Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 243)
    • 21950 euro – in opdracht van klant – XOTO is gekend voor nogal extreem hoge prijzen – winstmarge XOTO zal dus wel een 5000 euro zijn – Kilometers zijn serieus vraagteken (echte of gemanipuleerde, niet te controleren) …automaat = ramp in een 996 (traag). 48000 km en dan die foto van de motor? Dan nog een Parrot Bluetooth carkit in (voor een wagen die stil gestaan heeft) … Laatste 5 jaar minder dan 1000 km gebold? En dat is wat ik er de eerste minuut over opmerk. Onlangs hebben ze er een rode 997 verkocht. In nieuwstaat met heel weinig kilometers. Die wagen heb ik wel gezien en heel beleefd gezegd dat ik er eens moest over nadenken (en maken dat ik er weg was). Maar is ondertussen toch ook mooi verkocht geraakt.

      Deze 996 is interessant als je 1/ die rechtstreeks van de eigenaar kan kopen en 2/ na een serieus lang vragengesprek met de eigenaar en 3/ een uitgebreide 111-punten controle bij een OPC (en dan blijven de gereden kilometers een groot vraagteken).

        Fat is zeker 20 jaar geleden dat ik nog in Scherpenheuvel ben geweest. En even gekeken en die dag niets gepland. bezemwagen nodig? :D

          [quote=”Monza” post=212831]:drink: Normaal heef iedereen een bericht gekregen met extra info :coolness: zo niet stuur even nog een Pm :popcorn:[/quote]Nooit iets ontvangen :( Maar ook niet meer nodig wegens tijdgebrek :bounce:

            [quote=”petertav” post=218128][quote=”JV” post=218039]Klopt :wink: Als je ziet wat de prijzen van de huidige 991 GT3RS zijn. gewoon crazy. En ze worden ook nog verkocht.
            http://www.powercars.be/aanbod.php?id=655
            Nieuwprijs? 200-220.000 euro? Dus wel best een serieuze winstmarge. En risico = nul. Als de wagen een maand, een jaar of nog langer in de garage staat = mooi om ondertussen naar te kijken. Rijden kan ook (Z-platen) maar dan neem je het risico op een ongeluk. Dus dergelijke wagens blijven mooi op stal staan.[/quote]

            Zonde om daarvoor een Porsche te kopen als eerste insteek… Mijn gedacht. Als je wil investeren, koop dan een serviceflat:-)[/quote]Een mooie wagen is leuker om naar te kijken dan een serviceflat. En hoeveel exclusieve Porsches en andere wagens staan er niet gewoon onder een doek weg gezet. Als investering! Zelfs de 997 GT3 (RS) modellen zijn al een begeerd beleggingsmiddel geworden. Wat moeten ze dan doen? Er dagelijks mee gaan rijden?

            Maar laat ons zeggen dat ik “not amused” was bij het lezen dat er sommigen wel een bestelbon vast krijgen en anderen weer niet. Dus vandaag eens mijn hart opgelucht en naar Stuttgart een e-mail gestuurd. En deze namiddag al een telefonische reactie terug. In het Engels en gelukkig geen Duits. Veel blablabla en hoe en wat -heel mijn uitleg stond al in de e-mail- en ik mag deze week nog een schriftelijke uitnodiging verwachten voor een gesprek en uitleg.

              [quote=”bccars” post=218047][/quote]Ik ben ook liefhebber en ik wil ook van mooie wagens genieten. Maar als die wagen(s) meer op kunnen brengen dan een doorsnee spaarboekje. Waarom dan beter niet in dergelijke wagen(s) investeren? Maar als er nu al mensen zijn die een bestelbon in hun handen hebben maar al niet zeker meer weten of ze effectief de wagen zullen mogen aankopen? Dan ga ik niet blijven dromen

              Ik vind het wel straf dat geen enkele OPC -zelfs in Duitsland- een blanco bestelbon met voorschotbetaling heeft kunnen aanbieden :(

                Klopt :wink: Als je ziet wat de prijzen van de huidige 991 GT3RS zijn. gewoon crazy. En ze worden ook nog verkocht.
                http://www.powercars.be/aanbod.php?id=655
                Nieuwprijs? 200-220.000 euro? Dus wel best een serieuze winstmarge. En risico = nul. Als de wagen een maand, een jaar of nog langer in de garage staat = mooi om ondertussen naar te kijken. Rijden kan ook (Z-platen) maar dan neem je het risico op een ongeluk. Dus dergelijke wagens blijven mooi op stal staan.

                  [quote=”Godspeed” post=218013]Mooie upgrade! Ziet er wel erg Porsche uit :)[/quote]Maar het is geen OPC :happy:

                    Proficiat en straf! Ik heb tientallen mails gestuurd, OPC’s bezocht, zelfs tot in Duitsland gereden en nergens kon ik een bestelbon of wat dan ook voor een nieuwe GT3RS vast krijgen. Ik heb hun dat allemaal ook eerlijk uitgelegd. Ik schat een aankoopprijs van rond de 200.000 euro en zou die dan voor een iets hoger bedrag direct te koop zetten. Zoals wat er nu met de huidige GT3RS aan het gebeuren is (200.000 euro aankoop en 260-300.000 euro verkoop).

                    Blijkbaar zijn er mensen die beter de weg weten :respect2:

                      Overschrijving en niets anders. Een bankcheque geeft geen waterdichte garantie. Cash kan je gaan storten (vb. Belfius heeft dat) maar dan moet je oppassen met het max. bedrag dat cash mag betaald worden. Bank moet bij verdacht hoge transactie dit melden.

                        Van de grote champagnehuizen weg blijven . De eerste keer ook die fout gemaakt en daar veel te dure champagne gekocht. Na enkele trips en vooral veel goede tips verschillende lokale champagneboertjes bezocht. De laatste keer in augustus zelfs de achterste zetels van de pana moeten plat leggen om te kunnen laden. En vooral proeven is gratis en als je niet op past ga je daar in vrij dronken toestand buiten.

                        Om te logeren : Hostellerie La Briqueterie, Château de Fere en Château d’Etoges
                        Lokale betere boerkes: Champagne Hénin-Delouvin (22 Quai du Port, 51160 Ay), Diogène Tissier et Fils (10 Rue du Général Leclerc, 51530 Chavot-Courcour) en Champagne Pierre Leboeuf (11 Rue Saint-Vincent, 51160 Ay).

                        Een absolute topper zou Champagne Bartnicki Père et Fils (22 Gr Grande Rue, 10250 Gyé-sur-Seine) zijn. Die staat al op de agenda voor de volgende trip (en dan hopelijk met een 991.2).

                          Supermooie kleurencombinatie :up:

                            [quote=”Funny” post=217291]Ik heb het moeilijk met sommige mensen die een Dashcam hebben .
                            Aan de manier van rijden merk je dat ze je willen klxten met hun beelden .Ze willen uitdagen !

                            Ik heb er geen en wil er ook geen maar ben wel pro als men dit gebruikt als bewijs materiaal bij diefstal of vandalisme .[/quote]Eeuwige probleem met een dashcam. Ze dagen je eerst uit, tot op het randje van verkeersagressie. Dan zeg je het is genoeg en met de voet op de gas vlam je ze voorbij of doe je eens iets raar. Dat stuk film gaan ze dan natuurlijk overal posten (zo zijn er al sommigen wel door de mand gevallen omdat anderen ook alles hadden gefilmd). Ik zal nooit iets waar dan ook posten maar enkel en alleen als extra bewijsmateriaal bij een ongeval of vandalisme.

                              [quote=”Funny” post=217295]Het positieve van de nieuwe Turbo-motoren is hun veel lagere Co2-uitstoot t.o.v. een atmo-motor .
                              Op papier dan toch . :cry:
                              Zeker nu de Vlaamse regering overweegt om de Biv een stuk te verhogen voor vervuilende wagens .En niet alleen de Biv maar ook de verkeersbelasting te berekenen op basis van de Co2-uitstoot .
                              Ik denk en vrees dat men een beetje naar het Nederlandse Bpm-stelsel zal kijken ,per extra gram Co2 zoveel mooie extra euro’s erbij ![/quote]
                              Ergens hoop ik dan dat ze hun VB en BIV positief stellen bij alles tot en met een 3.0L motor en max. 169g uitstoot.
                              (sorry voor diegenen die dan met een 3.8 atmo zitten).
                              Dan komt een 991.2 met PDK er goed uit (3.0 en 169g uitstoot).
                              Is dan hetzelfde als nu de panamera S-hybrid dus ook fiscaal 70%.
                              Enkel na bezoek van enkele OPC’s = weinig tot geen info beschikbaar en leveringstermijn zou al lente 2016 zijn?

                                [quote=”cabrio wim” post=217279]Ik heb al wat stoten meegemaakt op de Belgische en Nederlandse wegen, maar om deze nu te posten op youtube, nee dus. Enkel voor ons bewijs als er eens moest gebeuren. :idea:[/quote]Op deze manier is het een ideaal hulpmiddel bij een ongeval of ander vandalisme. Wie het voor youtube gebruikt is … Helaas zijn er zo ook velen.

                                  [quote=”PDS” post=217122]Het enige aan een GT3 is misschien de “look”, maar dat heeft een Turbo volgens mij ook wel met de brede flanken, spoiler, luchtinlaten, …. Ik was nu zo goed als rond voor een California, 2012 met 27000km :bounce:[/quote]
                                  Turbo oogt veel bruter dan een GT3. Het enige verschil dat ik zo meteen kan bedenken is de waardevastheid. Ik heb pas nog een testrit met een 991 4S gedaan. Stomste wat die verkoper kon doen was die naast een 991 turbo te zetten. Maar daar was het grote verschil het prijskaartje. California is ook best iets mooi en leuk. Maar dan blijft een F430 toch dag en nacht verschil. Maar beiden hebben enkele grote nadelen : BIV (10.000 lappen) en dat extreem onderhoud. 458 blijkt dan weer heel goed te doen zijn en vergelijkbaar met een 911 turbo? Moest ik de centen hebben en ze dan ook nog kunnen missen ik ging voor een lambo (murcielago of huracan). Maar dat is enkel goed als hebbeding. Vandaag de verstandigste beslissing zou zijn een nieuwe 991 carrera (S) met de juiste opties. En dan dan vele jaren blijven mee rijden. Maar dat excuus pakt thuis niet meer :(

                                15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 243)