
Aangemaakte reacties
-
Ik wil je niet ongerust maken, maar wanneer de O eigenlijk een nul (0) is dan kan het zijn dat er een motor in ligt van een SC van 1980 (dit volgens het boek ‘de originele porsche 911’ van Peter Morgan). (nogmaals de verkoper contacteren?)
Groeten
In antwoord op: Matching numbers?[quote=”mcklusky”:1jx7nekt]ik heb onlangs een zeer mooi logo gezien voor ons forum.
daar zag je de contouren van een 914 944 356 en 911 in…[/quote]Bedoel je dit?
In antwoord op: PorscheForum.be stickerfoto?
In antwoord op: Ik wil een Porsche aankopen graag wat hulp van een kenner?[quote=”911-lover”:1tecwgn3]Volgens mij mag dat logo.
Het is helemaal verandert zowel van kleuren (Belgische vlag) als schrift.
Er is dus een duidelijk verschil met het echte[/quote]dacht ik ook! (daarom ook zo gemaakt)
:arrow: Hier zelfs niet verandert!?!
In antwoord op: PorscheForum.be stickerIn antwoord op: PorscheForum.be stickerhttp://www.clada.be/porscheforum/viewto … +nederland
Ooit al eens besproken.
groeten
Jack-in-the-box :wink:In antwoord op: SC cabrio ’83In antwoord op: Outdoor cover 911Is een probleem
zie: http://www.clada.be/porscheforum/viewto … highlight=
maar kan bij juiste plaatsing opgelost worden:!:
Waarom geen origineel interieur?
In antwoord op: Past een 993 interieur in een ’77 model?[quote=”Setakira”:71pfttkx]leuke fotos, de eerste en laatste cabrio van de Lentebloesemrit is de mijne :D [/quote]
Prachtige auto :!:
[quote=”Setakira”:71pfttkx]in je collectie van Ninove vind ik het model knap (moet wel opgemaakt worden) van die lichtblauwe op het aanhangwagentje[/quote]
De blauwe is een karmann-ghia :) ( !
In antwoord op: Misschien wat laat, maar hier zijn ze!we hebben weer werk, hoor het al :lol: (2de maal een Honda!! 8) )
groeten
(mittelspieldose??? :wink: )Hij vroeg iets van rond de 15.000 :shock: euro dacht ik. (veel als je weet dat je voor die prijs een 911 kan vinden.)
groeten
In antwoord op: Twin Supercharged Chevy V8 powered Porsche 914Dan moet je even het volgende overlopen :roll: :
De 914 hadden van de jaren 1973 tot 1974 een verschillende motor naar gelang ze voor Europa (GB-motor) of de USA (GA-motor) bestemd waren, toch uit visuele ondervinding, het praten met verschillende mensen en opzoekingswerk, heb ik ondervonden dat deze motoren het zelfde blok als basis hebben ( zelfde cilinderinhoud, zelfde boring en slag, en daarbovenop nog eens dezelfde injectie). Toch hadden de Amerikaanse motoren minder pk’s (95 ipv 100) daar deze als gevolg van de Amerikaanse emissie eisen dichtgesnoerd werden.
Vanaf het jaar 1975 zullen ze de Amerikaanse motor ( :arrow: GC-motor) nogmaals dichtsnoeren (88pk ipv 95pk) worden als gevolg van nog strengere emissie eisen. De Europese blijft dezelfde.Nu om mijn vraag te verduidelijken, ik heb het dus over de 2liters (viercilinder) in Amerikaanse uitvoering. Wat zou je moeten doen om een Amerikaanse motor van alle pk-verminders te ontdoen (wat zijn die pk-verminders eigenlijk (ik heb al vernomen dat een katalysator voor Amerika standaard was, ook zouden Amerikaanse motoren warmer draaien, wat de levensduur zou inkorten :cry: )), en zo aan de volle 100 pk te komen. Ik vraag dit gewoon uit interesse, want ik zou het nooit doen (alles moet in mijn ogen zo origineel mogelijk gehouden worden!)
GA95 (2.0 viercilinder)
Modeljaar 1973 – 1974 USA
type luchtgekoelde viercilinder boxermotor
inhoud 1971 cc
boring en slag 94 mm x 71 mm
compressieverhouding 7,6 : 1
injectiesysteem Bosch D-Jetronic benzine injectie
max. vermogen 95 pk bij 4900 t/min
max. koppel 148 Nm bij 3500 t/minGB100 (2.0 viercilinder)
Modeljaar 1973 – 1976 Europa
type luchtgekoelde viercilinder boxermotor
inhoud 1971 cc
boring en slag 94 mm x 71 mm
compressieverhouding 8,0 : 1
injectiesysteem Bosch D-Jetronic benzine injectie
max. vermogen 100 pk bij 5000 t/min
max. koppel 156 Nm bij 3500 t/minGC88 (2.0 viercilinder)
Modeljaar 1975-1976 USA
type luchtgekoelde viercilinder boxermotor
inhoud 1971 cc
boring en slag 94 mm x 71 mm
compressieverhouding 7,6 : 1
injectiesysteem Bosch D-Jetronic benzine injectie
max. vermogen 88 pk bij 4900 t/min
max. koppel 142 Nm bij 3500 t/minIn antwoord op: Amerikaanse Emmissie-eisenPorsche 944 – Aankooptips ( http://www.porsche-944.nl/ )
De aankoop van een porsche 944 vraagt om extra aandacht. Per slot van rekening zijn het wat oudere auto’s die over het algemeen een rijk verleden kennen. Puur door het feit dat ze snel kunnen en inmiddels wat goedkoper zijn kom je wel eens ‘afgetrapte bakken’ tegen bij een speurtocht naar een goede 944.
Laat je bij een eventuele aankoop dan ook niet overmeesteren door het gevoel; daar zijn deze auto’s erg goed in namelijk. Daarnaast: Voorlopig zijn er nog genoeg.
Let goed op de volgende punten:Is de motor droog?
Bekijk de motor rondom, kijk ook over onder de motor. Een natte motor duidt op problemen, dit duidt op een vermoeide motor. Olielekkage kan een voorteken voor veel ellende zijn en een motor die aan zijn einde is aanduiden.——————————————————————————–
Wat komt er uit de uitlaat?
Zwarte of blauwe rook duidt op een vermoeide motor. Een witte rookpluim bij een koude motor is OK. Verder mag er bij een warme motor geen water uit de uitlaat komen. Dit kan een lekke koppakking/cilinderkop betekenen. Een klein beetje roet in de uitlaat is geen probleem.——————————————————————————–
Is de motor warm?
Voel terloops even aan de motor….heeft de motor net voor je bezoek gelopen? Dat merk je namelijk direct aan de (hoge) temperatuur. Dit kan betekenen dat de auto met een koude motor niet of slecht start. Dit kan door bijvoorbeeld te lage compressie of een slechte accu komen.——————————————————————————–
Is er een onderhoudshistorie aanwezig?
De aanwezigheid van een onderhoudshistorie duidt op een beter onderhouden auto. Auto-eigenaren die al de moeite nemen een historie bij te houden hebben altijd meer aandacht voor een goed onderhoud van de auto.——————————————————————————–
Wanneer is de distributieriem voor het laatst vervangen?
Dit moet eens in de 80.000 km gebeuren en is een redelijk dure klus (1000-2000 gulden). Daarnaast staat de 944 erom bekend erg gehecht te zijn aan een goede riem. Een gebroken en losgeslagen riem kan de kleppen en nokkenassen volledig kapot maken. Dit leidt tot een dure reparatie die de auto in een klap total-loss kan maken.——————————————————————————–
Hoe ziet het interieur eruit?
Aan het interieur kun je vaak zien hoe een auto behandeld is. Is het interieur in goede staat; dan zal de auto ook vaak wel goed behandeld zijn. Dit gaat natuurlijk niet altijd op!——————————————————————————–
Nattigheid onder de matten?
Oppassen. Kan duiden op rotte plekken. Ondanks dat de auto gegalvaniseerd is kan er nog wel door herstelschade niet-gegalvaniseerd plaatwerk aangebracht zijn wat inmiddels doorgeroest is.——————————————————————————–
Blijft de auto stevig op de weg?
Vraag of je mag rijden, desnoods met de eigenaar erbij, zoek een slalomachtig parcours op waar je kunt controleren of de auto strak blijft aanvoelen.——————————————————————————–
Zijn er beschadigde plekken aan de onderkant van de auto?
De auto krijgt, als deze fout opgekrikt wordt, lelijke deuken/plekken in de onderste lijst. Dit verminderd de waarde van de auto. De auto wordt er technisch gezien natuurlijk niet minder op.——————————————————————————–
Werkt al het elektrisch?
Controleer even al het elektriek. Ook ruitenwissers, sproeiers, etc.——————————————————————————–
Is de vraagprijs niet te hoog?
Zie de lijst met geschatte waarden van de 944 (knop ‘types’). Rood, zwart- of grijs-metallic maken de Porsche meer waard dan bijvoorbeeld de kleur wit of bruin. De Type II modellen zijn ook meer waard dan de type I modellen. Verder zijn de 16-kleppers (S-typen) het meest gewild vanwege het relatief weinige onderhoud die deze auto’s meebrengen. Hier zul je dus ook het meest voor moeten neerleggen. Verder goed letten op kilometerstand, banden, staat van het interieur, strakke carrosserie. Realiseer je dat als je extra’s wilt zoals airco of centrale deurvergrendeling en deze er niet in zitten: het later inbouwen is een prijzige en tijdrovende klus.——————————————————————————–
Wiellagers/ophanging controleren.
Wiellagers en -ophanging krijgen veel te verduren bij flinke stuurmanskunsten. Vóór mag er een (klein) klikje in de lagers zitten, achter eigenlijk niet. Verer kun je aan de auto zien en merken of de schokdempers nog goed zijn. Als de auto een beetje weinig ruimte vertoont tussen wielkasten en voorwielen dan zijn de voordempers een beetje af. Druk nog even op de achterbumper. De auto gaat even op en neer als je de bumper even een duw geeft. Blijft de auto lang deinzen dan zijn de achterdempers een beetje af.——————————————————————————–
Hoe is de motordruk?
De 944 heeft een oliebar metertje. Met warme motor (warme olie) moet de druk bij stationair lopen zo tussen de 1,5 en 2,5 bar slingeren. Niet lager, dan is waarschijnlijk de gehele motor aan vervanging toe namelijk.——————————————————————————–
944 S2: zacht ratelend geluid bij hoge toeren?
Dit duidt op gebroken klepveren (voornamelijk de hoofdveren) en is een veel vookomend probleem. De gebroken klepveren kunnen tussen de ketting van de nokkenas komen met een bekend gevolg.——————————————————————————–
Hoe ziet het exterieur eruit?
Let op roestsporen of blaasjes, spuitsporen op sierlijsten/rubbers, kleurverschillen, rechte naden (7 mm) tussen alle delen, geen beschadigingen op de onderste draagarmen aangezien deze trekken en zwabberen veroorzaken, juiste bandslijtages, speling op voorwielen, fuseekogels, voor mag een klein klikje, achter mag niet, sloten werkend.——————————————————————————–
Motorische aandachtspunten?
Alle vloeistoffen op peil? Alle slangen, rubbers en bekabeling netjes en goed vast? Gaskabel gesleten?
Geluidisolatie aanwezig onderzijde motorkap? Geen olie/watervermenging: dus geen crèmekleurige substantie op de peilsto, onder de olievuldop of de nokkenhuisbehuizing (koppakking of oliekoeler defect).
Controleer het koelwater op olie, als er smurrie in het reservoirm ligt kan dit duiden op olievermening, en dus een lekke koppakking. Geen olielekkage van het blok? Geen olielekkage van keringen nabij distributieriem en balansriem te zien onder beschermkap van de distributieriem? Motorruimte schoon? Geen weglekkende vloeistof of verwrongen/gescheurd rubber om de motorsteunen. Minimumhoogte tussen de twee oppervlakken van de motorsteunen 60mm en niet minder.——————————————————————————–
Slechte warme start?
Het is een probleem dat vaak voorkomt. Voor de aankoop hoef je niet terug te schrikken. De oplossing is het leggen van koperinjectie leiding of een sensor onderbreker. Oorzaak – de warmte van de motor maakt de injectie leidingen zo warm dat er gasvorming (lees luchtbel) ontstaat in de leiding. de injectiesensor blokt en er kan niet gestart worden.——————————————————————————–
In antwoord op: Aankoop Porsche 944 Tips?dit 14’tje? :P
http://www.clada.be/porscheforum/viewto … c&start=90
http://www.autozone.be/col/auto/gg/pag/ … Actief=old
Of misschien deze
:)
http://www.midget.be/In antwoord op: elektrische VW-porscheIk weet zoiets te koop staan in Ichtegem (Telefoon: 059/298060)
:wink: , heeft wel nieuwe lak nodig :( (rood). Beschikt nog over originele motor (1.7 uit 1973 denk ik).
Ik vond het wel mooi gedaan, maar toch een beetje teveel blufcar :twisted: (niets voor mij dus). Het porsche-logo was op alle mogelijke plaatsen geplakt (te overdadig).
Het mag dus ook in België, mits originele motor :twisted: :!:In antwoord op: Twin Supercharged Chevy V8 powered Porsche 914