
Aangemaakte reacties
-
Ah nee, echt?! Bummer.
In antwoord op: Aankoop allereerste PorscheMushroom:
Inderdaad, ik ga geen zuiver exemplaar laten passeren voor wat stikselnaden, maar het is wel mooi hè ;)Anders mag je me mailen en kunnen we proberen af te spreken?
EDIT: voor de pm’s ga ik helemaal naar boven, klik op PFB BOOK, en dan op het envelopje ook ergens bovenaan.
Ik hoor graag verder iets van je ;)In antwoord op: Aankoop allereerste PorscheWat het stuurtje betreft:
Dit zijn de twee verschillen die ik altijd zie, dus met de stiksels rond het logo op de airbag, en waarbij die stiksels ontbreken.
Als ik nu op een zuivere val, en de kleur staat me aan, ga ik echt niet vallen over een stikselnaadje natuurlijk (al is het toch wel mooier hè ;) )
In antwoord op: Aankoop allereerste PorscheHi Mushroom!
Ik was op je antwoord aan het wachten. Ik wil hem super graag zien! Heb je zelfs zopas nog even gestuurd wanneer het je eventueel zou passen? ;)
In antwoord op: Aankoop allereerste PorscheToch wel, voor zijn brede poep. Als ik nu nét niet een 4s koop, ga ik doorheen de tijd dat ik hem heb spijt hebben vrees ik niet wat langer te hebben uitgekeken om toch echt te hebben wat ik wil.
In antwoord op: Aankoop allereerste PorscheDeze is wel super lekker qua kleurencombinatie.
Maar weeral helemaal naar Duitsland, 4 uur rijden, daarover moet ik toch nog eens nadenken :?In antwoord op: Aankoop allereerste PorscheStaat bij Peeters in Malle, en die doet wel wat auto’s op een jaar.
Heb de wagen in kwestie al vaak online gezien, maar de non-OEM zwarte velgen doen zo’n pijn aan mijn ogen :?
Liefst van al zoek ik geen zwart interieur, en als het zwart is, dan wil ik zeer graag de stikselnaden op het stuur. Die Speedgelb had dat ook én die had dan nog gele stikselnaden en gordels :DIk ben te veeleisend zeker? :mrgreen:
EDIT: ik liet hem aan mijn vriendin zien via Whatsapp. “Bah, nee nee, johnny” :lol:
In antwoord op: Aankoop allereerste PorscheSuper knap, maar ik denk toch wel echt dat ik een 996 4s wil. En het moet een manuele zijn :P
Niet evident alleszins. Heb een mooie groene gezien, weeral in Duitsland. Weet niet of ik nog eens zolang in de auto wil zitten.
In antwoord op: Aankoop allereerste PorscheOnnodige Quote gewist !
Dag Luc
Bedankt voor de top tip. Ik denk eraan als ik nog eens naar DE trek.
Denk wel dat de gele volledig afvalt doorheen heel het wazige verhaal dat er rond hing terwijl hij per mail perfect zou zijn…
In antwoord op: Aankoop allereerste PorscheOnnodige Quote gewist !
Exact. Ik nam een foto en stuurde hem naar mijn vriendin (die helaas niet mee kon). Haar eerste reactie: “zit daar nu kleurverschil op?”
De zoektocht gaat verder. Niet evident…
In antwoord op: Aankoop allereerste PorscheOnnodige Quote gewist !
Klopt, ik ben hierop gaan zoeken. En dan lees je op de site van goca en de douane zelf dat het dan tot 3 maanden kan duren omdat ze alle informatie moeten opvragen in het land van origine. Ik vind dat allemaal nogal wat gedoe. Ik wil gewoon de COC erbij, en ze hadden me verzekerd dat hij erbij was.
Ben ik dan zo veeleisend? :wtf:In antwoord op: Aankoop allereerste PorscheOnnodige quote gewist!
De sticker hing in de passagiersdeur.
Dan was ik blijkbaar toch verkeerd geïnformeerd?
Dus niemand hier in België zou mij een COC vragen? Lijkt mij raar te zijn, da’s toch het eerste dat ze vragen op de technische keuring? Ik heb toch wel degelijk een COC nodig, en die kunnen ze mij niet voorleggen.In antwoord op: Aankoop allereerste PorscheVandaag dus naar deze gaan kijken.
Op voorhand een prijs afgesproken, zijnde 37500. Ik heb me geïnformeerd mét positief antwoord op:
– onderhoudsboek volledig ingevuld (en facturen aanwezig): ja
– inschrijvingsbewijs 1 & 2 aanwezig: ja
– gelijkvormigheidsattest (omdat dit in DE niet verplicht is maar hier heb je het nodig voor de import): ja
– TUV-documenten: jaDe verkoper zei zelfs meer: het is de perfecte 996 4s, je zal er direct verliefd op zijn. Hij heeft nieuwe banden, nieuwe remmen, …
De poort ging open en ik zag al direct een gigantisch kleurverschil op de kofferklep. Toch even dieper op alles ingegaan. Het onderhoudsboekje stopte in 2009 en 25k km geleden. Beetje een vage uitleg hierrond.
Bleek van iemand te zijn die een privé-Porsche-museum heeft etc etc etc.
Banden waren van 2015 aan de DOT-code te zien. Niet versleten, maar dus ook zeker niet nieuw.Verder leek de auto me echt wel oké, dus toch gevraagd om eens te kunnen meerijden. Ook dat beviel, en voelde allemaal oké aan. Even onderhandelt over de kofferklep waarna de deal er was. Ik vroeg of ik nog even de papieren mocht zien: gelijkvormigheidsattest bleek te ontbreken, terwijl ik zò gevraagd had of die documenten er waren. 3 uur enkele rit voor een wagen die dan toch niet helemaal bleek te zijn wat het was.
Ik heb me dan maar rechtgezet en weer huiswaarts gekeerd. Hij beloofde me morgen te laten weten dat hij het gelijkvormigheidsattest in orde ging brengen. Ik zei dat ik nu al 6 uur gereden had, en dat niet nog eens wou doen om wat papieren te zien. Het vertrouwen is zo’n beetje weg. Ik zie dus wel of ik er nog iets van hoor.
Off topic: wat kost een COC bij Porsche?
In antwoord op: Aankoop allereerste Porsche[quote=”Mushroom” post=270205]Zelf niet vies zijnde van een funky kleurke vind ik het *niet* passen op een 996 4S.
De auto (of zijn lijnenspel) is te chique, of te klassiek, om met zo’n kleur weg te komen.
Da’s goed op een 964, of ne Cayman ofzo maar niet op de 996 4S.Een premium gaan betalen om een (versleten) lederen stuur te hebben, wat strikt bekeken op 5 minuten vervangen is door een nieuw exemplaar, zou ik dan precies ook niet doen. Qua model (996 4S vs vrij standaard 997) kan ik alleen maar de keuze voor de 996 4S toejuichen.
Sterkte met je keuze! :up:[/quote]Ergens is er wel iets van… De eerste 996 C4s die ik ging bekijken was Sealgrau met een soort van cognackleurig interieur. Topcombinatie, stijlvol, … Het gele is volledig andersom, maar toch klopt het ook wel omdat het geel verder wordt doorgetrokken naar het interieur.
In antwoord op: Aankoop allereerste Porsche[quote=”DST” post=270201][/quote]
Hi DST
Ik weet intussen dat hij hem voor export wilt laten aan 37500… Ik kan voor garantiegevallen (al hoop ik dat die er niet zouden zijn) moeilijk drie uren in de auto zitten naar DE.
Het kleur is inderdaad een risico, maar ik ben best wel voorstander van een ‘kleur’. Ik ben ervan overtuigd dat er voor elke auto wel iemand rondloopt mocht de dag komen dat hij weg moet. Het WLS en interieur zijn inderdaad een mooie extra plus.
Misschien toch deze week nog eens naar daar rijden :D
In antwoord op: Aankoop allereerste Porsche