Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 243)
    • [quote=”DST” post=231410]Maar omdat g*dverd!kk@ je voor die wagens een ‘Belgisch’ gelijkvormigheidsattest nodig hebt :bounce: [/quote]Dat is de kronkel in de wetgeving. Je importeert een wagen (op trailer). Gewoon een exportdocument en een verkoopovereenkomst heb je nodig. Geen gelijkvormigheidsattest of wat dan ook. Daarmee naar de douane voor het roos formulier. En belangrijk 3 eurocent betalen! Dan eigen nummerplaten van een andere wagen die op jouw naam is ingeschreven er op en naar technische controle. Daar direct vermelden dat het oldtimerkeuring is. Er wordt geen uitstoot gemeten. Enkel nummers gecontroleerd. Dan lichten controleren en zien dat de wagen minstens 30% kan afremmen. Geen controle van ophanging of wat dan ook. Andere velgen,spacers, regelbare sportophanging, sportuitlaat … Alles is blijkbaar toegestaan. Aja brandblusser, gevarendriehoek en EHBO werd wel gecontroleerd. En op het einde 12,20 euro betalen. Enkel rode kaart voor afstelling lichten. Natuurlijk paar speciale boutjes vast geroest dus wachten op nieuwe boutjes.

      Maar Belgische wetgeving voor oldtimers : is toch hilarisch.
      En helaas heb je daar ook heel veel profiteurs bij. Ik ken er enkelen die enkel een oldtimer hebben ingeschreven. Sommigen voor woon-werkverkeer en anderen dan weer om met hun Golf GTI dagelijks naar school te rijden. Zelfs eentje die er zijn functie als vertegenwoordiger mee uitoefent. Allemaal zaken die verboden zijn. Maar wie gaat het controleren?

        Logisch gevolg van de versoepelde wetgeving. Hier staat er ook eentje op nog wat onderdelen te wachten voor zijn omdtimerkeuring. En nummer twee staat klaar om naar België getransporteerd te worden. Momenteel is dit een enorm interessante investering om te doen. Het zijn wagens die niet meer in prijs zullen dalen, enkel stijgen.

          Ach ja onlangs op de Liersesteenweg komt een vrachtwagen van Hend.. & Zoon als tegenligger af. Opeens komt die moedwillig op mijn baanvak gereden. Terwijl ik naar rechts trek steekt de chauffeur nog zijn middenvinger op. Resultaat : 22″ velg voor de vuilnisbak. Of toch de chroom ring. Even opsturen naar Techart en een week later nieuwe ring op geplaatst. En dan kun je twee dingen doen : naar die zijn baas rijden en het daar uitgelachen worden of de bittere pil slikken (en hopen dat die paljas zichzelf snel tegen een boom dood zal rijden). Dus maar de tweede optie genomen.

            Al enkele keren om steeds hetzelfde uur de rode 996 4S gezien (zit of zat hier ook even op het forum en is bijna een buurman van mij). Als ik sta te wachten aan het rond punt in Heist o/d Berg tot mijn dochter van school komt zie ik hem passeren. Blijft mooi. Rood en dan de rode reflector tussen de achterlichten. Geslaagd!

            En al twee keer ook op dezelfde locatie en zelfde uur een zwarte 991 GT3RS. In het zwart is dat wel beestachtig :first:
            Vanaf nu ligt er een fototoestel in handbereik.

              https://home.mobile.de/VDMCARS#des_221266251
              Die handelaar zijn wagens bekijk ik regelmatig en vind ik een vrij goede referentie qua prijzen (zijn dus ongeveer het maximum wat je uit een wagen kan halen)

                Even bizar zoals hier nu thuis een lotus esprit staat ;) Sinds 2004 in een kleine garage in een rijwoning stil gestaan. Verkoper ging bijna op zijn knieën zitten om de wagen te kopen (lees bijna meenemen). Wagen zag er ook niet uit. Maar polieren en nachtenlang poetsen, demonteren en rustig terug monteren doen wonderen. Volledige historiek en bewezen kilometerstand. Vloeistoffen en filters vervangen, voorzichtig gestart en laten warm lopen. Temperaturen en druk gecontroleerd en dan rustig een kleine testrit gaan doen. Naar lotus gegaan om alles te controleren en een paar kleine prullen vervangen. Nog op zoek naar een mooie set tweedehands velgen en wagen is exclusiever dan eender welke 911. En dit voor een prijs waar je bij Porsche enkel een verroeste 944 koopt. Eens opgeblonken en technisch 100% in orde achteraan in de garage en mooie prijs er op. Staat die een week, een maand of een jaar te koop … Zal niet minder waard worden dan de aankoopprijs. En belangrijk door oldtimerkeuring gegaan (juist 25 jaar). Nog nummerplaat aanvragen en klaar. Dus in de zomer zin in een ritje : hebbeding tot er iemand de juiste prijs voor neer legt :)

                Over de 930 : alle info toe gekregen en is een ’86 (geen ’88), een rode van kleur en vraagprijs aan mij is 70.000 euro. Maar er zijn nog gegadigden. Hij kent zeker de gangbare prijzen. Maar het principe ik doe wat voor jou en jij doet wat voor mij is belangrijker dan de laatste euro uit een wagen te krijgen. Er staan wagens te koop aan echt lage prijzen. Je moet ze alleen zien te vinden. En bij particulieren gewoon een belachelijk bod doen. Tien jagen u van hun hof, ander tien lachen u eens uit, nog ander tien denken er eens over na en die 1ne zegt ok. Of hoe denk je dat al die handelaars aan hun wagens geraken? Ik heb het hier al eens aangehaald. Een mooie donkerblauwe 997 turbo. Ik wist van wie die kwam en stond in een garage te koop aan 10.000 euro meer dan de verkoper daarvoor zijn vraagprijs.

                  [quote=”911cabriog50″ post=230628]zalig :happydance: en vergeet je duim dan niet op te steken :up:

                  als het Porschevirus (passie) er enkel is wanneer er grof geld mee te verdienen is, dan stel ik mij daar toch vragen bij :think: heeft dan niks met liefde voor het merk te maken, just my 2 cent[/quote]Ik geeft dat gerust toe. Ik heb al een fortuin aan wagens uitgeven (944 cabrio – 928S4 – 964 carrera 4 – 930 turbo – 964 carrera 2 – 968 – 996 4S – panamera en nog een veelvoud van andere merken) maar dit is nu voorbij. Als ik nu een Porsche koop dan is het om er centen aan te verdienen. Maar het moet geen Porsche zijn. En zoals het nu er aan toe gaat is bijna elke aankoop een garantie op winst. Maak ik mij daar populair mee? Waarschijnlijk niet. Maar dan is het maar zoals elke autohandelaar en hobbyist in oudere wagens doet ;)

                    [quote=”plumber” post=230626]Mij hebben ze nooit van het kastje naar het muurtje gestuurd moet ik eerlijk zijn.

                    Het enige wat mij wel verbaasd heeft is de onverschilligheid.
                    Je bestelt een wagen van meer dan 200.000€. Ze doen zelfs niet de moeite om je één keer per maand of om de 2 maand een tussenstatus te geven (zelfs niet via mail).
                    Ik ben het telkens geweest die een tussenstatus moest vragen en doordat het nooit een “OK, je kan er één hebben” was, was het voor mij duidelijk dat het een “neen” ging worden. Zeker na bijna een jaar…. Tot het verassende nieuws verleden week dus….

                    Het is wel zo dat ze de “gewone” Porsche liefhebber aan het nekken zijn. Neem nu de 911 R. Pracht machine maar wie kan dat in godsnaam nog betalen (als je er al één kan vastkrijgen van de 991 gemaakte…) :engeltje:

                    Bij mij is het Porsche virus zeker nog aanwezig, k’zal JV wel de één of andere dag voorbijsteken met mijne middenklasser :driver:

                    Greetz,

                    Plumber[/quote]Zo voelde ik het ook aan. En pas op de 991R vind ik dan wel subliem. Maar die prijs en dan hun exclusiviteit doen veel mensen walgen. Mensen die jaren Porsche liefhebber zijn geweest en er meerdere gehad hebben of nog hebben. Plus dat je in garages aanzien wordt als nummer zoveel die ze graag zouden pluimen.En sorry plumber maar ik zeg gewoon hoe ik het denk. In het verleden dacht ik niet twee maar honderd maal na en hield dan mijn mond. En als ik je zie voorbijsteken dan zal ik wel de kwijl van mijn mond vegen. Maar ik vind het gewoon te veel geld om er in te steken (en ja als het is om met een mooi extra bedrag te verkopen dan zou ik direct JA zeggen. Maar kopen om te houden en mee te rijden, neen niet meer aan mij besteed.

                    in ieder geval als je hem zou kopen dan wens ik je zeker veel rijplezier ;)

                      Je hebt een aanbevolen verkoopprijs en een effectieve verkoopprijs. In caraudio is dit heel veel zo. Reken op de aanbevolen verkoopprijs en doe daar een 20% af. Meestal ook incl. plaatsing. 799 euro is de aanbevolen verkoopprijs van een gelijkwaardige ESX. ZENEC is dacht ik exclusief voorbehouden voor de ACR keten. In Duitsland verkoopt dat wel wat (maar is zeker geen marktleider). In België heb je dacht ik enkel nog ACR Lommel.

                      Maar jij tevreden is het belangrijkste :music:

                        [quote=”plumber” post=230514]Heb inderdaad al veel aanvragen gekregen… ben echter midden van de week door griep geveld en het is mijn eerste dag dat ik mij terug wat beter voel… Ik hou alles nog wat in beraad.
                        Mijn wens is uiteraard om de GT3RS te behouden. Het is voor mij nooit uit speculatie geweest dat ik de wagen besteld heb…
                        Alleen had ik niet gedacht dat dit alles zo lang ging duren. Wat mij betrof was de productie van de GT3RS al lang gestopt maar dat is dus blijkbaar niet zo….

                        To be continued dus….[/quote]Ook weken tot maandenlang mee bezig geweest en van het kastje naar de muur gestuurd. Zelfs op een moment veel mondelinge beloftes gehad. Anderen die ik ken hadden gelijkaardig voor. Op het einde was het een groot circus geworden en sommigen hebben zelfs zwaar gedegouteerd hun huidige Porsche weg gedaan. Het Porsche virus was verdwenen.

                        En als ik het nu bekijk : sorry plumber maar de GT3RS zegt mij niet meer dan een gewone middenklasser (maar zeg het, Porsche virus is volledig maar dan ook volledig verdwenen)

                          [quote=”wing67″ post=229874]Heeft er iemand ervaring met dit systeem ?? ik had via de zoekfunctie al eens gekeken maar vind er blijkbaar niets van terug op het forum…

                          http://www.kapaza.be/nl/gps/porsche-gps-van-marktleider-zenec-104890250.htm%5B/quote%5DKomt uit de beruchte ACR “stal” :bounce: Ander vergelijkbaar en hoger aangeschreven merk is ESX. Kwalitatief beter en prijs wel net iets lager. Ik hoop wel dat je er geen 1399 euro aan hebt gegeven (aanbevolen verkoopprijs is 799 euro incl. plaatsing).

                          Maar een tevreden klant dus case closed :drink:

                            [quote=”NVDS” post=230267]Ik mis toch wel een spoiler of ducktail :?[/quote]Smaken verschillen. Ik vind de 991R juist veel mooier dan de GT3 en al zeker dan de GT3RS. Geen spoilers voor mij! Zo is hij AF. Enkel die strepen zou ik er snel af doen. Gelukkig zal ik nooit met dat luxeprobleem te kampen hebben.

                              Vroeger veel verlagingsveren onder wagens gestoken. Nadeel is dat de dempers heel snel verslijten en beginnen lekken. Persoonlijk vond ik dat de wagen zich eerst veel beter op de weg gedroeg maar na enkele tienduizenden kilometers hij meer als een wieg reed. Wegligging is dan nul geworden. Dan eens met een regelbare ophanging geëxperimenteerd maar daar is het vooral oppassen welk merk. Sommige -meestal- goedkopere merken zijn zeker geen verbetering qua wegligging. Eens op een 996 4S een bilstein kit gestoken die van Carnewall kwam.Wegligging top. Looks helemaal top. Comfort nul. Resultaat : na 40000 km terug lekkende dempers en veel technische problemen (lees los gebibberde contacten en bouten). Op de panamera zit standaard een luchtophanging. Mits wat mechanische en elektronische eenvoudige ingrepen kun je die dus constant hoger en lager zetten. Om te rijden en dan vooral op slechte wegen comfortmodus. Wat sportiever en mooier de sportmodus. Parkeer je dan gaat die automatisch nog een tweetal centimeter naar beneden (is instelbaar).

                              Over techart : ooit eens bij mijn broer een techart verenkit onder een 993TT laten steken. Binnen de week stond die terug bij Penders (was daar gekocht) om een volledige set te laten plaatsen. Natuurlijk was een kit voor circuit dus diep in de portemonnee gaan en vooral been maar dan ook beenhard.

                              Persoonlijk zou ik gewoon bij een plaatselijke bandencentrale met goede referenties gaan. Die hebben ook aparte kits van enkele honderden tot … euro’s en kunnen u goed advies geven. En ineens alle attesten nodig voor de technische controle. Want wagen moet heel goed uitgelijnd worden en dan naar een groot keuringscentrum zoals in Willebroek waar ze de geometrie gaan nameten en u een officieel document geven (het beruchte tuning rapport). Techart is Duitsland en is TUV, in België heb je attesten nodig en nog eens een technische controle van de geometrie.

                              Absolute aanrader van iemand met kennis van zaken : Chris Van Woensel (maar misschien te ver voor jou? Want ik weet niet waar je woont).

                                Sinds ik geen TV meer kijk dus ook geen nieuws, geen kranten meer lees en alle prullaria zoals smoelenboek en andere elektronische gadgets heb buiten gekieperd leef ik onder het motto niets moet nog en leef ik veel rustiger en vooral stressvrij. Nog een gewone basis internetverbinding, een klassieke gsm van jawel 29 euro en elke avond een rapport doorsturen van wat ik de dag wel of niet gedaan heb. Factuur volgt automatisch en de rest is voor de mensen die verstand hebben van cijferkes en met ambtenaren kunnen omgaan (ik niet want ik heb er al een slechte ervaring mee die nog slechter is afgelopen). Nog even de zomer komt er aan. Beetje tuinieren, op terras hangen, nog een hond gaan halen om wandelingen mee te gaan doen, zelfs dagelijks sporten staat op mijn to-do lijst … En laat de wereld maar rustig verder draaien. Ik hoef niet meer de duurste porsche in mijn garage te hebben. Enkele mooie oldtimers of ander speelgoed om naar te kijken. Eerst genieten en als het moet wat gaan werken en bijklussen. Nog enkele jaren en ze mogen mij op de lijst “afgeschreven” zetten en mijn maandelijkse dotatie storten.

                                Mijn werkweek : maandag (vandaag) deze avond wat, donderdag enkele uurtjes en vrijdagavond de week afronden :salut:
                                Dus 13 euro meer betalen :think:
                                En de oldtimers en andere gadgets zijn er om te poetsen :music: :happy:

                                  Voorstelling nieuw model maar met wel in de vorige uitvoering (richtingaanwijzers vooraan, geen 3D lichten achter aan ..) :think:

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 243)