Aangemaakte reacties

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Onder een pers en met een juiste stempel uitpersen ofwel neem je een stukje draadstang van acht of tien mm ,plooi dit volledig rond als een beugel en las de twee uiteinden in het resterende lagerschaal.Nu heb je een ‘oog’ waar je een ferme mep in kan geven en alzo komt hij er zeker uit.Grtn en succes,Yvan..

        Hallo Luc,hoe zit het dan met de vaak geroemde ideale gewichtsverdeling van de 914.De motor zit bijna in het midden van de wagen en er wordt toch beweerd dat een verdeling van het gewicht tss de assen ideaal is.Ik dacht zelfs dat er artiesten waren die er al een V 8 ingelepeld hadden?Dat er veel werk in gaat zitten ben ik me wel degelijk bewust ,het was alleen de vraag of het doenbaar is en dat het inderdaad zoals je aanhaalt geen zwalpend schip wordt.Alle suggesties/tips welkom.Grtn,Yvan…..

          ben ook bij die bewuste 912 geweest,toen die nog van de persoon was die er mee reed.Sindsdien heb ik die overal zowat zien opduiken(Geel,Turnhout),en telkens hadden ze er wel iets afgevezen of veranderd.Toen ik hem heb bekeken stak er een 2.0 -110 pk 6 pitter in,dit is ook ondertussen veranderd.Goede raad,laten staan en verder zoeken,dit p’ke is spijsrot,niet enkel de vloerplaten.Wat vragen ze er trouwens voor?Het is zeker m’n bedoeling niet om iemands wagen af te breken ,maar hier is toch enige voorzichtigheid geboden,koop je’m toch,veel succes gewenst :)

            toch ff opletten als je gaat sleutelen aan de achteras en gaat verlagen via de ‘tanden’.Er zit aan de uiteinden van elke torsiestang een ongelijk aantal tanden,zoda het kan zijn als je 1 tand aan de buitenzijde verzet dat je 1tand aan de binnenzijde in de andere zin moet zetten omdat em anders op z’n gat ligt.Ook dacht ik dat het 11 cm moest zijn dattem van de grond moest blijven,maar ik kan er naast zijn.Wat verlagen aan de vooras betreft is het ook niet alleen maar aan die bouten draaien te verlagen.Om dit correct te doen moet ge uw karreke kunnen wegen(wieldrukpunt) links en rechts,om in balans te geraken en alzo te regelen dat het links en rechts nagenoeg gelijk is.Dit is trouwens ook zo als je de achteras correct wil afstellen en niet op’t zicht. :wink:

              Je kan ook een vetnippel in de aansluiting van de leiding draaien en pomp je met vet de zuigers eruit,dit werkt zeker en kan je klauw per klauw doen in de werkbank.Alleen goed ontvetten als je klaar bent. :)

                Diagnose stellen op een forum is inderdaad moeilijk temeer omdat het hoofdstuk k-jetronic wel het een en ander inhoud waar iets mee fout kan gaan die de juiste werking in de war stuurt.Groeten.

                  Hallo,als je motor vlot aanslaat zowel koud als warm(na een pauze van minstens een kwartiertje) lijkt me het probleem eerder in de afstelling te zitten.Je systeemdruk,regeldruk,pompdruk,enzovoorts moeten natuurlijk binnen de waarden liggen zoals voorgeschreven.Ook mag er nergens valse lucht gezogen worden want dit gaat ten koste de juiste lichthoogte van de zweefschijf.De persoon die je het laat nazien moet beschikken over een set om alle drukken op te meten,alleen zo zal je een juiste diagnose kunnen laten stellen .Je kan natuurlijk ook alle componenten stuk voor stuk gaan vervangen tot het probleem is opgelost maar dit gaat je veel meer kosten dan de correcte diagnoselaten stellen.Als je er niet uitkomt,laat maar iets weten.

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)