Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 133)
    • Ik zal het zeker nog eens proberen alvorens ik een andere oplossing probeer maar ik mis zo toch op het eerste zicht een aantal centimeters hoor.
      Moet ik op iets speciaal letten of nog iets anders weg doen of opzij zetten (behalve de handrem dan)?

        Mij is het dus ook niet gelukt om het via de opening van de handrem te doen. in afstand zou het kunnen lukken maar ik kan hem niet schuin genoeg houden om hem door de opening te krijgen.
        Het boren lijkt mij idd een mogelijke optie, misschien dat ik dat eens probeer als tijdelijke oplossing. In de winter wil ik er trouwens toch eens werk van maken om het ene en het andere eens in orde te brengen en dan kan ik nu misschien nog genieten van de paar mooie dagen die ons resten.

        Alvast bedankt voor de tips en natuurlijk laat ik weten wat het resultaat is.

          Zou idd kunnen helpen want ik merk aan de reacties dat er iets in mijnen uitleg ni klopt
          Je ziet dus de buis, deze is gebarsten waardoor het andere stuk (L-stuk) er niet meer in vasthoud. Ik heb de buis wel terug moeten toenijpen om ze door de teflon geleiding te krijgen.

          Op de foto klopt de verhouding van het L-stuk niet met de buis maar dat is gewoon omdat ik deze korter bij de lens hield.

          Attachments:
          • P1000611.JPG
          • P1000609.JPG

            Het is de buis zelf die open gescheurd is. Het L-stukje zit met in de buis geschoven met een en op jet L-stukje zit een klein pinnetje die in een opening in de bui past en dit is doorgescheurd. ik vrees dus echt wel dat die buis er uit zal moeten :cry:
            En als de motor er daarvoor uit moet vrees ik ervoor dat ik hem hiervoor zal moeten binnen doen …

              Schitterend werk dat je geleverd hebt en ik kan er inkomen dat je “er nu even genoeg van hebt” ;)
              Ik vrees dat me ook een revisie van de boite te wachten staat maar of ik die zelf zal doen ???

                Vandaag eindelijk een beetje tijd gehad om te sleutelen, heb eerst een de bougiekabels doorgemeten volgens de richtlijnen van Wim (waarvoor dank) en deze zijn dus duidelijk buiten tolerantie. Zal dus eens moeten uitkijken voor nieuwe (iemand tips van waar best halen?)
                Mijn volgende stap is dus de LMM eens demonteren en nakijken (ook naar richtlijnen van Wim).
                Ik heb wel gemerkt dat er achteraan de luchtfilter een buisje gebroken is. Dit buisje vertrekt aan de luchtfilter en verdwijnt in de rechter wielkas. Ik vermoed een vacuüm buisje voor het ene of andere.

                Meer nieuws volgt PS: sorry voor de trage voortgang van dit topic maar hopelijk met goede afloop en hopelijk zijn er nog mensen die hier iets aan hebben.

                  Als dat niet toegelaten is vermoed ik dat dit dan bij sommige types van wagen is want er zijn wagens die dit op de optielijst hebben af zelf standaard mee uitgerust zijn. Het informeren waard!
                  Echte nadelen zijn er volgens mij niet aan behalve dan dat het weer een extra sukje mechaniek en electronica is dat defect kan gaan (en extra gewicht natuurlijk)

                    Mijne P zijn dak gaat enkel dicht om in de garage te staan want daar zitten vogeltjes :?
                    Laatste dagen al veel mee :driver: maar zou eens tijd moeten vinden om er een eetje aan te sleutelen

                      ha ja, das ne goeie tip! ;-)

                        Even een snelle update.
                        na lang wachten eindelijk een beetje goed weer een een beetje tijd kunnen maken. Zoals aanbevolen dus dus als eerste actie de injector cleaner uitgeprobeerd. Ik moet zeggen dat ik wel voel dat dit de motor goed gedaan heeft, dat doet dus echt wel iets maar spijtiggenoeg is het probleem van de haperende motor niet opgelost en ik heb zelf de indruk dat het lichtjes erger aan het worden is.
                        Het volgende zal dus de LLM zijn (op aanraden van Wim).
                        Ik zal dus maar eerst op zoek gaan waar die zit.
                        Zijn er tips die mij kunnen helpen hierbij?

                          Heb mijn P gekocht van de man van Cabriokappen.
                          Doe hem de groeten en laat eens weten wat het resultaat is

                            :applaus: Nen dikke proficiat

                              Alvast bedankt voor de tips. Ik zal beginnen met een combinatie van benzinefilter (hoewel deze nog recent is), injector-cleaner (kan nooit kwaad) en dan eventueel de benzinedruk eens (laten) nameten. Dit zal zeker een goede start zijn.
                              Ik schrijf zeker de resultaten neer als ik vordering maak maar dit kan wel even duren omdat ik alles tussen het verbouwingsproject door doe.

                              Grtz

                                Alvast bedankt voor de hele resem tips. Ik hoop dat ik dit weekend een beetje tijd heb om deze 1 voor 1 na te checken.
                                Er staan inderdaad ook voor-mistalampen gemonteers en deze werken. (er is trouwens geen aparte schakelaar te vinden voor het achterste mistlicht…) en de remlichten doen het ook. Ik denk wel dat er voor de remlichten een extra draadje werd getrokken op een heel on-professionele manier maar dit draadje moet ik wel nog even nachecken.
                                Ik zal beginnen met het controleren van de contactpunten en eventuele breuken of slijtages van de draden en zo verder 1 voor 1 de tips afwerken. Hopelijk einde van de week een (positieve) stand van zaken.

                                (ondertussen zijn natuurlijk verdere tips of ervaringen steeds welkom)

                                  Met deze manual ben ik dus begonnen maar nog niet echt ver geraakt.
                                  Ik heb ook gezien dat de remlichten er op staan en heb eens extra na gekeken maar deze werken dus nog… extra dilemma dus
                                  Ik vermoed dat er veel met de elektriciteit van de wagen geknoeid is

                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 133)