Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 883)
    • Dus de tweede post voor de focus,

      en oprecht, allemaal bedankt voor het posten en jullie feedback, maar let’s get back on topic

      Ik houd mijn auto in het oog, en zorg dat hij in orde blijft, en ik voel me slecht als de keuring toch iets vind bij controle (wat nog niet, nog nooit op 20 jaar behalve 1 keer een E-keurmerk op een aftermarket derde remlicht) is voorgevallen.

      mijn auto doet gemiddeld <2000 km per jaar, komt alleen buiten bij goed weer normaal.
      en ik zie er tegen op om een uur te moeten aanschuiven bij de keuring, niet voor de keuring, maar wel voor de tijd die het vraagt, (ook op afspraak staan er verschillende autos voor me en moet ik wachteb :-( )en dat dat een moment is dat ik niet gepland had met de P te rijden..

      alleen om niet meer naar de keuring te moeten (om die reden, tijd, past niet) overweeg ik om hem op O-platen te zetten, en ik wou jullie mening en ervaring daarover,
      ivm taks en verzekering zal het mij niet veranderen, ivm onderhoudskosten zal het mij ook niet veranderen of mijn gedrag niet wijzigen.

      dus dit zijn de redenen die mij doen twijfelen.

      1. past niet om naar de keuring te gaan
      2. ik wil mijn auto origineel houden, maar mogelijks wil ik wel een M030 eronder steken, of geperforeerde schijven, enfin, een aantal kleine verbeteringen zowel optisch als technisch, en ik wil daar neit op afgekerud worden, ik weet ik kan op die moment nog altijd beslissen om hem op O-platen te zetten...

      maar ik wil jullie mening, en ik wil hier geen 'ranting' topic over het nut/onzin van een keuringsinstantie, de kunde/onkunde van de mensen die er werken...

      0

        Again allemaal bedankt,

        MIJN vraag was over MIJN auto, en ik wou jullie meningen en ervaringen.

        Ik wil hier niet (weer) een discussie over welke keuringsstation het beste is, of de mensen die er werken capabel zijn of niet.

        Ik volg hier voor het grootste deel Mush in, het is UW auto waarmee JIJ op de baan bent,
        dus jij bent verantwoordelijk voor de veilighied van iedereen ivm dat voertuig, een technische panne of defect kan altijd, en zelfs onvoorzien zijn,
        maar rijden met kale banden, verlseten remblokken, kapotte voorruit, allemaal zaken die je makkelijke even checkt , en meestal gewoon weet over je eigen auto.

        soms is het de auto van een verhuurfirma waarmee ik op de baan ben en ook daar controleer ik de meest voor de hand liggende zaken, staat van de banden, snelle schokdemper check, werken de lichten allemaal, als ik stuur naar links of rechts volledig uitdraai, rare geluiden?
        bij vertrek (op de parking nog), kijken wat de remmen doen, trekt hij scheef, stopt hij goed… noem het een checklistje in mijnhoofd,
        want uiteindelijk als er iets niet goed is vertrek ik niet met die auto!

        En nog iets, bij de luchtmacht, moet de piloot een pre-flight check doen, om te kijken of de voor de hand liggende zaken in orde zijn.

        wij autobestuurders maken er ons soms allemaal tegemakkelijk vanaf, en rekenen dan op een ‘orgaan’ dat die verantwoordelijkheid van ons wil overnemen tegen betaling (de keuring) maar als ze dan iets zeggen, zijn het ‘mekkeraars’ en ‘zageventen’ en goed ik heb daar ook verhalen over waar ik het gevoel had, kom dit is common sense, en wat blijkt na eenrespectvol gesprek en mijn argumenten te zeggen ben ik toch met een groene kaart buiten gereden…

        maar de waarheid blijft , wij zijn verantwoordelijk voor ons materiaal! verantwoordelijk hoe we er mee omgaan, en hoe we het in orde houden.

        Nu genoeg met mijn litanie en preek, ik ga hieronder nog een post maken om de focus goed te houden.

        0

          Alvast bedankt,
          mijn gevoel is een mix van alles hierboven.

          1. ik wil geen beperkingen, aan de andere kant, ben ik de afgelopen 6 jaar maar 5 keer mee naar werk gereden (enkel om naar de keuring te gaan ik werkte toen 200 meter van Zwijnaarde keuring) anders ga ik wel met de DD of de moto.

          2. ik heb op die 6 jaar ca. 10000 km gedaan ongeveer,

          3. ik heb GEEN vertrouwen in de keuring, vorige keer was hij groen gekeurd (zoals altijd) ik doe hem binnen bij een ‘kenner’, blijkt er een cardan-as los te staan.

          4 ik heb meer vertrouwen in kenners en specialisten, en ik moet niet gematst worden. ik wil dat ikzelf en alle andere weggebruikers veilig zijn als ik op de baan ben. tegen gelijk welke snelheid.

          5 ik probeer hem zo origineel mogelijk te houden, maar als de kans er is voor een M030 eronder te steken when the time comes ga ik dat niet laten (geperforeerde schijven,…) ik wil niet met een boekje ‘tuning attesten’ rond moeten rijden

          6 keuring is voor mij een volledige tijdverspilling en past NOOIT, ofwel regent het (en wil ik mijn P niet buiten halen om even naar de keuring te gaan)
          dat is maar open als ik moet werken, en als ik tijd heb is dat dicht.

          7 aan de andere kant, hij is altijd blanco gekeurd en zal altijd technisch in orde staan! waarom dan niet dat laten controleren? of net waarom dan wel nog ‘moeten’ laten controleren?

          enfin, ik heb de meeste afwegingen gedaan, mijn grootste frustratie is dat ik naar de keuring MOET en dat het niet altijd past. en ik zie er geen voordeel in van naar de keuring geweest te zijn, het geeft mij geen extra vertrouwen dat ik met een veilige auto op weg ben, maar een O-plaat op een P is wel beetje ‘raar’ dat klopt.
          nu een persoonliujke plaat “JoeBar” als oldtimer plaat zie je niet direct dat het een oldtimer is alleen aan het vignet,
          maar voor die 1000 euro kan ik veel leuke kilometers doen, dus dat ga ik ookniet doen :-)

          laat de gedachten en opmerkingen maar komen :-)

          0

            ja op de nieuwe vaart heb ik van dichtbij meegemaakt als klant, ik weet wat er gebeurd is…
            maar denk dat het niet enkel daar gebeurd hoor, ben er nog steeds klant en nog steeds tevreden :-)

            0

              proficiat met de exclusieve Porsche 965 (dacht dat er maar enkele meer van bestaan, wist niet dat er 1 in Belgie was)

              :-) :music: :twisted:

              0

                Deze is niet in concoursstaat gekocht in de states (toch niet de reden dat hij bij CCR staat :-) )

                maar een restauratie van een concu-legga van CCR geweest, die bijna letterlijk van het ene restauratie bedrijf –waar hij MOOI was afgewerkt en afgeleverd– naar CCR gereden is om “het opnieuw te laten doen” (

                Nu wat mijn gevoel is over CCR en Timo (en Wim ook) moet ik denk ik niet meer zeggen,
                ben er zaterdag nog geweest, super vriendelijke ontvangen en zeer veel mooie dingen zien staan;

                Ik ben oprecht jaloers op wat Timo kan en op het feit dat hij van ‘s morgens tot ‘s avonds met zijn passie kan bezig zijn! en dat straalt af op het werk.

                :respekt: :first: :salut: :respect2: :up:

                0

                  kon er niet bij zijn met de P, maar ben toch geweest, (was in mijn geboorte dorp :-) )

                  stonden een aantal mooie cars tussen.

                  hopelijk is het volgende keer ook op de markt in Sint-Niklaas.

                  en andere P’kes hadden eigenlijk plaats aan het gemeente huis, :-) heb er ook verschillende zien staan

                  0

                    Als het mooie t shirts zijn wil ik er wel enkele :D

                    0

                      Rocco :respekt:

                      Nice!

                      0

                        Ik kan er ook niet zijn met de P,
                        Hij is patiënt bij de wonderdokters van CCR Hulst…
                        Mogelijks passeer ik even,

                        0

                          Waldorf and Stadler

                          0

                            Ach, ik ken ze ook allemaal.
                            Anderen hun rekening maken is makkelijk hee :-)

                            Het zijn mensen die 2x per jaar gaan skien, en 2 x per jaar gaan duiekn (Egypte en Indonesie) en dan nog een zomer vakantie maken,
                            of mensen met een appartement aan de zee
                            die dan over mij zeggen, amai, Porsche jong, gij moet nogal geld hebben (944S2?)
                            feit dat ik ervoor 2 BMWs had heeft geen mens naar gekraaid of iets over gezegd, behalve dat hij al ‘oud’ was :-)

                            ge wordt daar imuun voor, het ergste is dat directie dat blijft denken, en in het geval van opslag of loonsverhoging krijg je de opmerking, gij hebt dat toch niet nodig hee. als ge uw Porsche kunt betalen..

                            0

                              ja? bestaat die garage nog? een knokploeg oprichten? iemand betalen? dit geeft niet de voldoening van het zelf te doen, maar het resultaat is gelijk, ze gaan het wss geen tweede keer doen, en mogelijks vind je nog sporen naar “jouw” blok

                              0

                                WTF.

                                Concoursstaat? :censored:

                                slik

                                0

                                  [quote=”WES-RS” post=159751][quote=”cabrio wim” post=159742]Maar onder de 6 graden wil ik rustig een remtest met je doen op een nat wegdek…[/quote]
                                  Die uitdaging durf ik vol vertrouwen aan te gaan Wim.

                                  [quote=] …en zeker in de sneeuw.[/quote]
                                  Logische dat winterbanden beter zijn in de sneeuw. Heb ik ook nergens beweerd dat het niet zo zou zijn.

                                  [quote=] mensen die gehele dagen in de sneeuw rijden [/quote]
                                  Zoals hierboven: winterbanden zijn beter in de sneeuw dan zomerbanden. Nogmaals, ik heb nooit anders beweerd.

                                  Maar voor die paar dagen dat we hier sneeuw hebben (en tot op heden heb ik deze winter zelfs nog geen één vlokje sneeuw gezien :roll: ), vind ik het zinloos dat ik ze zou kopen. Wat niet wilt zeggen dat ik ze een meerkost vind of dat ze dienen om “extra geld uit onze zakken te kloppen”. Gewoon mijn mening die ik heb over dit onderwerp. :up:

                                  PS: Aan de felheid in je reactie te zien, zou ik bijna beginnen denken dat je handelt in winterbanden. :sarcastisch :mrgreen:[/quote]

                                  Toch even reageren.

                                  ik heb het geluk gehad van Michelin te mogen gaan testen in Duitsland op een testbaan.
                                  2 splinternieuwe BMWs (identieke) 1 op NIEUWE Michelin banden de andere op NIEUWE Michelin winterbanden.

                                  en verschillende proeven gedaan, remweg, rondpunt, uitwijk maneuver, op een helling vertrekken,…

                                  allemaal met beide autos,
                                  en geloof me (of geloof me niet) de remweg van 60 naar 0 op natte epoxy (simulatie van sneeuw/ijs) was 3 wagenlengtes, de remweg op natte of droge asfalt was 2 wagen lengtes (allebei in het voordeel van e winterbanden) (was buiten toen 3 a 4 graden)

                                  op de helling (enkel op epoxy) vertrekken met winterbanden geen probleem, met zomerbanden hele lastig.

                                  het uitwijk maneuver (water komt vlak voor je neus uit de grond opgespoten telkens in 3 gordijnen en een verschillend patroon dat je dus nooit kan weten of je moet uitwijken of niet, en of het naar links is of rechts en eventueel nog terug moet of gewoon daar moet blijven rijden…

                                  met winterbanden was deze proef merkelijk veel makkelijker dan op de zomerbanden, (bijna iedereen ging door hte water gordijn of rond bij de tweede correctie…

                                  nu zoals hier al veel aangehaald mensen met zomerbanden zullen er ook wel raken het is altijd zo geweest, soms wat meer tijd vragen of wat meer schuiven,
                                  we hebben het altijd gedaan, maar winterbanden zijn gewoon beter in het winterseizoen, (gelijk of er sneeuw ligt of niet)

                                  het is in de onverwachte situatie dat wij als onervaren sneeuw rijders pas 100% genieten van winterbanden, een noodstop, moeten uitwijken.

                                  MAAR winterbanden hebben een nadeel!

                                  als ik op de autosnelweg alles dicht moet slaan vooreen vrachtwagen die in schaar staat zal ikmss kunnen stoppen, maar die pippo achter mij zonder winterbanden gaat dat nooit kunnen, (denk maar even na)

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 883)