Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 1,010)
  • Ive

      Hey Luc,
      Dit is een Apal, een auto gebouwd op een verlengd keverchassis, maar met een Porsche 912 motor.
      Apal staat vooral bekend om zijn buggy’s op keverbasis, maar heeft deze coupé dus ook uitgebracht.
      Deze worden al jaren niet meer gemaakt, maar sinds een jaar of twee brengt een andere firma deze weer op de markt.
      Dit zijn replica’s met kevermotor.

      Deze gegevens weet ik van een eigenaar van zo’n model in ‘t groen (een originele Apal)
      De grote baas van VW garage Rietje heeft ook zo één, maar dit zou een replica zijn.

      https://nl.wikipedia.org/wiki/APAL

      Hier vind je alvast meer info en via google vind je meer afbeeldingen

      Mvg, Ive

      Ive

        zonder twijfel :first:

        Ive

          Welkom op dit heerlijke forum :happy:

          Ive

            Ik denk niet dat deze verkoper dat bewust doet, want als je op hun site gaan kijken, zie je dat alle auto’s op dezelfde manier gefotografeerd zijn, en zie je dat deze foto’s niet doordeweekse gsm-kiekjes zijn.
            Dus volgens mij proberen ze elke wagen op een zo aantrekkelijk mogelijke manier voor te stellen.

            Ive

              eigenaardig…..
              Ik zie steeds dezelfde berichten na twee maanden terug komen.
              Hoe kan dit eigenlijk????

              :D :think:

              Ive

                Ik vind een Rubbens toch ook meer “kunst” dan een Picasso ze.
                Volgens mij komt die laatste nog niet aan de enkels van de eerste :applaus:

                Ive

                  Proficiat met de ruil/aankoop/verkoop
                  Ziet er nog een hele mooie 912 uit. Respect

                  Ive

                    en toch was het een Ubervette bak :respect2:
                    met perfecte striping

                    Ive

                      hahaha de plannen om een gt3-look spoiler op mijn boxster te monteren zal ik nu ook maar laten varen :wink:

                      Mocht ik kapitaalkrachtig genoeg zijn, ik kocht de bus onmiddellijk :oops:
                      De enige reden waarom ik uit de luchtgekoelde VW wereld gestapt ben, is omdat je deze auto’s eigenlijk als derde wagen moet kunnen bezitten, en niet als tweede waarmee je regelmatig in de week de baan op moet, de autostrade op.
                      Want daar kan ik verhalen over vertellen dat het koud zweet nog in mijn handpalmen staat. (vrachtwagens die in je kont duwen, auto’s die je van de baan rijden, noem maar op)
                      Meer dan met mijn boxster nu vlot over de 200 te gaan :happydance:

                      Ive

                        en dan spreken we nog niet over ons online-koopgedrach dat de laatste jaren extreem de hoogte inschiet, hetwelk tot gevolg heeft dat er nu al 14 keer per dag een koerierdienst door de straat passeert.
                        en die zie je tegenwoordig ook veel op de autostrades staan :geek:

                        Ive

                          De prijs is zéker niet overdreven, gezien de staat van de bus.
                          Ik heb jaren in de luchtgekoelde wereld gezeten met o.a. Ovaal kever van 1956 en T2A bus van 1969
                          Aan een échte liefhebber met kennis van zaken én centen, raak je die vroeg of laat kwijt.
                          Ik zou de bus zelfs durven aanbieden aan verschillende bedrijven voor reclamedoeleinden of zo.
                          Het grote probleem in de luchtgekoelde vw wereld is dat de meesten niet de budgetten hebben zoals hier in de P-wereld.
                          Dus geven ze liever 16000 uit aan een “originele” bus met jaren werk aan, dan 30000 aan een komplete zoals deze.

                          toch veel succes met de verkoop en respect voor al het werk :respect2:

                          Ive

                            WD40 of kruipolie om te lossen, kopervet om weer te monteren :salut:
                            Tip: als je de wielen verwijderd, voor het terug monteren ook beetje kopervet op de flens. Voorkomt vastzitten van de wielen in de toekomst.

                            Ive

                              inderdaad ferm project. Blijf dit ook volgen :respect2:

                              Ive

                                De BIV kun je nog wel zien als je een datum van inschrijving inbrengt voor 1/1/2016, maar de jaarlijkse rijtaks niet meer
                                Al geprobeerd lol

                                Ive

                                  idd op https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top
                                  Kun je de BIV en jaarlijkse rijtaks berekenen.
                                  Deze site is officieel van de overheid en correct. Mijn inschrijving van de Porsche vorig jaar klopte perfect.
                                  helaas zijn de tarieven vanaf 1 januari serieus omhoog gegaan :wtf:

                                15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 1,010)