Aangemaakte reacties
-
Hier zijn we weer… ondertussen is mijn Mazda MX5 (wat jammer…) verkocht en ben ik nog steeds aan het speuren naar een leefbare Porsche oplossing.
Dankzij onze vrienden van de Vlaamsche regering en daar aan gekoppeld Federale broeders is het rijden in een Porsche ook vanaf 2013 duidelijk astronomisch duurder geworden.
Ik wil gerust centen neertellen voor een mooie wagen, maar om daarvan het grootste deel te gaan ‘afegeven’, no thanks.
Mijn brein is dus in actie geschoten en ik denk dat het een wijzere beslissing is om te gaan uitkijken naar een Cayman of 996: moderner, minder gezever en als ik binnen de juiste leeftijd blijf nog te doen qua inschrijving.
Die truuk met de BIV van de Vlaamse regering vanaf dit jaar is gewoon ronduit schadalig, maar ja, wat doe je er aan.Overigens, hartelijk dank nogmaals voor alle antwoorden, en beleefdheid gebied mij via deze draad terug de draad (eh) op te nemen, aangezien ik gezien heb dat een of andere onverlaat op terehcte wijze werd gewezen op zijn statuut als ‘forum lurker’ -:))
(Ja ik zal boekskes lezen haha ;-))Een andere vraag, hebben jullie soms een club dag of iets in die aard, gewoon omdat ik eens met iemand face 2 face wil praten over het hebben van een Porsche (Cayman, of andere, maakt niet uit), running costs en alles wat daar rond hangt.
Een garage is niet de ideale plaats om zoiets te gaan vragen natuurlijk, gezien het commerciële belang (we all have to make money, dat begrijp ik).Groeten en geniet van deze mooie lentedag,
D.
in antwoord op: 911 aankopen, eerste PorscheEven een korte uitleg, die ‘king.dirt’ komt van mijn hobby, ik heb jaren enduro motor gereden en nu al 5 jaar met de trial motor wat ik zeer zeer leuk vind (om het cru te zeggen ze mogen me alle rollend materieel afnemen maar de trial daar blijven ze af).
Ik heb momenteel een Ossa trial motor en ben daar zeer happy mee, elke zondag zit ik wel ergens op een zandberg of op een terrein met buizen enz te oefenen :-)in antwoord op: GoedemiddagVolgens mij heb je het virus al te pakken .
Alles met wielen dat er ferm uit ziet kan me bekoren ;)
(Alles zonder wielen ook haha ;))in antwoord op: GoedemiddagWest-Vlaanderen
Cab ’88
Porsche914orange
OlivierV
Lowie9xx
giuliajultje
Dirk996
RS
Luc993cabrio
Jochen
Gertie
AnthonyS
KDC
Carrera1967
timmy1978
goldie911
Lucky slevin
Funny
Kleinekastenteufel
StraffenOost-Vlaanderen
Snoer964
BeerMetWielen
Datake
Targa?
vsk996
Porsche911lover
Rufie
S2
fdeville
Maarten R
Koenc
Pascal4S
de zwarte pijl
Porschky
Mushroom
Much@cho
king.dirtAntwerpen
Peter vdl
RODONDO
Mark986
Mikey
Poli GT3
Vankerchove
Peter Targa 84
Daxmanian
BC911
Chineeske
Joebarreke
Triumph1
Luc993
ZipperKempen
Bladerunner
GhostLimburg
911-lover
Carbonman
etieke
zimmermann
john.beton.
rudid
PVB (Pascal)
benny996
jol178Vlaams-Brabant
Gette
Bert V.
Karl 911
Fabio
dolfijn
XaveriusZeeuws-Vlaanderen
Cabrio WimHenegouwen
9ierre
vincent 928
Plumberin antwoord op: Forumleden per provincie[quote=”cabrio wim” post=110290]Dan heb je toch niet goed gelezen. ;)[/quote]
Haha you’re right, het was tussen de soep en de patatten…
Na het posten van mijn bericht dacht ik ‘ola, dit klopt niet’… :)Als ik het goed begrijp is de 915 bak het oudere ‘iets Spartaanser’ type en is de G50 bak pas sinds 1987 geïntroduceerd. De voorkeur gaat bij velen naar de G50 bak omdat die precierzer zou zijn maar ik heb ook al gelezen dat men dit met een korrel zout moet nemen en het vooral om persoonlijke voorkeur gaat?
Sorry dus hierbij, volgende keer beter mijn huiswerk doen :relaxman:
in antwoord op: 911 aankopen, eerste PorscheNa het nodige leeswerk lijkt een G50 boite me de way to go, niet dat ik de 915 boite niet vertrouw, maar als er dan toch de mogelijkheid is om een ‘3rd party’ boite te vinden… :-)
Qua motor alleszins al geen 2.7 want ik heb ook al gevonden dat die blokken niet even betrouwbaar zin als de 3.2’s bvb.
Nu, alles is relatief, ik weet dat Internet vol staat met urban legends…
@porsche911lover: ik ben me helaas bewust van het feit dat dit niet ‘cheap’ zal zijn :-)
@rodondo: in mijn geval heb ik enkel een bestelwagen op de zaak, maar hoe zit het met die oudere generatie Porsches? Ik heb ook gelezen dat de wetgeving vanaf volgend jaar verandert: oldtimer is dan ineens 30 jaar ipv 25 dus dat wil zeggen veel meer taks?In elk geval, ik zoek verder… ik houd u op de hoogte :)
Alvast bedankt voor de reacties!
in antwoord op: 911 aankopen, eerste PorscheJa man, maar u bent geen ‘gewone’ zoals we zouden zeggen… Echt knap. Respect!!!
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980[quote=”carrera 3.0″ post=109862]Tiens.
Ik zie NERGENS op de site van GOCA dat een oldtimer in originele staat moet staan. Er gebeurd enkel bij oldtimers MET O-PLAAT een “specifieke technische keuring” en dit omvat [/quote]Zwijg mij over de keuring… ik kan een mooi verhaal vertellen over een volledig tot de laatste vijs gerestaureerde MX5 van 1990 die toch verboden was tot verkeer wegens stalen remleidingen en polyflex ophangingsrubbers in plaats van rubberen.
Morgen moet em naar de keuring (opnieuw)… Klein detail, de vorige maal was de auto er wel door alle testen he (remtest, ophangingstest).
Pas na dat men met het lampje onder de auto ging kijken viel de ‘papieren’ frank en werd alles afgekeurd.
Een apenland, sorry, ik heb er geen andere woorden voor.Dus, ik begrijp best waarom die auto ‘opeens’ niet door de oldtimerkeuring geraakt, want effectief: alles moet zijn zoals ‘origineel’ of zoals de keuringsagent ‘denkt’ dat het origineel was ook al was die nog niet geboren of lag die nog in een wieg te slapen.
Het enige dat ik kan zeggen is: veel succes en vooral doorzettingsvermogen en leren incasseren, opnieuw opstaan en hopen dat je er rond kan fietsen :|
in antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuring