Aangemaakte reacties
-
[quote=”Bones” post=255328]Dat mag toch geen verassing zijn? Dat weet je toch op voorhand? Volgens mij verkoop je hem beter en neem je het verlies. Vanuit je posts krijg ik niet het gevoel dat het ooit goed komt tussen jou en (je) Porsche. :engeltje: :roll:[/quote]
Zo snel nu ook weer niet. Al goed dat mijn vader zijn Turbo S niet zo snel wegdoet . Zie problemen* :salut:
Ik heb gewoon een problemen wagen gekocht. Vandaag nog met de vorige eigenaar gebeld.. die wist niet eens dat het een 3.2l was. En viel een beetje uit de lucht wat hij hoorde. Maar het gekraak enz en vocht achter de zetel liet hem wel een belletje rinkelen…
Eind augustus breng ik hem wel eens binnen. Als het opgelost geraakt dan ok, indien meer problems dan hoop ik dat de volgende eigenaar er geluk met is wanthet is een schoontje.
in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !3087€ om precies te zijn.
1587€ biv +1500 vb en tralala.
in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !Lek is aan beide kanten.
Dit weer helpt me echt niet.. ik zit met 2 carpoint hoezen over de wagen getrokken.. brief wagenbelasting en biv gekregen.. 3000€ grapje.. goh ik heb zoveel spijt de laatste dagen dat ik mijn bmw heb weggedaan pff.
Helpt zo een hardtop goed tegen de regen? Is dit hetzelfde als een coupe? Echt waar mannen ik probeer redenen te zoeken om hem bij te houden…
in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !Oei het is hier best stil :respect2:
Even alle opgeloste puntjes herhalen:
1/ Hitteschild aan bestuurderskant terug vastgemaakt.
2/Het dak dat ik moest laten maken (zie krakend lawaai en niet meer in 1 trek dichtgaan) heb ik hersteld. Joint was kapot.
3/De olielek is deels hersteld.
4/ Gekraak aan de wielen van de rubbers in orde dankzij spuit en smeermiddel.
5/ draintubes helemaal leeg gemaakt en met fles water getest. Water liep er vanonder uit. ECHTER blijft mijn zetel aan mijn kant en passagierskant achteraan vochtig ! What to do ??in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !Dag beste Porsche leden,
We zijn een week verder en ik heb hier in mijn vakantie maar eens goed aan gewerkt.
Alle krasjes uit gepolierd en een kleurherstelling uitgevoerd.
Hitteschild aan bestuurderskant terug vastgemaakt.
Het dak dat ik moest laten maken (zie krakend lawaai en niet meer in 1 trek dichtgaan) heb ik hersteld. Joint was kapot.
De olielek is deels hersteld. Ik heb alles proper gemaakt en paar druppeltjes in de olie gedaan. De verbrande geur dat ik ook last van had is verdwenen.
Vanavond ga ik met een spuit en met smeermiddel dit in de rubbers spuiten tegen het gepiep. Met een boortje in de rubber vind ik te gevaarlijk want dan kan er al gemakkelijk vuilophoping gebeuren.
Ik had ook wateroverlast achter de bestuurderszetel. Mijn conclusie was dat de rear drain tubes vol zaten. Bij het nakijken was dit ook. Echter het proper maken van 2 die “platte” draintubes vanachter was geen probleem, wel degene die tegen je deuropening zaten. Daar heb ik een draad voor gepakt, en zo er doorgeduwd. Problem solved.
Het is wel weer de tijd à la MG precies. Daar zat ik ook wel om de zoveel tijd alleen aan te werken. Zo voelt het bij deze wagen. Denk aangezien het allemaal best vlot gaat, wel het onderhoud (zie kleine zaken) zelf ga uitvoeren.
Ik heb via Meguiar mijn dak volledig gecleant, kleur was terug veel donkerder. en dan met een spuitproduct heel het dak volgespoten. Ik heb dit nu al meerdere keren gedaan, echter wel bij nieuwere Porsches en daar lagen de druppeltjes echt prachtig op. Bij die van mij echter niet. Laten we zeggen, als het vijf minuutjes regent, liggen er wel een paar druppeltjes op maar dan is het wel praktisch gedaan. Ik neem aan dat dit te maken heeft met de leeftijd van het dak ?
in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !Mannen,
Bedankt voor de snelle responses ! Heerlijk dat je zo wordt geholpen op een forum ! Ik ben hier al een pak wijzer van.
Pas op, ik vraag wel wat maar ik leer liever zo dan ik van alles fout opzoek en te snel foute conclusies trek !
Thanks
Laatste probleem (naast de olielek en kapotdak) – het extreme gepiep. De buren denken dat mijn libido enorm hoog is maar het is de auto helaas :lol: :applaus:
in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !Vandamme, de foto staat nu juist en heb ik lichter gemaakt. Ook aangeduid waar de olie druppelt (mini druppel). Ook denk ik dat je correct bent met de aanduiding.
in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !Bedankt voor het antwoord Vandamme.
Als je achter de wagen staat, rechts aan het wiel, meer tegen de voorkant Hiervan.
Foto in bijlage. Ik maak woensdag alles proper want dan ga ik hel detaileren
in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !@ Youyou,
dank je voor het posten ! ik neem een kijkje hiermee !
Next Q:
De oude bomma van het huis dat ik “huur” (de garage), klaagt dat ze heel de tijd de olie moet opkuizen (het is maar 1 druppeltje en ik kuis het altijd maar goed :x ).. Nu weet ik dat vroeger Chris (RIP), van AAB Deurne, zo’n zaken oploste door Wyns oil stop leak erin te draaien. Zou ik dit doen indien het maar voor 1 druppeltje, of raden jullie dit volledig af ?
in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !We zijn 2 weken verder. Blijkbaar een serieus onderliggende virale infectie op mijn lever. Zorgt voor serieuze vermoeidheid en vermindering in emotionele toestand en blabla (insert medical words).
Langzaam aan de betere hand en eerlijk gezegd hoe raar het is, meer aan het genieten van de wagen. (precies dat er zo’n gordijn/ mist van donkerheid aan het optrekken is rond de auto).
Ik heb paar foto’s genomen van de auto.Ik ga hem wel binnen brengen in augustus want mijn dak gaat niet in 1 trek naar beneden meer nadat er een knak gebeurde + olielekje en gepiep aan de achterkant + ik heb aan elke kant een haakje dat los hangt, waar moet ik dat vasthangen ?
Attachments:in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !Zaterdag met mijn vader eens bezig geweest aan de Porsche. De ruitenwisser is terug in orde. Het darmpje schoot uit de grip altijd los, dus dit in orde gemaakt. De olielek even afwachten kan makkelijk gezweet zijn. Mijn vader had vroeger met zijn 993 hier in de zomer ook last van zei hij. En het gepiep en gekraak is normaal voor een cabrio zei ie. Alles laten nakijken door hem (olie geen mayo /metalen deeltjes en koelvloeistof etc) En ik voel me meer op men gemak.
Nu heb ik ook eens zes cd’s gebrand, en in de wagen gestoken. Zeker die muziek in de auto doet me al een beter gevoel geven zoals in mijn Beemer. Ben ook eens op tijd gaan slapen (ipv 02u met werk en om 07u eruit) en de vermoeidheid heeft toch ook een effect allemaal gehad van niet kunnen genieten.
in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !Dit is vrij erg maar het is toch zo..
Ik reed de wagen uit mijn garage (ik moest mijn ramen kuizen al met instanet ipv de ruitenwissers en de vloeistof – is darmpje ergens los). En ik merkte paar olie druppeltjes op. aan de rechterkant (als je erachter staat) / midden van de wagen/ aan de voorkant:(
Heel mijn tienerjaren – puberjaren – pre-juniormidlifecrisjaren (midden 20-30) droom ik van een Porsche en nu heb ik er eentje 2 weken en het is zo ver.. Ik ben ongelukkig.
Ik kan het gevoel niet omschrijven maar ik voel me echt slecht in de wagen. In mijn BMW stapte ik in , zette die muziek (H&K) op en ik lachte. In die Porsche stap ik in en ik rijd naar mijn werk in één trek met 1 lang sip gezicht. Ik weet echt niet hoe het komt.. Is dat nu omdat ik ergens een doel heb bereikt dat ik altijd wou en dat ik nu zoveel van verwacht had ? Is het omdat ik na 2 weken al problemen heb met die wagen (zie die olielekken enz)?
Ik ben aan het denken om hem zelf te verkopen..
:| :(
in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !Inderdaad dat kreeg ik ook te horen.. rekening houden dat we hier allemaal met sportwagens rijden waar de “normale” mens alleen maar van kan dromen.. 10 – 20k en of 30k even cash geven om 2de hands te kopen is voor sommige onder ons normaal en voor andere is dit gewoon onmogelijk.
Ik moet zeggen in vriendengroep of collegagroep krijg ik wel een “mooi” te horen maar daar blijft het wel bij dus dat zegt ergens weer ook genoeg.
in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !Oef,
Ben blij dat ik dan niet de enige ben !
Het is een 3,2 ltr Boxster S wel.. dit van 2000 en handgeschakeld.
Logisch dat hij met dit weer rond de 80graden zit (met de wijzer op de 0 van de 80°)in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !Oei,
had een tekstje getypt maar blijkbaar niet doorgekomen.
Deze rijdt rondt in streken Antwerpen (berchem) – Schilde – Lier – Herenthout.
Mijn ervaring na 2 weken.
Niet echt positief eerlijk gezegd. Pas op, ik ben ook Porschist in hart en nieren dankzij mijn vader – dus het is niet dat ik hier van een dieseltje af kom gestapt. Ik heb ervaring met de wagens.
1) Negativiteit / jaloezie van de mensen. Jongens toch.. Ik ben een hardwerkende jongeman van 28 jaar. Ik ben om 0730u tot 21 a 22u aan het werk. Dus dit is mijn beloning voor mijn eigen, maar verdorie seg.. Aan de lichten, zie je de zure gezichten van de mensen door de carrosserie naar je gloeien. Pas op, ik ben geen patser – of iets ! Ik sta gewoon stil aan de lichten maar mannekes pfff. Of te wel claxoneren ze naar je omdat je 30 of 40 km/h in bewoonde zone rijdt (nabij school) – trek je hierna uit frustratie door – dan doen ze teken van ela. Etc..
2) Magneet van stommiteiten. Ik heb het gevoel dat ineens mensen met geen ervaring in autorijden bij mij komen. Pinken ze naar links en knallen ze ineens naar rechts. Met telefoon in hun oren – een gezicht met alle respect waar je een het verstand op uw kleine duim kunt tellen. Plotseling achteruit bollen op in uwe bumper zitten en maar bellen bellen bellen..
3) Pech hebben met auto’s . Dat is helaas het kenmerk aan mij en mijn vader. Wij kopen een auto waar nooit iets met mis kan zijn maar bij ons gebeurd het dan wel.. Ik heb een klein oliedruppeltje gevonden – denk eerder gezweet vooral met deze temperaturen want nu zie ik niets. En de ruitewisser die niet spuit – darmpje dat los zit. Bij de vorige eigenaar was er niks . Maar geen grote zaken.
4) het verschakelen in het stad en op de autosnelweg. In het stad zit je constant te ambrieren, en in eerste en tweede vitesse. 30-40 per uur, oftewel te laag in 2de oftewel te hoog in 1ste.. Man man, men been ligt eraf. Op de snelweg ook, zit je 120 te rijden, is vijfde vitesse juist te hoog en zesde weer te laag.. Welke toeren moet je meestal hier in zitten ? 3500 toeren ongeveer en doortrekken 5500-6000 toeren (warm é).
5) verbruik.. 19 tot 16 a 14 ltr verbruik en is maar een tankje van 44ltr ongeveer.. Pffff.
Heel die hoop met jaloezie doet me soms denken dat ik hem beter wegdoet.. Ik heb met mijn ouders er over gebabbeld al en die zeggen van “jongen, trekt u er niks van aan ! Ge werkt er heel hard voor. ” Mijn vrouw zegt hetzelfde. Maar toch.. het rijdt niet zo gemakkelijk – het drinkt.. Ach ja..
in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !