Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • [quote=”vandamme” post=282032]Net zo min dat ik bij een goed onderhouden 987, die voldoende vaak (dus niet om de 150000 maar eerder om de 5 a 7500 km) olie ververst, ook geen probleem verwacht.

      Ik zou geen 987 laten staan voor een 981.. persoonlijk vind ik ze mooier.. ronder.. En de 987.1’s zijn iets makkelijker qua dhz , minder computer programmatie toestanden …
      [/quote]

      Het is toch niet te snappen dat het onderhoud bij een OPC om de 2 jaar is, en max. 30k km vermoed ik? Ga je bij een onafh. specialist (of doe je het zelf maar die kunde heb ik niet) die jaarlijks de olie ververst (en het dus beter doet!) dan kun je fluiten naar fabrieksgarantie. ‘t Is alsof ze graag hebben dat een motor niet al te lang meegaat zodat je sneller een nieuwe wagen/motor moet kopen. Idem bij BMW…

      Is olie verversen om de 5 à 7,5k km zoveel beter dan om de 15k km? Of bedoelde je effectief 150 k km :) ? Ook bij 5W30 olie? Bij al mijn wagen’s laat ik de olie jaarlijks verversen (en normaal het ene jaar een klein onderhoud en het ander jaar een groot/groter onderhoud) ofwel max. bij 15k km.

      De 987 ziet er idd achteraan meer uit als de ogen van een alligator/cayman door de gescheiden achterlichten. Maar ik vind de connectie (door de streep in de) van de achterlichten bij een 981 net veel mooier. Dat is natuurlijk persoonlijk.

        @vandamme: bedankt voor het uitgebreide antwoord!

        Idd, de meeste 981 die te koop staan hebben <100.000 km. Dus betrouwbaarheid (groter dan bij de 987?) op lange termijn is momenteel nog moeilijk in te schatten. En ook veel 987, zelfs de 987.1 (die dus een pak ouder zijn) hebben vaak (enigszins tot mijn verbazing) ook nog geen 100.000 km - als die kmstand correct is tenminste want Duitse wagens met bijv. 3 eigenaars ga ik niet snel kopen - en daardoor kan het IMS probleem toch nog opduiken.

        Veel BMW's met gekende structurele motorproblemen (bijv. de x35i N54 en N55 motoren) hebben die rond de 100k km en staan opvallend vaak te koop onder die grens. En er zijn idd veel BMW's (vooral met 2 liter motoren) met kettingproblemen.

        Daarom twijfel ik serieus om mijn E86 BMW Z4 coupé met N52 motor (3.0si) te verkopen om een Cayman 981 2.7i te kopen. De N52 heeft geen structurele problemen, en mijn Z4 is een heel zuiver exemplaar en fantastisch uitgerust,, heb er lang naar moeten zoeken. De Cayman 2.7i is zelfs iets minder performant (lager koppel en vooral maximum koppel pas vanaf 4.500 tr/min) maar de 3.4i is direct een heel pak duurder qua taksen én langer gas kunnen geven met een lichtere motor eer je aan snelheden zit waarbij je je rijbewijs riskeert is eigenlijk toffer, want je geniet dan langer van het motorgeluid bij het accelereren :lol: Daarom rijd ik liever met atmosferische motoren ipv turbomotoren: veel betere gasresons, beter (echt) geluid en je moet 'werken' ipv lui op koppel te rijden.

          Bedankt!

          Nog een drietal vragen momenteel:
          1. Ik veronderstel dat een OPC bij het onderhoud de inlaat en inlaatkleppen nooit reinigt? Of doen ze dat wel als je dat specifiek vraagt?
          2. Courante (veel voorkomende) issues/problemen bij een 981 2.7i van bouwjaar 2013? En hoe die verhelpen?
          3. Andere zaken waar ik moet opletten bij aankoop van een 981 2.7i uit 2013?

            Misschien is ze al de revue gepasseerd?

            Op autoforum.be die foto gezien en na enkele seconden (google images) kwam ik te weten dat ze Anya Fursova heet.
            Nog (heel) veel foto’s te vinden, ze heeft oa een Instagrampagina. Of er ook nog foto’s waren met een P, tja, dat was precies het verste van mijn gedachten.

              Misschien is ze al de revue gepasseerd?

              Op autoforum.be die foto gezien en na enkele seconden (google images) kwam ik te weten dat ze Anya Fursova heet.
              Nog (heel) veel foto’s te vinden, ze heeft oa een Instagrampagina. Of er ook nog foto’s waren met een P, tja, dat was precies het verste van mijn gedachten.

                Hoe zit het exact met “639 Sport Chrono” bij de Cayman 981?
                Volgens de brochure zowel sport als sport+ maar ‘k ben niet 100% zeker.

                En als je dat niet neemt heb je dan wel nog de sport knop maw is dat standaard bij de 981C?
                Of toch andere optie met code die ik dan niet zie staan in de brochure?

                Vraagje, sport+ en die chronometer interesseert me niet echt.
                En bij een mauele bak, is er duidelijk verschil sport knop aan/af of vooral met PDK bak merkbaar?
                (Schakelt dan wellicht iets later in de hogere toeren op).

                  onnodige quote gewist

                  [feministen en vrouwen zonder humor, stop aub met lezen]
                  Als je tevreden bent met (enkel) de bumper geen probleem voor mij, ik geef je zelfs direct je Boxster S 987 terug, bijv als je ergens zo’n Porsche Girl weet op te duikelen , kwestie van niet te vroeg in de penopauze te sukkelen heb ik vandaag ergens op het forum nog gelezen. Ze hoeft zelfs geen speciale bumpers te hebben. Op dat gebied ben ik sneller tevreden.
                  [/oogjes terug open]

                  Om het goed te maken (je weet nooit wie hier allemaal meeleest), http://www.leukespreuk.nl/spreuken_mannen_onvriendelijk.htm

                    Ive en deepee, bedankt voor jullie snelle respons!

                    En als het door of via Carnewal zou gaan (zelf zie ik me niet ff “snel” bumpers switchen) dan zit het snor vermoed ik.
                    Een tijdje geleden een testrit gedaan met een 987S met Carnewal uitlaat en vond de aanpassing van de uitlaat heel goed, je hoorde het wanneer het moet.
                    De dag erna kwam er iemand die auto testrijden en heeft toen direct beslist te kopen, ik had toen wel wat spijt dat ik de dag ervoor niet toegehapt had.

                      [quote=”Jorge” post=194668]Welkom hier!
                      Je weet alvast wat je wil :up:[/quote]

                      Tja, toch niet echt precies :-(

                      Ben hier gekomen met gedacht een 987S-mk2 te kopen.
                      Kort voor ik hier terecht kwam een prachtige 987S-mk1 “Porsche design edition” gevonden, ware het niet van een potentieel IMS probleem, ik had hem bijna zeker gekocht.

                      Dus mijn zinnen dan 100% zeker (dacht ik) gezet op 987S-mk2 want DFI motor (geen IMS) plus ook beter navigatiesysteem.
                      Spijtig genoeg 1 dag na testrit met prima exemplaar een andere kandidaat er mee gaan lopen.

                      Dan verder aan het kijken, maar:
                      -981 vind ik heel wat mooier dan de 987 (vooral de achterkant maakt het verschil) maar de voorbumper blijft me storen, uitleg op https://porscheforum.be/index.php/forum/62-porsche-mening/124350-voorbumper-boxster-981-op-cayman-981
                      -Ik overweeg evt een 997-4(S) mk2 te kopen, mk2 en geen mk1, zelfde redenen als bij de 987.
                      -Cayman vind ik speelser (middenmotor, 150 kg minder dan een 997-4(S), etc) en ligt ook meer in de lijn van mijn Audi TTS als opvolger, meer dan een 997.
                      -Ik ben nog altijd heel zot van een BMW E92-M3, hoge BIV, jaarlijkse taks maar vooral verbruik van 16l (dat ik +/- 6 keren per maand zal ondervinden aan de pomp) blijft me tegenhouden plus ik heb al met een E92 gereden maar tegelijk vind ik dit zowat de mooiste coupé ooit gemaakt en die atm 8cyl van de M3 ….
                      -Alternatief voor de E92-M3 is een Alpina B3-S-biturbo, wel veeeeel minder sportwagen dan de M3, afweging 6cyl-bi-turbo tov atm 8 cyl! Aan de andere kant, ik doe vooral autostrade dus die Alpina is dan perfecte cruiser door ‘t hoge koppel (540 Nm vs 400 Nm van de M3).
                      -In feite ga ik nooit mijn huidige Audi TTS beu worden, zelfs kort overwogen om TT-RS te kopen maar zou “dom” zijn, zelfde wagen, enkel iets mooier geluid door uitlaat en mooiere 5cyl klank. Wel financieel de beste keuze, rekening gehouden dat ik na 2 jaar terug verander want ik rijd meestal niet langer dan 2j met dezelfde wagen.
                      -Qua veiligheid vind ik wagens vanaf 350-400 pk gezien de omstandigheden in België (veel regen, slechte wegen, etc) beter 4×4, vandaar bij een 997 liefst een 4 of 4S en ipv M3 evt Audi RS5 maar een A5 coupé heeft me nooit echt aangesproken itt de E92.

                      Ik dacht dat het een simpele keuze zou worden, quod non.

                        Facturen houd ik ook altijd bij, maar er zijn nog steeds veel mensen die ten onrechte denken dat als het niet bij een officiële dealer gedaan is, “het niet zo goed zal zijn”.
                        Bij Porschewagens kun je denken, het zijn vooral autoliefhebbers dus die weten dat wel, aan de andere kant ‘t zijn meestal goed bemiddelde burgers dus zouden kunnen redeneren: “Op wat heeft die “gierigaard” nogal bespaard?” En daarom je wagen ook minder betrouwbaar vinden.
                        Ter verduidelijking, ik heb (nog) geen Porsche (laat staan dat ik er 1 te koop heb staan) maar ik kijk soms (te) ver vooruit :-)

                          Ik ben hier pas recent aanwezig dus ‘k heb nog niet veel gepost.
                          Maar wel een pak (10 à 15) interessante topics (veelal oude) over de Cayman als abo geselecteerd.

                          Op al de andere fora waar ik zit kun je in 1 of meerdere vensters die zien staan en desnoods terug deselecteren.
                          Bij mijn profiel vind ik er slechts 6, die waar de meest recente laatste post zijn, dus die 6 variëren zelfs.

                          Soit is een detail, want ik krijg idd probleemloos die emails en als ik er teveel krijg over een topic zet ik dat topic gewoon bij favorieten ipv bij abo’s :-)

                            Dat is dus wat ik dacht.
                            ‘k Wou gewoon zeker zijn.

                              Is dit het gekende IMS bearing probleem?
                              http://www.atxautosport.com/porsche-intermediate-shaft-ims-bearing.html
                              Maar de IMS is dus de as onder de krukas, dus topicstarter heeft het over een ander lager dan dat v/d IMS of is het gewoon slecht verwoord na keuring in OPC?

                              Attachments:
                              • IntermediateShaftIMSbearingfailure.jpg

                                Iemand intussen hier op ‘t forum gebruikservaring met zo’n slot voor een 987?

                                  Tegenwoordig hier te vinden: http://www.porsche.com/netherlands/nl/accessoriesandservice/porscheservice/aftersalesservice/serviceprijzen/cayman/
                                  In bijlage dat van de 987.

                                  @mods: de bijlage is gereduceerd tov ‘t schreenshot dat ik genomen heb, dit is waarschijnlijk onvermijdelijk en bij elke bijlage zo?

                                  Attachments:
                                  • Ondehoud.jpg
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)