Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 721 tot 735 (van in totaal 737)
    • Iemand ervaring met terug zwart bekleden van een geverfde Targa stijl?

        924S, heel goede koop
        :D

        Kom toch eens terug op mijn vraag daarnet. Weet er iemand hoe dat zit. Heb me laten wijsmaken dat de 924S werd afgeknepen om de 944 niet voorbij te steken. Maar omdat de 944 zwaarder en dikker(luchtweerstand!) is, was de 924S met afgeknepen motor nog steeds sneller. Dan moet het toch voor de elektronica-specialisten niet zo moeilijk zijn de volle PK’s los te laten? Dan neem je toch gewoon de inspuitelektronica van een 944? Ja? Nee?

          Dus als ik het goed begrijp, eenmalig meerijden in een publiciteitskaravaan van een stoet, voor een bedrijf, dat mag nog steeds niet. Dan is een old timer met het logo van een bepaald merk bier meteen impliciet verboden, ook nu onder het huidige systeem? Of zie ik dat verkeerd en is zoiets dan automatisch “een manifestatie”?

          Zeker een grote verbetering is dat je een aanhangwagen mag trekken met zowel de echte huidige old timer(O-plaat die XO wordt) en de tussensoort(“nieuwe” XO). Ik heb een Opel Kadett 1.6D GLS :cool: met trekhaak die ik normaal inschrijf (en voor zo een bescheiden auto veel betaal vind ik). Ik heb al eens gekeken voor een Porsche *porsche Cayenne met trekhaak, die prijzen vallen echt mee. MAAR als die BIV berekening klopt, zou ik best een zo oud mogelijke kopen, 2007 of 2003 scheelt 2-3000 €, weliswaar eenmalig:
          https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top

            :D het echte oer-*porsche concept, “lichte” motor in een licht koetswerk met weinig luchtweerstand, in der Beschränkung zeigt sich der Meister.

            Is het niet eenvoudig mogelijk de volle pk’s los te laten die de motor in de 944 had?

              2+2?
              (heb het eens geprobeerd in een 911 en raakte er met moeite nog uit)

              krijg je in een 997 wel nog meer dan bagage kwijt, bijv. kleine mensjes?

                dat is snel
                :driver:

                  BIV en verkeersbelasting, goede vraag.

                  Trouwens, is al geweten wanneer het ingaat?

                    Antwoord op patrickvb een blz eerder:
                    [i]WES-RS schreef :
                    (ook al zijn jullie dat niet want het is “maar” een 924)[/size] :roll:
                    Een 924 is ook een Porsche 8)
                    Trouwens, zonder het succes van de 924 was mogelijk nu geen sprake meer van Porsche. [/i]

                    ***

                    Inderdaad, sluit me aan bij jou en Cabrio Wim. Als Porscheloze Porscheforumlid vergewaag ik me toch te schrijven dat de oer-Porsche niet meer was dan een platgeklopte kever. Met een standaard VW-motor zelfs, nog niet eens uitgeboord, behalve dat de cilinders hardverchroomd waren. (Wrijvingscoëficient van droog staal op staal start bij 0,5 en op hardchroom slechts 0,16. Staal op ijs is 0,0_ en nog iets.)

                    Het enige wat er een sportwagen van maakte was de ongelooflijk kleine totale luchtweerstand Cw, die is opgebouwd uit het windremmend oppervlak van de wagen (de doorsnede) en de eigenlijke luchtweerstandscoëficient. De allereerste (alu) Porsche had dat alles: én een klein windremmend oppervlak én een kleine Cx. In aërodynamisch opzicht staat het ontwerp van de 924(S) het dichtst bij de echte oer-Porsche, zoals er eentje in aluminium staat in het Porsche museum in Stuttgart. De 924 én de (pre-)356 zijn de echte ouderwetse sportauto’s: een hoge snelheid bereiken met een lichte motor, door een laag eigengewicht en een lage luchtweerstand. De 944 voldoet daar net niet aan wegens dikker en zwaarder, al is het een ongelooflijk moderne oldtimer, met ABS en airbags.

                    Het is heiligschennis in het aanschijn van de echte Porschisten, maar die dikke zware monsters met opgefokte 3,6 liter motor staan heel ver van de oer-Porsche. En dat iedereen, ook ik, aan een 911 denkt bij Porsche, verandert daar niets aan.

                      Misschien moeten we een beleggershoekje voorzien op het forum? De Tijd heeft nu ook old timers als belegging ontdekt in de krant van vandaag:

                      [b][u]Dure oldtimers blijken ‘goldtimers’
                      [/u][/b]
                      © IMAGEGLOBE
                      Marc De Roo

                      Steeds meer mensen zien dure oldtimers als een belegging waar ze ook plezier aan beleven. Het meest gegeerd zijn naoorlogse sportwagens. Sommige werden de voorbije jaren driemaal zo duur.

                      Oldtimers worden steeds populairder. Dat maakte 2dehands.be, de grootste zoekertjessite van het land, bekend. In het eerste kwartaal stonden op de site 17 procent meer zoekopdrachten naar oldtimers dan in dezelfde periode vorig jaar. Op de lijst van meeste gezochte items staat de term ‘oldtimer’ – een auto van meer dan 25 jaar – op de zesde plaats. Mercedes-Benz blijkt het favoriete merk tussen de circa 7.000 oldtimers die continu op de site staan. Vorig jaar was dat Volkswagen, gevolgd door BMW, Volkswagen, Ford en Fiat. Het gros van de oldtimerkopers en -verkopers is ouder dan 50. 40 procent van de oldtimerliefhebbers heeft in zijn leven vijf oldtimers of meer gehad.

                      Dat de Belgische overheid haar wetgeving voor oldtimers versoepelt, draagt natuurlijk bij tot de groeiende populariteit. Dankzij het nieuwe oldtimerstatuut, dat naar verwachting op 1 juni in werking treedt, moet het voor autofans makkelijker worden met hun oude bolide op de openbare weg te rijden. ‘De belangstelling voor oldtimers neemt inderdaad toe’, zegt Peter Henning, de topman van de Belgische Federatie voor Oude Voertuigen. ‘Het aantal ingeschreven oldtimers met een O-kentekenplaat in ons land blijft min of meer stabiel op 55.000. ..

                      De oldtimers uit de 19de eeuw blijven populair. …

                      De vooroorlogse ‘slapstickauto’ uit de jaren 20 en 30 daarentegen heeft afgedaan. …

                      ‘Ook het soort mensen dat oldtimers koopt wijzigt’, zegt Henning. ‘Steeds meer mensen investeren in dure oldtimers als belegging. …

                      De autohandelaar Erwin Beerens, die ook oldtimers koopt en verkoopt, bevestigt die trend. … Beerens schat dat soort klanten op 10 procent van zijn oldtimercliënteel. Het populairst zijn Porsches, Ferrari’s en Aston Martins uit de jaren 50 en 60. Beerens: ‘De prijzen van sommige van die merken gingen de afgelopen jaren maal twee en maal drie. Een Porsche 356 had je enkele jaren geleden voor 20.000 euro, nu betaal je tot 60.000 euro.’

                      … Ook jongeren hebben meer interesse, zij het dan meer in ‘youngtimers’…

                      (De rest in “De Tijd”, m.i. de enige echte (Vlaamse) objectieve kwaliteitskrant.)

                        Je hebt al 4.600€;
                        Er zullen er hier wel genoeg zijn die je zouden kunnen tegenspreken, indien het geen koopje zou zijn of indien je iets vergeten was bij het groot onderhoud…

                        Werkelijk 2 jaar stilstaan schikt natuurlijk af, heel eerlijk van je, maar normaal lees ik dan niet verder. Hoef maar te denken aan de 924 Le Mans, van een kameraad die hem “tip top in orde” een jaar wegzette. Ik herinner me maanden dat ik niet toekwam met mijn loon, dat beterde toen ik bij een officiële garage ging :censored: … Nu ik zie dat het van een ervaren forumlid komt, natuurlijk minder.

                        Je hebt nog een 3e optie, M059 “pralldämpfer vor und hinten”. Bijzondere schokdempers??
                        Spijtig, geen schuifdak.

                        Kleur lak LY5B klopt met “Copenhagen” (nacht-)blauw volgens http://www.porsche924-944.nl/, maar binnenafwerking code (07?)waar vind je dat? (Zal ook wel origineel zijn met die km-stand.)

                        Kortom, mooi, maar intussen ben ik ook een beetje geëvolueerd naar een 944 schuif- of open dak. Waar ik nu woon heb ik maar 1 stelplaats binnen die straks vrij is.

                          Staan er veel te koop met die leeftijd en met een paar blaasjes, die er zo goed uit zien?

                          (Versta je wel, het beste is goed genoeg. :salut: )

                            Een pààr blààsjes?
                            Wààr?

                              prachtige foto’s, je hebt talent, van die eerste kan je een poster maken

                                De collega wou niet eens naar de okergele kijken, hij zegt dat het een ongevalswagen is met luizig (“ratty”) koetswerk. Nu valt het me ook op dat de onderkant van de deur een knikje maakt met de rest, lichtjes geplooide bodemplaat of gewoon slecht sluitende deur?

                                  De vader van een collega heeft een garage in Connecticut met dit te koop aan 15 duizend $:
                                  http://www.automotiverestorations.com/sales/home/1976-porsche-914-20-roadster

                                  197620Porsche20914202.jpg

                                  Aanpassen voor EU en verschepen willen ze ook regelen.

                                  Spijtig genoeg mijn kleur niet (maar wel van de vrouw).

                                  Deze wel:
                                  http://cnj.craigslist.org/cto/3698739532.html

                                  3I13L53Fe5F55H65Mcd3n90b9c1cc0442181f.jpg

                                  924S (en de rest) heeft wel het voordeel voor korte ritjes van 2 noodzitjes voor de kinderen. Duurt nog wel paar jaar eer die het huis uit zijn. 914 zou voor mij een auto zijn om echt weinig mee te rijden.

                                15 reacties aan het bekijken - 721 tot 735 (van in totaal 737)