Aangemaakte reacties
-
Mmmmm idd misschien best bij het topic blijven.
Nu goed het blijft onbegrijpbaar hoe (steeds groeiend aantal) mensen blijkbaar zich alleen fixeren op een manuele bak bij Porsche atm. Het is bijna een soort status symbool. Het doet lijken of ze de “echte” zijn, of dat ze “met een auto kunnen rijden”.
En al de rest………tja. :loser:
Daarom dat ik race en mijn licentie op mijn borst naai. Om “echt” te lijken :first: :first:
Hopelijk is bij deze het juiste vuur terug aangestoken :driver:
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyTijd dat ik nog eens een filmpje maak :driver:
Alleen ik rijd tegenwoordig vooral met de fiets, met ELECTRONISCH schakelen natuurlijk.
in antwoord op: The manual gearbox preservation societySCHITTERENDE kar, voorbije weekend van kortbij mogen bewonderen. Alleen spijtig dat het dempen van geluid nu ook al op de 24 rennen Nurburgring zich zo hard laat “horen”
in antwoord op: Porsche 911 GT3 R[quote=”ZUFF-718″ post=266731][quote=”bccars” post=266702]Wow knap gereden. Dat ziet er ongeloofelijk plezant uit. En uit ervaring weet ik dat die filmpjes nooit echt een realistisch beeld geven van hoe snel het er echt aan toe gaat in de cockpit zelf !
:respect2:[/quote]Deze fun heb je enkel met een manuele bak ! niet met een PDK :lol: :lol: :lol:[/quote]
Volgende race rijden we met een sequentiële met “flippers”. Weg fun :roll: :twisted:
in antwoord op: The manual gearbox preservation society[quote=”Mushroom” post=266713]Pssst, je bent reclame aan’t maken voor manueel schakelen 8)[/quote]
Ik ben dan ook niet voor het ene of het andere op een super conservatieve manier. Blijkbaar is een gematigde mening hier onbestaande :D
Ik zeg wel dat een PDK de 991GT3 een “completere” wagen maakt als het over “circuit”prestaties gaat. Maar eveneens ben ik akkoord dat voor het gebruik van “50%” van de wagen er zo weinig te beleven valt dat een manuele het een pak leuker maakt. :driver:
in antwoord op: The manual gearbox preservation society[quote=”ZUFF-718″ post=266732]je hoeft t er helemaal niet mee test te rijden ; een manuele rijdt altijd plezanter :D :D :D[/quote]
Zet die ploat af
in antwoord op: 718 boxster spyder[quote=”luc993cabrio” post=266725][quote=”jokkevlo” post=266701]De spyder is veruit de mooiste versie van de 718. Rijdt ook (in manueel :mrgreen: ) fantastisch. [/quote]
Moet nog uitkomen :wtf: :wtf: :wtf: , al mee test gereden mss???[/quote]
Mijn beste maat heeft de atmo manuele MK1. Ik mag veronderstellen dat het chassis niet slechter geworden is :)
Echt zeer leuke “cruise” wagen. Zeer scherp, strak sturend, en Nog Met de atmo motor en manueel. Veel beter wordt het niet.
in antwoord op: 718 boxster spyderDe spyder is veruit de mooiste versie van de 718. Rijdt ook (in manueel :mrgreen: ) fantastisch.
Ideale cruiser, leuker dan een 991
in antwoord op: 718 boxster spyderEnne………..zonder servo, zonder abs, met sequentiele boite (manueel terugschakelen met tussengas).
Je kan de tussengas trouwens goed zien in bijgaande video.Groetjes vanwege een LUIE PDK rijder die niet weten wat puur rijden is :mrgreen: :first:
in antwoord op: The manual gearbox preservation society[quote=”ZUFF-718″ post=266441]Het is opvallend stil hier in dit Topic :lol: :lol: :lol: Waar zijn de PDK petrolheads mee bezig ?[/quote]
Wel……..in Dijon aan het koersen ipv het uit te leggen :)
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyMooie uitleg ! Waarvoor dank
in antwoord op: 991.2 GT3 RS[quote=”ZUFF-718″ post=266277]jeanetten ??
Haalde de VW Fun racer niet een Porsche in (bij 0.14s )
https://www.youtube.com/watch?v=Ld0hqfxUGxI%5B/quote%5D
In de regen zelfs met een Citroen C1 een Porsche Turbo “gepakt” dat zegt allemaal niet veel he.
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyFoto’s uploaden in mijn post lukte niet, bij deze….. jeanetten race.
in antwoord op: The manual gearbox preservation society[quote=”ZUFF-718″ post=266273]aha dus :lol:
Beiden gesponsored door Porsche
-Sabine is een vrouw en kiest voor PDK
– Walter is een man en kiest uiteindelijk voor een manuele bakof heb ik jouw antwoord verkeerd ingeschat of verkeerd geconcludeerd :coolness: :coolness:[/quote]
:first: We have a winner :)
in antwoord op: The manual gearbox preservation society[quote=”ZUFF-718″ post=266268]We zijn terug alert hier :lol:
Mushroom schreef :
… We zitten ook weer op circuit…ik ga een klein balletje opslaan
Ik ben reuze benieuwd hoe de PDK- rijders omgaan met natte weersomstandigheden tijdens een “snelle trackday ” als ze met de flippers opschakelen bij 6500- 8500rpm en terug schakelen? Wat als dan de achterwielen blokkeren en de achterkant mooi uitbreekt . Wil graag eens gaan zien als de baan plets nat ligt op dat moment 8) Want dan komen de echte stuurmanskunsten naar boven en wagenbeheersing en dergelijke.
Volgens mij draaien op dat moment de handgeschakelde Porsches minstens 3 sec sneller; ze hoeven tenslotte enkel een keertje het koppelingspedaal in te drukken als de achterkant uitbreekt :lol: :lol: ( en tegensturen uiteraard)
Allez , we zijn weer vertrokken :D :D[/quote]Hahahaha :popcorn:
Soms zegt een beeld meer dan 1000 woorden. Race: 8 uur kletsende regen. die witte auto met nr 269 is van een niet nader genoemde Porsche PDK rijder.
in antwoord op: The manual gearbox preservation society