websteks aanraden, prijzen en beschikbaarheid zijn afhankelijk van wanneer je gaat. Probeer eens:
http://www.tripadvisor.nl/
of
http://www.booking.com en kies spa, zwembad binnen/ buiten, met hoeveel gasten, enz., enz. en je kan zelf sorteren op beoordeling van andere gasten.in antwoord op: Goed hotel Barcelona voor citytrip ?Mooie kleur, origineel?
in antwoord op: Even mijn porsche 914 voorstellen .