Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 93)
    • Ik moet het antwoord schuldig blijven, ik zag hem pas toen hij al een meter of dertig vóór mij reed. Geen Carrera S. Een nummerplaat van drie letters, allez: P.M. Wie die auto kent, mag de rest aanvullen.

        Ja, maar het was geen S en hij reed op het derde baanvak voorbij terwijl ik op het eerste een stuk trager reed. Meer informatie ontbreekt bijgevolg. :roll:

          Op zaterdag 6 december om 9:45 op de E19 net voor de Craeybeckxtunnel: een witte Carrera met een nummerplaat met drie letters: P..

            [quote=”Peter_Targa_84″ post=186171]Spijtig, had Peaches :coolness: eens graag in’t echt gezien, eens iets anders dan al dat zwart en grijs… :driver:[/quote]

            We kunnen altijd op een ander moment afspreken, hé? Ik ben weer thuis op 6 december. Nee, niet met de stoomboot! :engeltje:

              Zoals gezegd ben ik op 29/11 op weg naar Chicago. Ik was er anders graag bij geweest en Peaches nog veel liever! :happydance:

              Maar ooit – ooit ! – komt er wellicht een dag dat alles mogelijk wordt. Veel plezier daar in de Kempen!

              Een voormalig Kempenaar :respekt:

                Wat doet een Antwerpenaar met een Porsche die thuis wat vergeten is?

                – Die komt vroem! :driver:

                  [quote=”JanMLB” post=185825]Helaas, ik zit zaterdag op het vliegtuig naar Chicago! :( :( :([/quote]

                  En het blijkt dan ook nog over vorige zaterdag te gaan. Excuus! :oops:

                    Helaas, ik zit zaterdag op het vliegtuig naar Chicago! :( :( :(

                      VW Kever 1300, model 1968 (1973-1978)
                      Ford Escort 1300, model ca. 1973 (1978-1980)
                      VW Polo 900, model ca. 1977 (1980-1982)
                      Subaru GL 1600, model ca. 1980 (1980-1986)
                      Ford Sierra 2.3D, fastback, nieuw (1986-1991)
                      Ford Scorpio 2.0, sedan, automaat, nieuw (1991-1995)
                      Volvo 960 sedan, automaat, directiewagen (1995-1999)
                      Volvo S80 2.5d, sedan, automaat, nieuw (1999-2003)
                      BMW 525d, sedan, automaat, nieuw (2003-2008)
                      Ford Transit 2.5D, minibus, model 1992 (2005-2007)
                      Mercedes Vito 112d, dubbele cabine, model 2002 (2007-)
                      BMW 525d, sedan, automaat, directiewagen (2008-)
                      Porsche Carrera 4, tiptronic, model 2000 (2014-) (‘Peaches’)

                      Ik rij ook met de auto’s van mijn vrouw:

                      Fiat 126 (1979-1981) – dat was vóór ik haar kende.
                      VW Polo 1200, model 1980 (1981-1983)
                      Fiat Panda 850, nieuw (1984-1991)
                      Toyota Starlet 1100, nieuw (1991-1997)
                      Opel Astra 1400, nieuw (1997-2002)
                      Saab 9-3 turbodiesel, model 2000 (2002-2004)
                      Saab 9-3 turbodiesel, model 2002 (2004-2014)
                      VW Polo 1200, model 2008 (2014-)

                      Samen 21 auto’s op 35 jaar tijd, waarvan er nog 4 in ons bezit zijn. Drie hebben we verloren bij een ongeval (de Scorpio, de Polo van ’81 en de Saab van 2002 – al denk ik dat de laatste twee ondanks ‘total loss’ nog opgelapt moeten zijn). De Escort en de Saab van 2004 zijn naar de sloper vertrokken. De Sierra en de Ford Transit rijden vermoedelijk nog steeds rond in Afrika. Van de rest die niet meer in ons bezit is, daar is het lot ons niet van bekend.

                      De Escort heeft me de meeste problemen bezorgd en die is ook weg gemoeten omdat de remmen het opgaven – maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik toen niet genoeg geld had voor behoorlijk onderhoud. De Panda, de Astra en natuurlijk de Fiat 126 waren veruit de minst betrouwbare van het hele zootje. De Toyota Starlet had in mijn ogen de beste prijs-kwaliteitverhouding, hoewel de Saab van 2004 voor de 13.000 euro die hij heeft gekost het meeste heeft gerendeerd. De Volvo S80 was een prachtige auto maar veel te bevoogdend – ik bepaal graag zelf of ik een sms wil lezen terwijl de motor draait. Het contact met de Volvogarage vond ik bovendien erg onaangenaam, ik had er voortdurend de indruk dat ze me uitlachten. De beste auto in absolute termen vind ik nog steeds de BMW525d waar ik nu al zes jaar met heel veel plezier mee rij en nog vele jaren mee hoop te rijden, ondanks de hagelschade waarvan het opknappen me meer zou kosten dan de wagen volgens mijn boekhouder waard is.

                      Peaches is het buitenbeentje.

                        [quote=”Costa” post=185050]Mijn naam is COol STAny
                        Dat is dan ook rap duidelijk. :D
                        [/quote]

                        Wow, cool!

                        Maar die kende je wellicht al… :oops:

                          Ik heet gewoon Jan ML B en Peaches heet gewoon Peaches.

                            [quote=”PatrickB” post=184638]
                            En maar een 4-tal 996’ers maar die zijn wel niet van de minste: een GT2, GT3 MkII, een Turbo en 1 “simpele” 3.4. ;)[/quote]

                            “Eenvoud doet leven” en: “Die ‘t kleine niet eert…” :what:

                              [quote=”cabrio wim” post=184628][quote=JanMLB]Ze worden angstvallig bewaard tot ze meer waard geworden zijn.[/quote]

                              Dan gaan ze lang kunnen wachten.
                              Ik heb dit al eens uitgelegd in een ander draadje waarom. :idea:

                              Ze zullen op een bepaald moment wel niet meer gaan zakken in prijs, maar zullen nooit de waardes halen van de lufties.[/quote]

                              Ja, akkoord, maar zoals gezegd: die hypothesen waren als een grapje bedoeld! De vraag blijft: waar zijn die ontelbare 996’s, als ze zo weinig op de weg worden opgemerkt?

                                Er worden hier heel wat Porsches opgemerkt en dat is geen wonder: er karren er behoorlijk wat rond – behalve als je ernaar op zoekt bent, want dan kom je er niet één tegen! :D

                                Wat mij opvalt, is dat er vrijwel geen 996’s worden vermeld. Toch is dat – tot spijt van wie ‘t benijdt – veruit de meest verkochte 911. Maar als ik eerlijk ben, dan moet ik toegeven dat ik ze ook niet vaak zie rijden!

                                Ik vraag me al enige tijd af hoe dat zou kunnen komen.

                                – Ze vallen niet op, zelfs als je ernaar uitkijkt.
                                – Ze worden ten onrechte geteld als Boxsters.
                                – Ze staan constant op stal (met pech).
                                – Hun eigenaars pronken liever met hun andere Porsche.
                                – Ze worden angstvallig bewaard tot ze meer waard geworden zijn.

                                Je kunt hier natuurlijk ironisch, sarcastisch of zelfs cynisch op antwoorden, maar ondanks de minder waarschijnlijke en enigszins humoristisch bedoelde opties hierboven vraag ik het me serieus af. Waar zijn al die 996’s? Eigenaren mogen het mij ook zeggen!

                                JanMLB

                                PS: Peaches schept geregeld een luchtje (nou ja!) op de E17 en verbleef vorige week drie dagen in Brighton. :driver:

                                  Mooi verslag! En met die lymfeklierkanker komt het wel goed, geloof me, al zal het niet gemakkelijk zijn. Veel sterkte en vooral optimisme allebei!

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 93)