
Aangemaakte reacties
-
heeeeeel knap en dat is dan nog zeer licht uitgedrukt!!!!!!
mooie intro knappe voorstelling op hun site!!!!!
Ik ben benieuwd om dat beest eens op de baan te zien…de kostprijs hiervan zal wel meer dan 150.000 Euro zijn zeker :?: :!: :?: :!: :?
In antwoord op: De 997 turbo is een feitHeel knap :twisted: :twisted: :!: :!:
onderhoud die zeker goed!!!!!
ook een foto posten van als de velgen op je wagen staan hé
In antwoord op: bling-blinget voila
Daarstrx naar de keuring geweest en ik heb een groene kaart :D D
Ze hebben de gordels ook nagekeken.In antwoord op: keuring van de gordelsinderdaad Morgoth924 tis iets de verzekeringen…
ik vind toch dat ze met een andere formule mogen afkomen voor de jongeren hoor…
Ik snap je redenering zeker.
Die 25+ chauffeurs moeten dan anders aangepakt worden, het probleem is ook als je dan hun rijbewijs intrekt voor x aantal maanden dat er sommige chauffeurs toch zullen rondrijden zonder… en een geldboete is toch al iets hé.zeg da wel da flitsen, kga hout vasthouden tot nu toe nog geen boete gehad… dat klopt
maar ze zouden beter staan op de plaatsen waar het moet, bv hier een beetje verder is een school, bebouwde kom dus max 50km/u en tijdens bepaalde uren 30km/u en ik kan je verzekeren sommige die vliegen hierdoor tegen 70km/u en hier heb ik ze nog nooit ni zien staan….Dat klopt ook wat je zegt ivm de begeleider…
die zijn zeer bekend hé! enkele vrienden zijn daar hun stage gaan volgen tot 2de graad en het is zeker ok
Zelf heb ik mijn stage in Nijvel gedaan, bij Peugeot.Tis iets die verzekeringen.
ik weet dat er wel een groot verschil kan opzitten… informeer je goed en bel een beetje rond.In antwoord op: verzekering[quote=”morgoth924″:3nbflord]
Hier ben ik het niet mee eens, een verzekering zie ik als een soort van sociaal vangnet. Met dit systeem zou je meer gefortuneerde mensen enorm bevoordelen in hun mobiliteit ten opzichte van een minder bedeelde die eens pech heeft gehad. Rotte appels zouden niet meer toegelaten mogen worden tot het verkeer, ongeacht of ze ervoor kunnen betalen.
Ik voel zelf ook meer voor verplichte rijvaardigheidstests, als je zoals eerder aangehaald op je 26 een achttal van deze proeven succesvol achter de rug hebt, zal de kwaliteit van je rijkunsten enorm verbeterd zijn! Een doorgedreven rijvaardigheidsstage zou trouwens in het praktische examen moeten zitten, een rijbewijs halen wordt er duurder door (die gefortuneerde medemens zal het worst wezen), maar als de verzekeringsmaatsschappijen merken dat het aantal ongevallen met jonge chauffeurs daalt, dan dalen ook de premies en win je er dus bij. Dit alles moet op lange termijn gebeuren naast een mentaliteitswijziging die voor een aantal jonge chauffeurs toch nog hard nodig is, da’s moelijk, maar campagnes als BOB hebben hun effectiviteit bewezen.
Ik ben zelf een jonge chauffeur van 23, veel rijervaring heb ik dus niet. M’n rijbewijs heb ik via de vrije begeleiding gehaald, een goedkope manier (dè doorslag bij mij) en in mijn ogen met een goede begeleider ook een erg geschikte manier. Probleem kan hem hier bij de begeleider liggen natuurlijk, de reden waarom rijscholen deze methode eruit willen. Daar valt ook veel voor te zeggen; iedereen opgeleid door een professional. In ieder geval heb ik reeds één rijbehendigheidsstage gevolgd (uit eigen zak betaald, vond ik verplichting tegenover mezelf, m’n passagiers en m’n medeweggebruikers) en da’s zeker niet m’n laatste! Jammer dat m’n verzekering voorlopig dit (nog) niet beloont met een premiedaling.[/quote]Ik zou dat systeem ook niet voor iedereen toepassen hé tot en met 25 jaar. En natuurlijk zou je ook de aard en de omstandigheden moeten bekijken van het ongeval :arrow: bv als de chauffeur dronken is en hij reed te snel en daarnaast heeft hij ook nog een ongeval gehad, ja sorry maar daarmee heb ik geen medelijden hoor, die mag een serieus hoge boete betalen voor mij en zijn verzekeringspremie mag gerust een pakje stijgen hoor!! Stel je eens voor dat die persoon een andere persoon omver rijdt of tegen een andere wagen knalt en de andere persoon of zelf personen hebben een blijvend letsel tot gevolg of soms zelfs te dood…
Iedereen kan pech hebben, maar je moet ook de omstandigheden van het ongeval bekijken, dit geval per geval. Ik spreek hier vooral over de mensen die dronken rijden en dat zijn niet alleen de jongeren.
Ik vind zelf dat de politie meer alcoholcontroles moet toepassen ipv te staan flitsen op een autosnelweg bij droog weer…
Ik vind het bv erger als er iemand in de bebouwde kom geflitst wordt tegen 80km/u bij droog weer ivm geflitst te worden tegen 160km/u bij droog weer op de autostrade met weinig verkeer.Zelf ben ik ook nog een tamelijke jonge chauffeur, ik heb ook mijn rijbewijs gehaald via de vrije begeleiding met een goede begeleider.
Het is niet omdat je jong bent dat je je verantwoordelijkheden niet kent.
Kijk eens rond als je rijdt, wat zie je het zijn niet alleen de jongeren die roekseloos rijden, maar ook de leeftijdgroep van 25+ jaar tot .. jaar.Die rijstages ok, kan misschien wel helpen, zelf heb ik er ook eentje gedaan een 3tal jaar geleden, alles werd er goed uitgelegd enz… zowel in de theorie als in de praktijk, als er iets gebeurd in het echt, dan gaat het natuurlijk allemaal veel rapper en daar is het ook niet altijd mogelijk om uit te wijken wegens plaatsgebrek of andere factoren, maar het is natuurlijk altijd goed meegenomen en je leert er wel uit vind ik.
Dat de rijschool die vrije leermethode er wil uithalen, vind ik persoonlijk niet correct. Er zou zo’n tussenoplossing moeten zijn, of misschien moet de begelijder eerst een test ondergaan om te zien dat de begeleider nog bekwaam is om begeleider te mogen zijn…
Ik vind het ook niet echt juist als je op 3-6 maanden je rijdbewijs wil halen (niet verplicht met begeleider – 20uren rijstage met de rijschool)omdat je dan je fouten die je maakt misschien niet gaat zien en daarvoor dient die begeleider juist, hij moet je op je fouten wijzen.
ok misschien is het soms moeilijk voor mensen om een begeleider te zijn… en ik weet ook dat het niet voor iedereen even gemakkelijk is natuurlijk.Dat is natuurlijk mijn mening hierover
In antwoord op: verzekeringOok ff reageren.
De verzekeringen profiteren toch een beetje van de jonge chauffeurs vind ik persoonlijk hoor… als je die bedragen hoort… das ni te doen…
Ze moeten een ander systeem uitvinden voor de jongeren, want nu betaalt iedere jonge chauffeur mee omdat er enkele jongeren teveel drinken en die veroorzaken dan ongevallen of omdat ze te wild rijden (ze denken dat ze kunnen rijden, maar ze hebben te weinig ervaring).
een andere systeem zou beter zijn :arrow: de jongeren ook hetzelfde laten betalen maar als ze een ongeval doen en ze zijn in fout, dat ze dan hun premie verhogen met xxx% naar gelang de aard en de omstandigheden van het ongeval natuurlijk!En ik denk ook als je met een Porsche rijdt, dat je wel voorzichtig bent
je moet toch steeds met je verstand rijden.In antwoord op: verzekering[quote=”RSR”:hrgf2ftk]De kleppen vervangen ? geregeld zeker voor het groot onderhoud. Als je de kleppen wil vervangen moet de motor open en dan haal ik hem er toch wel graag uit. Trouwens waren deze dan verbrand of zo ?[/quote]
Inderdaad Luc ik heb mij vergist van woord… ze zijn geregeld geweest…
In antwoord op: Groot onderhoudjaja dat vraagt naar meer hé :twisted:
heel knap, gewoon ni te verwoorden hé
spijtig dat het filmpje zo kort is. kzou het kunnen blijven herhalen :-) )
Super mooie sound en in het echt moet da nog beter klinken natuurlijk :twisted:
Binnenkort heb ik een 996 GT3 RS in het rood op schaal 1/18…
Hopelijk kan ik zo’n beestje ooit eens in het echt bewonderen….In antwoord op: Porsche GT3 RSet voila Luc heeft reeds geantwoord :-) )
bij het laatste onderhoud zijn de kleppen veranderd geweest, daarvoor is de motor er niet uit geweest, ze hebben wel andere dingen moeten demonteren, zoals de uitlaat en nog een paar andere dingen…
In antwoord op: Groot onderhoud[quote=”carrera 3.0″:3lj6cp9d][quote=”RSR”:3lj6cp9d]Ma nee die moet er niet uit dat was bij de 911 maar niet bij de 964[/quote]
Amaaaai :shock:
Dus bij alle pré-964 wordt de motor van de versn.bak gehaald bij een “groot onderhoud”… of enkel de 930 ?
Dan houdt het groot onderhoud toch meer in dan bougiekes, olie, filterkes ed. wisselen ?
:arrow: Of wat wordt dan verstaan onder “groot onderhoud” :?: [/quote]
Bij een 964 (3,6 liter) moet er om de 20.000km de kleppen terug opnieuw afgesteld worden.
Op 160.000 km wordt er ook iets aan de boite gewijzigd als deze nog niet vernieuwd is natuurlijk.Verder zal Luc het wel weten zeker wat er nog moet gebeuren…
In antwoord op: Groot onderhoudIn antwoord op: foto’s gezochtlinkje
http://www.freefoto.com/browse.jsp?id=29-30-0Volgens mij staat da hier tegen het weekend vol met andere nuttige links :-) )
In antwoord op: foto’s gezocht[quote=”SidewindR”:1cmx479b]De Cayenne Turbo S stond trouwens op het salon!
En idd, er werd goed verkocht op het salon! Vrijdag zaten ze al aan +/- 40 911’s, een 20-tal boxters, idem Caymans en een 10-tal Cayennen. Niet slecht he ;-) )
SidewindR.[/quote]
Dat is zeker niet slecht.
Allé binnenkort gaan we die dus ook op de Belgische wegen zien…
nog meer Porsches op de baan :twisted: :wink:In antwoord op: nieuws groot nieuws[quote=”targaboy”:yqp5kkru]ken bedankt dat je mij zo goed hebt aangevult ik de tekst en jij de foto’ s cool maar hoe kom je daaraan??
als je nog hebt ik zou ze graag gebruiken voor in ons clubblad van Porsche Club Tielt[/quote]Graag gedaan
ik heb een beetje opzoekingen gedaan, zo kom je eraan :twisted:
ik heb er zeker nog verschillende andere foto’s ook foto’s van in Essen en van op andere meetings/evenementen…dus geen probleem, stuur je mailadres door en ik mail ze gerust door .
Koen heeft een hele boel prachtige foto’s… je moet eens gaan zien op zijne link…In antwoord op: nieuws groot nieuws