Aangemaakte reacties
-
[quote=”deepee” post=240949][quote=”JV” post=230169]Sinds ik geen TV meer kijk dus ook geen nieuws, geen kranten meer lees en alle prullaria zoals smoelenboek en andere elektronische gadgets heb buiten gekieperd leef ik onder het motto niets moet nog en leef ik veel rustiger en vooral stressvrij. …. Beetje tuinieren, op terras hangen, nog een hond gaan halen om wandelingen mee te gaan doen, zelfs dagelijks sporten staat op mijn to-do lijst … En laat de wereld maar rustig verder draaien. Ik hoef niet meer de duurste porsche in mijn garage te hebben. Enkele mooie oldtimers of ander speelgoed om naar te kijken. Eerst genieten en als het moet wat gaan werken en bijklussen. Nog enkele jaren en ze mogen mij op de lijst “afgeschreven” zetten en mijn maandelijkse dotatie storten …:[/quote]
ik heb moeite om te volgen … jouw spinsels vatten is soms nog moeilijker dan een sabelsprinkhaan vangen.
en ook benieuwd wat de andere partij van dit verhaal denkt en vooral hoe het opgelost wordt.
van fouten kan/moet je leren, ze maken is niet erg, enkel hoe men ze rechtzet is echt belangrijk.
al bij al heb je nog geluk dat het op 50 m van je deur gebeurt en je alles hebt kunnen afhandelen van thuis uit.[/quote]Het eeuwige probleem van beperkt budget en graag veel wagens willen hebben :D En misschien soms teveel vrije tijd en dan teveel op het internet te lezen. Want je leest overal de negatieve zaken maar positieve zaken worden niet vermeld. Trouwens de laatste oldie die ik had heeft 800 km gedaan, toen was het tijd voor te verkopen. Het plezier zit hem in de jacht en eens in bezit is het plezier er snel af.Gisteren was inderdaad vrij emotioneel. De kids een dagje Ploplsa Hasselt belooft en dat viel dus even tegen. Twee gezichtjes met tranen en een wagen die het vertikt nog te starten. Maar deze namiddag naar Mechelen gereden en moet zeggen Joeri heeft mij perfect te woord gestaan. Eén minpunt : de wagen stond nog waar VAB hem had gedropt. Toch beetje teleurgesteld dat er zelfs nog niet naar gekeken was (ze wisten nog niet waarom de wagen er juist stond en welke fouten er waren). Ben benieuwd, donderdag MOET deze klaar staan. Heel belangrijke trip voor de boeg en vervangwagen moet donderdag ook terug binnen zijn. Ik blijf erbij en heb hem dat ook gezegd : verkeerde software ingeladen en gewoon terug de “oude” software inladen. Voor het onderhoud vorige week reed de wagen perfect. Daarna was het een ramp.
Wordt vervolgd …
[quote=”martinbxl” post=240517]voila :)
[/quote]Mooi! Nachtblauw of zwart? En nu vooral :driver:in antwoord op: Aankoop 996 4S[quote=”bccars” post=240892]olee, op naar Ferrari of Mclaren ![/quote]Buik meer dan vol van al die merken. Eerder een gewone benzine of dieselverbrander zonder toeters en bellen. Vandaag was ik nummer 1, gisteren had die van de VAB ook al 2 Porsches (een macan en een 991) naar Drogenbos moeten takelen. Hij werkt wel bijna uitsluitend voor Porsche Assistance maar ze hebben er volgens hem hun handen meer dan vol aan.
In ieder geval als ze niet weten wat ze aan het doen zijn dan moeten ze dat ook eerlijk durven zeggen. Die wagens hebben al verschillende terugroepacties gehad en nu dit weer. Ik kies Mechelen omdat Geel naar Paal is verhuisd en vrij ver weg is. Plus mijn vrouw werkt in Mechelen om de hoek van het OPC dus dat is gemakkelijk. Ik hoop dat ze zo eerlijk gaan zijn hun fout toe te geven en weer geen uitvluchten gaan verzinnen.
Euh sorry maar ik vind dat pubergedrag. Moto’s hebben dat ook veel. Steeds lachen geblazen. Ik zal wel eens zwaaien of met de lichten knipperen als ik iemand echt ken. aar om nu te gaan zwaaien naar eke Porsche of mooie wagen die je tegen komt? Neen zelfs als er iemand zwaait en ik ken hem niet dan zal ik nooit terug zwaaien.
in antwoord op: Wordt er nog een beetje gezwaaid?Tremelo :happy: Is amper een winkelstraat en that’s it. Waarschijnlijk een iniatief van de fakteur/Burgemeester die weer aan grootheidswaanzin leidt. Hoe dikwijls ik daar destijds vlammende ruzie mee heb gehad. En met hun commisaris die nog niet wist wat een verlaagde sportophanging was :loser: Rotselaar is nog zo een gemeente. Een straat waar je door rijdt en meer is dat ook niet. Of je moet de straat rond de kerk ook nog gaan meetellen :?
@ DST : Schriek (Grootlo) zal wel niet meedoen. Dat is zelfs de vermelding dorp niet waard :mrgreen:
in antwoord op: autovrije dag 18|09|2016 in Vlaamse stedenOoit zelf een rode 928S4 gehad en reed magnifiek (automaat). Een kameraad had toen dezelfde maar handgeschakeld (928GT). Automaat reed 1000 maal zo goed. En eens naar een donkergroene 928GTS gaan kijken en was direct verliefd. Maar gingen toen nog enorm veel geld.
Zelf had ik interesse in jouw 994 cabrio (PM voor gestuurd). Maar juist de panamera op groot onderhoud gestuurd (al 4 jaar geworden) en natuurlijk direct wat bijgepraat in de showroom. En de offerte voor een 991 4S ligt thuis op de livingtafel (in de hoop dat madam haar zegen gaat geven).
Maar nog een jaar weg zetten. Dus inschrijving in 2017? Hopelijk hakken ze dan dit jaar nog niet de knoop door om oldtimers al op 30 jaar te zetten. Of de ingeschreven oldtimers van 25 tot 30 jaar terug volle pot taksen te laten betalen. Want een 5.4 is veel euro’s per jaar. Wel prachtig machien. Zelfs na 25 jaar kan dit naast hedendaagse sportwagens staan.
in antwoord op: (Voorstelling) 928 CoupeCheck PM ;)
Toch straf. In 1997 ging een quasi fonkelnieuwe 928 S4 met amper 30.000 km op de teller rond de 600-800.000 BEF (15.000 – 20.000 euro). En nu vragen ze dat nog steeds voor wrakken.
Waar je zeker moet op letten is dat bij vervanging van de benzinefilter de leidingen met speciaal Porsche gereedschap wordt vast gezet. Ik verkochte destijds mijn wagen, de koper liet direct een groot onderhoud bij een “specialist” uitvoeren en 14 dagen later vloog het ding in brand. Losgesprongen benzineleiding aan filter maar niet te bewijzen. Ondertussen is die specialist al vele jaren verdwenen en staat er nu een colruyt in de plaats. Verder hebben ze mij altijd verteld dat officieel onderhoud en onderdelen heel duur zijn. Ik heb er maar een 7000 kilometer mee gedaan en in die periode geen probleem gehad. Buiten bij aankoop dat bij koud starten enorm lang starten voor de motor aansloeg, bij warm starten direct in gang = retourklep van benzine stuk dus leiding liep steeds leeg = blijkbaar gekend probleem (zeiden ze mij tien toch).
in antwoord op: waarop letten bij aankoop 928?Ik heb destijds onder een 928 S4 de 18″ velgen van de GTS gestoken. Die kwamen van mijn 994 cabrio die ik toen verkocht had. In replica was dat toen niet duur (spreek over 20 jaar geleden). Oppassen met heel duur velgen omdat die meestal specifiek voor een model van wagen zijn. En wagen verkocht en velgen apart verkopen = geluk hebben dat je een koper vindt die juist dergelijke velgen zoekt.
in antwoord op: Wheelz & zoZaterdag ganse dag aanwezig :drink:
Uitgenodigd door een merk dat ik nooit moet hebben BMW :bounce:in antwoord op: 24H Zolder 20-21 aug 2016Is een prachtige wagen. Prijs is wel hetzelfde als een cabrio en dan zou ik toch hard twijfelen. Plus wat doet die mechaniek van een targa na jaren en hogere kilometerstand? Zal geen goedkope herstelling zijn als dat stuk gaat. Ik zou eerder op veilig spelen en een cabrio nemen (voor zover een cabrio veilig kan genoemd worden).
in antwoord op: Testrit Porsche 991.2 TargaZelf 5 jaar en een dikke 90000 km een 996 4S gehad en als daily gebruikt. Qua onderhoud de gewone zaken en zelfs bij een OPC niet echt duur. Ophanging was op 90.000 km defect en vervangen door een bilstein kit (was op 155.000 km ook terug lek). Ook eens opeens geen airco meer en dan maar alle 4 radiatoren vooraan vervangen (koeling en airco). Er kruipt vuil tussen de radiatoren en deze rotten. Verder eigenlijk niets aan voor gehad buiten de gewone slijtage (remblokken, schijven …). En een tik vooraan zodat de volledige kop moest herspoten worden. Tijdje terug nog getwijfeld aan een 996 4S cabrio maar toch maar niet gedaan. Was een mooie wagen en al paar keren gedacht om terug eentje te kopen maar ik ben verkocht aan de “plattere” sportwagens. Maar die staan dan in de garage daar maar te staan en bij het eerste iets at deftig bod gaan die terug buiten.
Wat ik wel weet : meer dan 65.000 harde kilometers met een bikkelharde ophanging + 19″ velgen en op onze prachtige Vlaamse wegen = overal gepiep, slechte contacten en dingen die soms uitvallen.
in antwoord op: Aankoop 996 4SWat ik al positief op de website zie is het uitwegen van een wagen. Uitlijnen kunnen veel bandencentrales maar bij een volledig regelbare ophanging is dat maar 1 ding. Ik heb nu een wagen staan waar veel op te regelen valt. En het minste dat er iets slecht staat “springt” die op de weg. Dus misschien eens een mailtje sturen ;)
in antwoord op: Didde stelt zich voor[quote=”floere” post=239178]Het is niet jan met de pet welke 10 zonnepanelen liggen heeft op zijn dak die de schuldige is.
De grote bedrijven die hun daken vol liggen hebben met zonnepanelen doen kassa,kassa!! :bounce:
Ik zeg: weg met alle subsidies.
Vb : als men een tesla van 75.000 euro kan kopen heb je die 5.000 euro van de staat niet nodig.
Floere.[/quote]5000 euro is enkel bij particuliere aankoop. Bedrijven hebben die subsidie niet maar wel 100% (theoretisch 120%) fiscaal voordeel. En opladen op het bedrijf = elektricitiet ook nog eens 100% te recupereren. Is dan ook de reden waarom je vrij veel tesla’s ziet rijden. Het is milieuvriendelijk dus ze kunnen overal de “groene jongen” spelen. Het is sociaal aanvaard en het is fiscaal heel aantrekkelijk. Schaf morgen het fiscaal voordeel van bedrijfswagens af en je ziet geen enkele dikke bak meer rijden. Of zet het maximum voordeel op 50% en de E-wagens en de hybrides krijgen ze aan de straatstenen niet meer verkocht (reden waarom ook een cayenne en panamera E-hybrid zo goed verkoopt, 90% fiscaal voordeel).Dat ze zonnepanelen gingen belasten zat er al jarenlang aan te komen. Ik dacht ook zonnepanelen te leggen maar gelukkig niet gedaan. Of ik had mijn hof moeten vol leggen en dit onder een vennootschap gestoken moeten hebben (maar mag dan weer niet). Vandaag zijn mensen met zonnepanelen tweeemaal gesjost. De mensen verwijten ze dat het hun schuld is dat de turteltaks er gekomen is en vadertje Staat die ook een deel van de koek willen = belastingen op heffen. De oplossing : ofwel de hoofdschakelaar af zetten en in de donker zitten ofwel braaf betalen.
Welkom in België zeggen ze dan :what: (een andere oplossing is er ook nog maar je mag er niets meer over zeggen of je hebt een klacht wegens racisme aan je broek)
in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…[quote=”Drip” post=239071]Mooi en leuk dat de Lotus Esprit erbij was (vette bak) :coolness:[/quote]Verdikke toch ik had nog willen afkomen. En dan had ik die zijn velgen kunnen jatten :D Al een tijdje achter dergelijke set op zoek maar gewoon niet te vinden :bounce: Maar eerst de carwrapping eens gaan zelf proberen :censored:
in antwoord op: Oldtimers 4 Specials – Westmalle – 31/07/2016