Aangemaakte reacties

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Zijn “de vier pinkers” een verplichte uitrusting?
      Volgens mij is dit toegelaten, maar niet verplicht.

      Volgende maand breng ik een ex-California 911 Targa uit 1984 naar België. Dus ook voor mij is alle info welkom. Ik kan op dit moment nog aanpassingen aanbrengen via de Nederlandse garage waar ie nu staat.
      Ik voorzie wel een normale keuring vr dagelijks gebruik.

      Bedankt!

      PS: achtermistlicht is volgens mij verplicht.

        Geen ervaring met Schipper.
        Maar ik heb vorige maand gekocht bij http://www.elfer.nl/

        Ik heb pas in januari tijd om de auto nr België te halen. Dus over het ganse verhaal van invoer kan ik je nog niet veel vertellen. Het is voor een ex-US Porsche behoorlijk tijdrovend, maar zeker niet onmogelijk.

        Elfer legt zich toe op Classics. Ze hebben een flink aanbod en er komt regelmatig nieuwe aanvoer die ze zelf gaan zoeken in de States. Zeker dus eens met hen praten ook. Classic Porsches zijn hun specialiteit en ze proberen een stevige reputatie op te bouwen. Ik heb alvast het gevoel bij hen zeer correct behandeld te worden.

        Mijn advies:
        1/ eerst flink lezen en veel tijd op internet. Kies daarna je model, gewenste bouwjaar en km-stand. Weet ook wat je met de auto wil doen [oldtimer of regelmatig gebruik, verwacht aantal kms per jaar]
        2/ ga enkele keren op verkenning, ook voor auto’s die niet meteen 100% geschikt zijn. Uit elk gesprek met professionele handelaars en garagisten kun je weer wat bijleren. En je komt in hun lijst met contacten.
        3/ op het moment dat “jouw auto” voorbij komt, moet je idd snel zijn. Goede auto’s staan vaak maar enkele dagen te koop.

        Ombouwen van US nr Europees: zeer zeker extra kosten. Rode richtingaanwijzers die oranje moeten worden, nieuwe koplampen, monteren van achtermistlicht, en misschien nog wel wat waar ik nu niets van weet…

        Nieuwe lak: rond 5500 euro + btw [indien in zelfde kleur; totaal andere kleur zal nog wat extra zijn].

        Ik heb er voor gekozen om mijn auto eerst technisch zeer goed op orde te krijgen. Grootste ingreep is vervangen van de koppeling. Maar ook groot onderhoud, vervangen banden, oplossen van een klein olielek, nieuwe voorruit. Dit lijstje valt nog mee, maar ik heb uiteindelijk gekozen vr een wat jonger model [1984] met low miles [65000], met slechts één vorige eigenaar [die bekend is] en met een zeer volledige historiek te beginnen met de aankoopfactuur. Dat zit uiteraard allemaal ook mee in de aankoopprijs, maar voor een auto die ik regelmatig wil gebruiken en die betrouwbaar moet zijn was dit voor mij de juiste keuze.

        Na invoer en inschrijving wil ik er eerst twee jaar mee rijden. Als dan blijkt dat het karretje idd aan de verwachtingen beantwoordt, dan staat de cosmetica aan de buitenzijde op het programma [nieuwe lak, kleine onvolmaaktheden in carrosserie wegwerken, opschonen van de velgen, vernieuwen vd Targa-rubbers].

        Veel succes met de zoektocht en met je uitstap nr Schipper. En vergeet niet: the hunt is already part of the fun!

        Jan

          1 ofwel via dwieteren en die hebben enkel de us title nodig met daarop de VIN. daarmee kunnen zij rechtstreeks in de databank van zuffenhausen om te zien hoe de auto standaard werd uitgerust en kunnen ze de controle doen en een PVG-nr toekennen voor de autokeuring.

          2 ofwel doorloop je bij de nv autoveiligheid een procedure alleenstaand geval om de gelijkvormigheid te laten attesteren
          hiervan staat op het forum ook al heel wat geschreven (kan je via de zoekfunctie snel en eenvoudig terugvinden)

          Al twee maal vergeten te melden dat ik de auto wil inschrijven op een normale nummerplaat [dus geen oldtimer].

          Ik had eerder begrepen dat de BEIDE stappen nodig waren. Dus eerst naar D’Ieteren, dan sowieso gevolgd door keuring alleenstaand geval. Onmiddellijke aflevering van PVG-nr zou blijkbaar niet mogelijk zijn owv de Amerikaanse herkomst.

          Volgens mijn info: Porsche Duitsland levert na het bezoek aan D’Ieteren een soort van “technische fiche” af. Deze heb je nodig om de keuring “Alleenstaand geval” op te starten.
          Het is dit document dat me interesseert.

          Verdere inputs zeker welkom! Bedankt voor alle opmerkingen en suggesties.

            Misschien nog even verduidelijken:

            het betreft het document ontvangen van Porsche Duitsland na het bezoek aan D’Ieteren.

            Kan iemand een voorbeeld hiervan tonen via foto of scan [mag een gedeelte van het document zijn, bvb bovenste helft].

            Bedankt,

            Jan

            IMG_0974Medium.jpg

              Even verduidelijken nog:

              het betreft het document dat Porsche Duitsland opstuurt na het bezoek aan D’Ieteren.

              Kan iemand mij hiervan een foto of scan bezorgen [mag ook van een gedeelte van het document, bvb bovenste helft].

              Bedankt,

              Jan
              IMG_0974Medium.jpg

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)