Aangemaakte reacties

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Bosch-classic heeft hem afgesteld op 0.5%. Dus zeer arm. En dan heb ik een probleemloze warmloop.
      Wordt de motor rijker gezet dan heb ik een warmloop met zeer op en neer gaant toerental en ook nog zeer stinkend geur erbij. Problemen beginnen onder de 25° buitentemperatuur.
      Als ik terug kontakt op neem met bosch had ik graag bewijs over de juiste co waarde want ik heb de indruk dat ze van mening zijn dat 0,5 OK is.
      Ik wil mijn motor niet beschadigen door slecht afgesteld te rijden.

        Bij Vankesselsportscars in omruil.
        Ik dacht 250€+ BTW en een jaar garantie

          Staat enkel het boschnr op. voor de beide.

          Volgens het gene ik heb gehoord is het een bimetaal in combinatie met een electrisch vervarmingselement. Zoals de WUR maar dan voor de extra lucht tijdens het aanlopen. Kan enkel in 1 polariteit 12V opgezet worden.

          Mvg

          Johan

            Bouwjaar 83

              Danku,
              Ik ga een poging doen om het te controlleren.Spijtig dat ik de benzinetank juist vol heb gedaan.

                Je hebt volkomen gelijk, daarom ga ik zelf alles zo goed mogelijk alles na op vacuum lekken. Ivm met de frequentie valve, is deze makkelijk te chekken of te vervangen?(ik vermoed dat in deze omgeving nog niet alles is gecheckt)
                In ieder geval al bedankt voor het mee zoeken naar de panne. In de toekomst ga ik overschakelen naar een europese injectiemodule waar geen electronica aanzit . Electonica van 35 jaar oud zal het toch eens opgeven en de vervangstukken worden rariteiten.
                Johan

                  Ben zelf geen automonteur maar ga het zeker zo goed mogelijk nazien. Zou het wel straf vinden dat mijn garagist dit over het hoofd zou gezien hebben met al zijn ervaring. De wagen heeft een maand in zijn bezit geweest en hij beweerde dat het enkel nog in het lamdacontrole systeem . Maar van de controllers zijn geen nieuwe stukken te krijgen. Ik praat hier over bj 82 en 83. De vroegere systemen zijn eenvoudiger in bouw.

                    Als de O2 relais uitgetrokken is draait de motor goed. Dan zou je toch ook last moeten hebben van vacuum lekken of ben ik er naast.?

                      Ok,
                      Maar als je een koude bougie plaatst in een kat wagen is de kans dan niet veel groter dat de bougie stuk gaat door de warmte en geen vonk meer geeft. Op 5 poten draaien is ook niet bepaald gezond voor de 911. Ik heb in het verleden is na mischien 2000km een bougie stuk gehad met kat en ik vermoed dat het een koude bougie was. (champion met edelmetaal irridium of palladium).

                      Mvg

                      Johan

                        Ik heb een Amerikaanse SC van 83 maar er zitten wel 204 pk cylinders in . Deze Porsches werden gemaakt met kat en lamdasonde.
                        Op aanraden van … heb ik de kat vervangen door door een open pijp.
                        Ik heb hier nu enkele bedenkingen bij op gebied van de lambda werking. De Lamdasonde werkt maar pas vanaf 350°C. Daar de wamte veel makkelijker naar buiten kan wordt het hele uitlaat systeem trager en minder warm. Maw de lamdasonde zal trager werken en bij rustig rijden (minder warme uitlaat) ook niet naar behoren werken vermoed ik.
                        Is het mogelijk door door op ergens een 3 draderige lambda aan te sluiten zoals bij de 3.2L? Heeft deze constant 12volt nodig of enkel bij opwarming. (In een 3 draderige Lambda is intern een verwarming ingebouwd welke op zeer korte tijd de sondetemperatuur naar 350°c brengt.
                        Moest ik terug de kat e in plaatsen moet ik dan ook speciale aandacht vestigen op de bougiekeuze want ik zie dat je daar ook verschil in is.
                        Een bougie voor een kat wagen zou beter tegen hogere temperatuur kunnen. Mogen gewone bougies niet in een wagen met kat geplaatst worden.
                        Ik hoor het graag van jullie
                        Mvg

                          beste,

                          Een beginnende brand kan zeker geblust worden maar werp dan de gewone poederblusser weg en vervang deze door een schuimblusser
                          van 2 kg. Deze blust 10 maal beter een heeft bijna geen gevolg schade aan je Porsche .( Buiten de brandschade)

                            Dank u voor het onthaal. De Meeting op 9 aug is wat onverwachts maar de volgende ga ik proberen van de partij te zijn.

                            Johan

                              Dank u voor het onthaal. De Meeting op 9 aug is wat onverwachts maar de volgende ga ik proberen van de partij te zijn.

                              Johan

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)