Aangemaakte reacties
-
Elke Porsche rijder met 1 set velgen zou de Michelin supersport banden moeten leggen. DE beste all round band die ik ken. Amper trager dan een semi en met gemak 170 km/u in stortregen !
in antwoord op: GTR3RS MKI WHITENi overdrijven met meester hé ;) btw fijn je nog eens on track te zien, je staat daar goed !
Maar het is idd technisch niet simpel, je weet daar de eerste halve dag begot niet waar je juist bevindt, dat geldt voor iedereen die er de eerste keer komt.
in antwoord op: GTR3RS MKI WHITEHelemaal juist, mooi, rustig ideaal om te leren en toch niet kort…… is via een organisatie. http://www.VIPTRACKDAYS.BE organiseert er regelmatig, aanrader !
in antwoord op: GTR3RS MKI WHITESaai filmpje maar toont wel regelmaat, 2×2 rondjes binnen enkele tienden van mekaar in een toch niet trage tijd op het circuit van Ecuyers.
Ik kan dit circuit trouwens aan iedereen aanraden. Het is vrij veilig, niet te snel en je kan er goed leren met je auto om te gaan. Om er snel te gaan is het heel technisch. Maw van beginneling tot gevorderde, iedereen kan er terecht !
in antwoord op: GTR3RS MKI WHITELinks onderaan darmpje dat de druk regelt om ze te openen en sluiten losgekomen? Kijk eens goed?
Als het een mooie buurvrouw is mag ze me komen bedanken.
in antwoord op: 997 GT3 Mk1: Kleppen in uitlaat sluiten niet meerOngelooflijke toestanden hier !!!
in antwoord op: boete op eigen privé parkingHeb er zaterdag (tot ‘s nachts) ook rondgelopen.
Man man man wat was me dat daar een ZONDVLOED. Het ging bij droog weer, snel, ZEER snel (2.19)
Heel spijtig hoe de Mc Laren 62 twee mensen hun race heeft vergald of zelfs verknald.
Ken Nico Verdonck zeer goed was er het hart van in, net toen hij in de regen van P9 naar P5 reed op 45 minuten tijd en dat na 6 uur koers. Samen met Martin idd duidelijk de snelsten van het pak in de regen (2.36 !!!) en met regen bedoel ik REGEN :)
Zelden zoveel regen zien vallen op zo een korte tijd terwijl het in Vlaanderen mooi weer was. De pispot van België werd weer alle eer aangedaan.
Lekker sfeertje wel daar….
En mekaar mislopen ? Doeme
in antwoord op: GTR3RS MKI WHITEVorige week op Zolder, tijdens de vrije trainingen, dacht ik een zwarte GT3 op de parking te zien en werd ik aangesproken door een lid, Funny dacht ik of ben ik fout?
Sorry dat ik niet altijd spraakzaam ben als ik op een trackday of training ben…..Dat was trouwens nodig, gezien ik dit voorkreeg tegen volle snelheid: [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/140/gesprongenband.jpg/][IMG]http://img140.imageshack.us/img140/2264/gesprongenband.jpg[/IMG][/URL]
in antwoord op: Wie heb ik gezien ?Deze week met Curbstone.net gaan rijden. Zoals altijd sterker materiaal uitgezocht om bij te leren en je te meten.
Duel met GT3RS op Slicks, daarna free lap
Ook tegen een F430 op slicks die geen plaats wou maken en op de rechte stukken dus niet te vatten is, dan maar uitremmen, die GT3RSMKII die er voor rijdt (ook op slicks) had niet direct de juiste piloot aan het stuur om te duelleren.
http://www.youtube.com/watch?v=__IkiTQapw4
in antwoord op: GTR3RS MKI WHITEDat is een stuk minder !!!! Spoedig herstel man.
in antwoord op: GTR3RS MKI WHITEHier zijn we weer met al dan niet saaie filmpjes.
Eerste pure fun, zit altijd met passagiers eens alleen kunnen rijden. Dubbele linkse geheel in het begin was even wat correctie nodig :driver: :puke:
Filmke twee: aan het afkoelen met de bedoeling binnen te rijden toen er twee 997Cup GT3 sequentieel geschakeld langs komen. Koersauto’s van 1200 kg incl piloot terwijl wij met 1630kg onderweg waren, manueel geschakeld. Mocht ik hier alleen gezeten hebben (-xxxkg dus) had ik mijn bretellen kunnen aanhaken…. :)Maar ja indien dat als, ze waren dus net te snel :?
in antwoord op: GTR3RS MKI WHITEFerm gezien ! Goede stuurlui kunnen ook aan wal staan.
Idd dit komt door te bruut terugschakelen en het stuur dat al een tikje te veel op insturen staat.
De hoofdreden hier is het feit dat mijne maat hier nogal fel aan het stampen is om de opgelopen achterstand toe te remmen. Waardoor hij alles een fractie sneller moet doen dan gewoonlijk MET een lichtere achterkant.
Hier zie je nu duidelijk hoe belangrijk tussengas is, met een dot tussengas zal je hier veel minder kans op een schuiver hebben. Maar het probleem is wel tweeledig. Zeer hoge remdruk, dus wagen vrij licht achteraan en dan de achterwielen even geblokkeerd bij het terugschakelen. Het is dus best om je remdruk progressief af te bouwen, met als bijkomend voordeel dat je zo kan leren trailbraken ook….
Bij een 911 draait het allemaal om de juiste balans, nog meer als bij een andere wagen.
Als je steeds sneller gaat met je GT3 wordt hij natuurlijk steeds minder vergevingsgezind.
btw: de tijd die we hier rijden op semi slick banden, was de tijd dat ik op slicks draaide vorig jaar……
De eerste keer dat je met je Porsche onder de magische 2.50 duikt ben je op de meeste trackdays al bij de drie snelsten en mag je zeggen dat je goed vooruit gaat. Doe er daar nu nog eens 4 af dan weet je dat je best niet te veel foutjes maakt :driver:
Voor de rest voor de zoveelste keer het bewijs dat je car control trainen heel belangrijk is, zonder heb je niet de juiste handelingen om dit te redden. Maar ik val in herhaling zeker :)?
Het wil lukken dat de bestuurder twee dagen voordien nog bij Menage gaan oefenen was.
in antwoord op: GTR3RS MKI WHITEOp het einde, dat ben ik niet hè, ik rijd daarvoor ;) Is mijne maat die een kleine fout maakt en ervoor gestraft wordt. Is ook een menage gast en dankzij die trainingen vang je dat op …..
in antwoord op: GTR3RS MKI WHITE