Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 209)
    • Ik ben al kaal geplukt hoor. Had vroeger een mooie garage en idd te maken gehad met jaloezie. Oa door een controleur die HIER (afgedrukte bewijzen van het forum) gewoon komt meelezen (GT3RS volledig verworpen omdat de auto het doel niet heiligt). Maar als een fiscaal gelukje volledig legaal is en je betaalt alle taksen, wat is dan het probleem?

      Snap je reactie TOTAAL niet.

      Ik geef je een voorbeeld van een fiscaal gelukje: Je zit in een rechtszaak die als je dreigt te verliezen u 100.000 euro kost. Zo een rechtszaak duurt jaren. Je legt dus in je boekhouding, geheel normaal, hiervoor een reserve aan. Nu win je die rechtszaak en komt die 100.000 euro dus vrij in je winst.

      Zoiets is kan een fiscaal gelukje zijn. Een mogelijk verlies dat winst wordt….. is dat tegenwoordig ook illegaal?

      Het gaat ver hoor met onze veronderstellingen. Als dit nu ook al niet meer zou kunnen, schrijf het maar op, dan sluit ik de boel.

      En nog iets een Tesla kost ook snel over de 100.000 net als die S klasses of BMW7 waar onze ministers in rondrijden.

      Ik heb een perfect bruikbare Porsche gekocht omdat nu eenmaal een wagen is die leuk rijdt. Het feit dat dat ogen uitsteekt vind ik alleen het bewijs van onze bekrompen geest in België. De wagen dient niet om circuit te rijden, noch om op de Lippenslaan te parkeren. Maar het is een directie wagen in een sobere kleur die ik verkies boven een A8, 7 reeks of S klasse. Bovendien sponsor ik nog eens heel sterk onze staat en toch ook de economie…..maak de rekening maar.

      Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr diep intriest onze Belgische mentaliteit.

      Blijkbaar is de Belg alleen nog blij als we allemaal met dezelfde wagen rijden. Hoe ver staan we nog van het communisme? Hoeveel werkgever en zelfstandigen gooie moegtergd de handdoek?

      Hoeveel vroegere vrienden heb ik al zien vertrekken naar andere landen. We moeten echt zo door gaan met ons land kapot te maken.

      Tot daar het spuwen van mijn gal. Neem het niet persoonlijk he :respekt: voor iedere mens. Ik hoop als “slechte” werkgever ooit ook hetzelfde terug te krijgen. Daar loopt het wat fout.

        Eigenlijk beslis ik dat niet, maar bij MDV halen ze je van de baan als je de auto onvoldoende onder controle hebt. Een driftcursus gevolgd hebben is meestal de referentie denk ik. Je moet dat wat van jezelf weten he.

        Uiteindelijk is een eventuele opfrissingscursus nooit slecht he, heb dat onlangs ook nog eens meegedaan met een groep.

        Met die huurauto’s driften is op zich al vrij moeilijk…. ik kan moeilijk uitmaken wie welk “niveau” heeft. Je hebt mijn filmpje gezien, dat is “vrij” driften, dwz dat je je auto voldoende onder controle hebt om niet elke ronde rond te staan….. en je bv weet dat als je de auto dreigt te verliezen je gaat “meesturen” ipv tegensturen.

          Proficiat man !

            Ik wil als newbie wel proberen dat in mekaar te flansen.

            Bij maitrise is het zo dat je al driftervaring moet hebben voor het vrij driften en je anders een cursus moet volgen. Dus moeten we twee groepen maken. Voor ik een datum zoek. Wie zou willen gaan en in welke groep?
            Als er genoeg kandidaten zijn open ik wel een doodle met mogelijke data.

            Dus:

            Groep 1 (cursus met wagen van maitrise)

            Groep 2 (ervaren drifter, eigen wagen)
            – Jokkevlo

            Pls re-quote

              Normaal aanwezig maat nog niet 100%

                Nee niet snel beu. Je bent moe voor je het beu bent, geloof me. Enne het heeft toch even geduurd eer ik foutloze rondjes na mekaar kon draaien

                De meeste “drifters” die ik ken landen daar serieus op hun vier bandjes. Powerdriften is niet gelijk aan driften met lastwissel

                Maar het is echt een goede leerschool met goede instructeurs

                  Hoe kan ik beter antwoorden als met een Jokke Film :relaxman: :wink:

                  Outside

                  Inside

                    Ik raad het daar persoonlijk niet aan. 2x geweest. Leer je niet veel en sletig voor de banden.

                    Imo he.

                      Echt een zeer mooie klassieker, daar kan je uren naar kijken !

                      Zalig

                        Zouden we eens geen driftdagje organiseren bij Maitrise du Volant in Visé? Altijd leerzaam en lachen tegelijk?

                        Ik ben alvast kandidaat.

                          Mooie wagen en knap poetswerk ! Proficiat

                            Ok no comment :)

                              [quote=”koenc” post=187744]Had je geen 997 Turbo ondertussen?

                              Mooie keuze trouwens Johan.
                              Ik volg je redenering volkomen. Zoals jij het stelt is de GTS dan inderdaad de perfecte keuze.
                              Succes ermee!
                              Koen (wel al afgekickt van de Lotus affectie :coolness: )[/quote]

                              Nee hoor geen Turbo . Zoals gemeld getwijfeld tussen 997 turbo en 991 GTS.

                              Ik had wel een 997GT3 cup maar die is weg.

                              Van de exige heb ik beslist niet af te kicken. Die V6 is geniaal leuk, zeker als je ook budget in je achterhoofd hebt zitten.

                                [IMG]http://i61.tinypic.com/33xj0vk.jpg[/IMG]

                                [IMG]http://i57.tinypic.com/2dsfi1h.jpg[/IMG]

                                [IMG]http://i60.tinypic.com/ejv238.jpg[/IMG]

                                [IMG]http://i61.tinypic.com/726mfl.jpg[/IMG]

                                  Ok hier gaan we dan.

                                  Al geruime tijd denk ik samen met het vrouwtje na om terug een P op stal te halen na het DiRupo debacle.

                                  Door een fiscaal gelukje kwam er nu die mogelijkheid. Ik heb uren en dagen nagedacht over een 997GT2 – 997 GT3 – 997 turbo en de op komst zijnde Cayman GT4 om dan plots het licht te zien in deze aankoop…….. de GTS.

                                  – De wagen moet ingezet worden voor de job als mijn enige firma wagen
                                  – ideaal voor langere roadtrips voor de job en privé
                                  – laatste atmo voor de 2.9 turbo in de 991 komt
                                  – GTS is toch altijd een specialleke
                                  – comfort en luxe (lange ritten weer)
                                  – Prestaties die gelijk zijn aan de 997GT3 (gaf de doorslag).

                                  Daarnaast doe ik aan racen en heb een Lotus Exige manueel in de garage staan. De Lotus is een stuk goedkoper on track, je kan er als underdog wagen dikke wagens mee “afdrogen” en heeft een pak meer “involvement” (input van de bestuurder nodig).

                                  De Porsche moest dus een aanvulling en geen opvulling zijn. Of geen vervanger voor gebruik on track.

                                  Zodoende kwamen we op dit model uit, waar je indien nodig nog zeer verrassend uit de hoek mee kan komen.

                                  Geen power kar van heb ik u hier, geen turbo’s en ander spullen. Maar de mogelijk laatste atmo, die luxe, stijl en een beetje (:D) sportiviteit combineert.
                                  Zo zie je maar dat het ook niet perse macho power moet zijn :p

                                  Ik denk met deze auto echt zeer veel plezier te beleven, de voor mij perfect combo luxe – limo – daily.

                                  De Exige zal deze winter dan ook mogelijk een iets meer hardcore tintje krijgen.

                                  Buitenkant blijft hij sterk origineel omdat de GTS heel (imo) mooie details heeft waar na wat rondkijken etc… alles wat je er extra opsmijt hem eigenlijk oneer aan doet.
                                  Alleen de sideskirts krijgen de koetswerk kleur zodat ze gelijk lopen met de bumpers.

                                  Interieur wordt leder met alcantara en daarbij het GTS pakket met rode stiksels.
                                  Voor de rest zit daar alles op. Navi, alcantara (stuur ook), dimmende zijspiegels, parkeersensoren en camera, name it……

                                  Er ook de +800watt sterke Burmester ingesmeten net als de PDK (met halve tegenzin) voor de vele file uurtjes en langere afstanden die deze kar moet doen.

                                  Auto zal zeker wel eens een bezoekje brengen aan de NS, Ecuyers en mogelijk eens Spa. Niet als circuit beest maar als combi-uitstap.

                                  Levering is voorzien Maart 2015

                                  Specs:
                                  P9S COMFORT PACKAGE
                                  PDK PACKAGE
                                  RHODIUM SILVER
                                  GQ ZWART LEDER MET GTS ALCANTARA CARMINE RED
                                  BENZINE TANK 90L
                                  XPL PRIVACY BEGLAZING
                                  030 PASM SPORTOPHANGING -20MM
                                  250 PDK
                                  435 TURBO S 20 VELGEN
                                  454 SNELHEIDSREGELAAR
                                  581 BAGAGENET
                                  583 ROKERSKIT
                                  674 VOORBEREIDING VTS
                                  P03 SPORTKUIPZETELS
                                  682 BURMESTER
                                  567 voorruit met grijze kleurstrook
                                  XAJ ZIJDELINGSE SKIRTS IN KOETSWERKKLEUR
                                  630 design verlichtingspakket
                                  088GTS INTERIEURPAKKET

                                  [IMG]http://i62.tinypic.com/30rqxpf.jpg[/IMG]
                                  [IMG]http://i62.tinypic.com/2ntl2ck.jpg[/IMG]
                                  [IMG]http://i58.tinypic.com/5y8f80.jpg[/IMG]

                                15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 209)