Aangemaakte reacties
-
:applaus: :respect2:
… en nu maar :up: voor een goede afloop.in antwoord op: Loterij replica speedster apal:think: “… keveronderstel met plagiaat …”
€ 50k zal idd wat optimistisch zijn. Maar een APAL in nieuwstaat is wel top :respect2: en ook was APAL wel degelijk een automobielfabrikant.
http://www.apalclub.be/nl/history.htm
(Kan verstaan dat ze niet willen zeggen hoeveel ze al binnen hebben, ik moet hun rekening niet maken. Maar ze antwoorden blijkbaar ook niet op technische vragen via contactpagina.)
in antwoord op: Loterij replica speedster apalJe zal wel gelijk hebben, nu ik dat HLN artikel herlees.
Op 2dehands.be (328632788) staat dan weer “.. de opbrengst gaat integraal naar …” en ook “… deze actie kan je volgen op FB onder de naam Erwin Vervaet of Roel Marien”.
Kan er iemand op smoelenboek eens kijken?
(Edit: bij nader inzien vraag ik me ook af alle APAL schijfremmen vooraan hebben, een kever had dat pas veel later en ook enkel vooraan.)
in antwoord op: Loterij replica speedster apalHeb het de gebroeders Marien gevraagd via hun contactpagina een week geleden en geen antwoord. Hopelijk valt het een beetje mee.
Erwin heeft zelf met publieksfinanciering net geen € 10k opgehaald.
(Ook meegedaan met de loterij natuurlijk.)
in antwoord op: Loterij replica speedster apal:popcorn: :popcorn: :popcorn:
in antwoord op: Loterij replica speedster apalGroot gelijk, deepee. :respekt:
Dus een Porsche van 100k€-200k€ zou ook ook gemakkelijk 4%-2% duurder kunnen zijn, net als een EURO6 vrachtwagen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Alleen willen de automobielbouwers blijkbaar de confrontatie met hun klanten niet aan. En voor een wagen zoals Porsche (100-200k €) zou dat wat gemakkelijker moeten zijn dan voor een auto die nauwelijks meer kost -nieuw- dan zo een scheikundige minifabriek die een vrachtwagen tot EURO6 maakt. Voor een Dacia zou EURO6 vandaag bijna prijs +1/3 tot +2/3 betekenen.
Bij een vrachtwagen lukt het blijkbaar de klanten ongeveer 4k € meer te laten betalen op een nieuwprijs van tot 100k €. En dan nog hebben de voorlopers (o.a. Scania) zwarte sneeuw gezien in 2014, het laatste jaar toen EURO5 nog mocht verkocht worden. Omdat ze geen EURO5 meer maakten! (Euro 6 bij vrachtwagens betekent 0 (zéro, nix, nada, niente, geen) stikstof of roet en enkel water en CO2.)
De toekomst imo is de wagen met brandstofcel en een hulpbatterij(tje), zeker niet de huidige hybrides met zware batterijen en Otto- én elektrische motor. Die verbruiken meer dan de Diesel motoren van dezelfde generatie.
Intussen zullen we moeten zien waar wij of onze opvolgers in 2030/2050 nog met klassieke wagens mogen rijden.
in antwoord op: Lage emissiezones VlaanderenWelkom en
veel veilige kms!in antwoord op: Eventjes het licht aansteken…[i]”De BFOV wordt overspoeld met vragen betreffende de LEZ (LOW EMISSION ZONE) en begrijpt de ongerustheid van onze oldtimerliefhebbers. Na Antwerpen, zullen ook Gent, Mechelen, … en wie weet welke andere Vlaamse gemeente nog, een LEZ invoeren.
Dit brengt uiteraard het oldtimertijdperk in gevaar, niet alleen onze hobby maar ook de economie die onze hobby met zich meebrengt.
De BFOV ontvangt eerstdaags een advies van een advocatenkantoor en werkt aan een actieplan om de Vlaamse Regering ervan te overtuigen om de kaderwetgeving aan te passen waar er een duidelijke, uniforme en aanvaardbare oplossing wordt omschreven voor onze oldtimers.
Brussel zal vanaf 2018 ook een LEZ invoeren maar daar hebben we als federatie de enige juiste uitzondering bekomen namelijk voor alle oldtimers van meer dan 30 jaar oud zonder bijkomende belasting. Laten we hopen dat de Vlaamse Regering ons hierin zal volgen.”[/i](Gisteren dinsdag 24 januari per flitspost in mijn postbus.)
Terecht schrijft BFOV hier de Vlaamse regering, het is daar waar de knoop ligt m.i. … Brussel kan zijn eigen regels volgen wat grondgebied betreft en Waalse steden uiteraard. De Vlaamse regering schrijft 40 jaar voor als ouderdom voor een klassieke wagen.
Trouwens vind ik het niet meer dan normaal dat er beperkingen zijn. De regeling in Parijs lijkt me maar rechtvaardig, daar kan je onbeperkt binnen met je klassieke wagen in het WE en niet tijdens spitsuur en kantooruren.
(edit, eigenlijk in de verkeerde draad gepost …)
Hoeveel zouden ze al opgehaald hebben? Ik zie nergens meer een bedrag en toen ik vorige keer keek waren ze nog lang niet aan 50k. Maar eens wat lotjes kopen dan.
in antwoord op: Loterij replica speedster apalZie dit pas nu.
:shock:
Stevig opgebouwd, onder de steunen driehoekjes, borgpennen, daar kan je idd met veel gewicht op.
:applaus:
Enkel nog een verbinding tegen het uit elkaar gaan van de 2 strengen, voor alle zekerheid.
:up:in antwoord op: Mini autobrug:applaus:
Volg dit met belangstelling.
:popcorn:
:think:
Zou toch de waarde van een pensioenspaarplan of groepsverzekering toch ook niet onderschatten. Vergeet niet dat de werkgever op het gedeelte werkgeverbijdragen borg staat voor een (in de huidige omstandigheden) heel hoog rendement, maw indien nodig bijpast. Als je jong bent is het natuurlijk nog ver en onderschat je de kracht van samengestelde intrest, ik was ook zo. Maar ben vandaag, verschillende bedrijven verder, heel blij dat mijn eerste werkgever destijds het hele bedrijf verplichtte in te stappen.in antwoord op: Porsche Cayman leasen?Vak 1 is niet goed leesbaar. Staat er daar een 01 of een 02?
in antwoord op: Lage emissiezones VlaanderenOok voor 924S en 944 was modeljaar 1988 standaard met katalysator. Je kon wel optie “Ohne Kat” kiezen … scheelde een drietal pk volgens briefwisseling tussen OPC en eerste eigenaar destijds …
in antwoord op: Lage emissiezones Vlaanderenin antwoord op: 911 diesel tegen 2018 ?!http://www.hagerty.com geeft voor de (1988) 924S uit de VSA een waarde van een dikke $ 25k voor toestand #1 en voor toestand #2 ruwweg de helft. Er is duidelijk een plotse stijging over 1 jaar, september 2015 tot 2016, voor de betere.
Bij de gewone 944 van 1988 is er over deze tijdsspanne eenzelfde beweging maar de #1 ligt wat lager(!) op $ 21k en de #2 wat hoger op $ 15k (afbeelding hieronder). Logischerwijze zijn de goede 944 uit 1983 meer waard, ca. $ 24k en $ 16k (niet afgebeeld).
Voor de laatste 924 turbo uit 1982 ook weer een vrij gelijkaardig verhaal op $ 27k en ietsje onder $ 14k voor #2.
De prijzen van een gewone 911 3.2L Carrera uit 1988 dalen niet, blijven dus gelijk. Ze stegen wel al een kwartaal vroeger en stopten ook een kwartaal vroeger. #1 topt af op $ 72k en #2 blijft hangen op $ 52k. Alleen is +8k stijging voor toestand #1 hier procentueel natuurlijk veel kleiner dan juist diezelfde stijging bij een transaxle …
Veel 924jes en zelfs type één 944jes zullen er niet bestaan in verzamelaarsconditie. Inderdaad.
Er zijn ook geen mirakels in autoland. De prijs van een goed onderhouden 944 met een goede motor was met € 8k (à 12k in 2013) minder dan wat de vernieuwing van de volledige onderkant kostte aan originele stukken. Voor zover die leverbaar waren, ophanging en leidingen. Intussen hoorde ik van Wim dat al die 944 onderdelen sinds 2015 noteren aan +50%;Nu, uiteindelijk kunnen wij transaxuals ;) gelukkig tenminste nog rijden met onze wagen.
:happy:
:driver:in antwoord op: Autos voor verzamelaars dalen weer in prijs