Aangemaakte reacties
-
Mooi cadeau voor de jongedame. En 90% fiscaal in te brengen dus beter dan haar vorige panamera (70%) of daarvoor haar Mercedes CLS. Nu als je weet wat ze voor een modeshow bij BOBO krijgt dan is zo een cayenne E-hybrid snel verdient. Dat heeft een gemiddeld werknemer niet op een maand. Maar wel een toffe dame die vooral met haar voetjes op de grond is gebleven. Al enkele keren een leuk gesprek mee gehad. Natuurlijk na de modeshow van BOBO :)
in antwoord op: Véronique De Kock krijgt wel heel mooi laat kerstcadeauVragen is 1 ding maar krijgen :D Voor dat geld koop je een recente 997 cabrio. Ik zou dan wel weten wat te kiezen ;)
Voor een verzamelaar? voor iemand die ofwel niet meer weet wat met zijn centen te doen ofwel eens een slag teveel op zijn hoofd heeft gehad.in antwoord op: Zeldzame Porsche 944 Turbo CabrioU eerst goed laten informeren (internet en forums zijn daar ideaal voor), producten aankopen, eventueel verschillende cursussen volgen, desnoods even op een oude wagen oefenen (of je haalt een deur of dergelijke op een autokerkhof), veel tijd en geduld in je wagen steken en je bekomt identieke resultaten. En voor je het weet heb je zoveel vragen om ook hun wagen te doen dat je er bijna voltijds kan van leven ;)
in antwoord op: In Detail: Porsche 997 Carrera 4SIk heb dat systeem van Porsche zelf steken. Enige nadeel : Securitas Alert Services geeft geen melding als er een probleem is. Eens per ongeluk het alarm laten af gaan (wagen stond op een brug in een bandencentrale). Drie weken later kreeg ik telefoon om te melden dat ze een onregelmatigheid hadden gemerkt. Tegen dan is je wagen al in duizenden aparte stukken verkocht. Ook bleek bij een laatste controle dat ze al maanden een verkeerd abonnement hadden gedeactiveerd. Vijf maanden lang had het systeem in mijn wagen geen verbinding met de meldkamer. Terwijl ze dit minstens een keer per maand moeten testen. Aansluiting op hun meldkamer kost wel 595 euro/jaar (incl. BTW) maar werken?
in antwoord op: Cayenne hybride plug-in CJo TT1 0f 2 car jacksysteemEerste werk : velgen (19″ staan er veel beter onder)
Tweede werk :bilstein ophanging eronder (Carnewall heeft een perfecte daarvoor). Een 4S mag zeker 3-4cm naar de Aarde.
Derde werk : spacers rondom. Zelfs 5mm geeft optisch een wereld van verschil.Verder prachtige wagen. En cabriolet = garantie op fun in de zomer ;)
in antwoord op: Bzguy’s Porsche 996 Carrera 4S cabrioletEerste werk : velgen (19″ staan er veel beter onder)
Tweede werk :bilstein ophanging eronder (Carnewall heeft een perfecte daarvoor). Een 4S mag zeker 3-4cm naar de Aarde.
Derde werk : spacers rondom. Zelfs 5mm geeft optisch een wereld van verschil.Verder prachtige wagen. En cabriolet = garantie op fun in de zomer ;)
in antwoord op: Bzguy’s Porsche 996 Carrera 4S cabrioletGisteren in Essen een Porsche 911 2.7RS voor 790.000 euro (of was het nu 730.000 euro). In ieder geval evenveel als een 9818 spyder die er ook stond. Dan vraag ik mij af als je echt bergen geld hebt gaat het verstand dan verloren? Of een 993 turbo voor 199.000 euro. En zo stonden er nog tientallen. Ik zal nooit begrijpen waarom iemand zoveel geld aan een oude wagen geeft.
in antwoord op: evolutie van de prijzenGisteren in Essen een Porsche 911 2.7RS voor 790.000 euro (of was het nu 730.000 euro). In ieder geval evenveel als een 9818 spyder die er ook stond. Dan vraag ik mij af als je echt bergen geld hebt gaat het verstand dan verloren? Of een 993 turbo voor 199.000 euro. En zo stonden er nog tientallen. Ik zal nooit begrijpen waarom iemand zoveel geld aan een oude wagen geeft.
in antwoord op: evolutie van de prijzenNaar jaarlijkse traditie gisteren geweest. De pana nog eens uit zijn stal gehaald. En eerste keer dat de zoon (10 jaar) mee is gegaan. Resultaat is dat hij een dikke 900 foto’s rijker is geworden. Wat viel mij op :
– Tjoeninggehalte is er weer op vooruit gegaan (veel wagens waar een gedrocht was van gemaakt).
– Met bijkomend veel Johnny’s en Marina’s met petjes op. En natuurlijk de nodige piercings en tatoeages.
– Nederlanders kunnen nog steeds het meeste lawaai maken (de typische blablabla maar als je iets zegt dan zijn ze foetsie).
– Kwaliteit gaat jaarlijks meer en meer naar beneden.
– Absurde prijzen van wagens (sommigen staan belachelijk hoog geprijsd).
– Promogirls doen veel moeite om door een 10-jarige gefotografeerd te worden :DMaar desondanks weer een nieuwe leverancier gevonden. En toch enkele contacten waar misschien op termijn mee samengewerkt kan worden. Want daar doen we het uiteindelijk voor.
in antwoord op: 2015 Essen Motorshow 28/11 – 6/12Naar jaarlijkse traditie gisteren geweest. De pana nog eens uit zijn stal gehaald. En eerste keer dat de zoon (10 jaar) mee is gegaan. Resultaat is dat hij een dikke 900 foto’s rijker is geworden. Wat viel mij op :
– Tjoeninggehalte is er weer op vooruit gegaan (veel wagens waar een gedrocht was van gemaakt).
– Met bijkomend veel Johnny’s en Marina’s met petjes op. En natuurlijk de nodige piercings en tatoeages.
– Nederlanders kunnen nog steeds het meeste lawaai maken (de typische blablabla maar als je iets zegt dan zijn ze foetsie).
– Kwaliteit gaat jaarlijks meer en meer naar beneden.
– Absurde prijzen van wagens (sommigen staan belachelijk hoog geprijsd).
– Promogirls doen veel moeite om door een 10-jarige gefotografeerd te worden :DMaar desondanks weer een nieuwe leverancier gevonden. En toch enkele contacten waar misschien op termijn mee samengewerkt kan worden. Want daar doen we het uiteindelijk voor.
in antwoord op: 2015 Essen Motorshow 28/11 – 6/12[quote=”deepee” post=222883][quote=”OscarTango” post=222878]36000 plus 17 procent veilingskosten plus 21 procent btw = 50.965 en en sjiek…. niet echt goedkoop ook niet, toch ?[/quote]
op de veilingkosten oké, maar waarom moet je op zo’n veiling BTW betalen over de aankoopprijs van een tweedehands wagen. dat zou zelfs niet wettelijk zijn om een tweede maal belasting te heffen zonder dat er toegevoegde waarde is ?![/quote]Op het bedrag dat je biedt reken je +17% veilingkosten.
Op dat bedrag betaal je ook 21% BTW.
Je hebt dan wel een factuur (zet dat op een vennootschap en je recupereert de volledige veilingkosten en BTW op die kosten).
Dus de wagen is netto je biedprijs geworden ;)[quote=”deepee” post=222883][quote=”OscarTango” post=222878]36000 plus 17 procent veilingskosten plus 21 procent btw = 50.965 en en sjiek…. niet echt goedkoop ook niet, toch ?[/quote]
op de veilingkosten oké, maar waarom moet je op zo’n veiling BTW betalen over de aankoopprijs van een tweedehands wagen. dat zou zelfs niet wettelijk zijn om een tweede maal belasting te heffen zonder dat er toegevoegde waarde is ?![/quote]Op het bedrag dat je biedt reken je +17% veilingkosten.
Op dat bedrag betaal je ook 21% BTW.
Je hebt dan wel een factuur (zet dat op een vennootschap en je recupereert de volledige veilingkosten en BTW op die kosten).
Dus de wagen is netto je biedprijs geworden ;)Ik was mee aan het bieden en gisteren nog verhoogd naar 34000 euro (+ kosten). Vandaag geen tijd gehad (buitenland) en nu pas thuis. Veiling gemist (Ik dacht dat die tot vrijdag liep en wou bieden tot 40000). Ik ben ook naar de wagen gaan kijken en zag er heel goed uit. Wat steenslag (al eens herspoten) en interieur wat beschadigd maar mits veel poetswerk is van die 993 terug een pareltje te maken. Mits een winter wat klusjes aan doen was die zeker +60000 euro waard.
Dus op zoek naar een ander winterproject :bounce:
Ik was mee aan het bieden en gisteren nog verhoogd naar 34000 euro (+ kosten). Vandaag geen tijd gehad (buitenland) en nu pas thuis. Veiling gemist (Ik dacht dat die tot vrijdag liep en wou bieden tot 40000). Ik ben ook naar de wagen gaan kijken en zag er heel goed uit. Wat steenslag (al eens herspoten) en interieur wat beschadigd maar mits veel poetswerk is van die 993 terug een pareltje te maken. Mits een winter wat klusjes aan doen was die zeker +60000 euro waard.
Dus op zoek naar een ander winterproject :bounce:
Dynaudio is de absolute top. Al enkele keren in wagens geplaatst en geeft echt kippenvel. Veel betere kwaliteit en akoestisch quasi beter dan Brax (2800 euro voor een setje luidsprekers in de deuren). Als je weet dat de super High-End luidsprekermerken voor Home Dynaudio gebruiken. Fit op een buizenversterker en je hebt de max aan muziekbelevenis. Wil jein de wagen voor BURMESTER gaan :vooral gaan luisteren. Neem je eigen favoriete CD”s mee en zet u enkele uren in een wagen. Of nog beter zorg dat ze je een testwagen met BURMESTER geven. En niet voor een uurtje maar voor een tweetal dagen.
in antwoord op: Burmestre of Bose?