Aangemaakte reacties
-
Spijtiggenoeg was de oorspronkelijke Motronic niet meer te herstellen. Blijkbaar zit er een IC in die niet te kopiëren valt en “toevallig” was het deze die kapot was. Ik heb hem hiervoor speciaal bij een specialist gedaan die IC’s her-programeerd maar hij kon niet aan de inhoud. Hij heeft me dan wel verder geholpen door er ééntje op de kop te kunnen tikken in Duitsland.
Ze zijn dus schaars en (bijgevolg) duur!in antwoord op: motronic wil niet meer…Bedankt voor de tip FirstP maar gelukkig rijd de mijne al terug een tijdje.
Misschien toch eens gaan horen wat deze kost :-)in antwoord op: motronic wil niet meer…is idd een M3. Hiermee leren op de openbare weg lijkt mij niet echt spannend, op circuit zou ik, dat wel eens zien zitten!
in antwoord op: Op stap in NL@ RSA: ik denk wel dat het er eens zal van komen, ik laat je wel nog eens iets weten.
in antwoord op: motronic wil niet meer…Nog eens updaten na zo een lange periode.
Spijtiggenoeg niet veel tijd meer gehad om aan de P te knutselen maar ondertussen wel al één probleempje kunnen oplossen (hoop ik). De benzinepomp blijkt het weer te doen, was een slecht contact in de zekering + in de bedrading naar de DME relais.
Nu nog even verder zoeken naar de rest van de elektrische problemen.
de batterij wordt op 1 dag volledig leeg getrokken, zit dus ergens met een stevig verlies.
We houden vol…in antwoord op: motronic wil niet meer…Hey Straffen, ik heb hier ook ergens een topic lopen met allemaal problematieken die met het DMEen Motronic te maken hebben. Ik heb de mijne moeten vervangen 850€ in 2e hands.
Als je de tips van Wim volgt kom je al heel ver. Als ik komende weken nog eens wat tijd heb ga ik nog wat testen en misschien kan ik je dan ook wat tips geven want momenteel heb ik ook nog een hoop problemen rond de aansturing van de benzinepomp (loopt ook via motronic).gewoon mijne voornaam en dan iets van een passie :)
in antwoord op: Van waar komt je forumnaam / nickname ?Hey Wim, super dat je me een beetje verder wil helpen. Ik zal je één van de dagen eens een PM sturen met alles wat ik reeds gedaan heb en alles wat ik reeds ondervonden heb van problemen en de zaken die ik er volgens mij kan uit besluiten.
Het probleempje begint me stilaan boven het hoofd te groeien…
Ik vermoed dat heel de elektriciteit van de wagen een beetje een rotzooi is.Alvast bedankt voor dit aanbod.
in antwoord op: motronic wil niet meer…nog even een snelle kleine update…
Als ik de benzinepomp gedurende een paar seconden direct aanstuur kan ik hem starten en blijft hij (op het eerste zicht) wel draaien. Als ik weer een paar weekjes niet start moet ik de procedure opnieuw doen alvorens ik hem aan de praat krijg.Het word weer niet gemakkelijk…
in antwoord op: motronic wil niet meer…Ben er eindelijk nog eens toe geraakt om nog eens heel eventjes aan de P te sleutelen en ondertussen nog eens gekeken naar het probleempje met ventilator.
Ik heb even de draaiknop tussen de stoelen gedemonteerd en tot mijn grote verbazing zie ik daar niet echt een potentionmeter inzitten. Het enige wat ik daar in vind is een schakelaar als hij op stand 2 staat en één op stand 3. Ik zie ook niet direct draden die daar los zitten of plaats voor iets dat ontbreekt.
als ik de stekker van de ventilatormotor uitmeet, dan merk ik dat die effectief schakelt met de 2 hendels.
Ik denk dat ik maar eens het schema van TheFab en RSR er ga bijnemenin antwoord op: elektrisch vraagje voor een specialistbedankt Fabian, ik heb de schema’s uitgedrukt.
Als ik dit weekend tijd heb ga ik er mijn hoofd weer eens over breken.
Eerst eens de tips van Wim bekijken en dan schema van buiten leren :Din antwoord op: elektrisch vraagje voor een specialistspijtiggenoeg heb ik de mijnen moeten inleveren :-(
in antwoord op: Gezocht : defecte Motronicik heb deze maar kan het nog niet direct vinden, versta de index niet echt
http://www.renntech.info/extra_info_pages.php?pages_id=48in antwoord op: elektrisch vraagje voor een specialistop 2e hands staan turbozetels te koop.
Als ik ze terug tegenkom plaats ik hier de link welin antwoord op: 930 Turbo 1985: Turbo zetel, Blaupunkt radio, etc.Het is een 911 3.2 van 1986
Cabrio :-)in antwoord op: elektrisch vraagje voor een specialist