Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 209)
    • Persoonlijk merk ik weinig verschil in beleving tussen mijn oude 997 GT3 op circuit en de moderne versie vandaag.

      Met ESP off je auto die wil gaan wandelen in de Pouhon of B2 ….. als je dan geen beleving voelt …… ipv dan in te grijpen kan je er natuurlijk drama van maken door de auto hoek te geven dan krijg je voor de videokijker aan de toog een waauw gevoel

      Ik vrees dat er hier redelijk wat toogdiscussie is …….gebaseerd op theorie.

      Als je trouwens snel wil rijden op circuit heb je imo best wat driftskills want opende limiet van je wagen doe je eignelijk niets anders dan je wagen counteren.

        [quote=”bccars” post=265744][quote=”Mushroom” post=265719]maar jouw filmpje die je in een andere thread postte doet me niets. Voor mij is dat niet racen. D’r is (in mijn wereld) niks van beleving want de helft van het werk gebeurt automatisch.
        [/quote]

        Ik weet dat ik niet mag quoten. Maar deze zin is zo veelzeggend, die moet gewoon herhaald worden.[/quote]

        En dan met een manuele rijden met esp op :)

          [quote=”Mushroom” post=265719][quote=”jokkevlo” post=265710]

          Graag gedaan :D[/quote]

          Hey?
          Jij wou discussie?! :mrgreen: :happy: :respekt:

          Dat je tegen jezelf racet om een scherpere tijd neer te zetten, that, I get, maar dan is het hele Manueel vs PDK onding niet meer van tel. Als je genoeg rondjes rijdt zal je wel altijd van je tijd kunnen afschaven (tot op zekere hoogte) en als je dat doet in een manuele kan je in jezelf dan denken “had ik nu in een PDK gezeten dan was mijn tijd nog iets sneller”. Wat is het verschil?

          Het is ECHT niet persoonlijk hoor Jokke, ik wil zeker geen aanvaring met iemand en ik wil absoluut niet stoken, maar jouw filmpje die je in een andere thread postte doet me niets. Voor mij is dat niet racen. D’r is (in mijn wereld) niks van beleving want de helft van het werk gebeurt automatisch.
          Zoals ik hier eerder al zei: binnenkort wordt er opgeschept over softwareversies: “Ik doe de Ring in xxx minuten”, waarop een andere “De mijne doet het in xx minuten en ik zat er zelfs nog in”, want, aja, binnenkort moeten we dan niet meer sturen ook, dan kunnen we van in de pits onze eigen auto zien racen :twisted:

          En nogmaals Jokke: ‘t is echt niet persoonlijk: je kan beter rijden dan ik, je hebt een betere wagen dan ik, je hebt meer ervaring dan ik, ik wil het helemaal niet beter weten, etc… Ik wil alleen maar aantonen dat dit *voor mij* kunstmatig is. Da’s zoals een F1 wedstrijd winnen door op ‘t juiste moment door de pits te rijden.[/quote]

          Ik ben natuurlijk niet akkoord :) maar zit hier op een iPhone te tokkelen.
          Moeilijk om dan nu snel mijn antwoord te formuleren.

          Dus met een PDK (waar je zelf de flippers bedient ) is het volgens jou niet meer echt een beleving ? En is het “makkelijk” ? En is het niet “racen”?

          Nou

          Nou

          NOU

          Nog beter: alleen tegen de klok rijden daar is ook niets aan (ooit van qualify gehoord ?)

          Eerst en vooral mijn excuses voor het feit dat ik hou van racen. Uit ervaring weet ik dat dat offensief kan overkomen of als “betweter”. Probeer me te zien als iemand
          die wel racet maar zich daarom niet beter voelt dan een.niet racer. Wel als iemand vol passie voor wagens en ze graag zoveel mogelijk op de eigen beperkte limiet wil rijden.
          Wel ik moet niet racen tegen anderen om te genieten van mijn auto, de strijd tegen mezelf, de auto nog fijnder aanvoelen, het verschil in banden, afstelling etc…… ik noem dat genieten.

          Ik rijd met manueel , sequentieel (met terugschakelen op ontkopppelking en manueel tussengas), ik doe wekelijks kartwedstrijden zelfs ZONDER versnellingen (in jouw ogen dus niks aan),

          Ik rijd races met 2CV, funcup, een manuele E36, Porsche 991 cup etc……

          Wel ik kan alleen zeggen dat je in jouw zienswijze een heel eng beeld vormt van autorijden.

          Ik heb geleerd om niet te blijven hangen in 1 “genre” en open te staan voor alle vormen van karting , circuit rijden en racen.

          Het plezier om te kijken hoe je met een “manuele” C1 met 90pk toch net sneller te zijn, net later te remmen of sneller de bocht in te gaan, het zoeken naar balans, bochtensnelheid , het door en door leren aanvoelen van het vehikel in je handen dat noem ik ook genieten….. het hoeft daarom niet om de snelste ronde te gaan indien je wil maar de echte motivatie is voelen wat je auto allemaal kan, het plezier om te balanceren. Kijk gerust naar mijn video met mijn manuele Exige. Werken, tussengas, manueel , spektakel …… en toch geniet ik even hard in de GT3 met PDK en is de grens van die wagen op zoeken ook een avontuur en beleving. Zeggen dat het werk voor jou gedaan wordt ….. kuch. Ik kan alleen zeggen dat een snel rondje GT3 met PDK even moeilijk of moeilijker dan met een 320 pk sterke manuele E36 M3….. toch ook geen “trage” wagen. Het gaat allemaal zo snel dat een foute instuurpunt oo een GT3 ergere gevolgen heeft dan op die E36. Neem van mij aan dat je fout bent met het idee dat het makkelijker is …..

          Nee ik heb geen manuele versnelligsbak nodig om plezier te hebben.

          En wat racen betreft : wat is er mannelijker, en plezanter dan je meten tegen anderen om te strijden om proberen te winnen. Er zijn zoveel sporten waar we proberen om zo goed mogelijk te zijn. Daar is niets mis mee.

          Tis eens iets anders dan al dat macho gedoe aan de rode lichten.

          Sorry dat ik niet alle facetten van je betoog bespreek dat komt nog.

          Soms heb ik de indruk dat heel die discissie omtrent de gekozen versnelligsbak draait om een soort imago.

          Ik merk hier ook tussen de lijnen een soort denigrerende kijk op een PDK terwijl dit de versnelligsbak is die het best bij dit soort motor past imo.

          Anderzijds : mocht ik nooit circuit rijden en niet op zoek gaan naar de limieten van mijn auto dan zou ik zonder twijfel een manuele kopen maar op mijn honger blijven zitten omdat ik dan niet kan voelen wat deze auto allemaal kan.

          Ik respecteer en begrijp de keuze van mensen die gewoon genieten van hun Porsche , het manuele schakelen. Maar of dit zoveel meer het summum van auto rijden is vind ik een zeer enge kijk. Net als wanneer in zou “neerkijken” op mensen die genieten zoals ik net beschreef.

          Woorden klinken altijd hard maar weet dat ik dit schrijf uit passie voor auto’s en graag kan lachen en zeveren met een pint erbij.

          Een lekkere discussie is leuk. Zeker geen hard feelings dus ;)

            [quote=”Mushroom” post=265707]- wil je echt hard gaan op circuit –> PDK –> 1% van het forum
            – sta je dagelijks in de file of rij je veel stadsverkeer –> PDK (of andere automaat) –> 2% van ‘t forum
            – al de rest –> manueel –> 97% van ‘t forum

            Geen dank, graag gedaan :up:

            Tenzij je door een baas, of een team gesponsord wordt heeft het geen nut van persé de eerste te willen zijn. De eerste willen zijn kost klauwen vol geld en brengt totaal niets op, behalve een plastieken prul op een stuk marmer gelijmd. Ook hier weer: YMMV :salut:[/quote]

            In uw geval is een 2CV de ideale wagen. Ik verwijs u graag door naar http://www.2cv.be

            Graag gedaan :D

              Ben er aan aan het werken. Zit met een coaching op een funcup in Mettet normaal maar kreeg ook de vraag van Petrolheaddays om in Warm Up te komen “coachen”. Zien dat ik een vriend naar Mettet krijg :)

                [quote=”Bert V.” post=265681]:popcorn: zal inderdaad wel een ander bochten gevoel geven[/quote]

                Idd, als die wielen plots naar buiten sturen lijkt het of je aan het wachten bent tot dat achterste weg gaat. Je denkt: ok nu zit ik hier op de limiet terwijl je net een pak extra grip kado krijgt.

                In een eerste gevoel botst je brein met de techniek.

                  Much better.

                  993GT2 :respect2: :respect2: :respect2: my all time favourite :hail:

                    Iedereen geniet op zijn manier. :censored:

                      Daar kan ik me in vinden.

                      Maar wat nu, einde discussie? Net het leuke aan een forum ruzie

                        Ik heb een manuele Lotus Exige dus kan ook wel wat vergelijken indien gewenst :popcorn: :drink:

                          [quote=”Bert V.” post=265672]Knap :up:
                          Nu je op Franco gereden hebt, wil ik wel eens weten wat bccars ondervonden heeft bij zijn ritje Franco :popcorn:[/quote]

                          Ik begrijp hem en het is simpel: 4 wielsturing

                            Voorlopig nieuw recordje voor een 991GT3 maar mijn realistisch target is 2.38

                            Ik kan zo op het filmpje aantonen waar die tijd ligt.

                            fastestlaps.png

                              :first:

                                2.45 maar heb nu een Komotec versie , zou daarmee ook eens moeten gaan :D

                                  2.40.6 maar daar moet nog af

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 209)