Aangemaakte reacties
-
wow super, ‘k wou da mijne pa zo hip was in den tijd :respect2:
:wink:in antwoord op: Porsche high res photoWelkom op het forum. Mooie wagen in een super mooie kleur :applaus:
in antwoord op: Cayman 2.7 -2013Wel vreemde verkoopstechniek. Auto waar je al 5 jaar niet vanaf raakt, 5000 euro bij kletsen. :coolness:
Is mss ondertussen al 5 keer van handelaar gewisseld :engeltje:in antwoord op: evolutie van de prijzenals ik het dan goed begrijp, moet ik bij aankoop van bv een 997 van 2006 in Nederland de oude tarieven betalen als ik deze nu in 2016 voor de eerste keer in België inschrijf?
Dat maakt het een stuk interessanter om eentje in ‘t buitenland te kopen dan in eigen land :think:
in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.Remmen Cabrio Wim??? Die had ik er bij geteld hoor. En die heffers van de kofferklep kosten ongeveer 100 euro voor een set.
Die moeten er nog bij.
Dan zit ik toch nog met een verschil van een dikke 500 Euro.Niet slecht uiteraard voor een officiële Porsche garage, versta mij niet verkeerd. Die mensen moeten ook hun brood verdienen hé.
Maar wat ik bedoel is dat als je wat handig bent, je al gauw toch wat kunt uitsparen.En ik begin dan niet de discussie over Porsche of niet Porsche, ik probeer bij elke van mijn wagens zo veel mogelijk zelf te doen.
En niet alleen om het prijskaartje te drukken, maar ook om zeker te zijn dat alles goed gedaan is, en in de eerste plaats wél gedaan is
:wtf: :think:Bij mijn BMW haalden we de originele luchtfilter en de originele mazoutfilter er na 110000 km uit, ondanks dat hij altijd bij een officiële BMW-consessiehouder op onderhoud geweest is en ze op mijn factuur stonden :think: Dan voelt een mens zich algauw bekocht natuurlijk
in antwoord op: ‘klein onderhoud’oei, da’s minder. Sterkte Philip en ook aan de rest van ‘ t gezin.
‘t Forum en de P komen nu wel ff op de laatste plaats.
Verzorg die pruts maar goed dat hij snel beter is :wink:in antwoord op: GT3 is terug met zijn facelift !!!voor tiptronic olievervanging (met doorfluch enz) zijn er gespecialiseerde firma’s die niks anders doen.
Collega van mij liet het doen bij zijn bmw x5 en betaalde een 400Euro.
Klein onderhoud en remblokken vervangen kun je ook zelf (ik doe het liever zelf, dan ben ik zeker dat het ook allemaal gedaan is en goed gedaan is. Heb er in het verleden al schandalige fratsen mee gehad met mijn bmw X5 in OFFICIELE BMW garage :bounce: )
Kosten voor materiaal zijn ongeveer 450 Euro. (Remblokken, oliefilter, luchtfilter, genoeg degelijke olie)Dan kom ik op een goeie 850 Euro
in antwoord op: ‘klein onderhoud’jammer dat de Porsche van mijn dromen altijd nét buiten bereik blijft, ……… door de fiscus
hahaha :happy:
in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.Feit is dat je er niks voor in de plaats krijgt. Enkel de toelating om met je éigen auto te mogen rijden.
Mss toch beter kilometerheffing???(Hop hier gaan we weer) :D :D :D
in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.Ik heb het eens voorgehad met mijn boxster.
Platte batterij en de sleutel in het contact. Deze ging er niet meer uit ook niet.
De deur met de reservesleutel kunnen openen en zoals Harley G zegt, in het zekeringdoosje zijn contactpunten om startkabels aan te sluiten.
Direct contact en kunnen starten.
Hoe het bij de 997 zit, weet ik helaas niet :salut:in antwoord op: Help please – batterij leeg – deur opent niet. 997 S.Man man man, ‘t is ook nooit goed voor Vadertje Staat. :bounce: ruzie
‘t Wordt toch stilaan tijd dat ze daar op de Brusselse grote markt zo’n “mensvriendelijk” toestel klaar zetten zoals in 1790 in Frankrijk :evil:in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.Ik heb tot hier toe één mod mogen leren kennen in real life, en dat is Harley G.
Sympathieke kerel waar je vlot en gezellig mee kunt babbelen en die ook deelneemt aan evenementen van het forum.
Hopelijk mag ik de andere MOD’s ook op deze manier leren kennen.
Dat komt de sfeer alleen maar ten goede.in antwoord op: 2 nieuwe MODSeen nieuw lid moet zich eerst keurig voorstellen.
Dan vind ik het normaal dat een nieuwe mod dat ook moet doen.
Of ben ik nu zo verkeerd?Voor de rest heb ik niks te zeggen of te klagen. Ik vind het fijn op het Porscheforum waar iedereen respect heeft voor andermans wagen.
Ben al paar keer mee wat gaan drinken en dat was altijd een héél fijne groep. Mensen leren kennen achter de avatars met een gezamenlijke interesse.
Ik hoop dat dat zo mag blijven durenin antwoord op: 2 nieuwe MODS[quote=”Mushroom” post=227053][quote=”Ive” post=227051]
Wat mijn zus deed met die oude Opel, had ook niks te maken met belastingen of dergelijke omzeilen.
[/quote]
Ik bedoel dat niet hoor :respekt: , ik bedoel van die schemes om met een dure wagen, elders ingeschreven, hier te kunnen rondrijden. Uw zus gaat wel moeten opletten, want haar goeie wil ten spijt, als ik goed lees en de regels zijn daar hetzelfde van hier zou ze daar bij een controle aan de lamp hangen .
[/quote]De regels zijn in Portugal, het ééngemaakt Europa ten spijt, heel anders dan hier. Het heeft haar veel moeite gekost om alles wettelijk in orde te krijgen, zowel voor Portugal als voor België.
Ginder staat die auto op haar naam. Ze is eigenaar van een eigendom daar (waar ik ook talloze andere regels omtrent kan vernoemen dan hier in België wat hypothecaire kredieten en dergelijke betreft) en de auto komt nooit of te nimmer meer naar België. Hij is daar ingevoerd, ingeschreven, verzekerd en gekeurd, volledig volgens de Portugese wetgeving.
Geen achterpoortjes, geen ontduiking, alles netjes zoals het hoort, daar.in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.@Mushroom: mijn P is keurig ingeschreven in België en met belgische platen en verzekering. Geen omwegen.
Wat mijn zus deed met die oude Opel, had ook niks te maken met belastingen of dergelijke omzeilen.
Zij wou gewoon een auto permanent in Portugal voor wanneer ze daar op vakantie is. Ze kon er evengoed ginder een andere kopen. :salut:in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.