Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 243)
    • Al ettelijke tientallen dashcams van Blackvue geïnstalleerd. Heel goed materiaal en nog nooit 1 defecte gehad. Nadeel = ze zijn wel best prijzig.

        [quote=”bladerunner” post=216605]Camerabeelden opvragen, deze staan tegenwoordig op de meeste warenhuisparkings.[/quote]Mogen ze u niet geven. Wet op de privacy. Anders riskeren ze zelf een vervolging (spreek uit ervaring want destijds in winkel zelf voor gehad).

        Het enige wat je kan proberen is het er uit te polieren. Zoals de suggesties hierboven al verteld. Anders is het laten herspuiten. Maar dan laat ik liever een (kleine) kras of put staan. Zelf heb ik zo een barst in mijn achterbumper. Ook iemand tegen gereden en gewoon door gereden (en is geen kleine barst plus verf helemaal gekraakt). Mijn vrouw haar wagen staat vol putten en krassen. Op haar werk zijn de parkings gewoon te smal gemaakt (de pana kan er niet tussen de lijnen wegens te breed). Parkeer je daar op twee plaatsen dan heb je ‘s avonds zo een slecht-verwijderbare sticker op je ruit hangen; Bij een tweede “overtreding” staat er een klem op en moet je naar de security van het bedrijf. En als ze er tegen de directie iets van zeggen dan lachen ze dat weg (maar hebben zelf wel directieparkings waar je een vrachtwagen op kwijt geraakt).

          Was te verwachten dat ook Porsche gefoefeld gaat hebben. Zitten tenslotte in de VW groep. De vraag is wat als ze alle modellen gaan controleren en de uitstoot blijkt veel meer te zijn? Wat dan? Voor bedrijfswagens zie ik de regering dan weer een argument te hebben om de VAA te gaan herbekijken. En zoals ze nog al eens gedaan hebben gaan ze waarschijnlijk alles herberekenen met terugwerkende kracht. Plus de fiscale aftrekbaarheid die van 70 of 90% ineens terug naar 50% gaat duikelen. Als je dan leest wat hun normen naar de toekomst gaan zijn dan is de uitstoot van de 991.2 nog veel te hoog.

          Nog enkele jaren genieten van de leuke wagens genre Porsche en dan mogen die op stal gezet worden. Een nummerplaat ophangen gaat dan niet meer kunnen (wat dan ineens ook een vrije val van de waarde gaat betekenen). Nu zelfs weer de oldtimer wetgeving terug op tafel gaat komen (zal dus 40 jaar worden voor alle wagens. Volgens een politica regio Aarschot ook voor wagens die nu al het oldtimerstatuut hebben maar geen 40 jaar oud zijn). De enige toekomst om “zorgeloos” te gaan rijden zal hybride (?) zijn. Of volledig elektrisch (daarom dat veel merken tegen 2020 zuivere elektrische wagens in productie willen hebben).

          Wat VW nu voor heeft en dat de beerput is open gegaan doet er geen goed aan. Nu hebben alle regeringen een mooi excuus om de heilige koe een extra hard te gaan uitmelken. Het spel is pas begonnen :(

            Is het eeuwige probleem bij veel meetings.In het geval van een meeting voor sport- en exclusive cars is een 993/997/991 wel aanvaard, een 996 is dan weer ondermaats. Andere modellen 924/944/968 … en panamera/cayenne worden liever niet gezien. De boxster wordt direct aanzien als een wagen voor “coiffeurs” en een cayman is een wagen voor iemand die geen 911 kan betalen. Vandaag is een 964 weer hip terwijl 15 jaar geleden dit als de slechtste 911 ooit werd bekeken. En niemand wou daar nog geld aan geven. Soms wel een rare wereld.

              [quote=”Johan991″ post=215658]Een P of eender welke andere auto rijd niet beter met een gepersonaliseerde nr-plaat.
              Het rijplezier moet primeren, bovendien hebben de meeste gepersonaliseerde nr-platen een banale tot ronduit belachelijke inhoud.
              De prijs is zelfs nog veel te laag want velen die er niet echt de middelen toe hebben doen deze haalbare “investering” in opvallen zonder veel nadenken en ten koste van andere noodzakelijke uitgaven.
              Dat de B-ontvanger deze melkkoe uitperst is verwerpelijk maar begrijpelijk.
              2000€ per letter/cijfer met een minimum10000€ per nr-plaat lijkt me een faire prijs, retroactief met terugbetaling voor de afhakers indien gewenst en bijbetalen voor de “die hards”.
              Zodoende zullen waarschijnlijk alleen “rijken” een dergelijk statussymbool bestellen, het weze hun en de B-ontvanger gegund.[/quote]+1 Al verdubbelen ze het bedrag dan is het nog steeds een lachertje. 10000 euro lijkt mij ook een absolute minimum. Ik zou eerder voor het Engels systeem opteren. Daar kosten bepaalde persoonlijke nummerplaten meer dan de exclusieve wagen zelf. Mijn persoonlijke mening over persoonlijke nummerplaten : veel blabla en show maar komen jammeren als het verdubbelt in prijs. En het nadeel : iemand die mij een jaar geleden de weg afsneed ben ik al lang vergeten. Maar met een persoonlijke nummerplaat ken ik die nog steeds maar al te goed (en aangezien ik omnium heb durf ik die dan ook wel een terug te kloten).

                  Toffe namiddag met de kids. En het was vooral een leerrijke dag. Geen dagdromen meer van een 997 4S of TT. Nu zoiets bij aanschaffen zou achteraf spijt hebben zijn. Er stonden allerlei 997 uitvoeringen op de parking en telkens ik naar de wagens achter de lintjes of in de garage keek wist ik direct : een 991 GT3 (ZEKER GEEN RS, AFSCHUWELIJK) of een 991 turbo. De witte 991 GT3 zouden ze direct mogen komen afzetten (ik verkoop wel een nier). De RS is gewoon overdreven en patserig. Een “gewone” GT3 is meer het mooie eendje, elegant en stijlvol. De 991 turbo blijft … gewoon in mijn ogen een 100% afgewerkte wagen. Maar helaas een 991 kopen wil zeggen dat er thuis nog heel lange discussies gaan zijn. De voorlopige compromis is even afwachten op de facelift van de 991 (voor madam zou het direct een cayenne zijn). Of misschien voor de huidige 991 GTS uitvoering gaan.

                  Ook leuk om eens een nieuw formlid te leren kennen. Die dan -zoals al gedacht- op amper enkele kilometers van mijn deur woont. Zijn wagen eens kunnen bewonderen en in het naar huis rijden er een tijd achter gereden. En dan denkt een mens waarom heb ik mijn 996 4S toch weg gedaan (gegeven).

                  Aan OPC Mechelen : prachtig initiatief en zeker geslaagd. Ik heb verschillende mensen horen praten en allemaal waren ze vol lof. Vooral het feit dat de ganse crew in gewone outfit was en niet in maatpak. Een familiedag zoals deze moet zijn!

                  Attachments:
                  • SAM_0308.JPG

                    Wat ik mij afvraag : voor 45000 euro heb je al een 997 mkII dus buiten het verschil in BIV en VB wat is een meerwaarde van een oldtimer genre 964? Nu zal ik al zelf een antwoord geven : de investering en stijgende prijzen. Maar ik denk -of vrees- dat er een moment gaat komen dat die prijzen in vrije val gaan. Buiten de exclusieve modellen genre speedster en GT3’s misschien.

                      na een zware nacht uit pas uit mijn bed. Dus Antwerpen zit er niet in :bounce:

                        Met de 911 had ik daar ook constant last van. Veel bumperklevers of mensen die op de autosnelweg opeens voor jou komen gevlogen. Ook ontelbare keren uitgedaagd door jonge gasten met hun blitse tuningwagens. Misschien ook deels omdat ze wisten dat ik in hun sector actief ben/was. Ik merk ook dat veel sportwagens constant wel een andere wagen achter hun bumper hebben kleven. Maar moet ook zeggen dat ik veel wagens -Mercedes, Audi en vooral BMW- zelf ook heel agressief zie rond rijden.

                        Met de pana heb ik daar totaal geen last meer van. Waarschijnlijk ook omdat er achteraan hybride op plakt. Zullen ze met een prius vergelijken :mrgreen: En ook omdat ik op de autosnelwegen meestal rustig op het rechter rijvak plaats. Even achter een vrachtwagen gaan hangen, cruise control opzetten en rustig achter blijven bollen.

                        Er rijden steeds meer en meer mensen heel assertief -tot agressief- op de wegen. Mede door de toenemende tijdsdruk en bijhorende stress (ook steeds meer depressies en burn-outs). Dus time is money geworden. Ook het oppermachtig in je ijzeren paard voelen verergert het. Het is een ongelukkig evolutie die steeds erger zal worden. Doe eens volgende en merk dan op: neem rustig je tijd en plaats je bij heel druk verkeer op de rechterrijstrook van je wagen. Aanschouw het druk woon-werkverkeer en kom zelf tot de conclusie hoeveel mensen hun leven wagen voor enkele seconden tijdwinst.

                          Rode 996 4S? 5 tal maanden in bezit? Nieuwe nummerplaat. Toevallig wonende in Heist o/d Berg (in mijn favoriete jogginstraat)

                            [quote=”koenc” post=213662]ik kom ook terug eens langs, Deze keer met de GT3. Kwestie van geluidsniveau op peil te houden :coolness:[/quote]Er is een kans dat ik ook langs kom, elektrisch. Om het geuidsniveau wat te laten zakken :drink:

                            Gaat een druk weekend worden :D

                            Vrijdag van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds naar “school”.
                            Dan direct naar een trouwfeest (van ex-schoonzusje).
                            Zaterdagmorgen starten aan een detailing en ‘s namiddag daar nog boven op een stockverkoop.
                            ‘s Avonds uit gaan eten gevolgd door een bezoek aan een discotheek.
                            ‘s Morgens dan deze Porsche meeting gevolgd door de familiedag in Mechelen.
                            ‘s Avonds bezoek van familie.

                              [quote=”PiWi” post=213658]@JV, mag ik vragen uit welke bron jij bovenstaande info hebt?[/quote]Daar er geen enkele OPC in België een zinnig antwoord kan geven en ik toch naar Dudelange-Luxemburg moest bij Posrche Trier binnen gesprongen. Zij kwamen met dit verhaal af. Ik heb mijn e-mail en telefoonnummer achter gelaten en ze zouden mij bij meer nieuws iets laten weten.

                                Op smoeleboek zeggen ze dan met een binnenkomer BAM.
                                Proficiat (even groen zien van jaloezie maar toch van harte gegund).
                                En ik maar rond kijken achter zoiets mooi.
                                Maar telkens ik dan naar de BIV kijk dan slik ik steeds mijn woorden -en bod- in.
                                Met de BV kan ik nog-een beetje- leven, maar die BIV vind ik zo weggesmeten geld.

                                  een echte smartphone in plaats van gadgetphone kopen en opgelost :happy: (was destijds in de winkel het meest handige argument om de verkoop van andere merken als iPhone te verkopen. Meer dan 80% die voor een iPhone kwamen horen gingen met een ander merk buiten).

                                15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 243)