Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 316)
    • [quote=”daniell”:1z4xp5q4]via de sigarettenaansteker zou ik het niet aanraden?? maar via een originele 12v stekker lijkt het me beter te doen? en best mogelijk![/quote]

      Druppellader van Porsche gebruik ik al enkele jaren.Ja,via sigarettenaanstekercontact.Bovendien dient dat gat toch nergens voor,je mag toch nergens meer roken. :lol:

        [quote=”pbe624″:2xa88a5j]Mooie wagen, 2 vraagjes:

        – heeft hij open dak ?
        – is het de foto of staat het kofferdeksel vooraan wat scheef :-) )

        PM met meer details steeds welkom.

        Groeten,
        Frank[/quote]

        Wel een open dak maar niks dat scheef is. :)
        Frank,je hebt PM.

          [quote=”danny”:zxyp76ww]Nu zit ik met een probleem en geraak er niet uit. Trillingen op stuur bij het remmen dus voorste schijfremmen en remblokken (orig. porsche)vervangen .Trillingen waren weg MAAR na 1500 km (naar zuiden op vakantie) terug hetzelfde . Wat kan hier de oorzaak van zijn ?
          mvg Danny[/quote]

          Ik vermoed dat er een probleem is met de velg(en).
          Heb ooit identiek hetzelfde meegemaakt.Remschijf dan terug parallel laten slijpen.Probleem opgelost voor 2000 km.Begon dan telkens opnieuw,trillingen bij het remmen.IN het begin minimaal maar na een kleine 2OOOkm heel duidelijk.Uiteindelijk met nieuwe remschijven was het probleem weer van de baan voor ongeveer ……2000 km.
          Uiteindelijk bleek de oorzaak een “knik” in de velg te zijn.Dus nieuwe velg erop en probleem opgelost sinds een jaar of acht.

            [quote=”Frederic_911″:21evim7g]Hallo iedereen,

            Ik overweeg om een 993 of een 996 aan te schaffen met een budget van max 30.000euro. Wat zijn de voor en nadelen van een 993 evenals de voor en nadelen van een 996?
            Alle tips zijn welkom[/quote]

            Als je keuze moest vallen op een 993,de mijne staat te koop.

            Meer info ophttp://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=123938018

              [quote=”fdeville”:1bf96n75]De locatie is de streek van Huy. Is het aangewezen om daar met de Porsche naartoe te gaan, of zou ik er beter met een Jeep :lol: naartoe gaan ? Kwestie van daar gemakkelijk te kunnen parkeren enz. Ze voorspellen regen dit weekend, dus ik veronderstel dat het een vuile boel wordt.[/quote]

              Ik rij er elk jaar met de P naartoe als het redelijk (droog )weer is.Parkeren is meestal op grote afstand van de plek waar je gaat kijken.Door de drukte welteverstaan.Dus of je nu parkeert op een 600 m afstand ergens tuusengewrongen in een vettige wei of op 900 mop de droge asfalt is de keuze vlug gemaakt..
              Weersvoorspelling is:ganse dag droog met af en toe beetje zon.Pas s’ avonds zou het gaan regenen.

                [quote=”fdeville”:iy3239o4]Ik ga normaal gezien ook dit weekend (heb kaarten voor het ganse WE), maar ik heb geen enkel idee van wat ik mag verwachten en vooral, van waar ik moet gaan staan kijken. Hoe zit dat juist ? Rijden die gewoon toertjes zoals F1 circuit, of ga je ergens staan en zie je ze net 1x passeren ? En wat zijn die “speciales” ?[/quote]

                Deze rally duurt dus 2 dagen-zaterdag en zondag -met op zaterdag 10 speciales.Dat zijn 10 klassementsproeven op 10 verschillende lokaties.In Ben-Ahin is de eerste klassementsproef (van 7km) om 8h25,de tweede in Wanzoul om 9h01,dan om 9h39 in Engis-Nandrin-Scry ( 23km)en zo gaat dat maar door de ganse dag tot s ‘avonds laat. De ene speciale verschilt dikwijls totaal van de andere in zowel het aantal kilometers als de ondergrond(asfalt of onverhard……).
                Voor 5 € kan je in het rallycentrum -in het centrum van Hoei- een programmaboekje kopen met daarin deelnemers en wagens en de verschillende trajecten op de wegenkaarten(zeer gedetailleerd).Ook vind je hierin de spectaculairste plekjes terug om het spektakel te aanschouwen.
                Spijtig genoeg zijn er weinig tot geen aanduidingen met straatnamen opgenomen in de beschrijvingen .Zou anders wel handiger zijn voor de GPS.
                Misschien zie ik je morgen wel regio Hoei.Ben daar met 993 vanaf 8h30 ongeveer.
                Om het in het kort te zeggen: :lol: zie info op http://www.condrozrally.be .

                  Mijn volgende wordt een 993 turbo of 997 S .Zo goed als zeker uit Duitsland.
                  Nederland valt uit de boot wegens extra taks ( BPM) van ongeveer 5000 €.

                    [quote=”Bernie”:2xomw5sk]U mag mij gerust contacteren[/quote]

                    Zal ik zeker doen maar dat zal pas na de winter zijn want de condroz is de laatste rally van het seizoen.

                      [quote=”Frederic_911″:28u6nxt1]Hallo iedereen,

                      Ik overweeg om een 993 of een 996 aan te schaffen met een budget van max 30.000euro. Wat zijn de voor en nadelen van een 993 evenals de voor en nadelen van een 996?
                      Alle tips zijn welkom[/quote]

                      Als je een 911 koopt ga je als man initieel af op de looks.
                      Op dat vlak ligt de 993 mijlenver voor op de 996 voor de meeste porsche en niet-porsche rijders.
                      Betrouwbaarheid van de 993 is ook veel beter.De problemen van de vooral 996’s van de eerste jaren zijn bekend.996’s waarbij de motor moest vervangen -dikwijls buiten garantie- zijn geen uitzondering.
                      Waardevastheid van de 993’s is veel groter dan die van 996:looks,betrouwbaarheid,laatste luchtgekoelde.Moet wel zeggen dat het interieur van de 996 “moderner” is.
                      996 vind je nu al vrij “goedkoop”: 25000 € is geen uitzondering.Voor die prijs vind je geen 993 in goede staat.

                        [quote=”3.6rs”:3hfr4212][quote=”jokke”:3hfr4212] …Op de voorlopige deelnemerslijst staan 3 GT3’s en een 993 RS.
                        Spektakel gegarandeerd.[/quote]
                        Spektakel zal er zijn, maar niet door de Porsches …[/quote]

                        Ah nee?Dan hebt gij nog nooit rally gezien. :wink:

                        De 4-wiel aangedreven WRC’s gaan wel sneller door de bochten en “bougeren” weinig of niet in de bochten maar alles wat 2-wielaangedreven is en veel pk’s heeft verzorgt het spektakel.

                          [quote=”1560″:4esfb17r]4.9 naar de honderd per uur
                          mss zelfs 4.5 met sportuitlaat/remap[/quote]

                          Die 4.5……….Zijn dat minuten?Dan weet ik het………Een heel ouw bus. :lol:

                            [quote=”dixie”:3ssxdghp]Inderdaad,dit is volledig normaal.Na een paar dagen moet je de auto altijd manueel ontgrendelen…[/quote]

                            Tiens,nooit van gehoord.Weer iets bijgeleerd.Kan het bijna niet geloven ,maar als het in de porschebijbel staat zal het wel waar zijn zeker? :D

                              [quote=”MichM3″:2atcnysk]Forummers,

                              gisteren wil ik de 964RS verplaatsen in de garage en warempel ik merjk een plasje olie op…niet onder de motor maar net voor het rechter achterwiel. Alles mooi opgeveegd en effe m’n kop onder de auto gestoken op de plaats van de lek…volgens mij zit daar de olietank ofzo want ik zie daar een paar leidingen lopen…de onderkant was vettig over een 40-tal cm onderaan de dorpel…alles mooi schoongeveegd, paar uur later nog es gaan zien en alles ok.

                              Wat kan dit zijn? Zijn er problemen bekend bij 964 met kapotte olietankjes of leidingen?[/quote]

                              Als de twee oliefilters van een 964 op de zelfde plaats zitten als bij een 993 dan komt het lek waarschijnlijk van de oliefilter die voor het rechterachterwiel zit.Is die oliefilterpas vervangen en misschien niet vast genoeg gezet?Ofwel leidinglek.

                                [quote=”1560″:1qcb54tj]hoi,

                                ‘k twijfel tussen beide wagens

                                tt: minder leuk geluid, overweldigende power, waardevaster
                                4s: mooier, minder macho, minder power, goedkoper onderhoud

                                your opinions plz[/quote]

                                Aan het geluid van een 993 TT valt wel een mouw,ik bedoel,een andere uitlaat aan te passen.
                                Die 993 TT heeft wel al 102000 km.Dus hou er rekening mee dat een eventuele motorrevisie je portemonnee aanzienlijk doet krimpen.Zulke wagen met 450 pk heeft toch al een en ander meegemaakt waarschijnlijk.Wat de waarde”vastheid” betreft denk ik dat de 4S ook niet meer van zijn pluimen gaat verliezen dan de TT.Beide wagens vind ik wel superbakken.

                                  4S [/quote]…..ik vraag me gewoon af wat je in de eerste plaats wenst te doen met het voertuig,………………………………………………………….

                                  Wat er ook komt,het is een tweede wagen die zoals nu soms een aantal weken in de garage blijft.Het is de porschepassie die regeert.Dus vanuit dit standpunt zou de 993 TT een logische keuze zijn maar er is zeer veel kaf tss het koren.

                                15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 316)