Aangemaakte reacties
-
Weet iemand waar je officiële CO2 vindt voor oudere wagens jonger dan 25 jaar?
OF: welke vaste fiscale CO2-bijdrage krijg je dan op je bord?
Komaan, iemand hier moet toch zo slim zijn.in antwoord op: problemen CO2 uitstoot*porsche
Wat heeft Porsche toch dat het zo bijblijft, bijt, zelfs als je met een wagen gereden hebt die volgens de “echte” Porschisten geen Porsche is?in antwoord op: Het 924S verhaal…Weet niet of er bijzondere vereisten zijn voor je Porsche zetels, maar mijn ervaring is dat leasewagens goedkoop (ver onder de 1000 €) bekleed worden met leer. Een kleine toegeving om een stockwagen met foute zetels en bepaalde opties tijdig kwijt te raken. Toch mijn ervaring bij VW/Audi en Toyota. Als je dan toevallig een huurcontract voor een firmawagen voor de lange termijn ondertekent, al dan niet via de eigen firma of via een leasefirma, denk ik dat de meesten wel een andere wagen ( *porsche of Opel of …) tegen kostprijs willen mee onder handen nemen. Misschien is het zelfs voldoende gewoon klant te zijn met je andere wagen. Gewoon proberen zou ik zeggen.
in antwoord op: Zetels laten bekleden:oops:
OK in dat geval trek ik mijn woorden terug en vervang “socialisten” door “alle partijen die beweerden dat ze een groene fiscaliteit gingen opstellen”. In casu de socialisten, dus. Spijt me als ik een vroege vorm van Alzheimer zou ten toon spreiden, maar enkel die herinner ik me.
:coolness:Eerst wordt een wet gestemd. Dan worden de uitvoeringsbesluiten gepubliceerd, dan en pas dan is een wet van kracht. Ik wacht dus nog altijd vol spanning af.
:cool:in antwoord op: problemen CO2 uitstoothmm,
Oh ja, de CO2-uitstootwaarde voor de oude modellen is niet meer nodig? Voor een 914 is er geen probleem, die vallen allemaal in de minimumcategorie, maar een 928 4S van 1989 niet. (Vincent928 heeft me bijna bekeerd.)
Tot hiertoe was het nog een technische vraag.
Op gevaar af dit uitlaatgassen-onderwerp te vervuilen met de fiscaal-administratieve gevolgen van CO2, even ernstig. Ik weet niet voor jullie, maar zelf wil ik op voorhand weten hoeveel ik zal betalen. :coolness: Het verschil tussen een 24 jaar oude bak of een 26 jaar oude kan blijkbaar vlug 2-3000 € zijn. Doe eens de oefening met een jonge tweedehandswagen, ik denk dat de goesting bij de meesten vlug over zal zijn. Stort de tweedehandsmarkt hier straks in?
Als ik die overheidswebstek moet geloven, wordt het voortaan interessant een 25 jaar oude wagen te kopen met een zware motor en veel uitlaatgassen. En betaal je je blauw tot de dag ervoor. Of je koopt een nieuwe zuinige tweedehandse met een grote motor en je betaalt je blijkbaar nog altijd blauw. Dat gebeurt er als je socialisten een “groene” auto-wetgeving laat opstellen, dan betaal je op uiterlijke tekenen van welstand en niet naar vervuiling. (Nu is het al een politiek draadje ook ruzie :censored: )
De wet is trouwens nog steeds niet in voege en sommigen maken hier al publiciteit voor oneigenlijk gebruik van het automobielerfgoed. :shock:
Vraag me af hoe lang het gaat duren, zoals met de Porsche Cayenne lichte vracht. Misschien is het een gewild achterpoortje en zitten er veel in het parlement met een passie voor oude auto’s. Maar als iedereen het gebruikt, zal het vlug gesloten worden, vrees ik. Hoe zeiden ze dat al weer? Fiscus hört mit?
Kortom, we weten dat boven de 25 jaar alle zorgen voorbij (zouden) zijn. De vraag was: waar vind je de CO2 voor de net jongere wagens? Hoe we ze zelf kunnen berekenen, weet ik ook, maar dat zal wel niet tellen.
:what:in antwoord op: problemen CO2 uitstootZal mijn administratieve CO2-vraag maar hier aanplakken.
Waar vind je de CO2 van oude auto’s, om BIV en belasting te berekenen:
https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/topZelf berekenen?
http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/2253624/2007/06/07/Hoe-bereken-je-CO2-uitstoot-van-auto.dhtmlin antwoord op: problemen CO2 uitstootNiet dat ik je niet geloof, Vincent, maar heb je zelf al eens geprobeerd op de achterbank of met kleine medemensen op de achterbank een ritje gemaakt?
Ik vond de eerste 928 echt afgrijselijk lelijk, omwille van het vliegende schotel-achterste. Maar na het bekijken van wat advertenties, moet ik toegeven dat de S4-bips wel wat heeft. Bovendien heb je alles wat een moderne sportwagen van een ander merk heeft op die jongere verderontwikkelde modellen.
in antwoord op: achterbank bij Pzeer mooi
1974 waren ze wel nog niet verzinkt?in antwoord op: Porsche 911 2.7( :music: = Vrij naar Johan Verminnen.)
Wes-RS moet de 100 gemakkelijk halen met nog wat foto’s en spannende verhalen.in antwoord op: Mogelijke kandidaat…Laat ons nu toch niet alleen :music:
radeuheuhloos
kom naar blad hohohondèrd :music:in antwoord op: Mogelijke kandidaat…Hmm je hebt me bijna bekeerd.
:respect2:in antwoord op: achterbank bij PWaar? Waar?
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2:relaxman: T-911:
Als ie nu nog niet geploft heeft, houdt ie het nog wel ff uit toch?
Maar je hebt gelijk, de eerste uit de reeks heeft de kinderziektes, altijd en overal.En verder, goed dat je zelfs gratis geel weigert, dan hebben wij meer … :hail:
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel213500 € en 13500 km … Hoe kan die nu zo lang te koop staan aan weggeefprijs of ben ik de enige die een afgewassen gele 996 mooi vindt? Nochtans vind ik normaal die koplampen helemaal niet mooi.
(Instrumentenbord in één overlappende gele tros vind ik ongelooflijk.Wel origineel?)
http://nl.kapaza.be/brussels-gewest/porsche-911-carrera-2-71938752.htm
Een hevige amateur die zijn Porsches én een garage verkoopt of een handelaar, door iemand gekend?
PS: op autoscoot staat ie op 150.000 km.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2Bedankt Deepee, fantastisch filmpje.
in antwoord op: Targadak 914