Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 198)
    • Wat ligt nu op uw wagen?
      205/55 vooraan (16 inch 7J)?
      245/45 achteraan (16 inch 9J)?

      Als ik U probleem lees zou ik net als CabrioWim het plaatsen van brede velgen / banden afraden. Ik zou eerder zoeken in de richting van een sportievere (lees: plakkerige = zacht rubber) band.

      0

        Opvragen bij de dealer, kost niets ;)
        Mits een mooie mail met wat duidelijke uitleg weliswaar. :idea:
        Laat het ook hier even achter, maakt het leuk voor de porschisten die deze ook eventueel nodig hebben.

        0

          Hallo,

          Stappenplan.

          Stap 1: Iemand drukt (hard) de kofferklep naar beneden op het embleem terwijl iemand anders aan de hendel trekt. Als dit niet lukt, stap 2.

          Stap 2: Het mechanisme werkt (NORMAAL) ook in omgekeerde zin, waarmee ik wil zeggen als de kabel lost zal het mechanisme ook los springen. Hiervoor moet je de hendel demonteren en de kabel naar achter drukken (zorg er wel voor dat je er nog steeds bij kan … niet te ver drukken). Druk ook (hard) op het embleem. Lukt dit niet, stap 3.

          Stap 3: Demonteer je voorbumper en de zwarte “sier” lip. Vervolgens probeer je stap 1 en 2 opnieuw. (Daarom mocht je de kabel niet te ver drukken … zodat je de hendel nog kan monteren. Lukt dit niet, stap 4.

          Stap 4: Gezamenlijk trekken aan de kabel, duwen en trekken aan de klep en met een (bij voorkeur) plastiek plaatje tussen de klep en de slotplaat “friemelen”. :P

          Succes!
          Jack-in-the-box

          0

            Motornummer is te vinden onderaan bij de olievuldop.

            scc met zoeken

            edit:

            0

              deze link is erg handig tijdens de werkzaamheden!

              http://www.porsche964.co.uk/technical/servos.htm

              compleet: hoe, wat, waarom, …

              0

                Dit klinkt als een kapotte verwarmingsklep. (Sluit niet meer aan de rechter kant)

                Om dit zeker te weten:
                Luister even wanneer je de verwarming regelt of airco activeert, dan hoor je dan aan de linker kant het gezoem van een elektromotor en rechts niet. (aan de voeten van bestuurder (links) als passagier (rechts)). (Je kunt ook in de kofferruimte luisteren!)

                Verder een makkelijk klusje voor de “doehetzelver”.

                mvg
                Jack-in-the-box

                0

                  goeie post nummer 2!!!

                  Begin mezelf eigenlijk vragen te stellen bij de topic titel :shock:

                  spreken we hier nu over het verschil tussen 993 3.6 272 pk en 993 3.6 285pk

                  of

                  944S2 en 968 motor???

                  0

                    [quote=”924carreragt”:qsqvu0h2]Eventjes de stok in het hondenhok gooien, want lees die fout meermaals.
                    Denk dat jullie 2 dingen verwarren….

                    VARIORAM slaat op variabele inductie, dus inlaatkanalan die zich aanpassen aan de belasting vd motor. :shock:

                    VARIOCAM is het systeem met variabele nokkenassen, NOOIT op de luchtgekoelde motoren toegepast… :wink: De 968 was de eerste met dat systeem. :mrgreen: [/quote]

                    :oops: even twee dingen door elkaar genomen, in begin post wordt dan ook gesproken van variocam (968), echter spreekt de titel over porsche 993 varioram motor Verwarring allom :shock:

                    goeie post!

                    0

                      Variabele kleppentiming (variocam patented porsche) (verstelbare nokkenassen zoals 911lover het zo mooi verwoordt) heeft als hoofddoel: minder verbruik en vervuiling tegengaan (uitlaatgassen).

                      edit: bovenstaande heeft niets te maken met varioram

                      mvg
                      Jack-in-the-box

                      0

                        Is zeker te doen. :D

                        Leve de terugbouwprojecten!!! :D 8)
                        Doen!

                        0

                          hallo,

                          Is zeker nuttig.
                          Mss is zelf doen een optie? Pistool en wax (2 tot 3 grote bussen volstaan) kosten niet zoveel. (natuurlijk moet u dan een goede compressor kunnen gebruiken of hebben)
                          http://www.ccr-vanleuven.nl/ (CabrioWim hier op het forum zijn zoon) willen het mss ook wel doen.

                          mvg
                          Jack-in-the-box

                          0

                            Opgelet! Niet aan de stelschroeven draaien, maar enkel zoals hierboven omschreven de onderste schroef in het midden.
                            Glas kun je demonteren door de veren achterop los te maken (ivm kuisen spiegels). Neem een stuk papier en teken de volgorde en manier over waarin deze vastzitten. Kun je ze later op hetzelfde patroon terug steken.

                            Veel succes, is makkelijk zelf te doen.
                            mvg
                            Jack-in-the-box

                            0

                              Blijven de telefoonvelgen? Ziet er cool uit zo. 8)

                              Mooi project, doe zo verder, dit wordt een beauty.

                              0

                                [quote=”cabrio wim”:3ijx7wcj]
                                993 C4 Cabrio 272 PS 1,284[/quote]

                                Even compleet “idiot proof” maken :P

                                0

                                  http://www.youtube.com/watch?v=t1-zzJnKtDg

                                  The transmission was a ’53
                                  And the motor turned out to be a ’73
                                  And when we tried to put in the bolts all the holes were gone.

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 198)