Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 243)
    • http://www.aecars.be/nl/detail_porsche-911—997-4s-coupe—tiptronic-s—xenon—gps—lederen-turbo-zetels—pdc—65276-km—-04-2007-indisch-rood_2637.aspx

      Toch allemaal raar? Een tweetal maanden geleden stond die bij My Cars in Tamines voor 44.900 euro te koop. Ik ban daar samen met een “kenner” naar gaan kijken en na controle bleek de rechterkant herspoten te zijn. Voor 42.000 euro rond kon ik hem kopen. Maar omdat er nog een paar andere kleine mankementen aan waren niet gedaan (zou anders wel mooi geweest zijn, 20″ techarts er op en verlagingsset er onder). Nu staat die dus voor 5000 euro meer dan de vorige vraagprijs bij een andere autohandelaar te koop. En vooral is hij 100% gegarandeerd ongevalsvrij geworden?

      (Een tijd geleden stond daar en rode 991 turbo te koop. Met een vriend naar gaan kijken en bleek ook al volledige overspoten te zijn. Ik vraag mij af wat het begrip ongevalsvrij eigenlijk betekent. Volgens andere autohandelaars betekent ongevalsvrij dat de wagen niet op een bank is geweest om terug recht te zetten?)

        http://www.aecars.be/nl/detail_porsche-911—997-4s-coupe—tiptronic-s—xenon—gps—lederen-turbo-zetels—pdc—65276-km—-04-2007-indisch-rood_2637.aspx

        Toch allemaal raar? Een tweetal maanden geleden stond die bij My Cars in Tamines voor 44.900 euro te koop. Ik ban daar samen met een “kenner” naar gaan kijken en na controle bleek de rechterkant herspoten te zijn. Voor 42.000 euro rond kon ik hem kopen. Maar omdat er nog een paar andere kleine mankementen aan waren niet gedaan (zou anders wel mooi geweest zijn, 20″ techarts er op en verlagingsset er onder). Nu staat die dus voor 5000 euro meer dan de vorige vraagprijs bij een andere autohandelaar te koop. En vooral is hij 100% gegarandeerd ongevalsvrij geworden?

        (Een tijd geleden stond daar en rode 991 turbo te koop. Met een vriend naar gaan kijken en bleek ook al volledige overspoten te zijn. Ik vraag mij af wat het begrip ongevalsvrij eigenlijk betekent. Volgens andere autohandelaars betekent ongevalsvrij dat de wagen niet op een bank is geweest om terug recht te zetten?)

          Vleugel komt goed tot zijn recht. Enkel wat kaal achteraan. Ik zou er persoonlijk terug de Porsche letters opzetten.

            Vleugel komt goed tot zijn recht. Enkel wat kaal achteraan. Ik zou er persoonlijk terug de Porsche letters opzetten.

              [quote=”S2″ post=211770]Bij de aftermarket oplossingen verlies je bijna altijd je center speaker. Zijn meestal 2-kanaals versterkers die de woofers in de deuren aansturen, maar zonder mogelijkheid om een gescheiden speaker aan te sluiten (waar je wel hoge tonen bij wil en dus een gescheiden filter nodig hebt).
              De versterkers die dit wel kunnen … zijn alvast een pak duurder dan 120 Euro :)[/quote]Klopt, nu centerspeaker stelt nooit iets voor. Dus wordt dan altijd gewoon afgekoppeld (niet alleen bij Porsche maar ook andere merken). Wil je een goede klank dan is het eerste wat je moet doen dat soundpakket er volledig uitsmijten. Dus bij gebruik originele radio/PCM:

              – Dgitale omvormer gebruiken (omvormen van LD outputsingaal naar deftig RCA signaal). Digitaal gaan en geen prullen gebruiken!
              – Deftige 4-kanaalsversterker gebruiken om de 4 luidsprekers te gaan aansturen (voeding rechtstreeks naar batterij).
              – Zeker kabels in deuren vervangen (ik gebruik steeds 2,5mm² als standaard vervanging).
              – Luidsprekers vervangen door een deftig aftermarket merk. Ik gebruik helix of focal als de betere merken.
              – Voor meer bass kan geopteerd worden voor een kleine actieve subwoofer met aparte regeling.

              Dan pas ga je een systeem hebben waar zelfs hun BOSE systeem moet voor onder doen. Zelfs de BURMESTER is niet beter! Als referentie heb ik ooit de Boxster van Knoet gedaan. Of de 997 van TrilpeX. Waren of zijn dacht ik hier twee forumleden. Enige nadeel : je bent direct veel euro’s kwijt (even snel geschat vanaf 1500-2000 euro). Onlangs nog een 996TT gehad en die kwam op bijna 3700 euro (alles van helix topkwaliteit). En dan waren uiteindelijk de effectieve werkuren weer onder de armoedegrens geteld.

                [quote=”S2″ post=211770]Bij de aftermarket oplossingen verlies je bijna altijd je center speaker. Zijn meestal 2-kanaals versterkers die de woofers in de deuren aansturen, maar zonder mogelijkheid om een gescheiden speaker aan te sluiten (waar je wel hoge tonen bij wil en dus een gescheiden filter nodig hebt).
                De versterkers die dit wel kunnen … zijn alvast een pak duurder dan 120 Euro :)[/quote]Klopt, nu centerspeaker stelt nooit iets voor. Dus wordt dan altijd gewoon afgekoppeld (niet alleen bij Porsche maar ook andere merken). Wil je een goede klank dan is het eerste wat je moet doen dat soundpakket er volledig uitsmijten. Dus bij gebruik originele radio/PCM:

                – Dgitale omvormer gebruiken (omvormen van LD outputsingaal naar deftig RCA signaal). Digitaal gaan en geen prullen gebruiken!
                – Deftige 4-kanaalsversterker gebruiken om de 4 luidsprekers te gaan aansturen (voeding rechtstreeks naar batterij).
                – Zeker kabels in deuren vervangen (ik gebruik steeds 2,5mm² als standaard vervanging).
                – Luidsprekers vervangen door een deftig aftermarket merk. Ik gebruik helix of focal als de betere merken.
                – Voor meer bass kan geopteerd worden voor een kleine actieve subwoofer met aparte regeling.

                Dan pas ga je een systeem hebben waar zelfs hun BOSE systeem moet voor onder doen. Zelfs de BURMESTER is niet beter! Als referentie heb ik ooit de Boxster van Knoet gedaan. Of de 997 van TrilpeX. Waren of zijn dacht ik hier twee forumleden. Enige nadeel : je bent direct veel euro’s kwijt (even snel geschat vanaf 1500-2000 euro). Onlangs nog een 996TT gehad en die kwam op bijna 3700 euro (alles van helix topkwaliteit). En dan waren uiteindelijk de effectieve werkuren weer onder de armoedegrens geteld.

                  [quote=”OlivierV” post=211705]Ik stel vast dat binnen deze sector vaak zeer veel verschil zit op de kwaliteit van het geleverd werk.

                  Ik zie in dit topic een aantal keer een schatting van werkuren passeren, inderdaad, sommige wagens (afhankelijk van de staat) kunnen worden afgewerkt op 8 à 9 werkuren. Echter heb ik zeer veel wagens waar ik 20 à 24 werkuren kan tellen op het einde van de rit. Ikzelf doe het met zeer veel passie en enthousiasme en streef graag naar perfectie, vandaar het hogere aantal werkuren. [/quote]Natuurlijk. Laatste wagen die ik pas gedaan heb was ook een volledige zondag dag en groot stuk van de nacht. Als ik dan het uurloon zou berekenen dan is dat peanuts. Maar het blije gezicht van de “klant” en vooral de weeral mond-aan-mond reclame zijn mij veel meer waard. Grote verschil met professionelen : ik beslis zelf of ik een wagen wil doen of niet. Voor mij blijft het een gereglementeerde hobby (en zo heb ik ook soms mooie wagens om te bewonderen). En toegegeven een wagen waar je geen voldoening kunt op halen daar begin ik gewoon niet aan.

                    [quote=”OlivierV” post=211705]Ik stel vast dat binnen deze sector vaak zeer veel verschil zit op de kwaliteit van het geleverd werk.

                    Ik zie in dit topic een aantal keer een schatting van werkuren passeren, inderdaad, sommige wagens (afhankelijk van de staat) kunnen worden afgewerkt op 8 à 9 werkuren. Echter heb ik zeer veel wagens waar ik 20 à 24 werkuren kan tellen op het einde van de rit. Ikzelf doe het met zeer veel passie en enthousiasme en streef graag naar perfectie, vandaar het hogere aantal werkuren. [/quote]Natuurlijk. Laatste wagen die ik pas gedaan heb was ook een volledige zondag dag en groot stuk van de nacht. Als ik dan het uurloon zou berekenen dan is dat peanuts. Maar het blije gezicht van de “klant” en vooral de weeral mond-aan-mond reclame zijn mij veel meer waard. Grote verschil met professionelen : ik beslis zelf of ik een wagen wil doen of niet. Voor mij blijft het een gereglementeerde hobby (en zo heb ik ook soms mooie wagens om te bewonderen). En toegegeven een wagen waar je geen voldoening kunt op halen daar begin ik gewoon niet aan.

                      [quote=”stoffels70″ post=211676]Ik volg je berekening JV maar ik ken maar weinig zelfstandigen die werken aan 30 euro per uur. Haal er de btw uit en je zit aan 24 euro. Haal er je sociale lasten af en je zit aan 12 euro netto. Dan heb ik het niet over afschrijving, huur, Elek, etc.

                      Just my humble opinion[/quote]Men spreekt over een zelfstandig bijberoep ;) Ik vroeg destijds 40 euro/uur incl. BTW (was een BVBA) en had mijn handen meer dan vol. Toen de caraudio nog volle bak draaide. Sommige concullega’s in de regio vroegen 60-80 euro/uur. Maar hadden in verhouding weinig werk. Verschil was wel dat ik constant wagens thuis had staan waar ik meerdere avonden/nachten/weekends met passie aan bezig was. En dat andere winkels een monteur in dienst hadden die meer hun magazijn aan het borstelen was dan aan het monteren. Reden dat ik ermee gestopt ben was de dalende verkoop van de caraudio en de onlineverkoop van GSM’s (en omdat ik het gewoon beu was en dan vooral het dagelijks gezaag van particulieren).

                      Nu bekijk het hoe je wil maar 1000 euro vragen is gewoon snel geld verdienen. Maar als er een markt voor is, waarom niet?

                        [quote=”stoffels70″ post=211676]Ik volg je berekening JV maar ik ken maar weinig zelfstandigen die werken aan 30 euro per uur. Haal er de btw uit en je zit aan 24 euro. Haal er je sociale lasten af en je zit aan 12 euro netto. Dan heb ik het niet over afschrijving, huur, Elek, etc.

                        Just my humble opinion[/quote]Men spreekt over een zelfstandig bijberoep ;) Ik vroeg destijds 40 euro/uur incl. BTW (was een BVBA) en had mijn handen meer dan vol. Toen de caraudio nog volle bak draaide. Sommige concullega’s in de regio vroegen 60-80 euro/uur. Maar hadden in verhouding weinig werk. Verschil was wel dat ik constant wagens thuis had staan waar ik meerdere avonden/nachten/weekends met passie aan bezig was. En dat andere winkels een monteur in dienst hadden die meer hun magazijn aan het borstelen was dan aan het monteren. Reden dat ik ermee gestopt ben was de dalende verkoop van de caraudio en de onlineverkoop van GSM’s (en omdat ik het gewoon beu was en dan vooral het dagelijks gezaag van particulieren).

                        Nu bekijk het hoe je wil maar 1000 euro vragen is gewoon snel geld verdienen. Maar als er een markt voor is, waarom niet?

                          Eerste keer doe je dat desnoods op een motorkap die je op en autokerkhof bent gaan halen. Of je gaat zo een Detailing Day volgen en begint dan wat op “wrakken” te oefenen. In principe kan je met wat gezond verstand nooit echt iets fout doen.

                          1000€ voor een wagen te doen is gewoon te belachelijk voor woorden.
                          300/400€ zij al meer gangbare prijzen.

                          Een wagen genre 911 doe je compleet in minder dan 6 uur. Een grotere wagen duurt gemiddeld 9 uur (exterieur en velgen, 5-stappenplan en met een DAP).3

                          Kostprijs producten is ruw geschat 50€. Aan uren 6 X 30€ = 180€ en 9 X 30€ = 270€ Totaal : 230-320€ en dat is een mooie prijs.

                            Eerste keer doe je dat desnoods op een motorkap die je op en autokerkhof bent gaan halen. Of je gaat zo een Detailing Day volgen en begint dan wat op “wrakken” te oefenen. In principe kan je met wat gezond verstand nooit echt iets fout doen.

                            1000€ voor een wagen te doen is gewoon te belachelijk voor woorden.
                            300/400€ zij al meer gangbare prijzen.

                            Een wagen genre 911 doe je compleet in minder dan 6 uur. Een grotere wagen duurt gemiddeld 9 uur (exterieur en velgen, 5-stappenplan en met een DAP).3

                            Kostprijs producten is ruw geschat 50€. Aan uren 6 X 30€ = 180€ en 9 X 30€ = 270€ Totaal : 230-320€ en dat is een mooie prijs.

                              … turbocharged 3.0-liter six-cylinder engine that develops 370 PS (272 kW) in the base model and 420 PS (309 kW) in the S variant.
                              Een 3.0 is wel interessant. Ik ben echt benieuwd naar de prijzen van de facelift versies. Als dan de uitstoot nog meevalt zal het wel een verkoopsucces worden (in België alleszins).

                                … turbocharged 3.0-liter six-cylinder engine that develops 370 PS (272 kW) in the base model and 420 PS (309 kW) in the S variant.
                                Een 3.0 is wel interessant. Ik ben echt benieuwd naar de prijzen van de facelift versies. Als dan de uitstoot nog meevalt zal het wel een verkoopsucces worden (in België alleszins).

                                  Wat ik wekelijks minstens eenmaal doe. Standaardoplossing. Dus bij geen zin om thuis alles overhoop te halen. En het zijn ook zwarte wagens!

                                  – even naar de self carwash en wagen daar goed afspuiten.
                                  – heb mijn emmer met shampoo mee en was dan de wagen met een washandschoen.
                                  – direct spatvrij menu en alles goed afspuiten.
                                  – naar huis (ongeveer 3 km) rijden en direct in de garage.
                                  – met microvezeldoeken en ultimate quick detailer even over de wagen gaan.
                                  – ook nog even met glass cleaner ruiten op poetsen.

                                  Resultaat : in totaal max. 30 minuten werk voor een grote wagen en geen vlekken of strepen meer ;)

                                15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 243)