Aangemaakte reacties
-
Ik zou ook eens naar andere advertenties kijken, bij voorkeur van officiele dealers (met 1 jaar garantie)! Ik heb Peaches (996-4 van 2000 met 150k km) gekocht bij Beerens Antwerpen en geen kras of roestvlekje te bespeuren: mint condition! Twee kleine mankementjes met de glimlach hersteld onder garantie.
Dergelijke koopjes moeten er nog te vinden zijn, rekening houdend met het grote aantal geproduceerde 996’s.
Een heerlijke auto overigens, trek je niks aan van het gedram over ‘luchtgekoelde’ P’s. :evil:
in antwoord op: tips aankoop 996Deze foto van Peaches kennen jullie al maar vooruit: op algemeen verzoek… :driver:
in antwoord op: Post hier foto van je huidige porscheGeachte heer B,
Bedankt voor uw mail.
Op 19 december 2014 werden de toegangsvoorwaarden voor de lage emissiezone door de Vlaamse regering vastgelegd. Er werd beslist dat dieselvoertuigen in 2016 toegelaten worden indien ze minstens voldoen aan de Euro 3 norm en uitgerust zijn met een roetfilter. Een benzinewagen moet in 2016 minstens voldoen aan de Euro 1 norm. Concreet wil dat zeggen dat dieselvoertuigen geproduceerd in of na 2006 toegelaten worden. Dieselvoertuigen geproduceerd tussen 2001 en 2006 kunnen toegelaten worden op voorwaarde dat ze zijn uitgerust met een roetfilter. Een benzinevoertuig geproduceerd in of na 1992 wordt toegelaten. Vanaf 2020 worden de normen verstrengd. Een dieselwagen moet dan minstens voldoen aan de Euro 5 norm en een benzinewagens minstens aan de Euro 2 norm. Een dieselvoertuig geproduceerd in of na 2009 kan vanaf 2020 dus toegelaten worden. Een benzinevoertuig geproduceerd in of na 1996 wordt in 2020 nog toegelaten.
Aangezien uw voertuig een sportwagen is ga ik er van uit dat het om een benzinewagen gaat. De Euro 3 norm is van kracht vanaf 2000 dus als uw wagen in dit jaar geproduceerd werd voldoet hij bijgevolg aan deze norm. Uw voertuig zal dus nog toegelaten worden in 2020 wanneer de toegangsvoorwaarde Euro 2 zal gelden.
Er werd ook een beleid uitgewerkt voor de oudere voertuigen met historische waarde. Voertuigen ouder dan 30 jaar kunnen een ontheffing tegen betaling (aan verminderd tarief) verkrijgen en voertuigen ouder dan 40 jaar kunnen een ontheffing aan nultarief verkrijgen.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten
Nabilla Ait Daoud
Schepen voor Jeugd, Leefmilieu, Kinderopvang en Dierenwelzijn
Grote Markt 9 I 2000 Antwerpen
Tel +32 3 338 86 84
nabilla.aitdaoud@stad.antwerpen.be / http://www.antwerpen.be
http://www.nabillaaitdaoud.bein antwoord op: Antwerpen verboden gebied voor luchtkoelers en 996[quote=”peter993″ post=191827]Schrijffoutje, of mag het niet anders?
In de streek van Oostende rijdt een 991 met nrplaat “BIG”. Vraag mij af voor wat dat staat, “groot” op zijn Engels of “varkensjong” in het Nederlands :sarcastisch[/quote]Aangezien het in West-Vlaanderen is, lijkt verklaring nummer twee mij veruit de waarschijnlijkste! :mrgreen:
in antwoord op: Leuke nummerplaten op PorschesGeachte heer B,
Bedankt voor uw mail.
Op 19 december 2014 werden de toegangsvoorwaarden voor de lage emissiezone door de Vlaamse regering vastgelegd. Er werd beslist dat dieselvoertuigen in 2016 toegelaten worden indien ze minstens voldoen aan de Euro 3 norm en uitgerust zijn met een roetfilter. Een benzinewagen moet in 2016 minstens voldoen aan de Euro 1 norm. Concreet wil dat zeggen dat dieselvoertuigen geproduceerd in of na 2006 toegelaten worden. Dieselvoertuigen geproduceerd tussen 2001 en 2006 kunnen toegelaten worden op voorwaarde dat ze zijn uitgerust met een roetfilter. Een benzinevoertuig geproduceerd in of na 1992 wordt toegelaten. Vanaf 2020 worden de normen verstrengd. Een dieselwagen moet dan minstens voldoen aan de Euro 5 norm en een benzinewagens minstens aan de Euro 2 norm. Een dieselvoertuig geproduceerd in of na 2009 kan vanaf 2020 dus toegelaten worden. Een benzinevoertuig geproduceerd in of na 1996 wordt in 2020 nog toegelaten.
Aangezien uw voertuig een sportwagen is ga ik er van uit dat het om een benzinewagen gaat. De Euro 3 norm is van kracht vanaf 2000 dus als uw wagen in dit jaar geproduceerd werd voldoet hij bijgevolg aan deze norm. Uw voertuig zal dus nog toegelaten worden in 2020 wanneer de toegangsvoorwaarde Euro 2 zal gelden.
Er werd ook een beleid uitgewerkt voor de oudere voertuigen met historische waarde. Voertuigen ouder dan 30 jaar kunnen een ontheffing tegen betaling (aan verminderd tarief) verkrijgen en voertuigen ouder dan 40 jaar kunnen een ontheffing aan nultarief verkrijgen.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten
Nabilla Ait Daoud
Schepen voor Jeugd, Leefmilieu, Kinderopvang en Dierenwelzijn
Grote Markt 9 I 2000 Antwerpen
Tel +32 3 338 86 84
nabilla.aitdaoud@stad.antwerpen.be / http://www.antwerpen.be
http://www.nabillaaitdaoud.bein antwoord op: Aan de schepen van Leefmilieu van AntwerpenJongens, ik vrees dat Peaches er morgen (alweer) niet bij zal zijn. Ze is koukleumig en vindt sneeuw maar niks, vers of halfontdooid. Jammer!
in antwoord op: Cars and coffee KapellenEen zilvergrijze 996 Carrera 4 Coupé met hardtop, 1-CRQ-…, vandaag geparkeerd op het eind van de Heilig-Bloedlaan in Hoogstraten.
in antwoord op: Wie heb ik gezien? Deel2[quote=”pds trading” post=189754]Voila :drink:
Haal nu nog gauw die onnodige quote weg voor dat de Mush of CabrioWim kwaad worden :lol: :lol:[/quote]
Je wordt op je wenken bediend!
in antwoord op: Cars and coffee Kapellen[quote=”pds trading” post=189752]Zijn er nog die naar daar gaan 28/12 ?
Als er nog mensen gaan kunnen we mss ergens samenkomen ? :think:
:drink:[/quote]
Ja, ik wil wel!
in antwoord op: Cars and coffee KapellenHoi Vre.
Ik heb in juli een 996-4 Tiptronic gekocht van 2000 met 150k km op de teller (‘Peaches’). Ik ben er nog steeds over in de wolken, wat een auto!
Twee akkefietjes gehad. Het deurtje van de asbak bleef niet meer dicht en (erger) ik kon de auto niet meer afsluiten door kortsluiting in het passagiersportier. Beide zijn onder garantie (1 jaar) hersteld bij Beerens, tegenover Kinepolis Antwerpen. :popcorn:
Ik heb Peaches wel drie weken moeten missen, ze vonden de bron van de kortsluiting oorspronkelijk niet. Was ik even blij dat ik garantie had! :up:
Bij Beerens zeggen ze dat zij het onderhoud zelf doen. Ze zijn ook dealer van VW en Seat. Ik zal eens vragen of hun tarieven voor P op dat niveau liggen dan wel op dat van de OPC’s.
In elk geval gefeliciteerd met je keuze en welkom op dit forum! Wanneer gaan we eens samen rijden? :happydance: Hoewel, Peaches en Plum (sorry voor dit geïmproviseerde koosnaampje!), die kleuren zie je normaal pas samen na een flinke dosis LSD!
in antwoord op: Ik wil een Porsche![quote=”jokkevlo” post=188310]Hieronder de mail van MDV met de beschikbare weekenddagen en prijzen.
Twee groepen:
Groep A
Mensen die een initiatie willen (zoon/vrouw/jezelf). Na 1 dag initiatie ben je echt wel klaar om met de eigen wagen te beginnen de volgende keerGroep B
Mensen die hun auto kunnen driften (probeer je ego niet te laten primeren en jezelf te kennen).
[/quote]Ik laat mij hier weer kennen als een volslagen neofiet, maar [I]what the heck[/I] is ‘driften’? Is dat zoiets als de cursus wagenbeheersing die je kunt volgen bij BMW? En gebeurt dit inderdaad met een Nederlandstalige instructeur?
in antwoord op: Porscheforum driftday 31/1/2015[quote=”San pellegrino” post=188998]Het enige waar ik zelf nog aan twijfel is het kleur… [/quote]
Al aan oranje gedacht? :relaxman:
in antwoord op: 911 San Pellegrino[quote=”AudiPorsche” post=188664][quote=”terrum” post=188658]net zoals vele klassierkers is ook mijn 964 nog géén oldtimer, wat ik een beetje schandalig begin te vinden is dat we wel de volle pot aan wegentaks mogen betalen echter worden ons meer en meer dingen ontzegd, ik betaal een vlotte 1485 euro wegentaks en ik wil dan ook de weg gebruiken zoals elke andere brave betalende weggebruiker, ongeacht van hoe vervuilend mijn wagen zogezegd wel mag zijn, daar betaal ik toch wegentaks voor of vergis ik me weer met mijn bekrompen denkvermogen
op de één of andere manier is het altijd onze heilige koe die het moet vergelden :what:
grtz Geert[/quote]
Wegentaksen pro-rata terugvorderen voor het % van de wegen die wij niet meer mogen gebruiken lijkt mij een eerlijke oplossing!
Oldtimers zullen er wel nog mogen rijden in bepaalde gevallen maar youngtimers zijn het slachtoffer net zoals met de groene biv.[/quote]Laten we niet overdrijven. Ik betaalde 1700 euro BIV voor Peaches. In Brussel en Wallonië is dat nog steeds 5000 euro als ik me niet vergis!
in antwoord op: Aan de schepen van Leefmilieu van AntwerpenGoed werk van de federatie!
Een 996 van 2000 is helaas nog geen oldtimer…
in antwoord op: Aan de schepen van Leefmilieu van Antwerpen[quote=”Sensa911″ post=187439]Komaan Mushroom, laat die mens gaan slapen. Die is net terug van Chicago en is een week weggeweest! Ik snap dat die zijn hoofd niet staat naar die details, die was onderweg naar zijn Peaches! :coolness:[/quote]
Ha, eindelijk iemand met empathie en mededogen! Dank!
En dan ga ik nu inderdaad proberen mijn normale ritme terug te vinden… :sleep: :engeltje:
in antwoord op: Wie heb ik gezien? Deel2