Aangemaakte reacties
-
Zelf doen ;)
Je volgt een dag cursus. Ooit is er zelfs zo een dag geweest met dit forum (en was heel plezant).
Wat producten aankopen, deftig poliermachine en er een leuk zondagwerkje van maken.
Is echt niet moeilijk. En als je er bang van hebt eerst eens oefenen op de wagen van de vrouw.
Enige nadeel is dat als familie en vrienden het weten je elke zondag werk gaat hebben.
Ondertussen al veel deftige en soms extreem dure bolides in mijn garage zien staan.
Buitenkant volledig doen : wassen – clayen – poetskringen verwijderen – lak voeden en waxen.
Totaal ongeveer 9 uur werk aan een gemiddelde wagen.
Prijzen liggen tussen de 200-300 euro voor een wagen.Sowieso als je dat laat doen het laten doen door mensen met een passie voor wagens. Dus mensen die dit meer als ene hobby bekijken en niet enkel aan de centen denken. Ik heb ook zo producten van een bekend merk staan. Een dark wax waar elke kras als sneeuw voor de zon verdwijnt. Na enkele poetsbeurten of wat veel regen is die wax weg en zie je terug alle krassen. Is dan ook een ideaal product voor tweedehandswagens in showrooms als nieuw te laten blinken (met aangepast licht zelfs volledig krasvrij). Een wagen naar bedrijven weg doen is weggesmeten geld. En zeker als ze het werk dan nog eens uitbesteden.
Veel succes met de verkoop maar voor die prijs heb ik bijna een 997 4S/TT met dezelfde kilometers en dezelfde of meer opties. Wel bij particulieren die een nieuwe wagen hebben besteld en niets meer bij overname krijgen. Paar weken geleden nog een 997TT kunnen kopen maar gewoon te lang gewacht. Staat nu bij een bekende Porschehandelaar te koop voor 10.000 euro meer :bounce:
Natuurlijk als hij niet weg moet is het beter een prijs te vragen waar je jezelf goed bij voelt ;)
Ik dacht ook even om mijn pana weg te doen.Maar de prijzen zijn zo naar beneden getuimeld dat hij ook maar blijft. Mijn vrouw zegt dan dat er ergere dingen zijn om met een pana te moeten rond rijden.in antwoord op: Porsche 997 – Carrera 2 te koopVeel succes met de verkoop maar voor die prijs heb ik bijna een 997 4S/TT met dezelfde kilometers en dezelfde of meer opties. Wel bij particulieren die een nieuwe wagen hebben besteld en niets meer bij overname krijgen. Paar weken geleden nog een 997TT kunnen kopen maar gewoon te lang gewacht. Staat nu bij een bekende Porschehandelaar te koop voor 10.000 euro meer :bounce:
Natuurlijk als hij niet weg moet is het beter een prijs te vragen waar je jezelf goed bij voelt ;)
Ik dacht ook even om mijn pana weg te doen.Maar de prijzen zijn zo naar beneden getuimeld dat hij ook maar blijft. Mijn vrouw zegt dan dat er ergere dingen zijn om met een pana te moeten rond rijden.in antwoord op: Porsche 997 – Carrera 2 te koopAl zo tientallen keren in oldtimers gedaan en ook niets slecht aan. Zolang alles deftig is “afgezekerd” kan er nooit iets gebeuren ;)
in antwoord op: Aansluiting RadioAl zo tientallen keren in oldtimers gedaan en ook niets slecht aan. Zolang alles deftig is “afgezekerd” kan er nooit iets gebeuren ;)
in antwoord op: Aansluiting RadioIk krijg er zelfs 3 mee :happy: (pana) en madam en kids zitten al een ganse week in De Panne. Maar helaas ik niet omdat ik van het vandaag en het weekend andere verplichtingen heb :(
in antwoord op: Chauffeurs gezocht voor Miss Coast 2015Ik krijg er zelfs 3 mee :happy: (pana) en madam en kids zitten al een ganse week in De Panne. Maar helaas ik niet omdat ik van het vandaag en het weekend andere verplichtingen heb :(
in antwoord op: Chauffeurs gezocht voor Miss Coast 2015Al veel beter :shock:
Nu nog 2 ronde uitlaten naast elkaar (2+2).
Kleur is ook magnifiek.in antwoord op: 991 faceliftAl veel beter :shock:
Nu nog 2 ronde uitlaten naast elkaar (2+2).
Kleur is ook magnifiek.in antwoord op: 991 facelift1e foto :respect2:
2e foto : vierkantige nummerplaat uitsparing? En idd lijkt vooral een heel hoge bumper en oogt smal.in antwoord op: 991 facelift1e foto :respect2:
2e foto : vierkantige nummerplaat uitsparing? En idd lijkt vooral een heel hoge bumper en oogt smal.in antwoord op: 991 facelift[quote=”DST” post=207276]Waarom stijgen de prijzen zo snel?
Omdat de gegoede burger geen interesten meer krijgt
Alzo begint deze gegoede burger zijn centen te investeren in een leuk hebbedingetje
En ja gezien de gemiddelde leeftijd van de gegoede burger al wel eens met een 5 of 6 begint, mag het al wel eens een automaatje zijn
Een cabrioke is toch vooral voor te cruisen en/of te flaneren, niet?Vandaar dat het prisverschil tussen manueel en TT verdwijnt als sneeuw voor de zon
Ttz toch in een cabrio of targaDe coupe is een ander verhaal / lees: hier vinden we de kopers van het eerste uur, dus ja de manuele zal hier nog wel wat duurder blijven.
Ps: TT’s waren in zijn tijd by far de beste automaten, dus vandaag geen straf om mee te rijden, bij een gezond exemplaar is de kickdown er echt wel hoor.[/quote]Of een 4 :censored:
in antwoord op: evolutie van de prijzen[quote=”DST” post=207276]Waarom stijgen de prijzen zo snel?
Omdat de gegoede burger geen interesten meer krijgt
Alzo begint deze gegoede burger zijn centen te investeren in een leuk hebbedingetje
En ja gezien de gemiddelde leeftijd van de gegoede burger al wel eens met een 5 of 6 begint, mag het al wel eens een automaatje zijn
Een cabrioke is toch vooral voor te cruisen en/of te flaneren, niet?Vandaar dat het prisverschil tussen manueel en TT verdwijnt als sneeuw voor de zon
Ttz toch in een cabrio of targaDe coupe is een ander verhaal / lees: hier vinden we de kopers van het eerste uur, dus ja de manuele zal hier nog wel wat duurder blijven.
Ps: TT’s waren in zijn tijd by far de beste automaten, dus vandaag geen straf om mee te rijden, bij een gezond exemplaar is de kickdown er echt wel hoor.[/quote]Of een 4 :censored:
in antwoord op: evolutie van de prijzenIk ben al een tijdje achter een 997TT-GT3 (MKII)/Ferrari F430-458/Lambo gallardo .. aan het rond kijken en BIV is steeds 5000 tot meestal 10.000 euro. Vadertje Staat moet nu eenmaal centen hebben :evil: En dat krijg ik thuis dus niet verkocht. Enkel mijn zoon ziet dat allemaal zitten maar de twee vrouwen in huis dus niet (vooral de jongste wil dan liever een zwembad hebben). Enige iets goedkoper alternatief is een 991(S). Of Z-platen vast krijgen maar dat is dan weer een berg administratie,vestigingsattest en nog wat allerhande ellende. Ik dacht even aan een “vervangwagen”, maar verzekeringsmakelaar raadt dit ten stelligste af. Iets wat enkele jaren geleden nog als normaal werd beschouwd en ik mijn nummerplaat op dure wagens hing en er enkele dagen kon mee rond rijden.
Alternatief is oudere 911 (964) of oudere Ferrari op O-platen. Maar die prijzen zijn dan weer zo absurd aan het worden :what:
En de woorden Lotus Esprit = weeral thuis beeld zonder klank (model is vroeger al in de familie geweest en blijft -mits enkele optische aanpassingen- een bangelijke wagen).in antwoord op: 996 turbo cabriolet: graag jullie meningIk ben al een tijdje achter een 997TT-GT3 (MKII)/Ferrari F430-458/Lambo gallardo .. aan het rond kijken en BIV is steeds 5000 tot meestal 10.000 euro. Vadertje Staat moet nu eenmaal centen hebben :evil: En dat krijg ik thuis dus niet verkocht. Enkel mijn zoon ziet dat allemaal zitten maar de twee vrouwen in huis dus niet (vooral de jongste wil dan liever een zwembad hebben). Enige iets goedkoper alternatief is een 991(S). Of Z-platen vast krijgen maar dat is dan weer een berg administratie,vestigingsattest en nog wat allerhande ellende. Ik dacht even aan een “vervangwagen”, maar verzekeringsmakelaar raadt dit ten stelligste af. Iets wat enkele jaren geleden nog als normaal werd beschouwd en ik mijn nummerplaat op dure wagens hing en er enkele dagen kon mee rond rijden.
Alternatief is oudere 911 (964) of oudere Ferrari op O-platen. Maar die prijzen zijn dan weer zo absurd aan het worden :what:
En de woorden Lotus Esprit = weeral thuis beeld zonder klank (model is vroeger al in de familie geweest en blijft -mits enkele optische aanpassingen- een bangelijke wagen).in antwoord op: 996 turbo cabriolet: graag jullie mening